SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
VPLIVI NOVEGA KAPITALSKEGA SPORAZUMA PRI KREDITIRANJU MALIH IN SREDNJIH PODJETIJ V NOVI KBM
Metka Hojs, 2009, diplomsko delo

Opis: Podjetniki, ki so prerasli fazo ustanovitve v svojem življenjskem ciklu in so v fazi razvoja in rasti podjetja, so svoje največje težave pri poslovanju strnili v dve ključni točki. Pri širitvi poslovanja kot prvo težavo navajajo pridobitev ustreznih kadrov. Zanimivo je, da je bil v raziskavi o financiranju MSP v Sloveniji leta 2002 ta problem izpostavljen kot bolj žgoč od pričakovanega, ki bi naj bil največji pri razvoju podjetja, to je financiranje. Podjetniki so težave pri dostopu do virov financiranja postavili šele na drugo mesto. MSP so v Evropi in v Sloveniji izjemen potencial za gospodarstvo. Njihov obstoj in delovanje ob drugih dejavnikih pomembno pogojuje tudi ustrezno finančno okolje in viri financiranja. Dolžniško financiranje v obliki bančnih kreditov je za MSP najbolj dostopen vir kapitala, kljub temu, da je drag in v omejenih količinah. Danes, v času finančne krize in na pragu recesije, so se pogoji za pridobitev bančnih kreditov za MSP še zaostrili. K temu so v določeni meri prispevale tudi spremembe in določila novega kapitalskega sporazuma Basel II ter zahteve evropske direktive CAD3, ki od poslovnih bank zahtevata kapitalsko ustreznost, prilagojeno boniteti komitentov in podrobno opredelitev vseh tveganj, katerim so banke izpostavljene pri svojem poslovanju. Težko bi trdili, da je vpliv Basla II za kreditiranje MSP ugoden. Zaradi individualne presoje tveganosti vsakega bančnega posla posebej, so na slabšem predvsem mlada podjetja in tista s slabimi finančnimi rezultati poslovanja. Kreditiranje MSP je s strani bank ocenjeno kot zelo tvegano, ker vedno obstaja možnost prepletanja podjetniških financ z zasebno porabo. Pri odobravanju kreditov MSP banke izdelajo bonitetno oceno podjetja na osnovi preteklih poslovnih rezultatov ter načrtovanih bodočih poslovnih izidov za najmanj eno leto, pri dolgoročnem kreditiranju pa tudi do pet let. Zelo pomembno je, da podjetnik posreduje bančnemu delavcu čim več informacij o svoji dejavnosti, poslovnih partnerjih in trgih, na katerih posluje ter predstavi bodoče načrte za razvoj in rast podjetja in ponudi ustrezno zavarovanje za predlagani kreditni posel. Evropa na čelu z Evropsko komisijo se zaveda pomena MSP za evropsko gospodarstvo, zato namenja MSP veliko pozornost in milijone evrov finančne pomoči za financiranje obratnega kapitala, za izvajanje mednarodnih poslov, za internacionalizacijo, za vlaganja v raziskave, razvoj in inovacije ter za okoljevarstvene naložbe. Finančna sredstva so MSP na voljo v obliki kratkoročnih in dolgoročnih kreditov, v obliki subvencij, donacij in garancij ter v obliki jamstev. MSP pa morajo poznati pot do informacij o virih, ki so na razpolago, načine kako do njih dostopati in vedeti kateri so zanje v dani situaciji razvoja podjetja pravi in najugodnejši. Preživetje finančne krize in recesije lahko primerjamo z golim preživetjem v naravi, kjer preživijo samo najboljši. Menim, da bodo to krizo preživela tista MSP, ki bodo imela pravo idejo, jasne cilje, aktivno delovanje, motivirane zaposlene, ki bodo uspela vzpostaviti uspešna partnerstva in najti pravo banko.
Ključne besede: Financiranje, Mala in srednje velika podjetja, Kreditno tveganje, Bančni krediti, Basel II, Kapitalske zahteve, Finančna kriza, Zavarovanje
Objavljeno: 24.11.2009; Ogledov: 2195; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (644,17 KB)

3.
STEČAJ V TEKSTILNI TOVARNI PREBOLD
Renata Bevanda, 2009, diplomsko delo

Opis: Predstavitev stečaja v Tekstilni tovarni Prebold.
Ključne besede: kriza podjetja ter njeni vzroki in reševanje, prisilna poravnava, stečajni postopke, subjekti in objekti stečajnega postopka, likvidacija
Objavljeno: 10.02.2010; Ogledov: 1490; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (420,34 KB)

4.
KRIZA PODJETJA X
Jure Kolarič, 2009, diplomsko delo

Opis: V svoji diplomski nalogi z naslovom Kriza podjetja X sem skozi celotno vsebino želel ugotoviti in predstaviti bistvene težave in napake, ki dejansko pripeljejo do stanja, ki mu lahko rečemo kriza podjetja. Vsi vzvodi za preprečitev oziroma omilitev krize podjetja so v rokah managementa, in ravno oni s svojim znanjem krojijo nadaljnjo usodo ali uspeh podjetja. Samo reševanje podjetja iz krize je izredno zapleten in kompleksen proces, ki zahteva veliko znanja in natančnosti pri njenem reševanju. Cilj diplomskega dela je bil opisati vse značilnosti krize od t.i. začetka do samega konca, bodisi s propadom podjetja ali z uspešno rešitvijo, ter nadaljnjim obstojem in poslovanjem. V samih poglavjih diplomskega dela sem predstavil bistvene značilnosti, ki se nanašajo na posamezen del krize podjetja. V drugem poglavju sem opisal kaj dejansko je kriza podjetja, kdaj jo je možno opaziti, ter glede na stanje, kakšne vrste kriz poznamo. Zelo pomembno v tem delu se mi je zdelo predvsem to, kako določene skupine, ki so vključene v podjetje reagirajo ob sami krizi. Tretje poglavje opisuje samo podjetje v krizi, in njegovo ravnanje. V tem delu sem povzel bistvene značilnosti kako in na kakšen način preprečiti krizo podjetja, Četrto poglavje povzema bistvene ukrepe kako prebroditi krizo in jo rešiti, ob predpostavki, da še stanje ni nerešljivo. V petem poglavju z naslovom krizni management, je predstavljeno kaj dejansko je krizni management, kdo so lahko člani tega teama, ter naloge za katere je ta team kriznega managementa zadolžen. Poudariti je potrebno, da team kriznega managementa sestavljajo ljudje, ki so izključno usposobljeni za reševanje podjetja, v normalnem delovanju podjetja pa se znajdejo in delujejo bistveno težje. Šesto in sedmo poglavje sem namenil praktičnemu delu, in sicer v šestem poglavju z naslovom Simulacija pohištvenega podjetja X, ter model reševanja. Predstavil sem omenjeno podjetje X, ter opisal znake, za katere sem prepričan, da so povod za nastalo krizo podjetja. Sedmo poglavje opisuje model reševanja pohištvenega podjetja X. Skozi različne vzroke sem predstavil svoj pogled, kako bi pripravil načrt za reševanje omenjene situacije izbranega podjetja.
Ključne besede: Podjetje Kriza podjetja Krizni management Organizacija Zaposleni Konkurenca Team
Objavljeno: 22.01.2010; Ogledov: 2653; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (529,40 KB)

5.
REŠEVANJE PODJETJA V KRIZI NA PRIMERU PODJETJA MURA D.D.
Nataša Recko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V tem delu diplomskega seminarja smo prikazali reševanje podjetja Mura d.d., ki je bilo eno izmed največjih tekstilnih podjetij v Sloveniji, ki je zašlo v težave. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo najprej opredelili krizo in katere vrste kriz poznamo. Nato smo predstavili najpomembnejše vzroke za nastanek in opisali reakcije udeležencev v finančni krizi podjetja ter kako ukrepati v takšnih situacijah. V zaključku tega poglavja je predstavljeno reševanje podjetja s feniksi ter stečaj kot prenehanje poslovanja podjetja. Naslednje poglavje je namenjeno predstavitvi podjetja Mura d.d., kjer lahko najdete vse splošne podatke o podjetju, zgodovino podjetja vse od začetka poslovanja, potem vse hčerinske družbe in njihovo dejavnost. Ugotovili smo, da je bila Mura d.d. najprej porazdeljena po oddelkih, nato pa so iz teh oddelkov ustanovili hčerinska podjetja. Do te ugotovitve smo prišli pri preučevanju organiziranosti Mure d.d. Na koncu poglavja pa so še predstavljeni glavni trgi izvoza in delež le tega v posamezne države. Po predstavitvi osnovnih podatkov podjetja smo naredili analizo finančnih podatkov podjetja. Analizirali smo podatke čistega poslovnega izida od leta 2004 do leta 2008, ko je v podjetju poslovanje potekalo še nemoteno. Naredili smo tudi analizo prihodkov od prodaje, kapitala, število zaposlenih ter sredstev in zalog, ki jih je podjetje imelo v teh petih letih. Zraven smo navedli še razloge za takšne rezultate poslovanja. Poleg teh analiz smo še analizirali trg tekstilne in oblačilne industrije, na koncu pa še primerjali Muro d.d. s svetovno konkurenco. V reševanju podjetja s feniksi smo opisali potek poslovanja in nekatere pomembne dogodke, ki so se zgodili v zadnjih treh letih, odkar je Mura d.d. bila v največjih težavah. Predstavljen je tudi stečaj podjetja in na to še hčerinska podjetja, ki so kot feniksi vstali iz pogorišča starega podjetja. V zadnjem poglavju so podana spoznanja o podjetju Mura d.d. in najpomembnejši vzroki za slabo poslovanje ter nato stečaj.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: feniksi, reševanje podjetja, podjetniška kriza, reševanje krize, stečaj, Mura d.d., hčerinska podjetja, analiza finančnih podatkov, ..
Objavljeno: 20.01.2011; Ogledov: 3681; Prenosov: 693
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
PRISILNA PORAVNAVA S FINANČNIM PRESTRUKTURIRANJEM
Eva Kovačič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V primeru, da podjetja že globoko zaidejo v financno krizo in postanejo kratkorocno in dolgorocno placilno nesposobna (nelikvidna in kapitalsko neustrezna) imajo na razpolago postopek stecaja ali prisilne poravnave. Stecaj pomeni popolno prenehanje poslovanja podjetja, prisilna poravnava pa predstavlja njegovo preživetje, in sicer preko strogo zasnovanega financnega prestrukturiranja, ki daje podjetju možnost uspešnega saniranja in tako posledicno njegovo vnovicno oživetje.
Ključne besede: prisilna poravnava, stecaj, financno prestrukturiranje, financna kriza, Zakon o financnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, sanacija podjetja,
Objavljeno: 21.01.2011; Ogledov: 2266; Prenosov: 450
.pdf Celotno besedilo (842,84 KB)

7.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 2004; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

8.
KRIZA PODJETJA IN GOSPODARSKA KRIZA 2008
Nina Krajnc, 2010, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem si izbrala temo splošne ekonomske krize, ker je trenutno aktualna in ker sem o tej temi želela izvedeti in vedeti več. V svoji diplomski nalogi sem najprej razjasnila nekatere osnovne pojme, kot so kriza podjetja, krizni management in krizni manager. Nato me je zanimalo, zakaj sploh prihaja do krize v podjetjih, kakšni so znaki za krizo, ki bi jih naj podjetja prepoznala, ter s kakšnimi vrstami kriz se soočajo organizacije. Nadalje sem razvrstila različne vrste kriz (naravne, tehnološke, zlonamerne…) ter kakšne so njihove strategije za obvladovanje. Opredelila sem tudi, kakšne ukrepe bi naj podjetja sprejela, ko se znajdejo v krizi. Na koncu pa sem se morala dotakniti tudi svetovne gospodarske krize, ki nas je doletela leta 2008. Opisala sem njene začetke, kakšne posledice je pustila v gospodarstvu in kako se je Evropska unija, kakor tudi Slovenija, odzvala nanjo.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, krizni manager, vzroki za krizo, simptomi krize, vrste kriz, svetovna gospodarska kriza 2008
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2352; Prenosov: 480
.pdf Celotno besedilo (387,08 KB)

9.
KRIZNI MANAGEMENT IN OBVLADOVANJE KRIZE V PODJETJU
Anja Bizjak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava splošne značilnosti kriznega managementa ter obvladovanje krize v podjetju. Naloga je v celoti sestavljena iz teoretičnega dela ter preučuje podroben proces od nastanka krize v podjetju pa vse do njene razrešitve. Za uspešno obvladovanje in preprečevanje kriz je potrebno široko znanje in strokovna usposobljenost vodstva podjetja in kriznega managementa. Reševanja krize se je potrebno lotiti sistematično in preudarno. Zelo pomembno pa je tudi, da podjetje krizo pravočasno zazna in se ustrezno odzove na spremembe v okolju in samem podjetju, s čimer so postavljeni cilji za uspešno delovanje podjetja. V uvodnem delu diplomske naloge so na kratko predstavljeni ključni pojmi ter značilnosti in vrste kriz. Nadalje so opisani vzroki za nastanek krize ter vedenje ključnih udeležencev v podjetju v času krize. V tretjem poglavju sem se osredotočila na opredelitev splošnih značilnosti kriznega managementa ter samega obvladovanja krize, na koncu pa so seveda navedeni še ukrepi reševanja podjetja iz krize, sam izhod podjetja iz kriznega stanja ter seveda sklepne misli in trditve, postavljene na začetku diplomske naloge.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, ukrepi reševanja krize, obvladovanje krize podjetja
Objavljeno: 03.03.2011; Ogledov: 2277; Prenosov: 599
.pdf Celotno besedilo (298,58 KB)

10.
KRIZNI MANAGEMENT IN PRENOVA ORGANIZACIJE
Matic Batagelj, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava krize v podjetjih, njihovo razreševanje s pomočjo kriznega managementa in prenovo organizacije podjetja po uspešno prestani krizi na primeru podjetja Oticon. Delo je razdeljeno na tri smiselne dele, in sicer je v prvem obravnavan pojem kriz v podjetjih, v drugem krizni management in v tretjem prenova organizacije na praktičnem primeru. V prvem delu diplomske naloge je obravnavana kriza podjetja. Poleg definicij krize so našteti tudi simptomi, ki krize napovedujejo in vzroki za nastanek krize. Obravnavan je tudi razvoj krize. Nadalje so podani pozitivni učinki podjetniških kriz. V prvem poglavju je obravnavana tudi razvrstitev kriz z vidika razvoja podjetja. V drugem delu sem se osredotočil na krizni management, in sicer na njegove posebnosti in ukrepe, ki so zanj značilni. Opisana je tudi vloga in podoba kriznih managerjev. Podana je primerjava reaktivnega in proaktivnega kriznega managementa. Opisane so možnosti za umestitev kriznega managementa v organizacijsko strukturo podjetja. V del o kriznem managementu je zajeto tudi krizno komuniciranje. V tretjem delu je na podlagi praktičnega primera podjetja Oticon prikazan krizni management in prenova organizacije podjetja po uspešno prestani krizi. Potek prenove organizacije v konkretnem podjetju sem primerjal tudi z znanim 4-R pristopom prenove organizacije.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, prenova organizacije, Oticon.
Objavljeno: 16.05.2011; Ogledov: 2023; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (959,64 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici