| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovitost SIOP komunikacijskega orodja v zdravstvenem timu pri zagotavljanju varnosti pacientov
Melani Stojanova, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Učinkovita komunikacija v zdravstvenem timu zagotavlja izmenjavo vseh relevantnih informacij za ustrezno zdravstveno obravnavo pacienta ter je kritičnega pomena za zagotavljanje varnosti pacienta in preprečevanje negativnih zdravstvenih izidov. Komunikacijske napake so v komunikaciji med medicinskimi sestrami ter medicinskimi sestrami in zdravniki razmeroma pogoste ter povzročajo velik del neželenih dogodkov. Namen zaključnega dela je bil raziskati optimizacijo komunikacije zdravstvenega tima z vpeljavo komunikacijskega orodja SIOP. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela, izvedli smo pregled in analizo literature. Literaturo smo pridobili iz podatkovnih baz PubMed, CINAHL, MEDLINE z v naprej določenimi vključitvenimi in izključitvenimi kriteriji. Potek zbiranja podatkov je predstavljen s PRISMA diagramom, zbrani podatki pa so sintetizirani z uporabo vsebinske analize. Rezultati: Rezultati osmih izbranih raziskav kažejo, da je SIOP komunikacijsko orodje učinkovito sredstvo zagotavljanja varnosti pacientov, vendar so izidi njegove uporabe v veliki meri odvisni od samega načina vpeljave. Vpeljavo SIOP komunikacijskega orodja je mogoče realizirati na več načinov, od zgolj deljenja informativnega gradiva med zaposlene do organizacije usposabljanj in kontinuirane evalvacije učinkov na ravni ocen zaposlenih in/ali izidov zdravstvenih storitev. Razprava in sklep: Pregled literature potrjuje rezultate predhodnih študij, da komunikacijsko orodje SIOP s strukturiranjem komunikacije med člani zdravstvenega tima zmanjšuje tveganja za napake in s tem optimizira varnost pacientov, vendar so učinki odvisni od ustreznosti implementacije orodja.
Ključne besede: komunikacija v zdravstveni negi, varnost pacientov, orodje SIOP
Objavljeno v DKUM: 12.05.2022; Ogledov: 115; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (519,31 KB)

2.
Neverbalna komunikacija v zdravstveni negi
Mirjana Rampre, 2016, diplomsko delo

Opis: Ljudje komuniciramo tako verbalno kot neverbalno. Vse bolj prihaja v ospredje neverbalna komunikacija - govorica telesa, saj človek govori tudi s kretnjami rok, z držo telesa, z mimiko obraza, z dotikom. V primerih, ko človek išče pomoč v zdravstvu, je pogosto prav medicinska sestra osnovni vir pomoči bolniku, in sicer včasih kar mimogrede ob svojem delu, ko se sreča z bolnikom kot človek s človekom v medsebojnem odnosu. Pri prvem kontaktu s pacientom je zelo pomemben stik z očmi, nasmeh, pozitivna drža. Preko komunikacije medicinska sestra spoznava pacienta, pomaga mu pri doživljanju bolezni, mu je v oporo in pomoč. S pomočjo literature smo ugotovili kako pomembna je neverbalna komunikacija v zdravstveni negi ter kako neverbalna sporočila vplivajo na dober odnos z bolnikom. Opisali smo značilnosti neverbalne komunikacije in predstavili vrste neverbalnega komuniciranja. Ugotovili smo, da se zdravstveni delavci zavedamo, da je v komunikaciji z bolniki pomemben nasmeh, stik z očmi, dotik. Prav tako smo spoznali, da s poznavanjem vseh oblik neverbalne komunikacije dosegamo višjo kakovost zdravstvene nege in dobre odnose z bolniki in njihovimi svojci.
Ključne besede: komunikacija, neverbalna komunikacija, neverbalna komunikacija v zdravstveni negi in govorica telesa
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 3042; Prenosov: 785
.pdf Celotno besedilo (168,98 KB)

3.
Reševanje konfliktov s poudarkom na mediaciji v zdravstveni negi
Ajda Stojnšek, 2015, diplomsko delo

Opis: Komunikacija nas spremlja vedno in povsod. Je vir uspeha lahko pa tudi vzrok za neuspeh. Poznamo verbalno in neverbalno komunikacijo. V zdravstveni negi je zelo pomembno, da znamo primerno komunicirati in uporabljati veščine ustrezne komunikacije, saj le to vodi v dobre medosebne odnose in predstavlja učinkovit temelj za naše delo. Uporaba neustrezne komunikacije pa največkrat vodi v konfliktne situacije. Konflikti so neizogibni in se pojavljajo vsakodnevno, lahko tudi večkrat. Če k konfliktom pristopamo na konstruktiven način, dosegamo boljše rezultate in boljše odnose, kar je pomembno v zdravstveni negi. Eden iz med uspešnih načinov reševanja konfliktov v zdravstveni negi je mediacija. Je strukturiran način reševanja konfliktov s pomočjo tretje nevtralne osebe. Mirno reševanje konfliktov s pomočjo mediacije v zdravstveni negi vsekakor vpliva na boljše medosebne odnose, bolj varno in pa kakovostnejšo oskrbo pacientov kar je med drugim tudi nacionalni interes.
Ključne besede: komunikacija, zdravstvena nega, uspešna komunikacija, neuspešna komunikacija, konflikti, reševanje konfliktov, medsebojni odnosi, mediacija v zdravstveni negi.
Objavljeno v DKUM: 16.02.2016; Ogledov: 1079; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (370,29 KB)

4.
Sprejem pacienta z duševno motnjo na oddelek psihiatrije
Melanija Kovačič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili sprejem pacienta z duševno motnjo na oddelek psihiatrije ter vlogo medicinske sestre pri sprejemu. Izpostavili smo najpogostejše duševne bolezni, ki so razlog za sprejem pacienta na oddelek psihiatrije, timsko obravnavo pacienta ter komunikacijo medicinske sestre s pacientom ob sprejemu. Pomembno etično in pravno vprašanje je že sama hospitalizacija in zdravljenje proti volji, ter fizično oviranje pacienta. Pacient, ki je sprejet proti volji, ima določene pravice in dolžnosti, ki jih je potrebno upoštevati, zato smo predstavili tudi pravice pacienta, etične dileme ter določila Zakona o duševnem zdravju, ki se nanašajo na postopke samega sprejema. Želeli smo ugotoviti, kako pomembna je komunikacija med medicinsko sestro in pacientom in katere so aktivnosti v zdravstveni negi ob sprejemu pacienta z duševno motnjo. Ker si zakonodaja prizadeva omogočati strokovno obravnavo pacienta, me je zanimalo, katere novosti in kakšne spremembe, glede sprejema pacienta z duševno motnjo prinaša Zakon o duševnem zdravju. Uporabili smo deskriptivno metodo dela, ter metodi analize in sinteze domače in tuje literature. Ugotovili smo, da ima komunikacija v psihiatrični zdravstveni negi velik pomen, saj je ena od osnovnih orodij zdravstvene nege bolnika z duševno motnjo. Delo z bolnikom je povezano s stalno komunikacijo, ki je del poklicnega delovanja medicinske sestre in terapevtsko sredstvo za pomoč bolniku. Namenjena je predvsem zadovoljevanju bolnikovih potreb, saj preko nje zaznavamo bolnikovo enkratnost, jo upoštevamo in se nanjo odzivamo. Pomembna in bistvena sprememba, ki jo prinaša Zakon o duševnem zdravju, je zagovorništvo in pravica do zastopnika, ki se pojavlja tam, kjer je najbolj potreben - v kriznem stanju in pri prisilni hospitalizaciji. Zastopnik deluje izključno v korist in za zaščito pravic, svoboščin in interes ljudi, ki bodo v obravnavi.
Ključne besede: Ključne besede: duševna motnja, sprejem pacienta, zdravstvena nega, komunikacija v zdravstveni negi, strokovni tim, pacientove pravice, zakon o duševnem zdravju.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2010; Ogledov: 4976; Prenosov: 869
.pdf Celotno besedilo (834,56 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici