| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 152
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza upokojitvenih pričakovanj v združenih državah amerike
Klemen Sodec, 2025, diplomsko delo

Opis: Upokojitev je obdobje, ki ga dočaka delavec ob koncu delovne dobe. Da pa bi ohranil življenjski standard iz aktivnega delovnega obdobja, mora svojo upokojitev načrtovati že v letih pred upokojitvijo. Na upokojitvena pričakovanja ameriških potrošnikov vplivajo gospodarski, socialni, politični in drugi dejavniki, ki lahko odigrajo ključno vlogo pri načrtovanju upokojitve. Da bi se posameznik čim bolje pripravil na obdobje po upokojitvi, izbira med različnimi naložbami in dodatnimi viri dohodkov, ki bi mu v obdobju po upokojitvi prinesli dodatna denarna sredstva. V empiričnem delu diplomske naloge smo se bolj podrobno ukvarjali z upokojitvenimi pričakovanji ameriških potrošnikov. Tako smo Američane razdelili po demografskih skupinah glede na spol, stopnjo izobrazbe, višino dohodka in na starostne skupine. V opazovanem obdobju je na upokojitvena pričakovanja močno vplivala kriza Covid-19, ki je upokojitvena pričakovanja marsikateremu Američanu postavila na glavo. Glavna spoznanja so bila, da delež ljudi, ki pričakujejo, da bodo zaposleni po dopolnjenem 62. in 67. letu starosti, upada, kriza Covid-19 pa je povzročila porast deleža ameriških potrošnikov, ki pričakujejo, da bodo zaposleni za polni delovni čas po dopolnjenem 62. in 67. letu starosti.
Ključne besede: upokojitev, upokojitvena pričakovanja, viri dohodkov, pokojnina, zdravstveno zavarovanje, vpliv krize Covid-19 na upokojitvena pričakovanja
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (993,54 KB)

2.
Presoja faze življenjskega cikla in kriznega stanja izbranega trgovskega podjetja
Larisa Višnjar, 2025, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje »živi« svoje življenje – torej obstaja od svoje ustanovitve in se kvantitativno spreminja, vse do svojega prenehanja. Življenje podjetja lahko enostavneje prikažemo s pomočjo življenjskega cikla, ki prvotno izvira iz biologije. Pomembno nalogo pri poteku življenjskega cikla ima vodstvo podjetja, saj mora ustrezno reagirati na spremembe, pravočasno sprejemati odločitve in preprečevati morebitne krize. Kriza lahko, če ni pravočasno prepoznana in z ustreznimi ukrepi odpravljena, negativno vpliva na poslovanje podjetja in v najslabšem primeru ogrozi celo njegov obstoj na trgu. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega. V prvem, teoretičnem delu, smo spoznali teoretična izhodišča različnih avtorjev o življenjskem ciklu podjetja, izpostavili faze življenjskega cikla in raziskali model življenjskega cikla po Pümpinu in Prangeju (1995). Preučili smo krize v podjetju, izpostavili njene vzroke za nastanek in faze kriz, pojasnili krizni management ter se poglobili v razvojne krize med življenjskim ciklom podjetja. Prav tako smo v teoretičnem delu predstavili MER model integralnega managementa in integracijo procesnih razsežnosti dotičnega modela. V empiričnem delu smo se poglobili v raziskavo izbranega trgovskega podjetja, ki na slovenskem trgu posluje že od leta 1991. Zaradi varovanja podatkov smo podjetje poimenovali »Zvezda d. o. o.«. Predstavili smo podjetje, navedli njegove začetke in dejavnosti, odkrili poslanstvo in vizijo, raziskali njegove temeljne vrednote in izpostavili ključne strateške cilje. Opisali smo pomembne strateške usmeritve in trajnostni razvoj podjetja, našteli pa smo tudi njihove uspehe, ki jih prinašajo učinkoviti in uspešno izpeljani projekti. Pojasnili smo njihov sistem izobraževanja, usposabljanja in zaposlovanja. Omenili smo tudi ključne kazalnike njihovega poslovanja. V nadaljevanju smo raziskali življenjski cikel izbranega podjetja, pri čemer smo uporabili metodo Pümpina in Prangeja (1995) za proučevanje prisotnih elementov faz življenjskega cikla in ugotovili, da podjetje kaže največ značilnosti rastočega podjetja. Presodili smo tudi krizno stanje v obravnavanem podjetju s pomočjo Pümpin in Prangejevega (1995) modela ugotavljanja podjetniških kriz ter krizno stanje s pomočjo Kropfbergerjevega (2003) modela faz podjetniških kriz. Empirični del smo zaključili s predlogi normativnih in drugih političnih ukrepov in ukrepov na ravni strateškega managementa za preprečitev ali poglabljanje kriznega stanja v izbranem podjetju. Zapisali smo tudi sklepna spoznanja in odgovorili na postavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: Življenjski cikel podjetja, krize v podjetju, MER model integralnega managementa, Zvezda d. o. o., ukrepi za preprečitev ali poglabljanje kriznega stanja podjetja.
Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

3.
Evropska zelena politika : med uspehom nemške zelene politike in krizo slovenske
Dorian Penšek-Rader, Jernej Čelofiga, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek analizira razvoj in vlogo treh zelenih strank – nemške stranke Bündnis 90/Die Grünen, slovenske stranke Zeleni Slovenije ter novejše stranke Vesna. Osredotoča se na njihove programske usmeritve, okoljsko politiko, gospodarske in socialne pristope ter položaj v nacionalnem in evropskem političnem prostoru. Predstavljen bo zgodovinski kontekst nastanka zelenih strank v Nemčiji in Sloveniji ter njihove odzive na podnebne izzive. Posebna pozornost je namenjena primerjalni analizi njihovih strategij, koalicijskih možnosti in politične identitete. Prispevek ponuja vpogled v razlike in podobnosti med omenjenimi strankami ter njihovo vlogo pri oblikovanju trajnostnih politik v sodobnem političnem okolju.
Ključne besede: podnebna kriza, trajnostni razvoj, okoljska politika, komunikacija okoljske krize, zelene stranke
Objavljeno v DKUM: 26.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (573,81 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Vpliv rusko-ukrajinske vojne na turizem v Črni gori : odziv hotelirjev v Budvi
Anđela Šušić, 2025, diplomsko delo

Opis: Črna gora je znana turistična destinacija, saj turizem predstavlja glavno gospodarsko panogo te države. Črna gora je kot majhna država bolj občutljiva na različne krize, ki lahko spreminjajo in vplivajo na njeno gospodarstvo. Vojna kriza v Ukrajini je močno vplivala na turizem in življenje prebivalcev Črne gore. V diplomski nalogi smo pregledali obstoječo literaturo in izvedli strukturirane intervjuje s predstavniki hotelov, da bi na ta način analizirali vpliv vojne krize na hotele v Budvi. Vojna je prinesla številne spremembe v strukturi gostov in prebivalcev. Pred vojno so državljani Rusije in Ukrajine bili le obiskovalci, zdaj pa so se mnogi med njimi preselili in postali prebivalci. Ta sprememba je prinesla pozitivne in negativne posledice. Med pozitivnimi so izmenjava znanja in tehnologij, medkulturna strpnost in spodbujanje gospodarske rasti, med negativnimi pa pritisk na infrastrukturo in potencialna sprememba kulture ter tradicije same destinacije. Položaj, v katerem se je znašla Črna gora, je velik izziv za celotno gospodarstvo, vendar je tudi zelo pomembna kot priprava na morebitne prihodnje krize.
Ključne besede: vojna v Ukrajini, sankcije, hoteli, prebivalstvo, krize, Črna gora
Objavljeno v DKUM: 05.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
Zasnova in implementacija modela reševanja kadrovske krize v podjetju x
Katja Kostanjevec, 2024, magistrsko delo

Opis: Kriza je nenaden dogodek, ki lahko resno ogrozi poslovanje podjetja. Razumevanje krize je ključno, saj gre za dogodek ali niz dogodkov, ki lahko resno motijo delovanje organizacije in ogrozijo njeno stabilnost ter ugled. Kriza zahteva hitro in učinkovito odzivanje, kjer ima ključno vlogo krizni management. Ta mora vključevati celovit pristop, ki zajema vse faze krize, od prepoznavanja zgodnjih znakov do sanacije in okrevanja po krizi. Vloga managementa človeških virov v času krize je ključna, saj so kadri osrednji vir vsake organizacije. Pomanjkanje ustrezno usposobljenih in motiviranih zaposlenih lahko vodi do zmanjšane produktivnosti, povečanja fluktuacije in dolgoročno do zmanjšanja konkurenčnosti podjetja. Z vidika kriznega managementa je ključno razviti in implementirati strategije, ki bodo podjetju omogočile privabljanje, razvoj in zadrževanje ključnih kadrov. Pomanjkanje kadrov pogosto rezultat tako zunanjih kot notranjih dejavnikov. Med zunanje dejavnike sodijo tržne spremembe in konkurenčno okolje, med notranje pa neustrezna organizacijska kultura, slabi delovni pogoji in pomanjkanje možnosti za napredovanje in razvoj. Za učinkovito reševanje kadrovske krize je potrebno razviti celovit model kriznega upravljanja, ki vključuje proaktivne ukrepe za preprečevanje kriznih situacij in učinkovito vodenje v času krize. Podjetje X se sooča z večimi izzivi na področju kadrovanja. Med najpomembnejše izzive spada pomanjkanje kvalificiranih kadrov, ki negativno vpliva na operativno učinkovitost podjetja. Zaradi staranja delovne sile in zmanjšane privlačnosti poklica za mlajše generacije se podjetje sooča z velikim pomanjkanjem izkušenih voznikov in logističnih strokovnjakov, kar vpliva na učinkovitost poslovanja. Visoka fluktuacija zaposlenih dodatno otežuje situacijo, saj nenehne menjave v kadrovski sestavi zahtevajo stalno usposabljanje novih delavcev, kar povečuje operativne stroške in zmanjšuje produktivnost podjetja. Med izzivi, s katerimi se sooča podjetje X, je tudi zadrževanje ključnih kadrov. Ta izziv je še posebej pomemben, saj podjetje beleži težave pri zadrževanju zaposlenih, ki imajo specializirana znanja in izkušnje, nujne za nemoteno delovanje podjetja. Ključni kadri, pogosto zapuščajo podjetje in odhajajo v konkurenčna podjetja ali delo iščejo na privlačnejših tujih trgih. To vodi do povečane fluktuacije, izgube dragocenih znanj in izkušenj ter povečanja stroškov za stalno usposabljanje novih zaposlenih. Pomanjkanje stabilnosti v kadrovski strukturi dodatno otežuje doseganje strateških ciljev podjetja in zmanjšuje njegovo konkurenčnost na trgu. Aplikativni del naloge vključuje empirično raziskavo, ki temelji na anketiranju zaposlenih in poglobljenih intervjujih. Rezultati raziskave so pokazali, da je ključ do reševanja kadrovske krize v podjetju X v izboljšanju delovnih pogojev, povečanem vlaganju v usposabljanje in razvoj zaposlenih ter uvedbi prilagodljivih delovnih režimov, ki omogočajo boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Prav tako je bilo ugotovljeno, da visoka fluktuacija zaposlenih in nezadovoljstvo z delovnimi pogoji prispevata k poglabljanju krize. Ključni rezultat naloge je razvoj in implementacija modela, ki bo podjetju X omogočil dolgoročno stabilnost na področju kadrov in povečal njegovo konkurenčnost. Model vključuje sistematične ukrepe za privabljanje in zadrževanje ključnih kadrov, kar naj bi podjetju pomagalo zmanjšati fluktuacijo, izboljšati zadovoljstvo med zaposlenimi in povečati operativno učinkovitost. Sklepi magistrske naloge poudarjajo pomembnost prilagajanja podjetja hitrim spremembam na trgu dela ter strateškega pristopa k upravljanju človeških virov. Magistrsko delo ponuja pomemben prispevek k literaturi na področju kriznega managementa in upravljanja človeških virov ter predstavlja praktično uporabno rešitev za podjetja, ki se soočajo s podobnimi težavami.
Ključne besede: Kadrovska kriza, management človeških virov, kadri, model reševanja kadrovske krize.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
Vpliv pandemije covid-19 na poslovanje in rast izbranega podjetja
Špela Tramšek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi analize poslovanje in rasti podjetja Kozmetike Afrodita, d. o. o. ugotavljali, ali je pandemija COVID-19, ki se je hitro razširila po vsem svetu in je za nekaj časa zaustavila svetovno gospodarstvo ter povzročila kolaps v zdravstvenem sistemu, negativno vplivala na delovanje podjetja Kozmetika Afrodita, d. o. o. V teoretičnem delu smo najprej predstavili negativne vplive, ki jih je pandemija COVID-19 povzročila svetovnemu in slovenskemu gospodarstvo, gospodarske dejavnosti, ki so bile v tem času najbolj prizadete ter poslovne modele, ki so bili najbolj učinkoviti za uspešno poslovanje podjetij med krizo. Hkrati pa smo predstavili nekaj ukrepov za zajezitev pandemije COVID-19, ki jih je predpisala vlada Republike Slovenije. V empiričnem delu diplomskega dela smo na podlagi analize letnih poročil, ki jih je podjetje Kozmetika Afrodita, d. o. o. objavilo na spletni strani GVIN, opravili analizo prihodkov, stroškov, zaposlovanja in naložb v letih 2019, 2020, 2021 in 2022, pri čemer leto 2020 predstavlja leto, ko je bila razglašena pandemija COVID-19, ter analizo poslovanja in rasti podjetja Kozmetike Afrodita, d. o. o. Nato pa smo izvedli še primerjalno analizo izbranih kazalnikov Kozmetike Afrodita, d. o. o. s konkurenčnimi podjetji Shine Brown d. o. o., Preline d. o. o. in B4U Laboratories d. o. o. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitve, da je pandemija COVID-19 vplivala na svetovno in slovensko gospodarstvo, saj je močno upadel svetovni BDP, povečalo se je število brezposelnih, povišale so se cene surovin, borzni indeksi so izgubili svojo vrednost, podjetja pa so morala prilagoditi poslovne modele takratnim razmeram. Analiza podjetja Kozmetike Afrodita, d. o. o. je pokazala, da pandemija COVID-19 skoraj ni imela vplivala na poslovanje in rast podjetja. Zabeleženi so bili nekoliko nižji prihodki od prodaje, zaradi zaprtja prodajnih salonov in čisti dobiček od prodaje, ki pa je v letu 2021 ponovno narasel. Nekaj težav so imeli pri dobavi surovin za proizvodnjo kozmetičnih izdelkov, kljub temu pa je poslovanje podjetja potekalo skoraj nemoteno, saj so svoje proizvodne procese preusmerili v proizvodnjo zaščitnih mask in dezinfekcijskih sredstev.
Ključne besede: COVID-19, pandemija, Kozmetika Afrodita, d. o. o., gospodarski vpliv, poslovne strategije, ukrepi za blažitev krize, prilagoditev podjetij.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

7.
Vpliv gospodarskih kriz na podjetje elgo-nova d. o. o.
Lara Grobovšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Obravnavali smo gospodarske krize in njihov vpliv na podjetje Elgo-Nova, d. o. o., ki je s svojim poslovanjem začelo leta 2001 in je v zadnjih 22 letih »preživelo« dve globalni krizi. Podjetje Elgo-Nova, d. o. o., je majhno podjetje, ki ponuja razne gradbene in elektro storitve ter temelji na zaupanju in dobrem odnosu z zaposlenimi in strankami. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako so gospodarske krize v zadnjih 22 letih vplivale na podjetje Elgo-Nova, d. o. o. S tem razlogom smo proučili gospodarske krize, vse od značilnosti do posledic. Proučili smo dve krizi, ki sta se zgodili v tem času, in sicer krizo leta 2008 oziroma veliko recesijo in krizo zaradi covida-19. Podali smo statistiko posledic na globalni ravni, s pomočjo podatkov Statističnega urada Republike Slovenije pa smo preverili stanje Slovenije med in po gospodarski krizi. Ker letošnje leto 2023 kaže na prihod nove gospodarske krize, pa smo proučili še pripravo na prihajajoče krize. Postavili smo tri raziskovalna vprašanja, na katera odgovorimo s pomočjo intervjuja obeh lastnikov podjetja Elgo-Nova, d. o. o. S pomočjo intervjuja smo izvedeli, da so glavna težava gospodarskih kriz dolgovi in neplačniki. Predvsem kriza leta 2008 se je izkazala kot eno od težkih obdobij v času delovanja podjetja Elgo-Nova, d. o. o., covid-19 pa ni imel skoraj nikakršnega vpliva. Kot sta v intervjuju omenila solastnika podjetja, je za vzdrževanje in obstoj podjetja ključno varčevanje.
Ključne besede: Gospodarske krize, Elgo-Nova, d. o. o., vpliv
Objavljeno v DKUM: 08.12.2023; Ogledov: 282; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (627,72 KB)

8.
Krizni management v času pandemije covid-19 v podjetju x
Maša Kovač, 2023, diplomsko delo

Opis: Krizni management je ključen proces obvladovanja in upravljanja s situacijami, ki predstavljajo nenaden, nepredvidljiv in pogosto izjemno zahteven izziv za organizacije, podjetja, institucije ali posameznike. Njegov namen je zagotoviti hitro odzivanje na krizne razmere, obvladovanje njihovih učinkov ter preprečevanje nadaljnjega širjenja škode. V okviru diplomskega dela smo raziskali, kako prepoznati krizne razmere v podjetju ter analizirali zunanje vplive, ki lahko povzročijo krizne situacije. Osredotočili smo se na primer krize pandemije COVID-19 in njenega vpliva na podjetje "x". Še posebej nas je zanimalo, kako se je izbrano podjetje odzvalo na ukrepe družbenega distanciranja, kar nas je pripeljalo do naslednjih ugotovitev o tem ali zavarovalni agenti na daljavo podpišejo več zavarovalniških polic, ter ali so uspeli razširiti svoje poslovanje. Po drugi strani pa kako je delo med pandemijo vplivalo na stroške in prodajo podjetja glede na pred pandemski čas. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo, katere rezultati so razkrili več ključnih ugotovitev. Ugotovili smo, da zavarovalni agenti, ki delajo na daljavo, sklenejo več zavarovalniških polic z morebitnimi strankami. To nakazuje na pozitiven vpliv oddaljenega dela na učinkovitost prodajnih dejavnosti. Hkrati smo ugotovili, da podjetje dosega nižje stroške poslovanja, ko zavarovalni agenti delajo na daljavo. To kaže na potencialne prihranke v smislu infrastrukture in drugih operativnih stroškov. Preverili smo tudi hipotezo o tem, ali so zavarovalni agenti zaradi možnosti dela na daljavo povečali število prodajnih razgovorov, kar bi posledično vodilo v več sklenjenih zavarovalniških pogodb, ter da so povečali svojo prodajno mrežo. Naša raziskava je hipotezo potrdila le delno, saj je prišlo do odstopanja pri širjenju v tujino. Spoznali smo, tudi, da je podjetje v letu 2021 doseglo 17,63-odstotno povečanje prodaje v primerjavi z leti pred izbruhom pandemije.
Ključne besede: kriza, krizni management, pandemija, COVID-19, načini reševanja krize v podjetju.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 465; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

9.
Krizno upravljanje : turistične destinacije in podjetja
Barbara Pavlakovič Farrell, Dunja Koren, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: »Pričakovati nepričakovano« je zagotovo temeljni moto sodobnih organizacij, če želijo preživeti v svetu, kjer iz ene krizne situacije že skočimo v drugo krizno situacijo. Prav zato izpostavljamo velik pomen kriznega upravljanja tudi za destinacijske organizacije, da se lahko spopadejo z aktualnimi izzivi. Ravno ustrezno reševanje kriznih situacij, primeren odziv in na koncu proces učenja iz doživetih izkušenj lahko naredijo destinacijo odporno in sposobno novega razvoja. V poglavju najprej predstavimo teoretične osnove in definicije krize, njene značilnosti in oblike. Nadaljujemo z definicijo kriznega upravljanja in opisom posameznih faz tega procesa. Nato predstavimo sistem kriznega upravljanja v turizmu in izpostavimo pomen dobre organiziranosti ekipe, odgovorne za izvedbo kriznega upravljanja. Potem predstavimo temelje krizne zakonodaje v Republiki Sloveniji in priporočila za pripravo priročnika za krizno upravljanje v turizmu. Priročnik za krizno upravljanje naj zajema spisek možnih kriz, opis deležnikov, opis splošnih aktivnosti, diagram poteka usklajevanja in načrt kriznih komunikacij. Poglavje zaključimo s primeri dobre prakse, v katerih so uspešno izvajali krizno upravljanje in rešili negotove situacije.
Ključne besede: krize, krizno upravljanje, destinacijska organizacija, turizem, turistična podjetja
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 540; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Univerzalni temeljni dohodek
Luka Fajfar, Sabina Taškar Beloglavec, 2014, pregledni znanstveni članek

Opis: Univerzalni temeljni dohodek (UTD) je alternativni predlog trenutnemu socialnemu sistemu. Ta predvideva izplačilo temeljnega brezpogojnega dohodka vsakemu državljanu v višini zneska eksistenčnega minimuma oz. praga revščine ne glede na njegov socialni status in ne glede na to, ali je zaposlen ali nezaposlen. Ob teh korenitih spremembah je UTD velikokrat tema, ki vzbuja polemike, saj si je po tolikih letih razprav pridobil tudi veliko kritikov predvsem na račun potencialnih posledic, ki naj bi bile po njihovem škodljive.
Ključne besede: univerzalni temeljni dohodek, krize, finančna kriza, gospodarske krize, trg dela
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 259; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici