| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Spodbujanje komunikacije predšolskih otrok s pomočjo lutk : diplomsko delo
Anamarie Verbič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati in spodbujati vlogo lutk pri razvoju komunikacije predšolskih otrok. V teoretičnem delu so opredeljeni komunikacija, pedagoški vidiki komunikacije, zaznavanja v komunikaciji, razvoj komunikacije in odnosov vrtcu in družini, vključevanje lutk v vrtcu in kako lutke vplivajo na razvoj komunikacije, na otrokov razvoj in na razvoj socialnih veščin. V okviru praktičnega dela je bila izbrana skupina otrok drugega starostnega obdobja, starih od pet do šest let. Praktična izvedba je vsebovala pet vnaprej pripravljenih priprav različnih dejavnosti in seznanitev otrok z lutko medvedkom Brinom, ki je otroke spremljal skozi vse dejavnosti. Zadani cilji so bili skozi dejavnosti doseženi, in sicer otroci so prek lutke verbalno in neverbalno komunicirali z nami in med seboj, se izražali, razvijali socialne stike, širili svoj besedni zaklad, bili bolj motivirani, ravno tako pa so bili aktivnejši tudi bolj sramežljivi otroci.
Keywords: komunikacija, lutke v vrtcu, vloga vzgojitelja
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 162; Downloads: 7
.pdf Full text (2,18 MB)

2.
Priprava in izvedba lutkovne predstave strokovnih delavk za otroke
Alja Macuh, Špela Maicen, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu naše diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča in opis projekta priprave lutkovne predstave, ki lahko služi za primer, kako lahko strokovni delavci/delavke v vrtcu, pripravijo lutkovno predstavo. V praktičnem delu je najprej predstavljen koncept projektnega dela, izvedenega v Vrtcu Cirkulane. Projekt je oblikovan po dnevih in v trajanju 10. dni. Zasnovan je bil vse od izbire teksta, vrste lutk, izdelave lutk, scene, vaj in izvedbe ter kotičkov, ki sledijo po končani lutkovni predstavi. Izbrana je bila predstava z naslovom Miška želi prijatelja, avtorice Nine Mav Hrovat. Uporabljene so bile ročne lutke. Izbrani so bili otroci 4-5 leta starosti. Opisano je načrtovanje in priprava ter izbira vseh potrebnih elementov za lutkovno predstavo. Glavni cilj je bil usmerjen k vzgojiteljem in pomočnikom, približati jim in jih pritegniti k lutkovnemu področju, spodbuditi k ustvarjanju in izražanju skozi lutkovno gledališče. Hkrati je cilj tudi otrokom približati lutkovno umetnost, negovanje in spodbudo čustvenega doživljanja ob ogledu predstave, ob tem tudi razvijanje domišljije ter razvoj socialno-interakcijskih spretnosti. Izbrana je bila deskriptivna metoda raziskovanja in uporaba primarnih virov. Zasnova projekta, ki je predstavljen v diplomski nalogi, lahko vzgojiteljem služi kot primer, kako lahko vzgojitelji v vrtcu pripravijo lutkovno predstavo za otroke.
Keywords: lutke v vrtcu, lutkovna predstava, izvedba lutkovne predstave, projekt v vrtcu
Published in DKUM: 13.08.2020; Views: 1171; Downloads: 184
.pdf Full text (1,36 MB)

3.
Mimične lutke - od izdelave lutk do predstave
Maruška Kužner, 2017, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu, z naslovom Mimične lutke – od izdelave lutk do predstave, bomo predstavili projektno delo, katerega cilj je bil izvedba lutkovne predstave na temo pravljice. Projektno delo je sestavljeno iz petih priprav in njihovih evalvacij. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutke, vrste lutk, opisali smo metode dela z lutko, predstavili smo, v kakšni povezavi sta vzgojitelj in lutka in otrok in lutka. V nadaljevanju smo predstavili še lutkovno gledališče in za konec še pravljico. V praktičnem delu je bil namen otrokom predstaviti pravljico in otrokom pomagati, da pravljico osvojijo. Nato na enostaven način predstaviti mimične lutke. Po pravljici skupaj izdelati mimične lutke ter otroke spodbuditi k igri in skupaj z otroki uprizoriti lutkovno predstavo. Na začetku smo se osredotočili na spoznavanje Afrike, afriških živali, ljudi ter njihovih običajev. Nadaljevali smo s predstavitvijo pravljice in mimične lutke. Sledilo je izdelovanje lutk in scene, katero smo nasledili z vajami za lutkovno predstavo, katero smo izpilili vse do lutkovne predstave.
Keywords: Lutke, otrok, pravljica, mimične lutke, lutkovna predstava, projektno delo v vrtcu.
Published in DKUM: 08.11.2017; Views: 3122; Downloads: 402
.pdf Full text (2,32 MB)

4.
ASTRONOMIJA V VRTCU SKOZI LUTKOVNO GLEDALIŠKE-DEJAVNOSTI
Polona Obrovnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Astronomija v vrtcu skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo, v katerem je predstavljen inovativen umetniški naravosloven projekt, ki lahko služi kot učni model v vrtcu. Njegov poglavitni namen je spoznavanje osnov astronomije ob dejavnostih z lutkami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili astronomijo. Poseben poudarek smo namenili planetom in ostalim nebesnim telesom v Osončju. Podrobneje smo predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutko ter metode dela z lutkami. Veliko pozornosti smo usmerili v lutkovno igro kot simbolno igro. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v skupini otrok drugega starostnega obdobja. V petih pripravah so opisane vse dejavnosti, ki so nam pripomogle h končnemu rezultatu. Rdeča nit, ki je povezovala celoten projekt, je bila zgodba Kometek Raketek in Sončeva darila, skozi katero so otroci spoznali naše Osončje – planete in nebesna telesa ter njihove osnovne značilnosti. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo preproste lutkovne predstave; otroci so spoznali zgodbo, sestavili so svojo lastno dramatizacijo, izdelali lutke v podobi planetov in nebesnih teles ter sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek procesu, skozi katerega so se otroci učili celostno. V zaključku smo opisali lastne vtise in spoznanja o projektu ter izpolnjene cilje.
Keywords: astronomija v vrtcu, Osončje, planeti in nebesna telesa, lutke, lutke na vrvicah, lutkovna igra, učenje skozi lutkovne dejavnosti, projektno delo kot učni model.
Published in DKUM: 10.06.2015; Views: 2386; Downloads: 520
.pdf Full text (2,16 MB)

5.
UPORABA PRSTNIH LUTK V VRTCU
Monika Plohl, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Uporaba prstnih lutk v vrtcu je predstavljen projekt Prstne lutke v vrtcu v skupini, kjer so otroci stari od 3 do 4 leta. V teoretičnem delu je na podlagi strokovne literature opisana igra, ki je temeljna dejavnost v vrtcu. Podrobno sta opisani simbolna in dramska igra, ki vključujeta lutke. Opredeljen je pojem lutke in opisan vpliv lutke na otrokov razvoj. V nadaljevanju so predstavljeni načini uporabe lutke v vrtcu. Med različnimi tehnikami lutk, ki jih poznamo, smo podrobneje opisali prstne lutke, ki so osrednja tema naše diplomske naloge. V nadaljevanju smo predstavili prstne igre in igre s prsti s primeri za izvedbo teh znanih slovenskih iger. V praktičnem delo pa je bil namen, da se otroci seznanijo s prstnimi lutkami, z izdelavo le-teh in njihovo uporabo. V začetku smo se osredotočili na igre s prsti in prstne igre, ki so osnova za izvedbo predstav s prstnimi lutkami. Otroke smo seznanili z znanimi slovenskimi igrami s prsti in prstnimi igrami. Sledilo je spoznavanje prstne lutke. S pomočjo prstne lutke smo spoznali zgodbo, ki je postala vodilo za izvedbo predstave s prstnimi lutkami. Iz različnih materialov smo izdelali tri različne prstne lutke. Na koncu smo s pomočjo izdelanih lutk izvedli kratko lutkovno predstavo, kjer so se otroci vživeli v svoje vloge in se poizkusili v vlogi lutkarja.
Keywords: Igra, lutke, vpliv lutk na otroka, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, igre s prsti, projektno delo v vrtcu.
Published in DKUM: 27.01.2015; Views: 2365; Downloads: 352
.pdf Full text (2,71 MB)

6.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE S PRSTNIMI LUTKAMI
Tjaša Intihar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Izvedba lutkovne igre s prstnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature je opisana otroška igra; simbolna igra in dramska igra. Pojasnjen je pojem lutke, predstavljene so različne lutkovne tehnike in različni načini uporabe lutk v vrtcu. Nekoliko podrobneje so predstavljene prstne lutke, saj se le-te v gledališčih in literaturi redkeje pojavljajo. V nadaljevanju so podrobneje predstavljene prstne igre s primeri najbolj priljubljenih prstnih iger na Slovenskem. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo z lutkovno tehniko, ki se redkeje pojavlja. To so prstne lutke. Prvi teden izvajanja projektnega dela smo se osredotočili na spoznavanje prstkov in iger z njimi. Igrali smo prstne igre in izštevanke. Drugi teden izvajanja projektnega dela smo izbrali zgodbo, izdelali lutke in sceno, ter izvedli lutkovno igro s prstnimi lutkami, s katero smo se predstavili ostalim oddelkom v vrtcu.
Keywords: simbolna igra, dramska igra, lutke, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, projektno vzgojno delo, lutkovna igra.
Published in DKUM: 27.02.2012; Views: 4159; Downloads: 768
.pdf Full text (7,97 MB)

7.
UPORABA LUTKE V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJU V VRTCU IN PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Alenka Stipič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje vzgoje in izobraževanja z lutko, metode dela z lutko, vlogo vzgojitelja pri delu z lutko, lutkovno igro kot simbolno igro in otrokov razvoj ob igri z lutko. V empiričnem delu smo predstavili pridobljene podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov (reševale so jih vzgojiteljice, zaposlene v posavskih vrtcih in šolah). Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, ali vzgojiteljice uporabljajo lutke v vzgoji in izobraževanju, ali jih uporabljajo kot ljubljenke skupine, ali imajo stalni lutkovni kotiček, kaj otroci najpogosteje spontano uprizarjajo, katere metode dela vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo, ali uporabljajo lutko kot motivacijsko in kot terapevtsko sredstvo, ali pripravljajo lutkovne predstave za otroke in z otroki, ali obiščejo kdaj tudi lutkovno gledališče in kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu lutke za otrokov razvoj. Zanimal nas je obstoj razlik glede na uporabo lutk v drugem starostnem obdobju v vrtcu in prvem razredu osnovne šole. Ugotovili smo, da vzgojiteljice lutke načeloma uporabljajo in so tudi otrokom dosegljive. Vendar je lutka pri večini uporabna v različne namene le občasno. Presenetil me je podatek, da več kot polovica vzgojiteljic nikoli ne obišče lutkovnega gledališča z otroki (tako v vrtcu kot v prvem razredu osnovne šole).
Keywords: Otrok, vzgojitelj, uporaba lutke, drugo starostno obdobje v vrtcu, prvi razred osnovne šole.
Published in DKUM: 24.12.2010; Views: 4263; Downloads: 585
.pdf Full text (563,88 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica