1. Izzivi komuniciranja v organizacijahPatrik Berčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uspešna komunikacija in spretnost v medsebojnih odnosih je gradnik in kritičen dejavnik za obstoj in razvoj uspešnih organizacij. Komunikacija je proces posredovanja informacij in je sestavni del našega vsakdanjega življenja. Za človeka je najzahtevnejša dejavnost, saj je vanjo vključeno celotno telo kot tudi umski in čustveni potencial. Lahko tudi rečemo, da je naš obstoj odvisen od dobro razvite komunikacije. Pod pojem komunikacija ne sodi zgolj pogovor s sodelavci, temveč vanj sodijo kakršnikoli pogovori oz. izmenjava informacij v podjetju in poslušanje, saj je le-to pomembna sestavina uspešne komunikacije. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili komunikacijo ter proces in vrste komuniciranja ter ovire, na katere lahko v procesu komunikacije naletimo. Kasneje smo se osredotočili na poslovno komuniciranje, katere vrste in načine poslovne komunikacije poznamo ter kakšni so njeni cilji in nameni. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo pripravili raziskavo med zaposlenimi v organizacijah, ki so se med seboj razlikovale v njihovi velikosti in panogi, s katero se ukvarjajo. Ugotovili smo, da uporaba digitalnih komunikacijskih kanalov in dvosmerna komunikacija pozitivno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, zmanjšujeta konflikte in povečujeta produktivnost. Prav tako smo dobili potrjeno, da učinkovito obvladovanje konfliktov vodi k boljšemu delovnemu okolju. Poudarjena je tudi pomembnost prilagodljive in jasne komunikacije za grajenje dobrih medosebnih odnosov ter nemoteno delovanje organizacije. Keywords: komunikacija, vrste komunikacije, uspešna komunikacija, uspešno vodenje. obvladovanje konfliktov. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 60; Downloads: 6 Full text (1,39 MB) |
2. Nihče me ne razume - avtorska glasbena pravljica za osnovnošolce v 3. vzgojno-izobraževalnem obdobjuSaša Brezovšek, 2024, master's thesis Abstract: Pričujoče magistrsko delo obravnava glasbeno pravljico kot didaktično sredstvo aktivne glasbene komunikacije in se osredotoča predvsem na 2. in 3. vzgojno-izobraževalno obdobje. Razdeljeno je na dva dela – teoretičnega in praktičnega. Teoretični del predstavi pomen aktivne glasbene komunikacije pri pouku glasbene umetnosti v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju, ki je temeljna za celostni pristop na kognitivnem, afektivno-socialnem in psihomotoričnem področju in predvsem za ustvarjalno mišljenje in domišljijo, ki je pri današnjih mladostnikih primanjkuje, a je temeljna komponenta za delovanje v modernem svetu. Teoretični del predstavi načela poučevanja glasbene umetnosti za razvoj ustvarjalnosti in domišljije ter kot sredstvo predstavi glasbeno pravljico. Pravljica je v magistrskem delu analizirana, podane so tudi smernice za izvajanje. Glasbeno pravljico sestavlja vezno besedilo in 15 kratkih skladb, ki dopolnjujejo dogajanje, stopnjujejo dramatičnost, kažejo lastnosti glavnih likov in odnose med njimi. Vse skladbe so vokalno-instrumentalne, napisane so za dve solistki (Katarina, mama), tercet (učitelj, starši), manjšo skupino deklet (skupina »Kul punc«) ter mladinski pevski zbor, ki ima predvsem vlogo povezovalca in opisovalca dogajanja. Vodilno vlogo instrumentalne spremljave imajo klavir in Orffova glasbila, mestoma pa so dodana telesna tolkala. Keywords: Aktivna glasbena komunikacija, domišljija, glasbena pravljica, 3. vzgojno-izobraževalno obdobje. Published in DKUM: 28.08.2024; Views: 97; Downloads: 10 Full text (33,18 MB) |
3. Učinki uvedbe projektne programske opreme v razvojno podjetjeMatjaž Centrih, 2024, master's thesis Abstract: Magistrska naloga temelji na analizi učinkov uvedbe projektne programske opreme v
kontekstu razvojnega podjetja. Osredotoča se na kompleksno preučevanje vpliva uporabe
programske opreme na procese projektnega vodenja ter razvoj in izboljšanje izdelkov. Glavna
obravnava je namenjena podrobni analizi učinkovitosti sistema YouTrack v sledenju
projektom, ob tem pa tudi oceni njegove uporabnosti in prilagodljivosti v realnem delovnem
okolju. Raziskovalni pristop vključuje kvantitativno in kvalitativno metodo zbiranja podatkov,
s poudarkom na anketiranju in intervjujih, ki omogočajo celovit vpogled v izkušnje in
zadovoljstvo uporabnikov s sistemom. Sklepi naloge poudarjajo ključne dejavnike uspešne
implementacije projektne programske opreme ter pomen prilagoditve rešitev glede na
specifične potrebe in zahteve razvojnih podjetij. Keywords: Projekt, projektno vodenje, razvojno podjetje, programska oprema, YouTrack, agilne metode, komunikacija, anketiranje, intervjuji. Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 50; Downloads: 9 Full text (3,16 MB) |
4. COVID-19 and social distancing : ǂa ǂcross-cultural study of interpersonal distance preferences and touch behaviors before and during the pandemicIlona Croy, Andreja Avsec, Tina Kavčič, Bojan Musil, Nejc Plohl, Gaja Zager Kocjan, Maja Zupančič, 2024, original scientific article Abstract: The COVID-19 pandemic has led to the introduction of unprecedented safety measures, one of them being physical distancing recommendations. Here, we assessed whether the pandemic has led to long-term effects on two important physical distancing aspects, namely interpersonal distance preferences and interpersonal touch behaviors. We analyzed nearly 14,000 individual cases from two large, cross-cultural surveys – the first conducted 2 years prior to the pandemic and the second during a relatively stable period of a decreased infection rate in May-June 2021. Preferred interpersonal distances increased by 54% globally during the COVID-19 pandemic. This increase was observable across all types of relationships, all countries, and was more pronounced in individuals with higher self-reported vulnerability to diseases. Unexpectedly, participants reported a higher incidence of interpersonal touch behaviors during than before the pandemic. We discuss our results in the context of prosocial and self-protection motivations that potentially promote different social behaviors. Keywords: neverbalna komunikacija, preference glede medosebne razdalje, medosebni dotiki, pandemija, kovid, COVID-19, fizična distanca, medkulturna psihologija, coronavirus, nonverbal communication, interpersonal distance preferences, interpersonal touch behaviour, cross-cultural psychology, physical distancing Published in DKUM: 02.08.2024; Views: 87; Downloads: 4 Link to full text |
5. Vodenje in komunikacijaSara Perovnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje ima vsaj enega vodjo, ki vpliva na svoje zaposlene z namenom doseganja
zastavljenih ciljev. Pomembno je razlikovati vodenje in management, saj je vodenje le
funkcija managementa in pomeni vplivanje na ljudi. Tako kot se vodenje razlikuje od
managementa, se tudi vodje in managerji med seboj zelo razlikujejo. Pomemben element vodenja je tudi komunikacija. V diplomskem delu smo raziskali, kako sta vodenje in komunikacija med seboj povezana. V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili vodenje, predstavili glavne značilnosti in razlike med managerji ter vodji. Temu sledijo različni stili vodenja, predstavitev dejavnikov uspešnega vodenja ter lastnosti uspešnih vodij. Na koncu tega poglavja pa smo predstavili še, kako čustva vplivajo na samo vodenje ter vlogo in pomen odnosa med vodji ter podrejenimi. Sledi drugo poglavje z naslovom komunikacija, kjer smo najprej predstavili proces komuniciranja in katere komunikacijske kanale poznamo, opredelili smo vrste komunikacije glede na različne kriterije, predstavili morebitne ovire, ki se lahko pojavijo med procesom komuniciranja ter povezavo med vodenjem in komunikacijo. Sledi empirični del, kjer smo s pomočjo ankete raziskali komunikacijo v podjetju Tesnila GK, d. o. o. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se najpogosteje med nadrejenimi in podrejenimi uporablja neformalen način komunikacije. Najpogosteje uporabljena oblika komuniciranja je
sestanek. Rezultati so nas pripeljali do ugotovitve, da so zaposleni v podjetju na splošno
zadovoljni in da jih nadrejeni s pomočjo komunikacije najbolj motivirajo k delu, če jih
pohvalijo, jim namenijo kakšno lepo in spodbudno besedo. Keywords: Vodenje, stili vodenja, komunikacija, komunikacijski kanali, ovire pri komunikaciji Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 137; Downloads: 23 Full text (1,20 MB) |
6. Spodbujanje komunikacije predšolskih otrok s pomočjo lutk : diplomsko deloAnamarie Verbič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati in spodbujati vlogo lutk pri razvoju komunikacije predšolskih otrok. V teoretičnem delu so opredeljeni komunikacija, pedagoški vidiki komunikacije, zaznavanja v komunikaciji, razvoj komunikacije in odnosov vrtcu in družini, vključevanje lutk v vrtcu in kako lutke vplivajo na razvoj komunikacije, na otrokov razvoj in na razvoj socialnih veščin. V okviru praktičnega dela je bila izbrana skupina otrok drugega starostnega obdobja, starih od pet do šest let. Praktična izvedba je vsebovala pet vnaprej pripravljenih priprav različnih dejavnosti in seznanitev otrok z lutko medvedkom Brinom, ki je otroke spremljal skozi vse dejavnosti. Zadani cilji so bili skozi dejavnosti doseženi, in sicer otroci so prek lutke verbalno in neverbalno komunicirali z nami in med seboj, se izražali, razvijali socialne stike, širili svoj besedni zaklad, bili bolj motivirani, ravno tako pa so bili aktivnejši tudi bolj sramežljivi otroci. Keywords: komunikacija, lutke v vrtcu, vloga vzgojitelja Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 153; Downloads: 7 Full text (2,18 MB) |
7. Komunikacija s preprostimi lutkami : diplomsko deloAntonija Mulej, 2024, undergraduate thesis Abstract: Komunikacija predstavlja veliko vlogo pri razvoju otroka, zato je pomembno, da jo krepimo in izvajamo na primeren način. Lutke so ena izmed najbolj efektivnih načinov, kako pri otroku spodbudimo njegovo komunikacijo, saj se lahko z lutko poistoveti in ji popolnoma zaupa. Pri komunikaciji z lutko krepimo razvoj govora, domišljijo ter socialne veščine, saj lahko otroku preko nje predstavimo različne življenjske situacije, preko katerih se nauči komunicirati. Lutka se lahko uporablja v vrtcu tako v jutranjem krogu, kot pri vsakodnevnih dejavnostih. Če si otrok izdela lutko sam, ima le ta zanj še toliko večji pomen, saj dobi občutek, da je to njegovo in je vanjo vložil veliko truda.
Z zaključnim delom Komunikacija s preprostimi lutkami smo želeli prikazati, kako lutke vplivajo na komunikacijo pri otrocih. Izvedli smo lutkovne delavnice, kjer so si otroci izdelali improvizirane lutke. Za vsako lutko jim je bila predstavljena neka situacija, o kateri so se z lutko pogovarjali. Otroke smo opazovali in si zapisovali njihove odgovore. Zastavili smo si cilje, s katerimi smo želeli doseči, da bi otrokom predstavili različne uporabe lutke, jim predstavili lutko kot sredstvo komunikacije ter jih seznanili z različnimi lutkovnimi tehnikami. Usmerjali smo jih skozi celoten proces izdelave lutk tako, da smo jim omogočili prosto pot domišljije pri samem ustvarjanju. Velik poudarek pa je bil na spodbujanju komunikacije z izdelanimi lutkami. Zadani cilji so bili doseženi, saj so otroci spoznali načine uporabe lutke in jih tudi sami znali animirati. Z lutkami so skozi celotne delavnice komunicirali med seboj in s tem krepili svoj govor. Pri samem ustvarjanju so imeli prosto pot in so lahko izbirali med različnimi materiali. Keywords: predšolski otrok, lutke, komunikacija, izdelovanje lutk, pogovor Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 148; Downloads: 12 Full text (2,19 MB) |
8. Doživljanje komunikacije oseb obolelih z demenco in njihovih ožjih svojcev z zdravstvenimi delavciMaruša Hebar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Demenca je degenerativna bolezen, ki prinaša različne posledice za osebe, obolele z demenco, njihove svojce in zdravstvene delavce. Vsem vrstam demence je skupno, da prinašajo izzive, povezane s komunikacijo, zato je pomembno, da se zdravstveni delavci zavedajo pomembnosti teh izzivov in pomagajo osebam z demenco ter njihovim svojcem premagovati ovire, ki jih prinaša demenca.
Metode: Pregledali smo znanstveno literaturo s področja doživljanja komunikacije oseb z demenco in njihovih ožjih svojcev z zdravstvenimi delavci. Pri iskanju smo uporabili ključne besede, ki so bile: communication, experience, adult living with dementia and family member, healthcare professional. Članki so bili iskani v naslednjih podatkovnih bazah: PubMed, CINAHL, SAGE in Web of Science. Potek iskanja literature je prikazan s pomočjo PRISMA diagrama.
Rezultati: V podatkovnih bazah smo dobili 1200 člankov, v analizo je vključenih 5 člankov. S pregledom literature smo ugotovili, da negativne izkušnje, povezane s komunikacijo oseb, obolelih za demenco, in njihovih svojcev z zdravstvenimi delavci, še vedno prevladujejo pred pozitivnimi izkušnjami.
Razprava in zaključek: Veliko pomembnost predstavljajo intervencije za izboljšanje izkušenj. Prav komunikacija in odnos zdravstvenih delavcev do pacientov z demenco in njihovih svojcev predstavljata pomemben dejavnik za uspešnejše zdravljenje in izvajanje celostne zdravstvene nege. Keywords: komunikacija, doživljanje, oseba z demenco, družinski član, zdravstveni delavec Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 332; Downloads: 116 Full text (1,02 MB) |
9. Kreativnost na področju vizualne komunikacije : diplomsko deloLara Weingerl, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi sem se dotaknila temeljnih teoretičnih opredelitev kreativnosti in vizualne komunikacije. S pomočjo strokovne literature sem s poudarkom na kreativnosti preučila kreativne tehnike (kot so npr. nevihta možganov, prisilne povezave itd.) in uporabnost le-teh, za ustvarjanje in oblikovanje izvirnejših in uporabnejših idej. Prav tako me je zanimala kreativnost na različnih področjih vizualne komunikacije. Teorijo sem nato povezala s prakso in z uporabo kreativnih metod izdelala naslovnico za Eurotrip journal ter ključne glavne notranje strani. Keywords: kreativnost, vizualna komunikacija, ustvarjalnost, kreativne tehnike Published in DKUM: 22.05.2024; Views: 284; Downloads: 75 Full text (1,88 MB) |
10. Vodenje krožnega inverznega nihala z oddaljenim merilnim mestom : magistrsko deloUroš Stiplovšek, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi je predstavljena regulacija vpete palice na sistem, ki se vrti okoli lastne osi, pri čemer je cilj, da je ta sistem sposoben postaviti palico v pokončno lego in jo tam za nekaj časa zadržati. Pri tem je palica vpeta na vrtljivo os sistema. Najprej smo vzpostavili komunikacijo med glavnim mikrokrmilnikom in računalnikom. Sledila je vzpostavitev povezave s pomočjo NRF modula med glavnim mikrokrmilnikom in mikrokrmilnikom, ki se je nahajal na sistemu. Po uspešni povezavi smo se lotili branja kota palice in kota vrtenja samega sistema. Nato smo načrtali tri regulatorje: PID, polinomsko sintezo in regulator v prostoru stanj. Pri slednjem smo dobili najboljši odziv, zato smo ga tudi uporabili pri končnem sistemu. S prilagajanjem parametrov in poskušanjem smo dosegli cilj naloge. Na koncu smo izdelali tiskano vezje in s tem izboljšali videz sistema. Keywords: regulacija nihala, regulacijski sistemi, NRF komunikacija, komunikacija dveh mikrokrmilnikov, branje kota, regulacija v prostoru stanj. Published in DKUM: 26.04.2024; Views: 270; Downloads: 54 Full text (2,91 MB) |