| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 826
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavljanje in ohranjanje komunikacije s starši in otroki v vrtcu v obdobju karantene
Anja Dvoršak, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela z naslovom Vzpostavljanje in ohranjanje komunikacije s starši in otroki v vrtcu v obdobju karantene je podrobno analizirati vlogo vzgojiteljev pri vzpostavljanju in ohranjanju komunikacije s starši in otroki ter ugotoviti, na kakšen način in kako pogosto je potekala komunikacija v obdobju karantene med vzgojitelji in starši oziroma otroki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je zasnovan na obsežni strokovni literaturi, ki zajema čas epidemije Covid-19, komunikacije ter sodelovanje s starši v vrtcu. Raziskovalni del temelji na hipotezah, ki so oblikovale anketni vprašalnik. Bistvo celotnega magistrskega dela je ugotoviti, ali hipoteze držijo ali ne. Dve hipotezi smo potrdili ter dve smo zavrnili, saj nismo opazili statističnih značilnih razlik. Prišli smo do ugotovitve, da je komunikacija pomembna za prenos informacij in ohranitev stikov s starši in otroki. Vzgojitelji vseh starosti so redno vzpostavljali stike, kljub odsotnosti otrok v vrtcu. S starši otrok so se najpogosteje pogovarjali o dejavnostih in aktivnostih za otroke, o poteku in organizaciji dela v vrtcu v času epidemije ter o higieni in higienskih ukrepih v vrtcu in doma. Ugotovili smo, da je možno s pomočjo komunikacij zaznati pri ljudeh znake straha ali depresije, zato je komunikacija pomemben del našega vsakdanjega življenja in skozi komunikacijo si lahko pomagamo, predvsem v obdobju epidemije, ko so osebni stiki v ozadju. Pandemija bolezni COVID-19 je v vsakdanje življenje ljudi vnesla mnogo sprememb in izzivov. Zaradi hitrega širjenja bolezni so bile države primorane sprejemati različne ukrepe in prilagoditve. Ljudje se tako niso soočali zgolj z zdravstveno grožnjo, temveč so morali življenje in navade prilagoditi sprejetim ukrepom in priporočilom za preprečevanje širjenja bolezni. Čas epidemije in ukrepi so v veliki večini viri stresa, predvsem za starše in otroke. Starši se in se še bodo na vzgojitelje obračali z različnimi vprašanji, dilemami in strahovi, ob tem pa je pomembno, da vzgojitelji učinkovito komunicirajo in sodelujejo s starši ter so pri komunikaciji pozitivno naravnani.
Ključne besede: komunikacija, vrtec, vzgojitelji, starši, COVID-19, karantena
Objavljeno: 12.10.2021; Ogledov: 62; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 38; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

3.
Načrt digitalnega komuniciranja za izdelek Wooden Drop
Urban Peklar, 2021, diplomsko delo

Opis: V času, ko se vse več dejavnosti vsakdanjega življenja ter poslovanja premika na splet in v različne oblike digitalnih vsebin, je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da podjetja sledijo trendom in svoje aktivnosti prilagajajo uporabnikom. Podjetje, ki stoji za izdelkom Wooden Drop je s svojim poslovanjem šele začelo in se digitalizacije na trgu dobro zaveda. Prav tako imajo opredeljeno vizijo ter poslanstvo podjetja in določene cilje za prihodnja leta razvoja. Ker pa je podjetje izjemno majhno in so njihove sposobnosti na področju marketinške komunikacije omejene, bo načrt digitalne komunikacije, ki je tema diplomske naloge, predstavljal temelj in osnovno iz katere bodo izbirali aktivnosti za njihovo marketinško komunikacijo na spletu. Prvi del naloge zajema teoretično osnovno marketinškega komuniciranja in opredeljuje osnovna orodja marketinškega spleta, ki jih bomo uporabljali v nadaljevanju. V drugem delu predstavljamo izdelek Wooden Drop in istoimensko podjetje, ki izdelek izdeluje in prodaja. Predstavili bomo cilje podjetja ter s pomočjo SWOT analize opredelili trenutno situacijo v podjetju. Prav tako bomo opisali pozicioniranje izdelka na trgu. Glavni del naloge predstavlja načrt digitalne komunikacije za izdelek Wooden Drop, ki je izdelan na podlagi metode SOSTAC. V skladu z metodo smo opredelili cilje, strategije, taktike in aktivnosti za vsako orodje marketinške komunikacije, prav tako pa smo določili proračun projekta in načina merjenja uspešnosti. Načrt je izdelan za obdobje šestih mesecev.
Ključne besede: marketing, digitalno, komunikacija, izdelek
Objavljeno: 08.09.2021; Ogledov: 84; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

4.
Komunikacijske ovire pri pacientu na mehanski ventilaciji v enoti intenzivne terapije
Marina Mernik, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Ovire in zapleti na področju komunikacije v intenzivni terapiji pri pacientu na mehanski ventilaciji lahko povzročijo bolečino, strah in tesnobo. Vse to pa lahko dodatno poslabša pacientovo zdravstveno stanje ter podaljša čas hospitalizacije. Namen zaključnega dela je s sistematičnim pregledom raziskati ovire, s katerimi se srečujejo medicinske sestre pri komunikaciji s pacientom na mehanski ventilaciji v enoti intenzivne terapije. Metode: Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela. Izvedli smo pregled in analizo literature. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah CINAHL, PubMed in Medline. Pri tem smo upoštevali postavljene vključitvene in izključitvene kriterije. Potek pregleda literature smo predstavili v diagramu PRIZMA. Zbrane podatke smo analizirali in sintetizirali z uporabo vsebinske analize. Rezultati: Raziskave iz 15 relevantnih člankov kažejo, da je uspešnost komunikacije pri pacientu na mehanski ventilaciji zmanjšana zaradi številnih ovir, ki lahko nastanejo s strani medicinske sestre ali s strani pacienta. S prepoznavanjem in odpravljanjem komunikacijskih ovir lahko dosežemo učinkovitejšo komunikacijo, s tem pa omogočimo pacientu, da lahko izrazi svoje potrebe, želje in lažje sodeluje v procesu zdravljenja. Razprava in sklep: Komunikacijo pri pacientih na mehanski ventilaciji spremljajo številne komunikacijske ovire, ki jih je ob upoštevanju pacientovega zdravstvenega stanja in uporabi komunikacijskih pripomočkov možno zmanjšati. V bodoče bi bilo treba uvesti dodatna izobraževanja in dati večji poudarek sami komunikaciji s temi pacienti.
Ključne besede: komunikacija, ovira, mehansko ventiliran pacient, enota intenzivne terapije
Objavljeno: 17.08.2021; Ogledov: 138; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (590,82 KB)

5.
Lutka kot pomoč v uvajalnem obdobju
Irena Dobovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo z lutko je v vrtcu zelo priljubljen in učinkovit način, s katerim lahko dosegamo najrazličnejše cilje. Lutka se v življenju otroka pojavlja v dveh oblikah, in sicer v vsakdanjem življenju in kot medij v gledališki igri. Lutka je posrednik med otrokom in odraslim kakor tudi med otrokom in okoljem. Pri lutkah so pomembni oblika, barva in material. Lutka mora zadostiti vsem potrebnim kriterijem za dobro igračo in mora smiselno služiti svojemu namenu. Izdelana je lahko iz različnih materialov (blago, usnje, les, vrvica, volna …). Izdela jo lahko vzgojitelj, starejši otroci ... Možnosti za delo z lutko je veliko, odvisno je tudi od domiselnosti vzgojitelja, saj jo dejansko lahko uporabi pri uresničevanju ciljev z vseh področij dejavnosti po Kurikulu. (Gogala idr. v Retuznik Bozovičar in Krajnc, 2011). V praktičnem delu smo želeli otrokom približati aktivnosti v vrtcu s pomočjo lutke. Nekaj otrok v skupini je bilo v letošnjem letu na novo, zato so potrebovali nekaj časa, da so se privadili rutini. S pomočjo lutk smo jim omogočili prijetno in sproščeno bivanje brez stresa. Pomembno je, da vzgojitelj verjame v moč lutk, da jih pogosto uporablja, vendar s pravo mero in v različnih oblikah ter ob različnih priložnostih. Poznati in razumeti mora pomen lutk kot metafore. Skozi lutkovno dejavnost bo odkril nagnjenja in nadarjenost v vsakem posameznem otroku.
Ključne besede: predšolski otrok, uvajalno obdobje, lutka, igra, komunikacija
Objavljeno: 02.08.2021; Ogledov: 146; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

6.
Influence of Twitter in the web 2.0: political communication and interaction
Hrvoje Dragičević, 2021, magistrsko delo

Opis: Vse več političnih strank uporablja Twitter po pravilu "čim več objav na Twitterju", kar kaže, da bodo sodobne stranke bolj množično uporabljale Twitter. Prepoznavajo ga kot strateški komunikacijski kanal, način učinkovitega in uspešnega doseganja ključnih javnosti, zato je twitter, predvsem s političnim komuniciranjem, postal digitalni prostor za javne razprave o vprašanjih skupnega interesa. Postal je močno orodje za poročanje in mobilizacijo in je pomembna platforma za širjenje novic in informacij, s čimer se dejansko kaže, da lahko družbeni mediji ponudijo tesnejši in bolj pogovorni odnos med politiki in državljani. Twiter je tudi orodje številka ena in potrebna komponenta za začetek množičnega aktivizma. Vse navedeno obravnava teoretični del magistrske naloge. Njen prvi del je namenjen opredelitvi raziskovalnega problema, glavnih raziskovalnih tem, opisu primarnih in sekundarnih ciljev, hipotezam in raziskovalnim vprašanjem. Drugi del opredelit in opiše splet 2.0, na katerem so se pojavila družabna omrežja, vključno s Twitterjem, tudi njegov opis, zgodovina in bistvene funkcije. Tretji del magistrske naloge pa se nanaša na politično komunikacijo, ki je zelo pomembna, saj gre za interaktivni proces prenosa informacij med politiki, mediji in javnostjo. Pomembno je pojasniti tudi politično komunikacijo, ker v empiričnem delu magistrske naloge raziskujemo politično komunikacijo v pomenu kampanj in volitev. Kampanje so na splošno organizirano prizadevanje za obveščanje, prepričevanje in mobilizacijo državljanov. Internet, družabna omrežja, Facebook, Twitter, YouTube ... so razmeroma novi koncepti v politiki. Novi koncepti, mediji in nove priložnosti za komuniciranje idej in sporočil, a še vedno ne dovolj izkoriščen kanal za komuniciranje z javnostjo. Če se ga uporablja pravilno, lahko Twitter omogoča neposredno komunikacijo z volivci, zagotavlja spletno podporo, omogoča kritiko in je lahko eno od orodij za raziskave javnega mnenja. O teh kanalih komuniciranja in uporabi platforme Twitter razpravlja tretji in četrti del magistrske naloge, in kako Twitter vpliva na aktivizem in politični populizem. V empiričnem delu magistrske naloge je predstavljena komunikacija prek Twitterja, opisana bodo najpogosteje uporabljena sredstva komunikacije, analizirale pa se bodo tudi politike in politične stranke. Preučiti se želi tudi, kakšna je politična komunikacija prek platforme Twitter na Hrvaškem in v Sloveniji, kjer bodo raziskane politične stranke in posamezni politični akterji. Analizirane bodo tudi nekatere besede in pojmi, ki jih uporabljajo politični akterji na tej socialni platformi. Z analizo vsebine se lahko kvantificira in analizira pomen in odnos določenih besed in izrazov. Poleg besed, izrazov in vsebine se bo analiziralo še, ali se uporabljajo vse tehnične zmožnosti Twitterja (npr. like, hashtag, retweet). S pomočjo priljubljenih hashtagov oziroma ključnikov bo analizirano, kaj je bilo priljubljeno v določenem časovnem obdobju. Ta način analize vsebin je kvalitativni pristop za razumevanje korelacije in povezave med ciljnimi vrednostmi, torej vrednostmi besed. Cilj raziskave je ugotoviti, ali politične stranke na Hrvaškem in v Sloveniji aktivno uporabljajo Twitter in kakšna je narava njihovega političnega komuniciranja. Za raziskavo je bila posneta vsebina na Twiterju od 11. 4. 2019 do 9. 6. 2019. Razlog, zakaj smo izbrali to obdobje so volitve v Evropski parlament, ki so potekale 26. maja 2019. Za analizo sta bila torej zajeta tudi dva tedna po volitvah, saj se želi ugotoviti, ali obstajajo razlike v sporočilih, ki jih stranke pošiljajo in pogostost objav, ki se nanašajo na dejavnosti pred volitvami in po njih.
Ključne besede: Twitter, politična komunikacija, politična kampanja, Web 2.0
Objavljeno: 05.07.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

7.
Modeli pogajanj v kriznih situacijah
Klara Gramc, 2021, diplomsko delo

Opis: Cilj vsakega pogajanja je ustvariti kompromis med obema stranema. Ta naloga pa ni tako enostavna, kot se mogoče sliši, predvsem kadar govorimo o pogajanju v kriznih situacijah. V diplomskem delu so podani različni modeli pogajanj, ki jih uporabljajo profesionalni pogajalci pri kriznem pogajanju. Opisana je krizna situacija in katere so njene stopnje. V nadaljevanju je opredeljeno pogajanje, in sicer njegovi začetki, ki segajo že v biblijske čase ter vsi pomembnejši akterji, ki so vpleteni v celoten proces. Osrednji del diplomskega dela se osredotoča na modele pogajanj. Opisanih je sedem modelov, ki se jih pogajalci poslužujejo pri pogajanju. Ne glede na to, kateri model pogajalec uporablja, obstajajo osnovni elementi, ki so priporočljivi pri vseh kriznih pogajanjih. Modeli so si med seboj različni, vendar imajo kljub temu tudi določene podobne karakteristike. Zavedati se je treba, da je rešitev situacije odvisna od komunikacije med pogajalcem in storilcem. Kadar je komunikacija med njima slaba ali pa je v najslabšem primeru sploh ni, to predstavlja slab znak za uspešno rešitev. Zato so v diplomskem delu predstavljena tudi splošna komunikacijska načela, ki so priporočena za pogajalce. Že samo pogajanje je zahteven proces, kadar pa vpleteni storilci trpijo za duševno motnjo, je pogajanje še toliko bolj oteženo. Za lažje razumevanje, s čim se soočajo pogajalci, so opisane najpogostejše duševne motnje in podana priporočila, kako ravnati s tovrstnimi storilci.
Ključne besede: diplomske naloge, pogajalec, storilec, krizna situacija, pogajanje, komunikacija
Objavljeno: 14.04.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šole
Bianca Kaučič Rajšp, 2021, diplomsko delo

Opis: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti.
Ključne besede: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice
Objavljeno: 24.02.2021; Ogledov: 248; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (5,05 MB)

9.
Vloga čustvene inteligence pri komunikaciji na delovem mestu
Mia Mikec, 2020, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili pojma čustvena inteligenca in komunikacija na delovnem mestu. Predstavili smo tudi sposobnosti čustvene inteligence in komunikacijske sposobnosti ter njuno uporabo na delovnem mestu. Kot ugotavljajo različni avtorji, sta pojma prepletena in neločljivo povezana. V drugem delu pa je bil cilj na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovati anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo raziskali sposobnosti čustvene inteligence zaposlenih na delovnem mestu v izbranem podjetju in vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu. Ugotoviti smo želeli tudi, ali je izbrano podjetje čustveno inteligentno. Na podlagi dobljenih rezultatov in potrjenih postavljenih hipotez smo ugotovili, da imajo zaposleni v izbranem podjetju sposobnosti čustvene inteligence, čustvena inteligenca pa ima vpliv na njihovo komuniciranje na delovnem mestu. Za izbrano podjetje lahko rečemo, da je čustveno inteligentno podjetje. Glede na ugotovljeno vlogo čustvene inteligence pri komunikaciji na delovnem mestu, bi podjetja morala spodbujati čustvene sposobnosti zaposlenih, saj je le-to pomembno za razvoj podjetja in doseganje njegovih ciljev.
Ključne besede: čustvena inteligenca, komunikacija na delovnem mestu, vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 365; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (548,27 KB)

10.
Sodobno komunikacijsko orodje kot podpora pri vodenju gradbenega projekta Nadomestna novogradnja Splošne bolnišnice Celje
Matic Diklič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na praktičnem primeru prikazali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije s pomočjo projektnega portala za podporo vodenja gradbenih projektov. V prvem delu smo se osredotočili na splošna teoretična izhodišča o procesu graditve objekta, na udeležence projekta, spremljanje dokumentacije na gradbišču in sodelovanje ter komuniciranje med udeleženci projekta. V drugem delu diplomskega dela smo opisali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije, opisali in prikazali način delovanja projektnega portala Dalux in PlanRadar ter naredili primerjavo med njima. Nato smo na praktičnem primeru komuniciranja na projektu Nadomestne novogradnje Splošne bolnišnice Celje prikazali in analizirali potek komunikacije in spremljanja dokumentacije na projektu. V poglavju diskusija smo navedli ugotovitve in predloge za dodatno uporabo projektnega portala na obravnavanem projektu.
Ključne besede: vodenje projekta, komunikacija, gradbiščna dokumentacija, projektni portal, udeleženci projekta
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 332; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici