| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 87
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Lutka in otrok
Katjuša Kitek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi strokovne literature preučili in opredelili pojem lutk, povezanih s predšolskimi otroki na več področjih. Spoznali smo, kakšne vrste lutk poznamo in se seznanili, na kaj vse imajo lutke vpliv.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, predšolska vzgoja, otrokov razvoj, ustvarjalnost
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (654,44 KB)

2.
BARBIE KULTURA IN PLASTIČNI SVET INSTAGRAMA
Anja Jurše, 2021, magistrsko delo

Opis: Podobnost med lutko Barbie in spletnimi objavami na Instagramu je ta, da je oboje všečno, urejeno – lahko bi rekli popolno. Lutka Barbie je nastala za to, da bi si deklice predstavljale, da lahko postanejo, karkoli želijo. Njena vizualna komponenta je predstavitev idealizirane podobe, ki, kljub temu da nima nič skupnega z realnostjo, na nek način predstavlja ideal ženskega telesa. Kakšen vpliv imajo na naše življenje idealizirane podobe, ki jih dnevno spremljamo na Instagramu in katerih prenasičenost je postala z družbenimi omrežji tako razširjena, da jim praktično ne moremo ubežati, predstavlja predmet številnih raziskav. Popolne podobe in življenja vzbujajo v uporabnikih željo po posnemanju (na kar kažejo podobnosti med objavami na Instagramu), lahko tudi inspiracijo ter spodbudo kot tudi nezadovoljstvo, slabo samopodobo in obremenjenost. V želji po opozarjanju na neskladje med realnim in idealnim telesom ter boljšim vpogledom na vpliv idealiziranih podob in splošno sprejetih obdelav smo izvedli anketo, ki nam je ob analizi literature pomagala potrditi ali ovreči zastavljene hipoteze.
Ključne besede: lutka Barbie, lepotni ideal, družbena omrežja, Instagram
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 71; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (29,90 MB)

3.
Lutka kot pomoč v uvajalnem obdobju
Irena Dobovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo z lutko je v vrtcu zelo priljubljen in učinkovit način, s katerim lahko dosegamo najrazličnejše cilje. Lutka se v življenju otroka pojavlja v dveh oblikah, in sicer v vsakdanjem življenju in kot medij v gledališki igri. Lutka je posrednik med otrokom in odraslim kakor tudi med otrokom in okoljem. Pri lutkah so pomembni oblika, barva in material. Lutka mora zadostiti vsem potrebnim kriterijem za dobro igračo in mora smiselno služiti svojemu namenu. Izdelana je lahko iz različnih materialov (blago, usnje, les, vrvica, volna …). Izdela jo lahko vzgojitelj, starejši otroci ... Možnosti za delo z lutko je veliko, odvisno je tudi od domiselnosti vzgojitelja, saj jo dejansko lahko uporabi pri uresničevanju ciljev z vseh področij dejavnosti po Kurikulu. (Gogala idr. v Retuznik Bozovičar in Krajnc, 2011). V praktičnem delu smo želeli otrokom približati aktivnosti v vrtcu s pomočjo lutke. Nekaj otrok v skupini je bilo v letošnjem letu na novo, zato so potrebovali nekaj časa, da so se privadili rutini. S pomočjo lutk smo jim omogočili prijetno in sproščeno bivanje brez stresa. Pomembno je, da vzgojitelj verjame v moč lutk, da jih pogosto uporablja, vendar s pravo mero in v različnih oblikah ter ob različnih priložnostih. Poznati in razumeti mora pomen lutk kot metafore. Skozi lutkovno dejavnost bo odkril nagnjenja in nadarjenost v vsakem posameznem otroku.
Ključne besede: predšolski otrok, uvajalno obdobje, lutka, igra, komunikacija
Objavljeno: 02.08.2021; Ogledov: 216; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

4.
Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku
Mateja Barat, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku smo zajeli teoretičen in praktičen del, vezan na projektno delo. V teoretičnem delu smo predstavili lutke, lutkovno umetnost in z njo povezane lutkovne tehnike, primerne za delo z otroki, metode dela v vrtcu, vezane na lutko, ter simbolno igro, kjer smo izpostavili prednosti otrokovega celostnega razvoja ob igri z lutko. Opisali smo tudi nekatere značilnosti dela v kombiniranem oddelku. Projektno delo smo osnovali glede na namen in cilje diplomskega dela ter pripravili in izvedli projekt lutkovne zaposlitve v kombinirani skupini vrtca in ob tem zadovoljili potrebe vseh otrok, ne glede na njihovo starost. Otroci so se na podlagi ustrezne motivacije in lutkovne predstave vživeli v svet lutk oz. lutkovnega gledališča, poskušali lutkovno zgodbo ponotranjiti, animirati lutke, se zaigrati z lutkami na svoj način, po metodi proste igre. Izdelali so si tudi preproste lutke glede na posamezno tehniko lutk. Velik del projekta smo namenili simbolni igri z lutko oz. ustvarjalni lutkovni dejavnosti. Ob vsem tem pa smo pozitivno vplivali tudi na otrokov celosten razvoj. Ob koncu dela smo prepričani, da otroci različne starosti različno sprejemajo posamezne tehnike lutk oz. da enako tehniko lutk sprejemajo drugače. Mlajše otroke privlačijo lutke, narejene iz mehkega materiala, in jim je pomembno, da so lutke všečne. Starejši otroci pa pozornost usmerjajo že v samo tehniko gibanja lutke. Praktičen del diplomske naloge je predstavljen preko dnevnih priprav ter analizah le teh, ki smo jih izvedli v kombiniranem oddelku vrtca.
Ključne besede: lutka, lutkovne tehnike, animacija lutke, spontana igra z lutko, kombiniran oddelek
Objavljeno: 17.05.2021; Ogledov: 256; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

5.
Z lutko odkrivam svet okoli sebe
Nina Fijavž, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Z lutko odkrivam svet okoli sebe obsega teoretični ter praktični del, v okviru katerega smo izpeljali projekt – od ogleda lutkovne predstave pa vse do samostojnega dela otrok (lutkovne predstave otrok). V prvem delu so predstavljena različna teoretična izhodišča o spoznavanju otrok z lutkami, njihovem pomenu in vplivu na razvoj otrok. Omenjenih je tudi več načinov, kako se spopasti z različnimi izzivi, pred katere nas otroci popolnoma nezavedno postavljajo. V sklopu teorije podamo kar nekaj nasvetov, da bi bilo prvo srečanje otroka z lutko čim bolj zabavno, zanimivo in predvsem nevsiljivo. Vodi nas torej k lutki, ki jo uporabimo kot sredstvo za doseganje, spoznavanje ter utrjevanje novih ciljev na različnih področjih in kako s tem bistveno pripomoremo k otrokovemu razvoju. Z opisanim v teoretičnem delu smo v nadaljevanju diplomske naloge predstavili koncept projekta, ki smo ga preizkusili še v praksi. Zasnovan je bil od ogleda lutkovne predstave, ki jo mi pripravimo otrokom, preko spoznavanja, raziskovanja ter izdelovanja lutk, pa vse do lutkovne predstave otrok. Osnova petdnevnega projekta je bila zgodba Katje Reider: Najraje bi te kar pojedel, s pomočjo katere smo odigrali lutkovno predstavo. Zgodbo so otrokom pripovedovale lutke marionete, ki so jih popeljale v svet lutkarstva in jih spodbudile k nadaljnjemu ustvarjanju na področju umetnosti iz kurikuluma. Projekt je bil oblikovan tako, da so otroci vseeno dobili veliko različnih moţnosti izraţanja na tem istem področju. Pripravili smo različne spontane in vodene dejavnosti, preko katerih smo otroke spodbudili k aktivnemu sodelovanju, mi pa smo dane priloţnosti izkoristili za opazovanje otrok. Aktivnosti znotraj projekta so otroke pritegnile ter motivirale.
Ključne besede: lutka, lutkovna predstava, otrok, vzgojitelj, razvoj, ustvarjalnost.
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 201; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

6.
Učenje pravil preko lutke
Nika Mežnar, 2020, diplomsko delo

Opis: Lutka je pripomoček, s katerim pridobimo pozornost otroka, in hkrati posrednik med odraslim in otroki. Njena uporaba je priljubljena, saj omogoča lažjo komunikacijo, z njo dosegamo različne zastavljene cilje, otrokom pa predstavlja tudi zelo veliko motivacijo za sodelovanje. Z vključitvijo lutke v vsakdanjo rutino v vrtcu postane rutina bolj mehka in manj enolična. Otrokom z lutko na lažji način predstavimo določene situacije in probleme, pripomore pa tudi k boljšemu vzdušju v skupini. Komunikacija je proces pretoka informacij in je pomemben element v vzgoji in izobraževanju. Kadar komunicirata otrok in lutka, je komunikacija med njima posebna, saj se otrok prilagaja lutki in je ne želi razočarati. Lutka olajša komunikacijo in omogoči vzgojitelju lažje razumevanje otroka. V praktičnem delu naloge smo preverjali, ali lahko z uporabo lutke vplivamo na upoštevanje pravil pri otrocih. Postavili smo pravila v povezavi z vljudnostnimi izrazi, bontonom za mizo, pozdravljanjem, pospravljanjem, pravili v garderobi in opravičevanjem. Ob koncu praktičnega dela z lutko, ki smo ga izvajali dva tedna, smo opazili napredek otrok pri upoštevanju pravil. Pridobljeni rezultati so pokazali, da je prišlo do izboljšanja rezultatov pri vseh zastavljenih postavkah.
Ključne besede: predšolska vzgoja, lutka, pravila v vrtcu
Objavljeno: 24.02.2021; Ogledov: 310; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (950,59 KB)

7.
Lutke na delih našega telesa
Bernarda Brec, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice. Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa. V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko.
Ključne besede: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 353; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (4,08 MB)

8.
Lutke v vrtcu vsak dan
Tatjana Marton, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke v vrtcu vsak dan sta zajeta teoretičen in praktičen del, ki zajema projektno delo v skupini. V teoretičnem delu smo najprej predstavili vpliv lutke pri razvoju otrok in pomen lutke v lutkovnem kotičku v drugem starostnem obdobju otroka. Pozornost smo usmerili v projektno delo, načrtovanje in izdelavo lutk. Predstavili smo lutko, ki je bila motivatorka pri izvedbi projekta v vrtcu. Ta lutka je žabec Plavček, ki ima posebno poslanstvo skozi projektno nalogo. Lutka žabca Plavčka predstavlja žabico plavčka, ki izhaja iz naravnega okolja, iz neposredne okolice vrtca, slednji pa se je po tej lepi in zaščiteni žabici tudi poimenoval. Praktično delo z izdelavo lutk iz nestrukturiranih materialov v skupini ima pomembno vlogo pri otrokovem razvoju. Otrok se z izvedbo praktičnega dela izdelave lutke in igre z lutko motivira ter postaja bolj ustvarjalen. Opisali smo, kako izdelujemo lutke iz naravnega materiala, kot je glina, vključili pa smo tudi odpadno embalažo. V projektu smo oživeli lutkovni kotiček, v katerem smo ustvarjali namizno gledališče v škatli, glavno vlogo so dobile lutke, narejene izpod otroških rok. Namen izvedenega projekta je približati otrokom lutko, vzbuditi veselje do ustvarjanja in igranja z lutkami. Ob projektnem delu je predstavljeno sodelovanje s starši. Pridobljene so tudi povratne informacije staršev z otroki, ki so predstavljene v zaključku.
Ključne besede: lutka, otrok, lutkovni kotiček, kurikul, motivacija, ustvarjalnost, projektno delo
Objavljeno: 20.02.2020; Ogledov: 757; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

9.
Vljučitev lutke v dnevno rutino
Petra Pajnič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vključitev lutke v dnevno rutino je v teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljena dnevna rutina, kurikulum za vrtce, prikriti kurikulum ter elementi dnevne rutine. Pišemo o tem, kaj je lutka in katere vrste lutk poznamo. Raziskali smo, kakšen je vpliv lutke na otrokov razvoj samozavesti, empatije, komunikacije, socialnih veščin, ustvarjalnosti, domišljije ter razlikovanje med resničnostjo in fantazijo. Zanimalo nas je, kako na otroka vpliva igra z lutko. Ob koncu teoretičnega dela smo predstavili še projektno delo. V empiričnem delu smo s pomočjo priprav in evalvacij opisali potek trimesečnega projekta z naslovom Vključitev lutke v dnevno rutino, ki smo ga izvajali z otroki, starimi od dveh do treh let. Ob izvajanju projekta smo ugotovili, da je lutka v vrtcu vzgojitelju res v veliko pomoč, prav tako pa je pri učenju osnovnih pravil v veliko pomoč tudi otroku, saj ob njej laže in predvsem bolj zavzeto ter motivirano osvaja pravila dnevne rutine.
Ključne besede: lutka, dnevna rutina, kurikulum, prikriti kurikulum, igra
Objavljeno: 31.01.2020; Ogledov: 614; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

10.
Lutka - ljubljenka skupine, kot motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih v vrtcu
Doroteja Žalec, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Lutka – ljubljenka skupine kot motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih, smo predstavili temo s področja lutk, saj je ta za predšolskega otroka izrednega pomena. Preko lutke se otrok brez skrbi in zadržkov izraža in razvija ter spoznava sebe in svet, v katerem živi. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutko in vrste lutk. Opisali smo tudi dejavnosti z lutko in lutko v povezavi z ostalimi področja kurikula. Podrobno smo opisali lutko – ljubljenko skupine. V praktičnem delu je opisano izvajanje šestih dejavnosti s predšolskimi otroki, starih od 4 do 5 let. V ta del naloge smo vključili dnevne priprave, vsaki pripravi pa je sledila tudi kasnejša evalvacija in slikovno gradivo. Namen praktičnega dela v diplomski nalogi je bil ugotoviti, ali je lutka dobro motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih v vrtcu. Namen tega dela je spoznati tudi to, kako lutka vpliva na delo v vrtcu. Ali so njeni učinki pozitivni ali ne. Učinke lutke – ljubljenke skupine smo preverili v motivacijskem delu za dejavnosti pri kurikularnih področjih. Uporabili smo deskriptivno metodo, kjer smo proučevali na nivoju opisovanja dejstev, odnosov in procesov brez vzročnega razlaganja. Prav tako smo uporabili tudi metodo praktičnega dela.
Ključne besede: Lutka – ljubljenka skupine, predšolska vzgoja, otrok, dejavnosti z lutko, motivacija, kurikularna področja.
Objavljeno: 21.05.2019; Ogledov: 722; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici