1. Kako namen in sporočilo vplivata na oblikovanje etiketŠtef Klojčnik, 2024, diplomsko delo Opis: V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na proces oblikovanja etiket, pri čemer smo združevali teoretična načela z lastnim praktičnim delom. Preučili smo vlogo in pomen etiket v vizualnih komunikacijah ter analiziral primere uspešnih etiket, ki so nas navdihnile pri oblikovanju lastnih. V praktičnem delu smo ustvarjali etikete za različne izdelke. Naloga izpostavlja, kako premišljeno oblikovanje etiket pomaga kupcem vzpostaviti povezavo z blagovno znamko ter razumeti koncept, ki stoji za vizualno podobo izdelka, s čimer se poglablja njihovo dojemanje in identifikacija z znamko. Ključne besede: Oblikovanje etiket, grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, sporočilo Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1 Celotno besedilo (4,52 MB) |
2. Zagotavljanje varnih in neprekinjenih mobilnih komunikacij v sektorjih kritične infrastrukture : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloMatevž Čelik, 2024, diplomsko delo Opis: Za uspešno delovanje in zagotavljanje ključnih družbenih funkcij morajo sektorji kritične infrastrukture za komuniciranje med seboj in med pristojnimi državnimi organi imeti na voljo varne in neprekinjene mobilne komunikacijske storitve. Te omogočajo sodelovanje pri odzivu na krizne situacije in informiranje državnih oblasti, da lahko te sprejmejo ustrezne ukrepe za zaščito države in njenega prebivalstva. V diplomskem delu smo analizirali ranljivosti aktualne mobilne komunikacijske tehnologije ter njihov vpliv na varnost in neprekinjeno delovanje komunikacij v sektorjih kritične infrastrukture. Opredelili smo ključne ranljivosti aktualne tehnologije in prednosti uporabe naprednejše 5G tehnologije za izvajanje komunikacijskih storitev v sektorjih kritične infrastrukture. Navedli smo razloge za uporabo 5G tehnologije v sektorjih kritične infrastrukture in opisali načine za vzpostavitev zasebnih 5G omrežij, ki ponujajo največji nivo varnosti in zanesljivosti. Izvedli smo tudi intervju z zaposlenima na podjetju Telekom Slovenije, ki je tudi sam upravljalec s KI, ter analizirali njune odgovore napram obstoječi literaturi in lastnim ugotovitvam. Ključne besede: kritična infrastruktura, mobilne komunikacije, 5G mobilno omrežje, analiza ranljivosti, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,50 MB) |
3. Izzivi komuniciranja v organizacijahPatrik Berčič, 2024, diplomsko delo Opis: Uspešna komunikacija in spretnost v medsebojnih odnosih je gradnik in kritičen dejavnik za obstoj in razvoj uspešnih organizacij. Komunikacija je proces posredovanja informacij in je sestavni del našega vsakdanjega življenja. Za človeka je najzahtevnejša dejavnost, saj je vanjo vključeno celotno telo kot tudi umski in čustveni potencial. Lahko tudi rečemo, da je naš obstoj odvisen od dobro razvite komunikacije. Pod pojem komunikacija ne sodi zgolj pogovor s sodelavci, temveč vanj sodijo kakršnikoli pogovori oz. izmenjava informacij v podjetju in poslušanje, saj je le-to pomembna sestavina uspešne komunikacije. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili komunikacijo ter proces in vrste komuniciranja ter ovire, na katere lahko v procesu komunikacije naletimo. Kasneje smo se osredotočili na poslovno komuniciranje, katere vrste in načine poslovne komunikacije poznamo ter kakšni so njeni cilji in nameni. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo pripravili raziskavo med zaposlenimi v organizacijah, ki so se med seboj razlikovale v njihovi velikosti in panogi, s katero se ukvarjajo. Ugotovili smo, da uporaba digitalnih komunikacijskih kanalov in dvosmerna komunikacija pozitivno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, zmanjšujeta konflikte in povečujeta produktivnost. Prav tako smo dobili potrjeno, da učinkovito obvladovanje konfliktov vodi k boljšemu delovnemu okolju. Poudarjena je tudi pomembnost prilagodljive in jasne komunikacije za grajenje dobrih medosebnih odnosov ter nemoteno delovanje organizacije. Ključne besede: komunikacija, vrste komunikacije, uspešna komunikacija, uspešno vodenje. obvladovanje konfliktov. Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 16 Celotno besedilo (1,39 MB) |
4. Fotopersona: metoda vizualne naracije : diplomsko deloMaja Selinšek, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu preučujemo metodo vizualne naracije, ki jo Tanja Verlak v svojem delu iz 2009 poimenuje Fotopersona. V prvem delu smo osredotočeni na teoretično ozadje metode, ki raziskuje načrtno gradnjo portreta in znotraj tega operira z uporabo različnih vizualnih atributov. S tem gradi pripovednost portretov in vpliva na odziv publike. Kot primer metode izpostavimo in raziskujemo digitalni avtoportretni fenomen »selfi«, ki močno zaznamuje sodobne družbene medije. Nadalje, fotopersono analiziramo skozi tri fotografske serije, ki veljajo za seminalna dela na področju portretne fotografije. Natančneje pregledamo zgodnje oblike portretiranja, kot so carte de visite, cabinet cards in Nadarjevi portreti. Ukvarjamo se s pomembnim zgodovinskim dokumentarnim »popisom« nemške družbe oziroma serijo fotografij »Menschen des 20. Jahrhunderts« (»Ljudje 20. stoletja«) , ki jo je posnel Avgust Sander. V zadnjem delu naloge preučujemo serijo »Untitled Film Stills« (»Neimenovani filmski kadri«) postmodernistične umetnice Cindy Sherman. Ključne besede: fotopersona, portret, fotografija, vizualne komunikacije Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 421; Prenosov: 67 Celotno besedilo (7,10 MB) |
5. Motilec signala za mobilnik : diplomsko deloŽan Jazbinšek, 2022, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu sem prikazal delovanja mobilne naprave in pa delovanje in princip
motilca signala za mobilne komunikacije, razlago določenih delov motilca, njihovih namenom
in kako delujejo. Prikazal sem tudi kakšni naj bi bili rezultati, ko je delovanje motilca kot sem
si zamislili in dizajnirali. Podane bodo informacije o nekaterih izbranih elementih, lastnosti in
pa dodatna razlaga o RF področju kateri je glavni del te diplomske naloge. Ključne besede: Motilec signala, GSM, RF komunikacije Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 89 Celotno besedilo (3,20 MB) |
6. Ureditev komunikacijskih storitev OTT na področju elektronskih komunikacij v pravu EU : magistrsko deloMiha Pražnikar, 2022, magistrsko delo Opis: Komunikacijske storitve OTT, ki se uporabljajo za komunikacijo in se navadno ponujajo preko aplikacij so doživele izjemen razvoj. Ker jih evropski zakonodajni sveženj na področju elektronskih komunikacij iz leta 2002 ni urejal, so mnogi v njih videli slepe potnike elektronskih komunikacijskih omrežij, ki konkurirajo tradicionalnim elektronskim komunikacijskim storitvam, kot so govorna telefonija in SMS sporočila. Kot plod tega je nastala Direktiva o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, kot novelacija štirih direktiv na področju elektronskih komunikacij, katere eden od glavnih ciljev je bil normirati komunikacijske storitve OTT. Poleg Evropskega zakonika o elektronskih komunikacijah, ureja področje elektronskih komunikacij tudi Direktiva o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, sprejeta v okviru evropskega zakonodajnega svežnja elektronskih komunikacij iz leta 2002 in normira obdelavo osebnih podatkov in varstvo zasebnosti na področju elektronskih komunikacij. Čeprav še vedno veljavna, predstavlja anahronizem ureditve, ki ne zajema komunikacijskih storitev OTT. Kot rešitev problema je nastal predlog Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, ki čaka na sprejetje.
Magistrska naloga predstavlja problematiko opredelitve komunikacijskih storitev OTT z relevantno sodno prakso in njihovo trenutno ureditev v Direktivi o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah ter primerjavo ureditve med vrstami komunikacijskih storitev OTT in tradicionalnimi elektronskimi komunikacijskimi storitvami. Predstavljena je tudi trenutna ureditev varstva osebnih podatkov na področju elektronskih komunikacij z vidika komunikacijskih storitev OTT ter njihova bodoča ureditev v predlogu Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah.
V magistrski nalogi zaključujem, da vseh komunikacijskih storitev OTT ni moč metati v isti koš. Glede na ponujeno storitev se razlikuje tudi njihovo normiranje. Komunikacijske storitve OTT, ki se povezujejo v elektronska komunikacijska omrežja, so v večji meri izenačena s tradicionalnimi elektronskimi komunikacijskimi storitvami. Na drugi strani zadevajo komunikacijske storitve OTT, ki se ne povezujejo v omrežja, v grobem, zgolj določbe o varstvu končnih uporabnikov. Na področju varstva osebnih podatkov elektronskih komunikacij trenutno obstaja pravna praznina, saj večina komunikacijskih storitev OTT ni urejenih. Predlog Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah v trenutni različici v skoraj vseh določbah izenačuje tradicionalne elektronske komunikacijske storitve in komunikacijske storitve OTT. Ključne besede: komunikacijske storitve OTT, elektronske komunikacije, NB-ICS, NI-ICS, Direktiva (EU) 2018/1972 o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, EECC, Direktiva 2002/58/ES o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, Uredba o zasebnosti in elektronskih komunikacijah. Objavljeno v DKUM: 22.09.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 79 Celotno besedilo (1,18 MB) |
7. Obvladovanje konfliktov v organizacijiLaura Mlakar, 2019, magistrsko delo Opis: V današnjem stresnem okolju so udeleženci organizacij zelo obremenjeni z nasprotji v odnosih z drugimi. Organizacije se zavedajo, da so medosebni odnosi med zaposlenimi izredno pomembni, dejstvo pa je, da imamo ljudje različne interese, misli, želje in ne nazadnje tudi različne zmožnosti. Konflikt v organizaciji lahko nastane v osebi sami, najpogosteje pa se pojavlja med dvema ali več osebami. Glavni razlog, zakaj do konflikta sploh prihaja, pa je vsekakor različnost ljudi. Ritem življenja je zelo dinamičen, še posebej na delovnem mestu. Zaradi želje po uspehu, dokazovanju in pretiranem tekmovanju med zaposlenimi prihaja do konfliktov. Za organizacijo je najpomembneje, da konflikte hitro prepozna in začne z reševanjem le-teh, saj je reševanje izredno oteženo, ko se konflikt razširi na večjo skupino ljudi. Pravočasno rešeni konflikti omogočajo organizaciji doseganje razvojnih možnosti. Posledično vodstvo organizacije vedno več časa in denarja posveča zaposlenim, ki so ključno področje za uspeh organizacije. Zaposleni zmorejo dosegati dobre delovne rezultate samo v primeru, ko se dobro počutijo in so zadovoljni. Pri reševanju konfliktov ima pomembno vlogo komunikacija, ki jo lahko opredelimo kot način sporazumevanja med osebami. Pri komuniciranju je najbolj pomembno, da določeno sporočilo enako razumeta obe strani, ki sta vključeni v komunikacijo. V nalogi bomo predstavili oblike komuniciranja ter motnje in ovire, ki se pojavljajo med komuniciranjem. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je teoretičen, kjer so podrobneje predstavljeni konflikti v organizacijah, izhodišča za obravnavo konfliktov, ter njihove temeljne značilnosti. Predstavljeno je tudi reševanje konfliktov v organizaciji ter značilnost poteka samega reševanja. Sledi vloga komunikacije v reševanju konfliktov in natančneje pojasnjeno reševanje konflikta s pomočjo komuniciranja. V teoretičnem delu se bomo natančneje posvetili konfliktom med delovnimi skupinami in poteku reševanja le teh. Drugi del magistrske naloge je empiričen del, kjer so predstavljena izhodišča za raziskavo, predstavitev organizacije v kateri smo opravili raziskavo, prikaz in obravnavo rezultatov raziskave, nato sledijo predlogi za izboljšanje komuniciranja v reševanju konfliktov v omenjeni organizaciji. Ključne besede: konflikt, vzroki konfliktov, reševanje konfliktov, konflikt med delovnimi skupinami, komunikacija, reševanje konflikta s pomočjo komunikacije. Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 2249; Prenosov: 574 Celotno besedilo (1,50 MB) |
8. Razvoj integrirane marketinške komunikacijeGoran Arsenijević, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: OsredotočaNJE na marketinške komunikacije ter vse zadevne gradnike, ki na eni strani predstavljajo ključna izhodišča za razvoj komunikacije, na drugi strani pa učinkovito izvajanje le teh, upoštevajoč različne kanale ter vzpostavljanje in gradnjo odnosov. Pri razvoju modela razvoja in izvajanja IMK smo raziskali različne modele in na podlagi ugotovitev tudi razvili model, ki vključuje vsa pomembna izhodišča ter gradnike celovite komunikacije v dobi digitalne ekonomije in digitalnega potrošnika. Ključne besede: Digitalna ekonomija, Integrirana marketinška komunikacije (IMC)Digitalni marketing, Analiza spletnega trga, Pozicioniranje, Razvoj komunikacije, Zagotavljanje izkušenj Objavljeno v DKUM: 18.09.2018; Ogledov: 1958; Prenosov: 123 Celotno besedilo (1,21 MB) |
9. Celostna grafična podoba in idejna zasnova vizualne podobe muzejske postavitve na primeru muzeja na RogliAndreja Krapše, 2018, diplomsko delo Opis: Dandanes smo večino časa obkroženi z mnogimi vizualnimi podobami, kar omogoča številne načine komuniciranja. Z razvojem vizualnih komunikacij so se spreminjale tudi ene izmed tradicionalnih in zgodovinsko usmerjenih ustanov – muzeji – in njihove postavitve. Zaradi uporabe vizualnega znotraj muzejskih institucij, smo v okviru diplomske naloge najprej raziskali teorijo muzejskih postavitev. Zatem smo se lotili človeških dejavnikov, na katere vplivajo različni (grafično)-oblikovalski elementi, saj je od tega odvisen pristop v oblikovanju. V drugi polovici teoretičnega dela smo obrazložili pomen celostne grafične podobe in njenih komponent; načina, kako javnosti predstavlja bistvo zastopane organizacije; ter njenega vpliva. V praktičnem delu smo preučeno teorijo uporabili tekom projektnega dela z negospodarskim in neprofitnim sektorjem ŠIPK 2016–2018 (naslovljeno Krepitev identitete Pohorcev), kjer smo izdelali lastno idejno zasnovo muzejske postavitve muzeja na Rogli in podpirajočo celostno grafično podobo. Ključne besede: zasnova muzeja, vizualne komunikacije, psihološki vpliv, celostna grafična podoba Objavljeno v DKUM: 06.09.2018; Ogledov: 2002; Prenosov: 168 Celotno besedilo (4,35 MB) |
10. Arhiviranje avdiovizualnih vsebin v okolju mobilnih komunikacijMihael Kegl, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo opisuje načine in možnosti arhiviranja avdiovizualnih vsebin v okolju mobilnih komunikacij. V teoretičnem delu so najprej opisane tehnične lastnosti in zgodovinski razvoj avdiovizualnih vsebin. Sledi opis različnih avdiovizualnih formatov datotek in njihova uporaba. Predstavljene so tehnologije, ki so v mobilnih komunikacijah najbolj pomembne za nemoteno delovanje, prikazovanje ter arhiviranje avdiovizualnih vsebin. Raziskani in opisani so različni načini označevanja avdiovizualnih vsebin ter možnosti njihove kasnejše uporabe. Opisane so različne vrste sistemov za označevanje avdiovizualnih vsebin. V praktičnem delu je predstavljena izdelava mobilne aplikacije, ki uporabniku omogoča označevanje slik s ključnimi besedami in njihovo arhiviranje. Ključne besede: mobilne komunikacije, avdiovizualne vsebine, arhiviranje, mobilna aplikacija. Objavljeno v DKUM: 11.07.2018; Ogledov: 1308; Prenosov: 101 Celotno besedilo (2,34 MB) |