| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza dostopnosti surovin za izdelavo baterij v električnih vozilih
Rok Dvoršak, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu se osredotočimo na rast proizvodnje električnih vozil in posledično izrabljanje nekaterih redkih kovin, ki so ključne za izdelavo takšnih vozil. Skozi teorijo o baterijah in s pomočjo številne strokovne literature ter poročil ugotovimo, da je najbolj ogrožena kovina kobalt. Razlog za to je centraliziran izvoz te kovine iz politično nestabilne države Demokratične Republike Kongo in odvisnost od proizvodnje drugih kovin. Ugotovimo, da proizvodnja električnih vozil ni v celoti odvisna od izpostavljene kovine, tako da lahko pričakujemo padec cen električnih vozil. Raziščemo dodatne rešitve, s katerimi bi lahko zmanjšali odvisnost avtomobilske industrije od nestabilnega trga.
Ključne besede: alternativna goriva, električna vozila, redke kovine, kobalt, litij
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 505; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

2.
Določanje napolnjenosti baterij z uporabo umetnega nevronskega omrežja
Rok Rečnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Glavni cilj magistrske naloge je določitev stanja napolnjenosti baterij s pomočjo umetnega nevronskega omrežja. Določitev stanja napolnjenosti (SOC) baterij predstavlja velik izziv, saj je SOC težko natančno določiti. V delu je bil obravnavan tip izredno zmogljivih Toshibinih litij-ionskih baterij s titanovim oksidom (LTO). Na podlagi pregledane literature je bila izbrana metoda določanja SOC z umetnim nevronskim omrežjem. S pomočjo namensko izdelanega testerja baterij so bile opravljene meritve toka, napetosti in temperature baterije. Meritve so bile izvedene s pomočjo merilnega sistema Dewesoft Sirius HS. Podatki so bili obdelani v programskem okolju Matlab, kjer se je tudi kreiralo in naučilo umetno nevronsko omrežje. Testi nevronskega omrežja so pokazali, da je sposobno napovedovanja SOC. S pomočjo programa v Simulinku so bili izvedeni testi za napovedovanje SOC v realnem času.
Ključne besede: umetna nevronska omrežja, določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionske baterije, LTO
Objavljeno: 21.11.2019; Ogledov: 571; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (8,88 MB)

3.
Avtomatizacija testiranja stanja li-ion baterij
Slavko Brečko, 2018, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela je predstavljeno načrtovanje ter izdelava testnega sistema litij-ionskih baterij. Na kratko je opisana litij-ionska baterija ter metode, po katerih lahko ocenjujemo zdravje (State Of Health, SOH) baterije. Po predstavljeni izbrani metodi in izdelavi simulacijskega modela sledi meritev odziva realne baterije in prikaz načrtovanja ter izdelave vezja. Nato je opisana programska oprema vezja ter izdelava ocenjevalnega orodja. Na koncu so prikazane karakteristike realnih baterij.
Ključne besede: testiranje, litij-ionske, baterije, modeliranje, merilno vezje, karakteristika baterije
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 944; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (5,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
5.
Uporaba hranilnika energije s pretvornikom v različnih načinih delovanja sistema za upravljanje z energijo
Uroš Zajšek, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni: osnovno delovanje in zgradba litij-ionskih baterijskih celic ter sestavljeni baterijski paketi tehnologije LFP, NMC, NCA in LTO, primerni za shranjevanje večjih količin energije. Baterijski paketi so uporabljeni v kombinaciji s sistemom za upravljanje z energijo za glajenje odjema električne energije gospodinjstva iz omrežja, vključno z omogočenim polnjenjem baterije električnega vozila. Prikazan je tudi primer uporabe hranilnika energije za glajenje proizvodnje in porabe električne energije v kombinaciji s sončno elektrarno v gospodinjstvu.
Ključne besede: litij-ionske baterije, hranilnik energije, pretvornik, EMS
Objavljeno: 30.08.2017; Ogledov: 1493; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

6.
UNIVERZALNI POLNILNIK Z VRŠNO MOČJO
Jan Cokan, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo načrtovali regulator, ki bo omogočal polnjenje akumulatorjev s pretvorbo sončne energije. Načrtovan je tako, da deluje po metodi sledenja vršne moči. Na začetku so na kratko predstavljene sončne celice, njihove prednosti in slabosti. V nadaljevanju so opisani algoritmi sledenja točki vršne moči in polnjenja različnih baterij ter načrtovanje polnilnega regulatorja. Vezje polnilnega regulatorja je sestavljeno iz pretvornika navzdol, dveh tokovnih merilnikov, dveh napetostnih merilnikov in krmilnika. Polnilni regulator deluje v dveh načinih; sledenje točki vršne moč ter reguliranje izhoda. Polnilni regulator je namenjen polnjenju svinčevih baterij in nekaterih litij-ionskih baterij.
Ključne besede: pretvornik navzdol, detektor vršne moči, polnillni regulator, litij-ion
Objavljeno: 21.10.2016; Ogledov: 913; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

7.
UPORABA CAN-VODILA IN SIGNALA PWM ZA KONTROLO IN NADZOR POLNJENJA LITIJEVIH AKUMULATORJEV ELEKTRIČNEGA AVTOMOBILA
Jože Podbrežnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V svetu se vedno več ljudi zaveda onesnaženja okolja in dajejo čedalje večji pomen cenejšim alternativnim pogonom in virom energije. Razvoj hibridnih, priključno-hibridnih ali popolnoma električnih vozil je odvisen predvsem od razvoja zmogljivejših akumulatorjev in načina nadzora polnjenja hranilnika energije. Električna vozila morajo imeti za polnjenje standardizirani električni priključek, ki omogoča hiter in predvsem varen način regeneracije porabljene električne energije, zato smo v uvodu opisali razvoj dosedanjih sistemov. Glavni namen naloge je bil skonstruirati in implementirati prototip elektronskega vezja z vgrajenim CAN krmilnikom, ki s pomočjo CAN-vodila in PWM-signala omogoča nadzor konduktivnega polnjenja litijevih akumulatorjev električnega vozila, v skladu s standardom SAE_J1772 oziroma IEC 61851-3.
Ključne besede: električni avto, nadzorna enota, polnjenje, praznjenje, litij-ionske baterije, regulator polnjenja, pulzno širinska modulacija, CAN-vodilo
Objavljeno: 06.09.2016; Ogledov: 952; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (5,50 MB)

8.
PROIZVODNJA IN DISTRIBUCIJA ELEKTRIČNE ENERGIJE LETALA BOMBARDIER CRJ 900 NEXTGEN
Leonid Glavnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je v prvem delu predstavljena celotna slika elektroenergetskega sistema letala Bombardier CRJ 900 NEXTGEN. V drugem delu so predstavljeni koraki servisiranja in vzdrževanja nikelj-kadmijeve baterije. Na podlagi vzdrževanja in obratovanja baterije v realnem okolju so predstavljene napake, vzroki za nastanek napak in odprava napak. Nekatere slabosti in rešitve so plod proizvajalca baterije, nekatere pa sem med vzdrževanjem ugotovil in predstavil sam.
Ključne besede: električni sistem letala, nikelj-kadmijeva baterija, svinčena baterija, litij-ionska baterija, vzdrževanje baterije
Objavljeno: 06.08.2014; Ogledov: 1389; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

9.
LITIJ-POLIMERNA AKUMULATORSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNO VOZILO
Aleš Kapun, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljen baterijski akumulator kot glavni izvor električne energije in eden izmed najpomembnejših elementov v vozilih na električni pogon. Akumulator namreč v električnem vozilu skrbi za napajanje elektromotorja in ostalih električnih komponent. Predstavljeni so uporabljeni Li-Po akumulatorji, njihove prednosti, slabosti ter praktična uporaba. V praktičnem delu je prikazano načrtovanje ohišja za večcelični Li-Po akumulator, namenjenega uporabi v električnem vozilu. Sledi prikaz vezave akumulatorskih celic ter ostalih komponent, ki skrbijo za pravilno delovanje akumulatorja. Drugi sklop diplomskega dela je namenjen baterijskemu nadzornemu sistemu, ki ima tri glavne cilje. Ti cilji so: (1) zaščititi celice akumulatorja pred poškodbami, (2) podaljšati življenjsko dobo akumulatorja ter (3) ohraniti akumulator v stanju napolnjenosti, v katerem lahko izpolnjuje zahteve napajanja električnega vozila. Baterijski nadzorni sistem sestoji iz treh izravnalnih vezij povezanih v celoto in iz elektronske nadzorne enote. Za dosego zgoraj navedenih ciljev baterijskega nadzornega sistema skrbi program, ki je naložen na elektronski nadzorni enoti, mikrokrmilniku MSP430F169. Izravnalno vezje preko čipa LTC6802-1 meri napetost vsake posamezne celice in jo pošilja programu na mikrokrmilnik, le-ta pa jo primerja z ostalimi napetostmi. V primeru prevelikega odstopanja napetosti jih izravna tako, da je odstopanje čim manjše. Izravnava poteka preko izravnalnih uporov na izravnalnih vezjih. V tem sklopu je prav tako opisano delovanje omenjenega programa za nadzor akumulatorskih celic. Na koncu diplomskega dela so podani in analizirani rezultati testiranj.
Ključne besede: akumulator, električno vozilo, litij polimerna, izravnavanje napetosti.
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 5573; Prenosov: 544 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (4,98 MB)

10.
METODE DOLOČANJA STANJA NAPOLNJENOSTI BATERIJ
Simon Vučko, 2010, diplomsko delo

Opis: Uvodoma so predstavljene polnilne baterije s poudarkom na litij-ionski LiFePO4 bateriji in najbolj pogoste metode določanja stanja napolnjenosti baterij. Prikazana in izdelana je eksperimentalna shema za določanje karakteristik baterij pri različnih pogojih delovanja. Izdelano je bilo eksperimentalno polnilno-praznilno vezje in eksperimentalna mini temperaturna komora za simuliranje obratovanja baterije pri različnih temperaturah. Prikazani so tudi rezultati meritev s programom LabVIEW, iz katerih je mogoče določati napolnjenost baterij in uspešnost delovanja algoritma. V teoretičnem delu ekonomskega dela diplomskega dela smo se na kratko posvetili tematiki vedenja in zadovoljstva odjemalcev. V empiričnem delu je bila s pomočjo spletne ankete izvedena raziskava vedenja in zadovoljstva odjemalcev baterijsko napajanih naprav, katero smo zaključili z analizo dobljenih rezultatov.
Ključne besede: : določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionska LiFePO4 baterija, galvanostatsko prekinitvena titracijska tehnika, napetost odprtih sponk, gonilnik LabVIEW, vedenje odjemalcev, raziskovanje vedenja odjemalcev, zadovoljstvo odjemalcev, pričakovanja odjemalcev, merjenje zadovoljstva, uporaba in opustitev izdelka.
Objavljeno: 05.01.2011; Ogledov: 2152; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (8,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici