| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VLOGA UČITELJA SLOVENŠČINE PRI KREATIVNEM USTVARJANJU ŠOLSKE RADIJSKE ODDAJE
Romana Drumlič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Človek je lahko ustvarjalen na različnih področjih, v znanosti ali umetnosti, kot tudi v preprostih vsakdanjih opravilih. Strokovnjaki so si enotni v tem, da je ustvarjalnost ali kreativnost, proces preoblikovanja obstoječe snovi v drugačno, novo obliko. Kreativnost v učnem procesu je odvisna od osebnostnih lastnosti otrok, spodbudnega okolja, motivacije in drugega. Razvoj ustvarjalnosti pa ni vedno usklajen z razvojem drugih sposobnosti. Strokovnjaki na vprašanje ali se je kreativnega pisanja mogoče naučiti odgovarjajo pritrdilno – s posameznikovo nadarjenostjo in s ponavljajočo se vajo, kar govori v prid tistim, ki se trudijo in spodbujajo kreativnost učencev. Učitelji imajo tako idealen položaj za spodbujanje ali zaviranje kreativnosti skozi svoje sprejemanje ali zavračanje nenavadnega, domišljijskega. Šolski radio, z vsemi spremljevalnimi oblikami in možnostmi, spada med najpomembnejše interesne dejavnosti na naših šolah, saj ob njem učenci poglabljajo svoje zmožnosti jezikovnega izražanja in se vzgajajo v kritične spremljevalce medijev Cilj diplomskega dela je bil spoznati proces nastajanja šolskih radijskih oddaj Iz osnovnošolskih klopi, ki so predvajane na Radiu Slovenske gorice. V empiričnem delu diplomskega dela bomo z opazovanjem skozi vso šolsko leto in s krajšim intervjujem želeli preveriti, kakšna je vloga mentorjev in kolikšna je avtonomnost učencev pri ustvarjanju oddaj. Iz zbranih in interpretiranih odgovorov je jasno razvidno, da je šolski radio, v obliki interesne dejavnosti ali izbirnega predmeta, odlično dopolnilo k uram slovenščine za razvijanje kreativnosti, mentor pa tista oseba, ki poskrbi za motivacijo, spodbudno okolje in ustrezne pogoje za ustvarjalnost učencev.
Keywords: ustvarjalnost, kreativno pisanje, šolski radio, radijska oddaja, učitelj kot mentor
Published in DKUM: 17.06.2013; Views: 1421; Downloads: 219
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica