| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 62
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Predlogi za izboljšavo procesov v logistiki izbranega podjetja
Aleš Hanč, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje skladiščenja in komisioniranja v izbranem podjetju. V uvodnem delu smo opisali izbrano podjetje, osnove skladiščenja, komisioniranja in teoretične osnove za lažje nadaljnje razumevanje diplomskega dela. Teoretičnemu delu sledi praktični del, kjer smo detajlno opisali skladiščni prostor, na katerega smo se omejili, in predstavili skladiščne procese, s katerimi se vsakodnevno srečuje skladiščno osebje v skladišču. Z uporabo vzročno posledičnega diagrama smo ponazorili vzroke za neracionalno porabo delovnega časa. Razmislek o izdelovanju diagrama nas je vodil k razkritju najvplivnejših vzrokov za problem neracionalne porabe časa zaposlenih. Glede na ugotovitve smo pripravili rešitve, s katerimi bi podjetje vsaj delno ali v celoti odpravilo neučinkovito porabo časa. V zaključnem delu smo ocenili učinke predlogov, pogoje za uvedbo rešitev in možnost nadaljnjega razvoja podjetja.
Ključne besede: skladišče, komisioniranje, prenova, proces, logistika.
Objavljeno: 04.03.2021; Ogledov: 139; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Ergonomija pametnih očal na primeru komisioniranja
Domen Napast, 2020, diplomsko delo

Opis: Pri komisioniranju izdelkov v skladišču je cilj v najkrajšem možnem času izpolniti naročila s komisionirnih listov. Podjetja se za skrajšanje časa poslužujejo različnih metod upravljanja skladišč, še vedno pa se zaradi človeških dejavnikov pojavijo napake pri nabiranju, kar vodi v zmanjšanje učinkovitosti in zadovoljstva strank. V diplomski nalogi je preučen vpliv pametnih očal Vuzix M300 na proces komisioniranja izdelkov, in sicer kako uporaba pametnih očal z možnostjo prostoročnega upravljanja ter avtomatskega beleženja podatkov vpliva na porabljen čas in nastale napake. V teoretičnem delu so predstavljene uporabljene ergonomske metode, dosedanje ugotovitve PKP projekta Učinki uporabe pametnih očal na primeru komisioniranja, ki je služil kot podlaga za nastanek diplomske naloge, ter opis programa Siemens Jack, ki je bil uporabljen za izdelavo simulacije delovnega mesta. Temu sledijo rezultati ročnih in računalniških izračunov po predstavljenih metodah, na koncu pa je zapisana medsebojna primerjava in sklep, v katerem so predstavljene možne izboljšave.
Ključne besede: ergonomija, pametna očala, Vuzix M300, komisioniranje, OWAS, RULA, REBA, LBA, Jack PLM
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 106; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

3.
Določanje vpliva oblike, mase in položaja komisionirne enote na produktivnost
Tjaša Vovk, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Učinkovit ter dobro načrtovan komisionirni sistem sta velik plus za številna podjetja. Kljub temu, da je v današnjem času na voljo veliko različnih avtomatiziranih komisionirnih sistemov, pa v distribucijskih centrih ter skladiščih še zmeraj prevladuje ročno komisionirnanje. Ročno komisioniranje je zamudno ter porabi precej dragocenega časa, hkrati pa lahko dolgoročno negativno vpliva na zdravje komisionarjev. Zato je pomembno iskanje rešitev za hitrejše in učinkovitejše ročno komisioniranje, ki v čim manjši meri negativno obremenjuje komisionarje. V diplomski nalogi smo se posvetili predvsem analizi produktivnosti ročnega komisioniranja lahkih komisionirnih enot, ki so uskladiščeni na takšen regal, da lahko komisionar dostopa do vseh odlagalnih mest brez pomoči tehničnih naprav, kot so viličarji, lestve in podobno. S pomočjo eksperimentalne metode ter statistične analize smo prišli do rezultatov, ki kažejo, da imata tako masa kot velikost komisionirne enote vpliv na produktivnost. Prav tako so pokazali, da odlagalno mesto vpliva na hitrost jemanja komisionirne enote iz regala. Torej, produktivnost oziroma čas jemanja bi lahko izboljšali na podlagi dobre razporeditve komisionirnih enot na regalu, saj bi se čas jemanja ob pravilni postavitvi teh enot lahko skrajšal.
Ključne besede: človek k blagu, komisionirna enota, produktivnost, ročno komisioniranje, distribucijska logistika
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 191; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

4.
Avtomatizacija in vizualizacija komisionirne delovne postaje
Aljaž Dobnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja izgradnjo programa in vizualizacijo delovne postaje v proizvodnji in avtomatiziranem skladišču (komisionirna postaja), ki na podlagi algoritmov uporabniku vizualno pokaže, katere izdelke naj naloži v zaboj. Za transport in identifikacijo določenih zabojev, ki so na delovnem prostoru, so uporabljeni motorizirani transportni valji, senzorji in čitalnik črtnih kod. Komisionirna postaja je načrtovana v programskem okolju TIA portal V15, vse informacije pa se vizualizirajo na SIEMENS HMI zaslonu.
Ključne besede: komisioniranje, HMI – uporabniški vmesnik človek-stroj, PLK – programirljivi logični krmilnik, avtomatizirano skladišče
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

5.
Učinki nadgradnje skladiščnega informacijskega sistema v podjetju Ahac d.o.o.
Žan Fistrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja spremembe v podjetju AHAC d.o.o, ki so sledile uvedbi novega skladiščnega informacijskega sistema. V začetnih poglavjih razložimo temeljne pojme kot so skladišča in skladiščni procesi, zaloge, črtna koda (RFID - radiofrekvenčna identifikacija in logistična nalepka), komisioniranje, transportne tehnologije (paleta, viličarji in ovijalec z rotirajočo ploščo) in ERP – integriran poslovni informacijski sistem. Sledi analiza skladiščnega poslovanja v podjetju, prepoznamo in izpostavimo njihove pomanjkljivosti ter navedemo razloge za uvedbo novega skladiščnega informacijskega sistema. V zaključku s kritično analizo ovrednotimo prepoznane probleme in predlagamo nadaljnje rešitve tako za zaposlene kot za podjetje.
Ključne besede: informacijski sistem, skladišče, komisioniranje
Objavljeno: 17.09.2020; Ogledov: 130; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

6.
Pilotna uporaba pametnih očal za komisioniranje
Evelin Kuzma, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes pametna tehnologija dosega vse večje razsežnosti. Ta kaže prednosti tudi v proizvodno naravnanih podjetjih. V ta namen bomo raziskali obstoječe zapise o uporabi pametnih očal, poiskali primere pametnih očal na trgu in primere testiranja oziroma uporabe očal v praksi. Sledi analiza eksperimenta testiranja pametnih očal in ročnega terminala. Ugotavljali smo možne težave, ki imajo vpliv na čas skeniranja kod s pametnimi očali. Ob tem nas je zanimala možnost fizične obremenjenosti uporabnikov ob delu z očali. Temu sledi analiza anketnega vprašalnika, ki obsega tri sklope vprašanj, o uporabi pametnih očal, o uporabi ročnega terminala ter primerjavo uporabe obeh tehnologij.
Ključne besede: obogatena resničnost, pametna očala, ročni terminal, komisioniranje, produktivnost, fizična obremenjenost
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 418; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

7.
Analiza napak pri komisioniranju na primeru uporabe naglavnih prikazovalnikov
Ela Vidovič, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Iz analize dosedanjih študij in izvedbe lastne ugotavljamo aplikativnost naglavnih prikazovalnikov (v nadaljevanju HMD), kot alternative drugim metodam, za preprečevanje napak v procesu komisioniranja. Rezultati analize kažejo, da je za preprečevanje napak v komisioniranju uporaba »pick-by-vision« sistema bolj učinkovita od sistemov, kot so »pick-by-paper«, »pick-by-voice«, in »cart mounted display« tehnologije. Primerjava s »pick-by-light« je doprinesla manj jasne rezultate, je pa raziskava, ki je sistem HMD označila kot bolj ugoden, razliko označila kot statistično značilno. Opažamo, da uporabniki s sistemi HMD naredijo sicer več napak, kot če uporabljajo druge sisteme, vendar sistem velik del teh napak zazna in so takoj odpravljene. Napak, ki potujejo v naslednje faze, je v primerjavi z drugimi načini najmanj. Dejstvo je pomenljivo, saj tudi zaznane napake vplivajo na produktivnost in motivacijo komisionarja. Zaznane napake v naši študiji so kljub takojšni odpravi imele zaradi podvajanja dela močnejši takojšni učinek na produktivnost uporabnika. Najpogostejše napake v dosedanjih študijah so izbor napačnega izdelka, napačna količina ter izpuščen delovni nalog. Redkeje se pojavljajo napake v postopku dela. Naša študija je vključevala nekoliko bolj zaprt sistem, ki mnogih napak ni dopuščal. Zato sta najpogostejši napaki odlaganje izdelka na napačno lokacijo ter premik napačnega izdelka. Posledica napak, ki so bile odpravljene še med delom, je predvsem podaljšan čas komisioniranja. Nezaznane napake pa bi v resničnih aplikacijah sistema HMD pustile ostrejše posledice. Pri našem eksperimentu so zaradi metode dela nekatere posledice tudi nezaznanih napak razvidne kmalu po nastanku. Ker odlaganje izdelkov ni potekalo z uporabo vozičkov za odlaganje, temveč smo izdelke med delom le premikali iz ene pozicije na skladiščnem regalu na drugo, je bilo v primeru napake to mogoče zaznati že ob naslednjem premiku istega izdelka. Do 99 % vseh napak so komisionirni sistemi zaznali še tekom dela in tako niso potovale v nadaljnje faze dela. Vsaka nezaznana napaka je tekom našega eksperimenta negativne posledice pustila v povprečju na še dodatnih 1,8 opravilnih vrsticah delovnega naloga. V nasprotju s pričakovanji iz pridobljenih rezultatov ni mogoče sklepati, da število napak pada s časom in izkušnjami pri delu. Prav tako ni bilo mogoče dokazati, da bi bili sistemi, ki uporabljajo sledenje, bolj učinkoviti za preprečevanje napak kot sistemi brez sledenja.
Ključne besede: komisioniranje, napake, HMD, pametna očala, pick-by-vision, skladiščenje
Objavljeno: 06.01.2020; Ogledov: 355; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (976,74 KB)

8.
Preračun in vizualizacija procesa komisioniranja
Aldin Mujagić, 2019, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je delna avtomatizacija v procesu vizualizacije komisioniranja v regalnem skladišču. Regalno skladišče je najlaže popisati s pomočjo 3D-matrike, ki opisuje pozicije regalov in poti med njimi. Podatke in robne pogoje komisioniranja smo prevzeli in reorganizirali v podatkovne baze. Opis skladišča in preračun poti v realnem času smo izvedli v programskem jeziku MATLAB, za vizualizacijo poti pa smo uporabili programski paket SolidWorks, ki ob pomoči modula za kinematiko omogoča delno avtomatizacijo in predstavitev poti komisioniranja tako v skladišču kot v 3D-prostoru. Program za izračun poti in izpis datotek, ki so vmesna stopnja med preračunom in vizualizacijo, smo primerjali z znanim programom in ugotovili, da med rezultati ni velikih razlik. Vizualizacija komisioniranja v 3D-regalnem skladišču je pomemben korak v možnostih planiranja, preverjanja in optimizacije obratovanja skladišča.
Ključne besede: preračun, 3D-vizualizacija, komisioniranje
Objavljeno: 21.10.2019; Ogledov: 537; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

9.
Zmanjševanje internih reklamacij v skladišču podjetja elektro industrije
Katja Duh, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Skladišča predstavljajo pomembno področje vsakega gospodarskega podjetja. Temeljna dejavnost v skladišču je komisioniranje polizdelkov in drobnega materiala. Pri komisioniranju lahko nastopajo napake, ki vplivajo na stroškovno, kakovostno in časovno učinkovitost procesa. V okviru diplomskega dela smo predstavili obstoječe stanje skladiščnega poslovanja podjetja elektro industrije. Osrednja tema se je navezovala na zmanjševanje internih reklamacij v skladišču polizdelkov. Zaznali smo določene pomanjkljivosti, ki privedejo do neustreznega procesa komisioniranja in posledično internih reklamacij. Na podlagi ugotovitev vzročno-posledičnega diagrama smo za zaposlene v oddelku skladišča predlagali vpeljavo standardnega postopka uvajanja na novo zaposlenih, uvedbo internih izobraževanj zaposlenih in vodenje evidence o napakah zaposlenih. Kot izboljšavo na avtomatiziranem skladišču drobnega materiala smo predlagali nakup novih števnih tehtnic, za boljšo izkoriščenost vhodnega skladišča pa smo predlagali ponovno uporabo avtomatskega regalnega sistema Kardex. Z omenjenimi predlogi bomo zmanjšali interne reklamacije, izboljšali proces komisioniranja in delovno uspešnost zaposlenih.
Ključne besede: Skladišča, komisioniranje, reklamacije, analiza učinkovitosti
Objavljeno: 28.02.2019; Ogledov: 446; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

10.
Razvoj in izvedba prototipnega sistema za vizualno komisioniranje
Uroš Vincetič, 2018, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela smo si zastavili cilj, da zasnujemo in izdelamo prototipni sistem za vizualno komisioniranje. Ta bo s pomočjo aplikacije na računalniku, izdelane v programu LabVIEW in krmiljenega prikaza na LCD zaslonih, razvitega v programskem okolju Arduino, omogočal lažjo in hitrejšo implementacijo delavcev v proces komisioniranja in sestavljanja kompleksnejših objektov. Sistem bo samostojna enota v obliki konstrukcijske mize, ki bo mobilna in hkrati dovolj stabilna, da omogoča mirno in enostavno sestavljanje.
Ključne besede: komisioniranje, programiranje, vizualno, mikrokrmilnik
Objavljeno: 19.10.2018; Ogledov: 296; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici