| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SKUPNA ZUNANJETRGOVINSKA POLITIKA EVROPSKE UNIJE NA PODROČJU KEMIČNIH, FARMACEVTSKIH IN KOZMETIČNIH IZDELKOV
Petra Poredoš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu smo v prvem delu opredelili skupno zunanjetrgovinsko politiko Evropske unije, njen nastanek, oblikovanje le-te in proučili instrumente, s katerimi EU ureja svoje trgovinske odnose s tretjimi državami. V nadaljevanju smo naredili analizo kemičnega, ter ločeno še farmacevtskega in kozmetičnega sektorja proizvodnje Evropske unije. Vsako področje smo analizirali z vidika pomembnosti za gospodarstvo in dobrobit Evropske unije ter predstavili kakšno pozicijo zaseda posamezen sektor v svetu, z vidika velikosti proizvodnje in trga ter deleža v mednarodni menjavi. Ugotovili smo, da Evropska unija zavzema ključno vlogo na svetovnem trgu kemičnih, farmacevtskih in kozmetičnih izdelkov. Evropski trg je za kemične izdelke načeloma zelo odprt, medtem ko nekatere druge države še zmeraj uporabljajo visoke carine za zaščito narodnih gospodarstev. Še večji problem pa predstavljajo mnoge necarinske ovire, ki omejujejo evropskim izvoznikom vstop na tuje trge. Med njimi so za kemični, farmacevtski in kozmetični sektor najbolj pogosti kompleksni in diskriminatorni standardi in tehnične predpisi, slaba zaščita pravic intelektualne lastnine, ter nepotrebni, zahtevni ali dragi postopki testiranja in registracije ter pridobivanja licenc in certifikatov. Evropska unija se spopada s trgovinskimi ovirami z instrumenti Skupne zunanjetrgovinske politike ter s sklepanjem številnih sporazumov na bilateralni in multilateralni ravni (predvsem v okviru WTO).
Keywords: Skupna zunanjetrgovinska politika, Evropska unija, kemični izdelki, farmacevtski izdelki, kozmetični izdelki, instrumenti SZTP, carine, trgovinske ovire, mednarodni sporazumi, STO, Sporazum o harmonizaciji carin za kemične izdelke, intelektualna lastnina, dostop do zdravil, CEFIC, EFPIA, COLIPA.
Published: 23.09.2010; Views: 1433; Downloads: 146
.pdf Full text (424,20 KB)

2.
TRŽENJE BLAGOVNE ZNAMKE SHISEIDO V SLOVENIJI
Mateja Markič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava teorijo in prakso trženja blagovne znamke Shiseido v Sloveniji. V prvem delu je predstavljen problem naloge, predpostavke in omejitve, metode dela in zastavljene hipoteze. Teoretični del opisuje bistvo teorije in prakse marketinga, marketinški splet ter blagovno znamko. S pomočjo tržne raziskave je bila ugotovljena prepoznavnost blagovne znamke Shiseido, katere metode trženja najbolj vplivajo na odločitev o nakupu izdelka višjega cenovnega razreda, na katere lastnosti izdelka so potrošniki najbolj pozorni, vpliv darila na nakup, koliko vprašanih se samih informira o izdelkih in ali je potrošnja kozmetičnih proizvodov vrhunske kakovosti odvisna od mesečnega dohodka potrošnikov. V zadnjem sklopu so opisani zaključki ter predlogi za povečanje prepoznavnosti znamke Shiseido in za povečanje povpraševanja po njihovih izdelkih.
Keywords: trženje, kozmetični izdelki, Shiseido, tržna raziskava, uporabniki, blagovna znamka
Published: 08.03.2011; Views: 2520; Downloads: 319
.pdf Full text (1,02 MB)

3.
Deklaracije prehrambenih in kozmetičnih izdelkov za dojenčke ter njihov vpliv na nakupno odločitev
Anja Pratneker, 2019, master's thesis/paper

Abstract: Izbira kakovostnih prehrambnih in kozmetičnih izdelkov za dojenčke je izjemnega pomena za njihovo zdravje, dobro počutje in razvoj. Eden izmed faktorjev pri nakupu teh izdelkov je tudi deklaracija, saj vsebuje pomembne podatke o sestavinah izdelka, njegovem izvoru itd. V magistrski nalogi smo s pomočjo ankete ugotavljali, kakšen vpliv imajo deklaracije takih izdelkov na nakupno odločitev mater. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej na splošno razložili pojem deklaracije in njene sestavne elemente, nato še specifično predstavili označevanje prehrambnih in kozmetičnih izdelkov. Izpostavili smo tudi nekaj specifik takih izdelkov, na katere je dobro biti pozoren pri izbiri oz. nakupu. V praktičnem delu magistrskega dela smo najprej pripravili anketni vprašalnik, namenjen materam dojenčkov, starih manj kot eno leto, ter ga objavili v nekaterih facebook skupinah. Nato smo predstavili in analizirali dobljene rezultate ter tako dobili sliko trenutnega stanja v Sloveniji, na podlagi katerega smo lahko podali predloge rešitev za izboljšanje trenutnega stanja na tem področju.
Keywords: anketa, deklaracije, dojenčki, kozmetični izdelki, prehrambni izdelki
Published: 18.12.2019; Views: 241; Downloads: 32
.pdf Full text (1,39 MB)

4.
Antimikrobni učinek komercialnih in naravnih konzervansov v kozmetičnih izdelkih
Jadranka Švigelj, 2019, master's thesis

Abstract: Sintetični konzervansi povzročajo skrbi čedalje več ljudem, saj se je ozaveščenost o njihovem vplivu na okolje in vplivu na naše zdravje povečala. Čeprav so konzervansi v kozmetičnih izdelkih uporabljeni v majhnih koncentracijah, velikokrat povzročajo alergijske reakcije pri uporabnikih. Posledično je čedalje več povpraševanja po naravni oz. samokonzervirajoči kozmetiki. V tem primeru se za zagotavljanje mikrobiološke čistosti izdelka lahko uporabijo razni rastlinski ekstrakti ali eterična olja, ki imajo antimikrobne lastnosti. Cilj magistrske naloge je bil proučiti antimikrobno delovanje različnih ekstraktov oz. eteričnih olj cimeta, čajevca, grenivke, ingverja, kurkume, limone, limonske trave, oljke, rožmarina, sivke, timijana, žajblja, žametnice ter mil in losjonov z vgrajenimi različnimi komponentami. Prav tako smo proučili antimikrobno delovanje komercialnih naravnih konzervansov Dermosoft® decalact liquid in LipoFresh™ PG. Antimikrobno učinkovitost omenjenih produktov smo na glivi Aspergillus brasiliensis in Candida albicans ter na bakterije Bacillus cereus, Escherichia coli, Pseudomonas aeruginosa, Pseudomonas fluorescens in Staphylococcus aureus določevali z disk difuzijsko metodo. Ugotovili smo, da izkazujejo najboljše antimikrobno delovanje eterična olja, in sicer je zelo izstopalo eterično olje limonske trave. Tudi večina ekstraktov je delovala antimikrobno; največjo antimikrobno učinkovitost je imel superkritični ekstrakt cimeta. Mila so izkazovala boljše antimikrobno delovanje od losjonov. Dermosoft® decalact liquid je bil učinkovitejši od LipoFresh™ PG v zaviranju rasti izbranih testnih mikroorganizmov. Najmanj vzorcev je inhibiralo rast P. aeruginose.
Keywords: antimikrobna učinkovitost, kozmetični izdelki, rastlinski izvlečki, naravni konzervansi, patogeni mikroorganizmi
Published: 10.10.2019; Views: 328; Downloads: 0
.pdf Full text (3,07 MB)

5.
Anglizismen in dem bereich kosmetik am beispiel von vlog-beiträgen zwei vloggerinnen
Barbara Štaher, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Anglicizmi na področju kozmetike na primeru vlogov dveh vlogerjev je namen predstaviti, kaj sploh so anglicizmi, kako je prišlo do uporabe anglicizmov v kozmetiki ter kako jih mladi sprejemajo v vsakodnevni rabi. Za primer rabe anglicizmov smo si izbrali dve nemški vlogerki in spremljali njune posnetke na internetu. Angleščina velja kot internacionalni jezik, zato ga skoraj vsak razume. Tudi v nemškem jeziku so razširjeni anglicizmi, saj skoraj vsak mladostnik, ki uporablja internet in socialna omrežja, naleti na besede kot sta lajkati ali folowati. To so izrazi, preneseni iz angleškega jezika. Če pogledamo natančneje, v današnjem času skoraj 100 milijonov ljudi na svetu govori nemško, ampak veliko od teh govori nemščino zelo malo, ker je vpliv anglicizmov zelo velik. Večina Nemcev ne uporablja več nemških izrazov za določene stvari, kot sta na primer majice ali hlače, ampak uporabljajo anglicizme kot T-Shirt ali Jeans. Veliko Nemcev je strah oz. se počutijo neprijetno govoriti samo v svojem jeziku, samoumevno se jim zdi uporabljati tudi anglicizme. Najbolj priljubljeni so anglicizmi pri mlajši generaciji. Pri njih lahko vidimo vsakodnevno rabo le-teh, kajti oni ne iščejo po internetu, ampak surfajo po njem in tako, kot že zgoraj napisano, lajkajo slike in ne všečkajo itd. Anglicizme lahko najdemo v nemščini že od začetka šestdesetih let. Tako so en čas uporabljali le malo angleških izrazov, a se je po letu 1990 vse spremenilo. Uporaba anglicizmov se je zelo povečala. Tako lahko rečemo, da je v zadnjih 50-ih letih postala angleščina zelo dominanten jezik v veliko državah, ne samo v Nemčiji. Tako lahko vsako leto najdemo več angleških besed v nemškem jeziku. Razlogov za rabo anglicizmov v nemščini je več. Eden od teh bi lahko bil ta, da oba jezika spadata med germanske jezike.
Keywords: anglicizmi, kozmetika, vlog, Youtube, kozmetični izdelki
Published: 23.09.2020; Views: 22; Downloads: 5
.pdf Full text (1,60 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica