| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Ključne besede: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Objavljeno: 06.02.2019; Ogledov: 272; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
POTI K RAZVIJANJU LIKOVNE APRECIACIJE
Boštjan Zupančič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Poti k razvijanju likovne apreciacije sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela in je nastalo z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve umetniških del ob neposrednem pedagoškem delu, na podlagi dobljenih rezultatov pa poiskati ustrezne poti k razvijanju likovne apreciacije. V teoretičnem delu smo predstavili vidike likovnega vrednotenja in likovne ustvarjalnosti ter njun vpliv na razvijanje likovnoapreciativnih sposobnosti. Opisali smo nastanek, pomen in možnosti za razvijanje likovne apreciacije, podrobneje pa predstavili tudi njeno vlogo v komunikaciji med učencem in umetniškim delom. Empiričen del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in preizkušanjem petih metod s petimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih likovnih umetnikov. Za samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo, ter učnih listov. Raziskovalni vzorec je zajemal 95 učencev petih razredov treh mariborskih osnovnih šol, natančneje 56 deklic in 39 dečkov. Z raziskavo smo ugotovili, da so se izbrane metode glede na posamezna umetniška dela pokazale za različno učinkovite, saj so bile za predstavitev realističnih oz. abstraktnih del nekatere boj ustrezne kot druge, vse pa so v večini dosegle, da so učenci umetniška dela dobro opazovali. Razlike so se pojavljale tudi pri dajanju prednosti posamezni metodi glede na spol.
Ključne besede: Likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, umetniška dela, metode za predstavitev.
Objavljeno: 03.10.2012; Ogledov: 1046; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (905,25 KB)

3.
PROBLEMATIKA RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Staša Popović, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko razvijanja likovne apreciacije na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče smo opredelili likovno apreciacijo in zapisali njene značilnosti. Izpostavili smo pomembnost uporabe umetniških del pri pouku likovne vzgoje, kriterije za izbiro le-teh in pomembnost obiskovanja galerij in muzejev. Predstavili smo vlogo učitelja, medije in metode pri pouku likovne vzgoje. Ker je likovna apreciacija močno povezana z ustvarjalnostjo in vrednotenjem, smo oboje tudi opredelili. Pri vrednotenju smo govorili o vrstah vrednotenja in plasteh likovnega dela. Pri ustvarjalnosti smo poleg opredelitve predstavili še ustvarjalni proces in razložili likovno ustvarjalnost, dejavnike le-te ter zapisali načine spodbujanja in zaviranja ustvarjalnosti. V empiričnem delu smo predstavili analizo rezultatov pridobljenih z anketnim vprašalnikom. Zanimala so nas stališča učiteljev osnovnih šol do uporabe likovnih umetniških del in uporaba le-teh pri pouku likovne vzgoje. Raziskava je pokazala, da se učitelji zavedajo nujnosti srečevanja otrok z umetniškimi deli in pomembnosti vključevanja le-teh v pouk likovne vzgoje, manj pozornosti pa posvečajo razvoju apreciativnih zmožnosti z originalnimi likovnimi deli (galerije, muzeji). Ugotovili smo, da učitelji v povprečju pri uri likovne vzgoje s kombinacijo verbalnih in vizualnih metod (metoda razlage, metoda prikazovanja) prikažejo od ene do treh reprodukcij, le-te večinoma posredujejo v tiskani obliki ali pa s pomočjo spleta in največkrat v uvodnem delu ure. Analiza je še pokazala, da učitelji dajejo prednost prikazovanju umetniških del s klasičnimi motivi kot pa z abstraktnimi motivi.
Ključne besede: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, reprodukcije umetniških del
Objavljeno: 28.05.2013; Ogledov: 850; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (614,75 KB)

4.
RAZVIJANJE LIKOVNE APRECIACIJE V OSNOVNI ŠOLI
Maja Klevže, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela ter je nastalo z namenom preverjanja različnih načinov razvijanja likovne apreciacije na podlagi prikazanih umetniških del. V teoretičnem delu predstavljamo pojem apreciacije, pomen likovne apreciacije in teoretična izhodišča o vlogi sodobne umetnosti v osnovni šoli, in sicer v likovnem razvoju učencev sedmega razreda. Dotaknemo se tudi učiteljeve priprave na problemski pouk pri poučevanju likovne umetnosti. Teoretična izhodišča zaključimo z vlogami sodobne umetnosti pri pouku likovne umetnosti, likovnim razvojem učencev v sedmem razredu osnovne šole ter s pomembnostjo motivacije pri pouku. V empiričnem delu diplomskega dela predstavljamo rezultate raziskave, v kateri smo preverjali ustreznost postopkov razvijanja likovne apreciacije, in sicer pri prepiru o sliki, igri pogovora in pripravi učencev na resno predavanje za svoje sošolce. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci postopka razvijanja likovne apreciacije preko igre pogovora niso sprejeli tako dobro kot postopka razvijanja likovne apreciacije preko prepira o sliki in priprave učencev na resno predavanje za svoje sošolce. Učenci so pri postopku razvijanja likovne apreciacije na način, da so sami pripravili resno predavanje za svoje sošolce, pokazali veliko zanimanja in retoričnih sposobnosti za oblikovanje zgodb. Menimo, da bi se postopek razvijanja likovne apreciacije s pomočjo igre pogovora izkazal za ustreznejšega, če bi izbrali drugačne reprodukcije umetniških del. Učenci so s takšnim načinom uporabe postopkov razvijanja likovne apreciacije sproščujoče spoznavali umetniška dela, saj so lahko svoja doživljanja poljubno in svobodno izrazili.
Ključne besede: likovna apreciacija, likovni razvoj učencev, umetniška dela, likovni motiv, metode za predstavitev.
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 1234; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

5.
MEDNARODNI GRAFIČNI BIENALE KOT SPODBUDA ZA RAZVIJANJE LIKOVNE APRECIACIJE
Lucija Premrl, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Mednarodni grafični bienale kot spodbuda za razvijanje likovne apreciacije sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretičen del je tematsko razdeljen na več poglavij. Posvetili smo se sodobnim likovnim praksam, likovnemu vrednotenju in likovni apreciaciji. Dotaknili smo se muzejske pedagogike, ljubljanskega grafičnega bienala ter Mednarodnega grafičnega likovnega centra. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med učenci ljubljanskih osnovnih šol. Na razstavi 30. grafičnega bienala smo z njimi izvedli vodstvo s pomočjo delovnih listov, ki so temeljili predvsem na opazovanju razstavljenih umetniških del. Zanimal nas je odziv otrok na umetniška dela in kako se bo njihovo prvo mnenje razlikovalo od mnenja, ki ga bodo imeli o delu, potem ko ga bodo bolje spoznali. Rezultati kažejo na obstoj razlik med učenci glede na njihovo starost, z vidika spola pa razlik nismo zaznali.
Ključne besede: likovna apreciacija, muzejska pedagogika, grafični bienale, Mednarodni grafični likovni center, sodobna umetnost
Objavljeno: 15.10.2014; Ogledov: 739; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

6.
ODNOS MOTIVA PRI POUKU LIKOVNE UMETNOSTI V DEVETEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Tjaša Dovnik, 2015, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Odnos do motiva pri pouku likovne umetnosti v devetem razredu osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen diplomskega dela je, ugotoviti priljubljenost različnih motivov likovnih del v devetem razredu osnovne šole, raziskati, katera likovna dela so učencem všeč in kateri likovni motivi jih najbolj pritegnejo ter kako na ta izbor vplivata spol in okolje učencev. V prvem, teoretičnem delu predstavljamo likovno vrednotenje v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju in načine izvajanja le-tega. Dotaknemo se izbire primernih likovnih del za likovno vrednotenje pri likovni umetnosti in predstavljamo izsledke o dosedanjih ugotovitvah raziskav o vrednotenju umetniških del pri otrocih in učencih. Nato se posvečamo plastem likovnega dela. Teoretični del dopolnjujemo s predstavitvijo likovne apreciacije, njenih osnovnih značilnosti, terminološke opredelitve in njenim razvojem pri učencih. Teoretična izhodišča zaključujemo s predstavitvijo umetniških del, ki smo jih zajeli v raziskavo. V empiričnem delu predstavljamo analizo rezultatov raziskave, s katero smo želeli ugotoviti priljubljenost različnih motivov izbranih umetniških del pri učencih ter ugotoviti, kako na izbor vplivata spol in okolje učencev. V raziskavi so sodelovali učenci devetih razredov osnovnih šol iz podravske regije. Med predstavljenimi umetniškimi deli so učenci izbrali dela, ki so jim bila najbolj všeč. Rezultati raziskave kažejo na obstoj statistično značilnih razlik med spoloma pri priljubljenosti motivov pri kar petih od osmih sklopov umetniških del. Pri spremljanju razlik glede na stratum pa smo le v enem sklopu zaznali obstoj statistično značilnih razlik. Raziskava je pomembna, saj je lahko v veliko pomoč učiteljem pri načrtovanju likovno-pedagoških vsebin pri pouku likovne umetnosti. S tem bi lahko učencem omogočili večjo željo, dodatno motivacijo, boljše zaznavanje in doživljanje pri spoznavanju umetniških del v domačem in svetovnem merilu likovne umetnosti.
Ključne besede: pouk likovne umetnosti, odnos do motiva, likovno vrednotenje, likovna apreciacija
Objavljeno: 16.02.2016; Ogledov: 699; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

7.
LIKOVNA APRECIACIJA V FUNKCIJI RAZVIJANJA LIKOVNIH POJMOV V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Anja Pavlič, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V njem obravnavamo razvoj likovne apreciacije pri učencih prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole z obravnavanjem petih različnih reprodukcij umetniških del. V teoretičnem delu naloge opredeljujemo likovno umetnost v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, likovne pojme in likovno apreciacijo. Dotikamo se umetniških del in reprodukcij, obravnavanih pri rednem pouku likovne umetnosti. Opisujemo, kako poteka razvoj apreciativnih sposobnosti pri učencih in kaj je pri tem pomembno. Opisujemo tudi vpliv medijev, vrednotenje likovnega dela in likovno ustvarjalnost učencev. V empiričnem delu naloge obravnavamo rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem dveh učnih ur likovne umetnosti v prvem, drugem in tretjem razredu osnovne šole. Prikazujemo odzive učencev ob spoznavanju petih reprodukcij slovenskih umetnikov. Učni uri smo začinili z razvedrili in medpredmetnimi povezavami. Apreciativne sposobnosti primerjamo glede na razred ter podajamo vertikalen pregled kvantitete in kvalitete likovnih pojmov učencev ob stiku z reprodukcijami. Za pridobitev rezultatov smo uporabili skupinski intervju ter analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih pridobili s pomočjo diktafona. V raziskavi je sodelovali skupno 44 učencev vseh treh razredov, od tega 22 dečkov in 22 deklic. Celotna raziskava je potekala na Osnovni šoli Pohorskega bataljona Oplotnica. Rezultati, predstavljeni kot parafrazirana transkripcija pogovora, kažejo, da učenci zelo dobro sprejemajo in ponotranjijo reprodukcije umetniških del. Njihovi odzivi so bili prisotni na vseh treh ravneh odzivanja: bili so spontani, igrivi in domišljijski. Likovne pojme so precej dobro poznali, neznane pojme so hitro usvojili. Pojavile so se pričakovane razlike v odzivih in poznavanju likovnih pojmov glede na razred. Izveden način spoznavanja umetnosti se je izkazal kot primeren način poučevanja likovne umetnosti v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, saj so se učenci poleg učenja tudi sprostili in vzpostavili pozitiven odnos do reprodukcij.
Ključne besede: likovna umetnost, likovna apreciacija, likovni pojmi, reprodukcije umetniških del, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, likovno vrednotenje
Objavljeno: 05.08.2016; Ogledov: 492; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

8.
Preverjanje nivoja korelacij med dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovne apreciacije pri petošolcih
Nika Lopert, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga predstavlja raziskavo na področjih likovne ustvarjalnosti in likovne apreciacije, ki je bila opravljena med učenci petega razreda osnovnih šol. Prvi del naloge podaja teoretični uvod, ki zajema otrokov likovni razvoj, razčlenjuje kompleksen pojem likovne ustvarjalnosti in opredeljuje njene dejavnike ter predstavi pomen likovne apreciacije. Drugi del zajema analizo izvedene empirične raziskave, katere namen je bil na eni strani spremljava ustvarjalnih in apreciativnih sposobnosti petošolcev, na drugi pa preverjanje nivoja korelacij med dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovne apreciacije. Empirična raziskava temelji na deskriptivni in kavzalni neeksperimentalni metodi empiričnega raziskovanja. Izvedli smo jo na neslučajnostnem, priložnostnem vzorcu 298 petošolcev slovenskih osnovnih šol. Rezultati so pokazali obstoj statistično značilne razlike pri nivoju razvitosti likovne ustvarjalnosti med spoloma in pri dejavniku likovne ustvarjalnosti ‒ elaboracija, kjer so bile deklice uspešnejše od dečkov. Pri apreciativnih sposobnostih nismo zasledili statistično značilnih razlik med spoloma. Z analizo linearnih povezav smo ugotovili obstoj povezav med nekaterimi dejavniki, ki likovno ustvarjalnost spodbujajo, med dejavniki, ki likovno ustvarjalnost omogočajo, in tudi povezave med obema skupinama dejavnikov. Z vidika likovne apreciacije smo potrdili korelacije med receptivnimi in perceptivnimi sposobnostmi učencev. Tudi med dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovno apreciacijo se je pokazala statistično značilna korelacija.
Ključne besede: likovna ustvarjalnost, likovna apreciacija, likovni razvoj, osnovna šola
Objavljeno: 28.07.2017; Ogledov: 263; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

9.
Spremljanje razvoja likovne apreciacije pri pouku grafičnega oblikovanja
Martina Kač Nemanič, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Sodobno izobraževanje omogoča razvijanje ustvarjalnega izražanja dijakov, vloga in pomen inovativnih didaktičnih pristopov na razvoj apreciacije kot enakovrednega sestavnega dela umetniških dejavnosti pa pri pouku grafičnega oblikovanja v srednji šoli nista raziskana. V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, v kateri nas je zanimal vpliv inovativnega didaktičnega pristopa z vidika razvoja likovnoapreciativnih zmožnosti. Razlike smo spremljali med dijaki 3. letnikov (starost 17-18 let) v slovenskih srednjih šolah. Ugotovili smo statistično pomembne razlike na ravni likovnoapreciativnega razvoja s prednostjo eksperimentalne skupine. Pozitiven učinek inovativnega pristopa na razvoj apreciacije kaže, da je mogoče tudi z manjšimi metodičnimi spremembami bistveno izboljšati razvoj apreciacije pri srednješolcih.
Ključne besede: grafično oblikovanje, srednja šola, sklop didaktičnih odločitev, likovna apreciacija, razvoj
Objavljeno: 13.11.2017; Ogledov: 332; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (532,42 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Likovna umetnost kot dejavnik emancipacije otrok z različnimi sposobnostmi v vključujočih šolah
Maja Gabrovec, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Likovna umetnost kot dejavnik emancipacije otrok z različnimi sposobnostmi v vključujočih šolah sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu bomo predstavili likovno umetnost v vključujoči šoli, pri čemer bomo podrobneje opisali koncept inkluzije, učence s posebnimi potrebami, emancipacijo otrok s posebnimi potrebami, prednosti likovnovzgojne prakse z vidika emancipacije, naloge učitelja likovne umetnosti in pomen individualizacije v učnem procesu likovne umetnosti. Nadalje bomo predstavili likovno ustvarjalnost in likovno apreciacijo. Vsemu temu sledi predstavitev likovnega razvoja, ki je bil skupaj z likovno apreciacijo tudi predmet raziskave. Znotraj likovnega razvoja bomo opisali likovnointelektualni, likovnooblikovni in likovnoustvarjalni razvoj ter načine spodbujanja le-tega. Empirični del magistrske naloge zajema rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati nivo likovne ustvarjalnosti, nivo likovnooblikovnega razvoja, nivo likovnointelektualnega razvoja ter nivo likovne apreciacije otrok različnih skupin v šestih razredih vključujočih osnovnih šol na območju Maribora. Rezultati so pokazali, da v nivoju likovne ustvarjalnosti, likovnooblikovnega razvoja, likovnointelektualnega razvoja in likovne apreciacije med skupinami ni statistično značilnih razlik. Se je pa pokazala statistično značilna razlika med spoloma, in sicer pri likovni apreciaciji, v prid deklicam. V nivoju likovne ustvarjalnosti, likovnooblikovnega razvoja in likovnointelektualnega razvoja med deklicami in dečki ni bilo mogoče zaznati statistično značilnih razlik. Ugotovitev, da med nadarjenimi učenci, učenci s posebnimi potrebami in učenci z običajnim razvojem ni razlik, daje možnost, da se preko likovne umetnosti učenci lahko emancipirajo.
Ključne besede: Likovna umetnost, emancipacija, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, likovna apreciacija
Objavljeno: 29.08.2019; Ogledov: 85; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici