| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 855
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nekatere lastnosti nasilnega govora in jezikovnopolitične usmeritve za nenasilno komunikacijo
Mira Krajnc Ivič, Vesna Mikolič, 2019, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: V raziskavi smo v okviru medijskega diskurza opazovali jezikovne in pragmatične lastnosti nasilnih in nenasilnih komunikacijskih vzorcev. Pri jezikovni analizi je poudarek na modifikaciji intenzitete ali moči jezika, z vidika pragmatike pa nas je zanimal predvsem perlokucijski učinek, kot ga prepoznava naslovnik. Na tej osnovi predlagamo nekatere jezikovnodidaktične smernice za družbeno ozaveščanje glede učinkovite in nenasilne komunikacije.
Ključne besede: intenziteta jezika, perlokucijski učinek, sovražni govor, nasilni govor, nenasilna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 38; Prenosov: 2
URL Povezava na celotno besedilo

2.
Primerjalna analiza dveh angleških prevodov splošnega dela Kazenskega zakonika Republike Slovenije : magistrsko delo
Samer Hussein, 2022, magistrsko delo

Opis: Tema zaključnega dela magistrskega študija Prevajanja in tolmačenja je primerjalna analiza prevodne in jezikovne ustreznosti ter enakovrednosti prvega (2008) in drugega (2021) angleškega prevoda Kazenskega zakonika Republike Slovenije. Osredotočili smo na vsebinsko učinkovitost dosedanjih prevodov pravnih terminoloških izrazov s področja kazenskega prava v angleški jezik, njihovo jezikovno in pomensko ustreznost, enakovrednost (ekvivalentnost) ter prevajalske izzive, s katerimi se prevajalci srečujejo v praksi, kadar prevajajo strokovna besedila s področja zakonodaje, podzakonskih aktov, pravilnikov in podobnih pravnih besedil. Pri teoretični raziskavi smo se oprli na jezikoslovno teorijo ali teorijo ekvivalence ter znanstvene poglede in paradigme sledečih prevodoslovcev: Toury (1986), Chesterman (1997/2016) in Snell-Hornby (1988). Obenem smo uporabili znanstveno literaturo, namenjeno prevajanju pravnih besedil (Cao (2007), Kocbek (2011), Mattila (2006), Tiersma (1999)). Temeljne metode, uporabljene pri empiričnem raziskovalnem delu, so primerjalna, prevajalska in analitična metoda. Razen že omenjene prevodne ustreznosti smo se osredotočili tudi na jezikovne izboljšave in odstopanja med prevodoma. Prevajalske rešitve prevajalcev obeh besedil, ki sta bila predmet raziskovalnega dela, smo obrazložili in znanstveno utemeljili. Za potrebe prevodne in terminološke analize smo kot glavni angleški terminološki vir uporabili Oxfordov pravni slovar (Oxford Dictionary of Law – Oxford University Press, 2018). Gre za globalno uveljavljen terminološki slovar, ki ga uporabljajo prevajalci ter pravniki. Za analizo slovenske pravne terminologije smo uporabili Pravni terminološki slovar (ZRC SAZU, 2018).
Ključne besede: kazensko pravo, slovenska pravna terminologija, angleška pravna terminologija, pravni jezik, prevajanje, medkulturna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 05.08.2022; Ogledov: 108; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Razvoj spletne aplikacije mojportal
Matjaž Centrih, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse večje potrebe po čim lažjem pridobivanju informacij in komunikaciji med podjetjem ter zaposlenim sem se odločil, da za svojo diplomsko delo s pomočjo podjetja Bass d. o. o., Celje izdelam spletno aplikacijo »MojPortal«. Namen aplikacije je pridobivanje podatkov iz ostalih BASS programov in vizualizacijo le-teh, obenem pa tudi za olajševanje komunikacije med zaposlenim in upravo podjetja. Aplikacija je izdelana po načrtu vseh ostalih aplikacij omenjenega podjetja v jeziku Java s pomočjo platforme Vaadin.
Ključne besede: Osebni portal, Java, Vaadin, Payara, spletne aplikacije, spletni servisi, masovni podatki, zaposleni, podjetje in komunikacija
Objavljeno v DKUM: 04.08.2022; Ogledov: 260; Prenosov: 0

4.
Konflikti med učitelji in starši ter njihovo reševanje
Urška Himelrajh, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Konflikti med učitelji in starši ter njihovo reševanje je v teoretičnem delu predstavljena komunikacija, ki je temelj dobrega medsebojnega odnosa med učitelji in starši, lahko pa vodi tudi v konflikta med njimi. V nadaljevanju teoretičnega dela je podrobneje predstavljen konflikt z vidika nastanka in reševanja, s podanimi usmeritvami in z apliciranjem na področju sodelovanja med šolo in starši. V empiričnem delu magistrske naloge smo predstavili rezultate raziskave, ki je temeljila na polstrukturiranih intervjujih z razrednimi učitelji osnovnih šol iz različnih regij Slovenije. Intervjuvanih je bilo 10 učiteljev različnih starostnih skupin, ki poučujejo v 1. ali 2. triadi. Ugotovili smo, da učitelji konflikt dojemajo negativno, in sicer kot nesoglasje, nasprotovanje, nestrinjanje, neusklajenost v stališčih in interesih sogovornikov. Konflikti so skoraj enako pogosto prisotni tako v 1. kot v 2. triadi osnovne šole. Najpogostejša tematika za nastanek konflikta so šolske ocene, sledi tematika starševske vzgoje učencev ter vedenje in odnos učencev v procesu vzgoje in izobraževanja. Razlik v pogostosti konflikta med učitelji in starši glede na starost učiteljev nismo ugotovili.
Ključne besede: komunikacija, konflikti, starši, učitelji, reševanje konfliktov
Objavljeno v DKUM: 20.07.2022; Ogledov: 121; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

5.
Oblikovanje plakatov o veganstvu in njihova analiza : diplomsko delo
Saša Kramar, 2022, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati plakate o veganstvu in pridobiti informacije ter napotke, ki nam bodo pomagali pri oblikovanju plakatov o veganstvu v prihodnosti. V teoretičnem delu smo raziskali področja vizualne komunikacije ter veganstva, v empiričnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili informacije o odnosu ljudi do naših avtorskih in tujih plakatov o veganstvu ter o njihovem pomenu za družbo in širjenje veganstva. Ugotovili smo, da je plakat še vedno ena najbolj priljubljenih oblik vizualne komunikacije in da je oblikovanje dobrega plakata o veganstvu zelo zahtevno delo, saj je zelo težko na samem plakatu predstaviti veganstvo kot celoto. Ugotovili smo tudi, da so ljudem bolj všeč nazorni, neagresivni, izvirni, informativni in preprosti plakati o veganstvu in da je tema veganstva za mnoge ljudi še vedno dokaj neznana in nezaželjena. Novo pridobljeno znanje in smernice nam bodo pomagali pri oblikovanju še boljših plakatov o veganstvu v prihodnosti.
Ključne besede: vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, plakat, analiza, veganstvo
Objavljeno v DKUM: 17.06.2022; Ogledov: 239; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

6.
Učinkovitost SIOP komunikacijskega orodja v zdravstvenem timu pri zagotavljanju varnosti pacientov
Melani Stojanova, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Učinkovita komunikacija v zdravstvenem timu zagotavlja izmenjavo vseh relevantnih informacij za ustrezno zdravstveno obravnavo pacienta ter je kritičnega pomena za zagotavljanje varnosti pacienta in preprečevanje negativnih zdravstvenih izidov. Komunikacijske napake so v komunikaciji med medicinskimi sestrami ter medicinskimi sestrami in zdravniki razmeroma pogoste ter povzročajo velik del neželenih dogodkov. Namen zaključnega dela je bil raziskati optimizacijo komunikacije zdravstvenega tima z vpeljavo komunikacijskega orodja SIOP. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela, izvedli smo pregled in analizo literature. Literaturo smo pridobili iz podatkovnih baz PubMed, CINAHL, MEDLINE z v naprej določenimi vključitvenimi in izključitvenimi kriteriji. Potek zbiranja podatkov je predstavljen s PRISMA diagramom, zbrani podatki pa so sintetizirani z uporabo vsebinske analize. Rezultati: Rezultati osmih izbranih raziskav kažejo, da je SIOP komunikacijsko orodje učinkovito sredstvo zagotavljanja varnosti pacientov, vendar so izidi njegove uporabe v veliki meri odvisni od samega načina vpeljave. Vpeljavo SIOP komunikacijskega orodja je mogoče realizirati na več načinov, od zgolj deljenja informativnega gradiva med zaposlene do organizacije usposabljanj in kontinuirane evalvacije učinkov na ravni ocen zaposlenih in/ali izidov zdravstvenih storitev. Razprava in sklep: Pregled literature potrjuje rezultate predhodnih študij, da komunikacijsko orodje SIOP s strukturiranjem komunikacije med člani zdravstvenega tima zmanjšuje tveganja za napake in s tem optimizira varnost pacientov, vendar so učinki odvisni od ustreznosti implementacije orodja.
Ključne besede: komunikacija v zdravstveni negi, varnost pacientov, orodje SIOP
Objavljeno v DKUM: 12.05.2022; Ogledov: 228; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (519,31 KB)

7.
Odnosi z notranjo javnostjo in interna komunikacija kot pogoj uspešnosti podjetja
Jera Lenardič, 2021, magistrsko delo

Opis: Komunikacija je ključna za naše preživetje. Je način ubesedenja naših občutkov, mišljenj in prenosa znanj. Pri tem pomembno vlogo igrajo izbira besed, naša obrazna mimika in gestikulacija telesa ter upoštevanje pravil, ki so odvisna od kraja in javnosti, s katerimi vzpostavljamo stike. Znano je, da se komunikacijskih veščin lahko priučimo in s tem pridobivamo vrednost. S tem je povezana naša uspešnost, tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. V magistrskem delu obravnavamo interno komunikacijo, za katero menimo, da je pogoj uspešnosti podjetja. Najprej definiramo odnose z javnostmi. Kot osrednjo tematiko izpostavljamo in definiramo komunikacijske osnove in se nato poglobimo v interno komunikacijo med zaposlenimi in kadrovico. Zanima nas, kako pomemben je kadrovski oddelek znotraj podjetja X. Ukvarjamo se s soodvisnostjo komunikacije in kreativnega delovnega okolja. S pomočjo poglobljenega intervjuja kadrovice v podjetju X sledimo zastavljenemu cilju, da je s primernimi komunikacijskim prijemi mogoče vzpostaviti boljše odnose, ki nadalje omogočajo hitrejše in učinkovitejše opravljanje delovnih nalog ter nadalje dvigujejo raven storilnosti. S pomočjo kvalitativnega načina raziskovanja zajemamo tako objektivna kot subjektivna mnenja kadrovice, s katerimi kot glavni rezultat potrjujemo pomembnost interne komunikacije v povezavi s kreativnostjo in uspešnostjo. Zaradi razporeditve določenih delovnih procesov kadrovanja v podjetju X priložnost nadaljnjega raziskovanja vidimo v proučevanju vodij posameznih enot, s pomočjo katerih bi podrobneje spoznali znanja in motiviranost zaposlenih ter predlagali možne izboljšave in tako pripomogli k večji kreativnosti in uspešnosti zaposlenih ter tudi podjetja.
Ključne besede: odnosi, zaposleni, interna komunikacija, uspeh podjetja, notranja javnost.
Objavljeno v DKUM: 30.03.2022; Ogledov: 216; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (976,46 KB)

8.
Timsko delo in interakcije zaposlenih v enoti intenzivne terapije
Špela Markovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: Timsko delo, dobri medsebojni odnosi in kakovostna obravnava so na vseh področjih dela v zdravstvu izrednega pomena, še posebej v enotah intenzivne terapije, kjer je zdravstveno stanje obolelih življenjsko ogrožajoče, obravnava pa zahteva specialna znanja s področja intenzivne terapije. Metode: V magistrskem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Izvedli smo kvantitativno presečno raziskavo, instrument je bil anketni vprašalnik. Le-ta je bil razdeljen med 80 zaposlenih v zdravstveni negi v dveh različnih okoljih: v enoti intenzivne interne medicine in v covid intenzivni terapiji javnega zavoda. Rezultati: Rezultati so pokazali, da je medsebojna komunikacija v timu covid intenzivne terapije ustreznejša kot na oddelku za intenzivno interno medicino. Anketirani v covid intenzivni terapiji se v trenutnem timu dobro počutijo, so pozitivno naravnani ter medsebojno solidno in odkrito komunicirajo. Na Oddelku za intenzivno interno medicino so rezultati v vseh trditvah zelo razpršeni, to pomeni, da so anketirani različnih mnenj in imajo na medsebojne odnose v timu različen pogled. Anketirani na Oddelku za intenzivno interno medicino se statistično značilno počutijo bolj obremenjene kot anketirani v covid intenzivni terapiji. Razprava in sklep: Delo v enoti intenzivne terapije zahteva multidisciplinarni pristop z visoko mero medsebojnega sodelovanja in sistematične organizacije. Ugotovili smo, da ne glede na to, v kakšnih pogojih dela delaš oz. s kakšnimi nepredvidljivimi situacijami se na delovnem mestu srečuješ, je pomembno, da imaš ob sebi ekipo oz. tim sodelavcev, na katere se lahko v vsakršni situaciji obrneš, poiščeš pomoč, zaupanje in oporo.
Ključne besede: enota intenzivne terapije, timsko delo, komunikacija, SARS CoV-2
Objavljeno v DKUM: 14.12.2021; Ogledov: 406; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (909,09 KB)

9.
Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo : diplomsko delo
Tamara Kaučevič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen komunikacije ter natančno opisali vlogo komunikacije med starši in vzgojitelji. Nato smo opredelili sodelovanje nasploh in pomen sodelovanja in komuniciranja med starši, vzgojitelji in otroki, opredelili izobraževanje na daljavo ter informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. V zaključku smo povezali vidik komunikacije, vezan na sodobno tehnologijo in opredelili sodelovanje in komunikacijo v času vzgoje in izobraževanja na daljavo. V empiričnem delu smo raziskali sodelovanje in komunikacijo med vzgojitelji, starši in otroki v času, ko sta vzgoja in izobraževanje potekala na daljavo. Zanimalo nas je, katerih oblik komuniciranja in sodelovanja s starši se poslužujejo vzgojitelji v času epidemije. Hkrati nas je zanimala razlika med sodelovanjem med vzgojitelji in starši v živo ter njihovim sodelovanjem na daljavo. Zanimalo nas je, ali je za vzgojitelje pomembna komunikacija s starši. Raziskati smo želeli, ali se komuniciranje in sodelovanje s starši ter otroki razlikuje glede na delovno mesto. Prav tako smo želeli raziskati, ali imajo strokovni delavci vrtca možnost komuniciranja z otroki na daljavo. Osredotočili smo se tudi na prednosti in slabosti komunikacije in sodelovanja med starši in vzgojitelji na daljavo. Na koncu smo se osredotočili na to, ali so vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev zadovoljni s komuniciranjem in sodelovanjem s starši in otroki v času epidemije.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, komunikacija, pomočniki vzgojitelja, sodelovanje, starši, vzgojitelji
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 542; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (616,75 KB)

10.
Raba in pomen razglednic v dobi digitalnih medijev
Patricija Zorič, 2021, diplomsko delo

Opis: Razglednice so že več kot 100 let pomemben medij komuniciranja v turizmu. Nekoč je bila njihova glavna vloga predvsem komunikacijska, v dobi digitalnih medijev pa se krepi vloga kulturnega rituala oz. vzdrževanja odnosov. V našem zaključnem delu smo v teoretičnem delu raziskali zgodovino in razvoj razglednic, vlogo, ki jo ima v odnosu med pošiljateljem in prejemnikom ter kulturni ritual, ki ga pošiljanje razglednic predstavlja. Predstavili smo razglednico kot medij in njihovo rabo v dobi digitalnih medijev ter pomen razglednic za turizem, predvsem podobo turistične destinacije. Namen naše raziskave je bil pojasniti, kakšen imamo odnos do razglednic v slovenskem kulturnem okolju in njihovo rabo v sodobnem času digitalnih medijev. V ta namen smo v prvem delu izvedli eksplorativno kvalitativno raziskavo s pomočjo fokusnih skupin, v drugem delu pa smo predpostavljene hipoteze preverjali z anketo, v kateri je sodelovalo 381 oseb. Ugotovili smo, da med respondenti raba razglednic v dobi digitalnih medijev sicer res upada, da sta se pa zato njihov simbolni pomen in vrednost precej zvišala. Več razglednic prejmejo in pošiljajo starejše generacije, medtem ko so med mlajšimi za deljenje turistične izkušnje bolj priljubljeni digitalni mediji, predvsem družbena omrežja. Pošiljanje razglednic pomeni v današnjem času pomemben kulturni ritual, ki ga je potrebno ceniti in ohranjati.
Ključne besede: razglednica, digitalni mediji, kulturni ritual, komunikacija, deljenje turistične izkušnje
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 293; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici