| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
The emergence and public perception of misinformation : a study on fake news
Dejan Leskovar, 2024, magistrsko delo

Opis: In this thesis, we deal with fake news, its history and identification combined with how people perceive it. We discuss the effect of the COVID-19 pandemic on fake news and the role artificial intelligence plays in manufacturing it. We look at how people define fake news, how misinformation is identified and how it spreads. The theoretical portion analyses and compares several definitions of fake news, in order to define what fake news is. Several existing studies on the topic are analysed. Two fake news articles are analysed and compared based on their structure. Ways of identifying fake news are presented, along with a suggestion to use fake news as a topic when teaching English. The empirical section is based on two online surveys in 2018 and 2024. The results show that people encounter fake news very often but are taking steps, such as viewing multiple sources, to identify fake news. The majority of respondents consider political bias or agenda to be the main reason behind fake news. Most respondents get their news online but do not trust social media as a source; however, many consider it a good starting point. No significant differences between various demographics were found in the ability to identify fake news. Despite the COVID-19 pandemic and its effects on fake news, the differences in responses between the surveys are minimal.
Ključne besede: fake news, spread, identification, mal-information
Objavljeno v DKUM: 11.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

2.
Primerjava delovanja tovarne aluminija v Kidričevem in tovarne aluminija v Ajki na Madžarskem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Tamara Kociper, 2015, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko ljudje kljub številnim opozorilom okolja še vedno ne cenimo ali pa ne znamo pravilno z njim ravnati. Malomarno in nepravilno ravnanje z okoljem lahko hitro privede do katastrofalnih posledic. V diplomskem delu smo se posvetili analizi delovanja in lastnostim tovarn aluminija ter jih medsebojno primerjali. Med samo primerjavo slovenske tovarne Talum in tovarne aluminija iz Ajke na Madžarskem smo ugotovili, kako hitro je lahko človeška malomarnost in nepazljivost razlog za ekološko nesrečo, ki je ogrozila tako Madžarsko kot ostale države. Uničene niso bile le vasi, ampak tudi človeška življenja in okolje, v katerem so ljudje. Rezervoar, ki mu je tovarna aluminija na Madžarskem namenila premalo pozornosti, je popustil zaradi pred tem nastale razpoke, kar je privedlo do razlitja rdečega blata, ki nastaja kot stranski produkt pri Bayerjevem postopku, s katerim pridobivajo aluminij. Enakega postopka se je posluževala tudi tovarna aluminija na Kidričevem, vendar samo do leta 1991, ki je bilo zelo pomembno leto, saj so ukinili elektrolizo hale A in s tem Bayerjev postopek. Pri pregledovanju literature smo ugotovili, da so lastniki tovarne na Madžarskem premalo pozornosti dajali ljudem, ki so razpoko rezervoarja opazili že junija, vendar uprava ni pravočasno reagirala. Na drugi strani pa je morala tovarna aluminija na Kidričevem uvesti okolju prijazne spremembe, da je lahko dalje delovala. Dobro bi bilo, če bi se ukinitve Bayerja posluževala tudi Madžarska. Če bi to storili, verjetno do nesreče ne bi prišlo. Četudi postopka ne bi hoteli ukiniti, smo mnenja, da bi ohranjevanju bazena in posledično rezervoarja morali nameniti več pozornosti. Mislimo tudi, da komunikacija med delavci in samim lastnikom tovarne oziroma nadrejenimi ni bila dobra, kot smo omenili, ljudi nihče ni poslušal, ko so opozarjali, da je bila razpoka vidna že pred nesrečo. Naše mnenje je, da bi nadrejeni morali več pozornosti posvetiti delavcem in ljudem, ki so prebivali v tem okolišu. Prav tako pa inšpekcijske službe očitno niso dovolj dobro opravljale dela, če razpok niso opazile. Menimo, da do nesreče mogoče nebi prišlo, če bi tudi inšpekcijska služba bolj pozorno pregledovala delovanje same tovarne.
Ključne besede: aluminij, tovarna aluminija, ekologija, ekološke nesreče, ekološka kriminaliteta, Talum, Mal, Slovenija, Madžarska, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 23.10.2015; Ogledov: 1634; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (934,57 KB)

3.
Ist die Grammatik Lust oder Last? Ein typologischer Vergleich grammatischer Aufgaben in Lehrwerken für die Sekundarstufe II
Polonca Kolbl, 2009, diplomsko delo

Opis: Heutzutage haben die Schüler größere Auswahl welche Fremdsprache zu lernen. Die meisten Schüler können von Englisch, Deutsch, Französisch, Spanisch bis Italienisch lernen. Die Lehrerinnen und Lehrer müssen für ihr Fach kämpfen. Sie müssen sich sehr bemühen und die Schüler motivieren, damit sie ihr Fach auswählen. In der Diplomarbeit mit dem Titel Ist die Grammatik Lust oder Last? Ein Typologischer Vergleich grammatischer Aufgaben in Lehrwerken für die Sekundarstufe II sind verschiedene Typen von grammatischen Aufgaben, nach Autoren wie Peter Doyé, Hans-Georg Albers und Sibylle Bolton und Prinzipien der Kategorisierung dargestellt worden. Der Empirische Teil ist konzentriert auf den Fragebogen und den Arbeitsblatt. Die Resultate beantworten die Fragen: mögen die Schüler deutsche Grammatik; wer hilft ihnen, wenn sie Probleme mit der Grammatik haben; ob sie die Grammatik als Lust oder Last empfinden und welche verschiedenen Typen von grammatischen Aufgaben ihnen Probleme machen? Die Ergebnisse haben gezeigt, dass die Schüler, die keine Probleme mit dem Lernen und Verstehen der Grammatik haben, die Grammatik gern lernen und deshalb denken dass die deutsche Grammatik Lust ist. Wenn sie Probleme beim Lernen der deutschen Grammatik haben, lernen die meisten Schüler selbst mit Hilfe von ihren Lehrbüchern. Die Resultate haben gezeigt, dass die Schüler im ersten und im zweiten Jahrgang lieber die deutsche Grammatik lernen als die Schüler im dritten und im vierten Jahrgang. Die Aufgaben mit gegebenen Lösungen lösen sie besser als die Aufgabe ohne gegebene Lösungen. Die Schüler lösen besser die Aufgaben mit dem Muster und mit den Bildern.
Ključne besede: Ključne besede: tipi slovničnih nalog, principi kategoriziranja, Peter Doyé, Albers und Bolton, slovnica v različnih učnih gradivih, učno gradivo Moment Mal 1, 2, učno gradivo Ideen 1.
Objavljeno v DKUM: 24.02.2010; Ogledov: 3653; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (12,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici