1. LUTKA KOT MOTIVACIJSKO SREDSTVO V 1. RAZREDUNina Štivan, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lutka kot motivacijsko sredstvo v prvem razredu je praktično diplomsko delo. Namen tega je vključiti uporabo lutk v pouk v prvem razredu in jih uporabiti kot motivacijsko sredstvo ter izvesti in analizirati nastope v prvem razredu. Po izvedbi in analizi smo prišli do zaključka, da lahko lutko kot motivacijsko sredstvo uporabimo pri vseh predmetih v prvem razredu. Največjo motiviranost je bilo moč čutiti pri dejavnostih, kjer so učenci sami aktivno sodelovali – pri sami izdelavi lutk in pri izvajanju prizorov. S pomočjo lutke lahko dosežemo zastavljene učne cilje. Lutka se v vlogi motivacijskega sredstva dobro obnese. Ne le, da smo učence uspeli motivirati, uspeli smo aktivirati njihovo notranjo motivacijo in jih s tem vzpodbudili, da se nekaj naučijo. S tem smo vzpostavili prave pogoje za delo v razredu. Seveda so vsi ti učni cilji dosegljivi tudi brez uporabe lutk, a zakaj je ne bi vključili, če lahko do njih pridemo na zabaven način in s tem dodatno motiviramo učence. Z njeno uporabo tudi ugodno vplivamo na socialno in čustveno rast učencev, kar je še en dodaten razlog zakaj jo vključiti v pouk. Keywords: lutka, motivacijsko sredstvo, prvi razred, motivacija, predmeti Published in DKUM: 23.07.2014; Views: 2234; Downloads: 321 Full text (2,34 MB) |
2. LUTKA KOT DIDAKTIČNO IN MOTIVACIJSKO SREDSTVO V PRVI TRIADITadeja Kocmut, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lutka kot didaktično in motivacijsko sredstvo v prvi triadi je praktično diplomsko delo. Namen tega je vključiti lutke v pouk prve triade, izvesti in analizirati učne ure ter preučiti lutko kot didaktično in motivacijsko sredstvo pri pouku v prvi triadi. Po izvedbi in analizi učnih ur smo ugotovili, da lahko lutko smiselno vključimo v vse predmete prve triade, tako da izhajamo iz učne teme in učne enote posamezne učne ure. Učenci so najbolj motivirani pri tistih dejavnostih z lutko, pri katerih sami aktivno sodelujejo. Prav tako lahko z lutko dosežemo zadane izobraževalne cilje učne ure, in ne le to – z lutko je doseganje izobraževalnih ciljev zabavnejše. Učitelj lahko v prvi triadi uporabi različne vrste lutk in jih ponudi učencem, upoštevati pa mora le smiselnost vključitve lutke v učno uro. Lutka ima največji učinek na učence v funkciji prijatelja in učenca s problemsko nalogo. Od treh učiteljic pa smo le eno uspeli motivirati k pogostejši uporabi lutke v razredu. S pomočjo vključevanja lutke v pouk smo spoznali, da lutka ni le uspešno motivacijsko, temveč tudi didaktično sredstvo v razredu. Keywords: lutka, prva triada, predmeti, didaktično sredstvo, motivacijsko sredstvo Published in DKUM: 23.09.2013; Views: 2168; Downloads: 367 Full text (2,49 MB) |
3. PROJEKTNO DELO Z LUTKO V INTEGRACIJI S PODROČJEM DRUŽBAKatja Šribar, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga Projektno delo z lutko v integraciji s področjem družba obravnava lutko kot motivacijsko sredstvo pri spoznavanju kraja Senovo nekoč, skozi vodene dejavnosti pri otrocih, starih od 4 do 6 let.
V teoretičnem delu sem s pomočjo strokovne literature predstavila lutke, vrsto lutk, kreativne dejavnosti z lutkami kot proces, otroško spontano in gledališko igro, otrokov razvoj ob igri z lutko, lutko kot motivacijsko sredstvo ter povezavo lutke in Kurikuluma. Na koncu teoretičnega dela sem na kratko predstavila kraj Senovo.
V praktičnem delu smo predstavili primere dobre prakse dela v vrtcu v drugem starostnem obdobju. Lutka se je v vodene dejavnosti vključevala zgolj kot motivacijsko sredstvo, ki je skozi projektno delo Senovo, moj kraj otrokom približala njihov rodni kraj Senovo. Z lutko smo pobliže spoznali zgodovino Senovega, življenje ljudi, raziskali različne kotičke ter spoznali poklic rudar.
Namen praktičnega dela v diplomski nalogi je bil z lutko Perkmandeljcem otroke popeljati skozi kraj Senovo, spoznati značilnosti Rudnika Senovo ter spoznati poklic rudarja, na otrokom zanimivejši način.
V praktični del diplomske naloge so vključene dnevne priprave s cilji, vsaki pripravi sledijo evalvacije. Keywords: predšolski otrok, lutka, lutka kot motivacijsko sredstvo, Perkmandeljc Published in DKUM: 12.07.2013; Views: 2669; Downloads: 480 Full text (3,68 MB) |
4. VPLIV LUTKE NA RAZVOJ GOVORA V PREDŠOLSKEM OBDOBJUMilena Gobec, 2011, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili razvoj govora, dejavnike razvoja govora, otrokov razvoj ob igri z lutko, lutko nasploh, komunikacijo v igri z lutko, pomen lutke za verbalno izraţanje otrok in lutko kot motivacijsko sredstvo pri usmerjeni aktivnosti – jeziku. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov predstavili pridobljene podatke. Z anketnimi vprašalniki smo ţeleli ugotoviti, ali ima večina igralnic stalne lutkovne kotičke in ali je otroke potrebno spodbujati k uporabi lutk. Zanimalo nas je, če vzgojiteljice sodelujejo pri otrokovi igri z lutko in če s pomočjo njih pripovedujejo umetnostna besedila ter kako pogosto vzgojiteljice posegajo po lutkah za pomoč pri komunikaciji. Ugotavljali smo, ali lahko otrok spregovori s pomočjo lutke, izboljša svoj govor in obogati besedni zaklad. Zanimal nas je obstoj razlik glede na uporabo lutk v prvem in drugem starostnem obdobju ter v kombiniranem oddelku. Ugotovili smo, da ima 50 % igralnic stalne lutkovne kotičke. Dejstvo, da vzgojiteljice ne posegajo pogosto k lutkam za pomoč pri komunikaciji, nas ni presenetilo, vendar smo upali, da bo več vzgojiteljic odgovorilo z odgovorom pogosto. Presenetilo nas je, da vse vzgojiteljice niso tega mnenja, da si lahko otrok s pomočjo lutke izboljša svoj govor in obogati besedni zaklad. Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutka, razvoj govora, govor, komunikacija, motivacijsko sredstvo Published in DKUM: 08.04.2011; Views: 5159; Downloads: 721 Full text (1,50 MB) |