| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 348
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko delo
Barbara Lokovšek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu.
Keywords: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
Prepričanja učiteljev o medvrstniškem nasilju in njihova odnosna kompetentnost kot dejavniki zaznanega poročanja učencev o vrstniških odnosih in samoučinkovitosti pri spoprijemanju z medvrstniškim nasiljem : magistrsko delo
Tjaša Murko, 2024, master's thesis

Abstract: Učitelji imajo v šolskem prostoru pomembno vlogo pri obravnavi medvrstniškega nasilja. Njihova ozaveščenost, znanje, prepričanja in zavedanje o možnostih vplivanja na vedenje učencev lahko bistveno prispevajo k učinkovitosti pri spoprijemanju s to problematiko. V magistrski nalogi je bil raziskan odnos med prepričanji učiteljev o medvrstniškem nasilju, njihovo vzročno atribucijo ter odnosnimi kompetencami v povezavi z dvema ključnima vidikoma pri zmanjševanju medvrstniškega nasilja v šolskem prostoru: samoučinkovitostjo učiteljev pri obvladovanju medvrstniškega nasilja in zaznanim poročanjem učencev o vrstniških odnosih. Pretekle študije so pokazale tesno povezavo med samoučinkovitostjo učiteljev pri spoprijemanju z medvrstniškim nasiljem in njihovo dejansko učinkovitostjo ukrepanja. Prav tako se je poročanje učencev o vrstniških odnosih izkazalo za pomembno strategijo, s katero lahko učenci sami prispevajo k preprečevanju in obvladovanju medvrstniškega nasilja. Rezultati magistrske naloge so pokazali, da učiteljevo samoučinkovitost negativno napovedujejo njihova normativna prepričanja o medvrstniškem nasilju in pozitivno odnosne kompetence. Izkazalo se je tudi, da so učitelji z več delovnimi izkušnjami bolj prepričani v svoje sposobnosti obvladovanja situacij medvrstniškega nasilja kakor učitelji z manj izkušnjami. Poleg tega so učitelji z močnejšo notranjo vzročno atribucijo izkazovali nižjo stopnjo samoučinkovitosti v primerjavi s tistimi z manj izrazito notranjo vzročno atribucijo. Kot napovednik zaznanega poročanja učencev o vrstniških odnosih so se izkazale odnosne kompetence in razred, v katerem učitelji opravljajo vlogo razrednika. Ugotovitve magistrske naloge dopolnjujejo obstoječe znanje na področju spoprijemanja z medvrstniškim nasiljem, odpirajo pomembna vprašanja za nadaljnje raziskave ter ponujajo določene usmeritve za snovanje učinkovitih preventivnih programov pri obvladovanju medvrstniškega nasilja. 
Keywords: Medvrstniško nasilje, prepričanja učiteljev, odnosne kompetence, spoprijemanje z medvrstniškim nasiljem
Published in DKUM: 30.09.2024; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,49 MB)

3.
Analiza kompetenc in znanj delavcev logistike v avstriji in sloveniji
Mateja Selevšek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na kompetence in znanja delavcev v dejavnosti logistike v Sloveniji in Avstriji. Naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu sta predstavljena pomen in razvoj logistične dejavnosti ter opisane logistične dejavnosti, ki so pomembne za Slovenijo in Avstrijo. Opisane so tudi kompetence in znanja, potrebna v logistiki, ter vpliv delodajalcev na razvoj kompetenc delavcev. V nalogi je predstavljena analiza znanj in kompetenc delovnih mest na področju logistike. Raziskava je bila izvedena na podlagi 100 delovnih oglasov na spletnih straneh v Avstriji in Sloveniji. Postavili smo raziskovalna vprašanja, predstavili rezultate in odgovorili na vprašanja. Na koncu povzamemo ugotovitve, ki kažejo, da so v obeh državah komunikacijske veščine najpogosteje omenjene, ter pojasnimo, zakaj so te veščine pomembne.
Keywords: kompetence, znanja, logistika, Slovenija, Avstrija
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,10 MB)

4.
Vloga pedagoga pri vzgojno-izobraževalnem delu z nadarjenimi in talentiranimi učenci v osnovni šoli : magistrsko delo
Tjaša Kurež, 2024, master's thesis

Abstract: Šolski prostor se nenehno spreminja, kar prinaša nove izzive in priložnosti za razvoj vzgojno-izobraževalnega dela. V zadnjih letih so bile te spremembe še posebej izrazite zaradi prilagoditev, ki so bile potrebne zaradi bolezni novega koronavirusa in pa kurikularne prenove, ki nas čaka. Magistrsko delo obravnava vlogo pedagoga v šolski svetovalni službi pri delu z nadarjenimi učenci. V teoretičnem delu smo preučili opredelitve nadarjenosti in talentiranosti različnih avtorjev ter zakonsko podlago za delo z nadarjenimi in s talentiranimi učenci v Sloveniji. Poseben poudarek smo dali procesu odkrivanja, evidentiranja in identifikacije nadarjenih učencev. Raziskali smo naloge šolske svetovalne službe in izzive, s katerimi se srečujejo svetovalni delavci pri delu z nadarjenimi in s talentiranimi učenci. Preverili smo kompetence pedagogov in primerjali programe slovenskih fakultet ter njihove vplive na samooceno kompetentnosti. Posebej smo se osredotočili na pomembnost stalnega strokovnega razvoja in nadaljnjega izobraževanja šolskih svetovalnih delavcev.
Keywords: nadarjeni, talentirani, pedagog, svetovanje, kompetence.
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 52; Downloads: 10
.pdf Full text (1,62 MB)

5.
Analiza praktičnega usposabljanja za didaktiko plesne vzgoje
Nuša Dobršek, Alin Strnad, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Raziskava je bila osredotočena na analizo izvajanja praktičnih usposabljanj v vrtcih, še posebej na področju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Namen raziskave je bil opraviti evalvacijo praktičnega usposabljanja študentov drugega letnika predšolske vzgoje za didaktiko plesne vzgoje. V diplomski nalogi smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije, ki je zajemal 45 rednih študentov, ki so v študijskem letu 2022/23 obiskovali 2. letnik Pedagoške fakultete v Mariboru. Drugi vzorec je predstavljalo 45 dnevnikov integrirane prakse ter 45 dejavnosti strnjene prakse za didaktiko plesne vzgoje. Uporabili smo kvantitativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Med pomembnejšimi ugotovitvami je bilo, da so se študenti pri izbiri tem za plesne dejavnosti v večji meri odločali za področje narave in družbe, medtem ko so se pojavile tudi nekatere izvirne teme. Odzivi otrok so bili večinoma pozitivni, pri izvajanju dejavnosti pa niso potrebovali veliko spodbud. Študentje so doživeli izkušnjo kot pozitivno in so imeli dober odnos z mentorji. Glavni vir glasbe, ki so jo uporabljali, je bil klasična glasba, ki so jo iskali predvsem na internetnih virih. Raziskava kaže na to, da praktična usposabljanja v vrtcih omogočajo študentom pridobivanje pomembnih izkušenj in kompetenc pri izvajanju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Poleg tega je opazen pozitiven odnos med študenti in mentorji ter ugodni odzivi otrok med izvajanjem dejavnosti, kar nakazuje na pomembnost plesnih aktivnosti v predšolskem obdobju.
Keywords: praktično usposabljanje, didaktika plesne vzgoje, pedagoške kompetence, profesionalni razvoj, plesne dejavnosti v vrtcu
Published in DKUM: 05.09.2024; Views: 36; Downloads: 9
.pdf Full text (1,81 MB)

6.
Usvajanje slovenščine kot drugega in tujega jezika s poudarkom na pravorečju
Melita Zemljak Jontes, Simona Pulko, 2024, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Prispevek prinaša pregled zakonodaje s področja izobraževanja otrok in učencev tujcev in priseljencev, prikaz večjezičnosti in jezikovne ozaveščenosti, pomena razvijanja transdisciplinarne pismenosti in možnosti za njeno razvijanje, vlogo sporazumevanja v slovenščini kot drugem in tujem jeziku s poudarkom na pravorečju, tj. na glasovnem zavedanju. Analiza vsebuje komentarje in primere aktivnosti (med drugim projekta DEAL), zlasti tistih s poudarkom na razvijanju pravorečne zmožnosti.
Keywords: slovenščina, slovenščina kot tuji jezik, slovenščina kot drugi jezik, pouk slovenščine, jezikovne kompetence, pismenost, pravorečje
Published in DKUM: 26.07.2024; Views: 118; Downloads: 7
URL Link to file

7.
Vpliv načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivanjskih prostorih
Maša Črešnar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi definiramo in predstavimo ključne lastnosti prašnih delcev. Predstavimo njihov vpliv na okolje in zdravje ljudi. Na kratko predstavimo tudi načine kurjave, ki se v raziskavi pojavijo. Namen drugega dela je raziskati in na podlagi dobljenih meritev sklepati o vplivu načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivalnih prostorih. V njem prikažemo glavne meritve za delce različnih velikosti in glavne grafe. To so grafi za posamezen način ogrevanja, ki prikazujejo številčno koncentracijo prašnih delcev v odvisnosti od njihove velikosti, in grafi za posamezno velikost delca glede na način ogrevanja v bivanjskih prostorih. Iz rezultatov je razvidno, da je pri ogrevanju s kaminom število prašnih delcev največje in da je pri vseh vrstah ogrevanja največ najmanjših delcev, to število pa z večanjem delcev pada. V določenih meritvah vidimo tudi odstopanja, ki so posledica zunanjih dejavnikov. V tretjem delu magistrskega dela predstavimo opis učne priprave za predmet fizike v osnovni šoli na temo prašnih delcev, analizo pred- in potesta za učence ter samoanalizo izvedene učne ure z devetošolci. Rezultati kažejo, da je učna ura dosegla svoj namen, še zmeraj pa so možne tudi izboljšave ali drugačni pristopi k njeni izvedbi.
Keywords: Prašni delci, PM, kurjava, fizika okolja, pouk fizike, naravoslovne kompetence.
Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 100; Downloads: 12
.pdf Full text (3,80 MB)

8.
Vodstvene kompetence : primer Slovenska vojska
Mateja Naglič, 2007, published professional conference contribution

Keywords: vojska, Slovenska vojska, vodenje, kompetence
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 110; Downloads: 6
.pdf Full text (685,30 KB)

9.
Uvajanje modela kompetenc v Slovensko obveščevalno-varnostno agencijo
Jože Šturm, 2005, published professional conference contribution

Keywords: obveščevalno-varnostne službe, Slovenska obveščevalno-varnostna agencije, SOVA, Slovenija, zaposleni, kompetence
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 229; Downloads: 5
.pdf Full text (215,15 KB)

10.
Spodbujanje razredne klime s poudarkom na razvoju socialnih in čustvenih kompetenc učencev 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja : magistrsko delo
Sara Budak, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavljamo znanstvena spoznanja na področju razvoja socialnih in čustvenih kompetenc učencev, ki se kažejo skozi razredno klimo in temeljijo na vseživljenjskem učenju. V šoli je treba razvijati socialne in čustvene veščine tako, da vzpostavimo spodbudno učno okolje, s katerim krepimo pozitivno razredno klimo. Pri tem ima pomembno vlogo razrednik. Z akcijskim raziskovanjem smo proučevali razredno klimo 5. razreda, s ciljem ozaveščati učence o pojmih socialne in čustvene pismenosti. Za posamezno delavnico so učenci podali svoje vtise o všečnosti, počutju in ravni sodelovanja na delavnici. Na koncu smo na podlagi izvedbe in evalvacije strategij oblikovali smernice za spodbujanje razredne klime. Ugotovili smo, da so bile večini učencev delavnice všeč, njihovo počutje pa je bilo odvisno od vzdušja v razredu na dan izvajanja posamezne delavnice, pri čemer je večina aktivno sodelovala na vseh delavnicah. Na koncu izvedbe vseh delavnic se razredna klima sicer ni bistveno izboljšala, smo pa ugotovili, da je treba za krepitev socialnih in čustvenih kompetenc učencev izvesti več delavnic v daljšem časovnem obdobju in da k razredni klimi prispeva razrednik s svojim vedenjem in vodenjem razreda.
Keywords: razredna klima, socialne in čustvene kompetence, vodenje razreda, razrednik.
Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 633; Downloads: 105
.pdf Full text (3,30 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica