SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi
Maša Kolšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. V obdobju kubizma je značilno, da so umetniki forme razčlenjevali na temeljna geometrijska telesa, kot so valj, stožec in krogla. Razstavljanje teles je spremljala ploskovitost in predstavljanje teles z različnih zornih kotov. Telesa so na slikah upodabljali tako, da so bile geometrijske oblike jasno vidne. Vidni so bili tudi tisti deli teles, ki jih iz gledanega zornega kota niso videli in vendar so vedeli, da so tam. Razlog, da sem se odločila za to diplomsko nalogo je v tem, da me je vedno zanimalo, kakšni bi bili ti predmeti ali figure, če bi jih iz slike upodobila nazaj v prostor. Upodobila bi jih v stilu kubizma in z vsemi lastnostmi, ki jih kubizem ima. Namen tega diplomskega dela je raziskati kubizem in lutke ter ustvariti lutke po Picassovi sliki. Vse to bom povezala s svojimi likovnimi rešitvami.
Ključne besede: LUTKE, LUTKARSTVO, PLOSKA LUTKA, MARIONETA, KUBIZEM, PICASSO, AVIGNONSKE GOSPODIČNE
Objavljeno: 09.03.2009; Ogledov: 3450; Prenosov: 691
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

2.
LUTKE V VRTCIH NA LEVEM IN DESNEM BREGU MURE
Katja Mavrin, 2009, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana pomembna vloga igre z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Predstavljeni so različni tipi lutk (prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki in mimične lutke). V empiričnem delu diplomske naloge sem s pomočjo anketnih vprašalnikov želela ugotoviti ali obstajajo kakršnekoli razlike v uporabi lutk med levim (Prekmurjem) in desnim (Prlekijo) bregom reke Mure. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene dejavnosti z lutkami in sicer izdelovanje ploskih lutk na palici ter postavitev scene za dramatizacijo "Piščanček Pik", dodan pa je tudi foto zapis izvedbe.
Ključne besede: otrok, lutka, vrtec, izdelava ploske lutke, dramatizacija zgodbice "Piščanček Pik"
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 3265; Prenosov: 745
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
LUTKE IZ MOOSGUMIJA V OKVIRU PROJEKTNEGA UČNEGA DELA
Sabina Povhe, 2009, diplomsko delo

Opis: Lutka zna povedati marsikaj, včasih tudi kaj takega, česar ljudje ne znamo, nas prevzame in kaj kmalu se vanjo vživimo. Za svojo diplomsko delo sem izbrala izdelavo lutke in igro z njo, kajti lutka je tista, s katero se da razsvetliti marsikateri žalosten obraz.V diplomskem delu sem se lotila lutke v okviru projektnega učnega dela ravno zaradi velikega pomena lutke kot motivacijskega sredstva in vživljanja vanjo. Teoretični del zajema razvojne značilnosti otrok od sedmega do enajstega leta starosti, pomen in oblike iger za otrokov razvoj, vrste lutk ter sceno in odrski prostor. V tem delu je opisano tudi projektno učno delo, njegove posebnosti, izvedba in etape. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami, sklepne misli in predloge za prakso. Iz celotnega poteka izvedbe projektne naloge lahko poudarim, da je bilo delo pravilno načrtovano, izvajano v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa korektno odsevajo moč in smelost praktičnega dela, ki je še posebej prikazano v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem dana možnost za izvajanje takšnega načina v praksi. Projektnega učnega dela si učenci močno želijo, saj se v njem lahko samostojno izražajo, ustvarjajo, razvijajo in rastejo, kot si želijo. Z njim se učenci navajajo na skupinsko delo. Ta način oziroma strategija dela naj ne bo le želja, ampak naj postane vsakdanja praksa.
Ključne besede: lutke, projektno učno delo, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt.
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 2719; Prenosov: 481
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

4.
VIZUALIZACIJA VSEBINE KOT MOTIVACIJA ZA LIKOVNO PEDAGOŠKO DELO V OSNOVNI ŠOLI
Slavica Potnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela ne razkriva vsebine dela v celoti. Ključni del je sredstvo, s katerim je izvedena vizualizacija vsebine, to je lutka. V prvem delu je opredeljena vizualizacija kot proces nastanka vidnega in sprejemanja vidnega, ki ima določene zakonitosti. Večina jih izhaja iz naših sposobnosti sprejemanja, torej iz telesne pogojenosti našega vidnega čutila. Z vidom lahko zaznamo skoraj vse - v določenih okoliščinah lahko nadomesti katerega od naših drugih čutov. Upoštevanje te sposobnosti našega vidnega zaznavanja je zelo pomembna pri vizualnem sporočanju. V teoretičnem delu diplomskega dela je opredeljeno likovno mišljenje, zaznavanje in ustvarjanje, ki ni zgolj podajanje videnega ampak je njegova zavestna ustvarjalna predelava, ki jo opravi umetnik. V nadaljevanju, ki je še vedno teoretično, je opredeljena lutka kot vizualno sredstvo, ki je uporabljeno v različne namene že od nekdaj. Predstavljena je kratka zgodovina lutkarstva in razvoj slovenskega lutkarstva. Podrobneje je predstavljen odnos med lutko in otrokom ter značilnosti otroške igre, ki pogojuje sprejemanje lutke kot živega, samosvojega bitja. Obravnavana je tesna povezava lutke in lutkovne predstave s pravljico in razloženo zakaj je pravljica večen in še vedno aktualen vir za dramatizacijo z lutkami. Lutka, ki je prisotna v osnovni šoli kot didaktično sredstvo in kot predmet izdelave, je lahko tudi ustrezna motivacija za delo. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljena dramatizacija izbrane pravljične vsebine in oblikovane ter izdelane lutke z uporabo različnih materialov in tehnik. Namen raziskave diplomskega dela je na podlagi spoznavnega procesa pri praktični izdelavi lutk in vizualizacije konkretne vsebine, spoznave prenesti v pedagoški proces likovnega pouka in raziskati možnosti uporabe vizualizacije vsebine z lutko kot motivacije za likovno pedagoško delo v osnovni šoli.
Ključne besede: vizualizacija, lutke, izdelava lutk, motivacija, likovni pouk
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 1898; Prenosov: 296
.pdf Celotno besedilo (10,36 MB)

5.
LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIH
Sabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka. V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3239; Prenosov: 760
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

6.
USTVARJANJE PRAKTIČNIH IN FUNKCIONALNIH PREDMETOV IN IGRA Z NJIMI
Petra Meznarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo bom najprej na kratko predstavila. Sestavljena je iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela, v kateremu so dodane priloge (priprave, besedilo lutkovne igrice, fotografije…). V teoretičnem delu sem na osnovi strokovne literature napisala nekaj misli, definicij o lutkah različnih avtorjev. V nadaljevanju sem predstavila kako pomembna je lutka glede motivacije in razvijanja govora v vzgojno-izobraževalnem procesu. Opisala sem vse vrste lutk. Velik poudarek je na lutkah na palici, saj sem v vrtcu z otroci izvedla nastop, kjer smo izdelovali lutke na palici (lutka evropejka, masai, indijanka in gejša). Predstavila sem tudi otroško igro, naštela in natančneje opisala vrste otroških iger, prav tako sem na kratko napisala nekaj o ustvarjalnosti in kakšna naj bi bila ustvarjalna oseba. V vrtcu sem z otroki izvedla konstrukcijsko nalogo, ki sem jo v teoretičnem delu tudi opisala. Pozornost sem posvetila tudi delovni in projektni nalogi. Navedla sem gradivo, ki smo ga uporabili pri izdelavi lutk ter opisala postopke uporabljenega gradiva. Pri praktičnem delu smo izdelovali lutke na palici. Otroci so imeli na voljo štiri različne lutke. Tema je bila rase sveta, zato so lutke predstavljale različne rase. Predstavila sem jim osnovne rase: bela, črna, rumena in rdeča. Uporabila sem gradiva, ki so otroku prijazna. Material, ki sem ga uporabila za izdelavo lutk, se imenuje moosgumi. Nastop sem izvedla v starejši starostni skupini od pet do šest let. V empiričnem delu sem predstavila namen raziskave, cilje, ki sem si jih zadala, način zbiranja in obdelavo podatkov. Hipoteze, ki sem si jih postavila, sem v celoti potrdila, prikazala sem jih tabelarično in grafično ter jih hkrati komentirala.
Ključne besede: lutke, ustvarjanje, moosgumi, lutkovna igra, praktični in funkcionalni predmeti.
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2422; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (7,68 MB)

7.
LUTKA, VSAKDANJA SPREMLJEVALKA OTROKA V STAROSTNEM OBDOBJU 2-3 LET
Tea Napotnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, ki nosi naslov Lutka, vsakdanja spremljevalka otroka v starostnem obdobju 2-3 let, je predstavljeno projektno vzgojno delo, potek izdelave lutke ljubljenčka, ki z otroki preživlja dneve v vrtcu.
Ključne besede: Projektno vzgojno delo, stopnje projekta, lutke, vrste lutk, lutka ljubljenček.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 2666; Prenosov: 788
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
OBLIKOVANJE PREDMETOV ZA IGRO IZ PRIJAZNIH GRADIV
Ksenija Kranjc, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavila, kaj je projektno učno delo na splošno, razčlenitev projektne naloge ter tipe projektne naloge. Diplomska naloga zajema tudi strategije vzgojno-izobraževalnega dela pri zgodnjem učenju tehnike in tehnologije ter osnovne značilnosti projektnega učnega dela. Omenila sem tudi poglavje Otrok in tehnika na splošno, saj se mi zdi pomembno, da se otroci že v predšolskem obdobju srečajo z tehniko, saj zelo vpliva na razvoj otrokove osebnosti. Otrok se mora srečati z novimi vsebinami, tehnikami, saj tako se imajo možnost razvijati na vseh področjih. Pri tehnični vzgoji otrok rokuje z različnim orodjem in spoznava različne materiale in tehnike dela. Pomembno je, da mu damo možnost se rokovati z različnim orodjem, saj si samo tako lahko pridobi nova znanja in izkušnje. Glede na to, da otroci ponavadi pri tehniki izdelajo vsak svoj izdelek, je pri tej projektni nalogi zanje novost proizvodno delo, saj se s tem še niso srečevali. Pri tej projektni nalogi so se srečali z novimi tehnikami dela in orodjem. S tem so pridobili nova znanja in izkušnje. Opisovala som tudi vzgojna področja, ki lahko prisostvujejo pri izdelavi projekta in o samem izdelku, se pravi lutkah na splošno. Kar pa je pri naši izdelavi najbolj pomembno, je otrok sam. Zato sem omenila tudi njegove sposobnosti, starostna obdobja in razvoj. Na koncu teoretičnega dela pa tudi nekaj besed o materialu, se pravi o moosgumiju, orodju, ki ga bomo uporabljali in seveda, da ne pozabimo, kar je zelo pomembno, je varnost pri delu. Otroci morajo spoznati varno delo, saj če se tega ne bomo držali, lahko pride kasneje do kakšnih poškodb. V empiričnem delu sem predstavila razvojne hipoteze in interpretacijo podatkov, ki sem jih dobila na podlagi opazovanj. Na primeru projektne naloge je predstavljen koncept dela za izdelovanje uporabnega predmeta, v našem primeru lutke na palici.
Ključne besede: Otrok, projektna naloga, lutke, igra.
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 1675; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (5,51 MB)

9.
Z LUTKO SPOZNAVAMO NARAVNO OKOLJE
Monika Dugar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Z lutko spoznavamo naravno okolje je predstavljeno projektno delo z naslovom "Kdo lahko onesnažuje travnik?". Projekt posega na področje spoznavanja naravnega okolja in lutkarstva. Teoretični del s predstavljenim projektom temelji na okoljski vzgoji, njenem pomenu, ciljih in nalogah, ki se odražajo v kurikulumu za vrtce. V funkciji nadaljnje uporabe (ne reciklaže) je predstavljen odpadni material iz gospodinjstev. Tako so nekatere vrste odpadnega materiala zaradi nekaterih lastnosti primerne za izdelavo lutk ali scene za gledališke predstave. Podrobneje je opisan tudi postopek izdelave lutk iz odpadnega materiala, predstavljene so možnosti igre z lutko, pomen lutke v otrokovem razvoju in ustvarjalnost otrok ob tem. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan projekt, ki se je odvijal v vrtcu Lavra v Murski Soboti, z ugotovitvami in odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: okoljska vzgoja, odpadni material, lutke, projektno delo
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2420; Prenosov: 475
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

10.
UPORABA LUTKE V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJU V VRTCU IN PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Alenka Stipič, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje vzgoje in izobraževanja z lutko, metode dela z lutko, vlogo vzgojitelja pri delu z lutko, lutkovno igro kot simbolno igro in otrokov razvoj ob igri z lutko. V empiričnem delu smo predstavili pridobljene podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov (reševale so jih vzgojiteljice, zaposlene v posavskih vrtcih in šolah). Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, ali vzgojiteljice uporabljajo lutke v vzgoji in izobraževanju, ali jih uporabljajo kot ljubljenke skupine, ali imajo stalni lutkovni kotiček, kaj otroci najpogosteje spontano uprizarjajo, katere metode dela vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo, ali uporabljajo lutko kot motivacijsko in kot terapevtsko sredstvo, ali pripravljajo lutkovne predstave za otroke in z otroki, ali obiščejo kdaj tudi lutkovno gledališče in kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu lutke za otrokov razvoj. Zanimal nas je obstoj razlik glede na uporabo lutk v drugem starostnem obdobju v vrtcu in prvem razredu osnovne šole. Ugotovili smo, da vzgojiteljice lutke načeloma uporabljajo in so tudi otrokom dosegljive. Vendar je lutka pri večini uporabna v različne namene le občasno. Presenetil me je podatek, da več kot polovica vzgojiteljic nikoli ne obišče lutkovnega gledališča z otroki (tako v vrtcu kot v prvem razredu osnovne šole).
Ključne besede: Otrok, vzgojitelj, uporaba lutke, drugo starostno obdobje v vrtcu, prvi razred osnovne šole.
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2875; Prenosov: 443
.pdf Celotno besedilo (563,88 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici