1. Medsebojna povezanost otrok v starostno homogenih in starostno kombiniranih skupinahAnja Valenčić, Sonja Čotar Konrad, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Glavni namen raziskave je ugotoviti, ali obstajajo razlike v pogostosti pojavljanja posameznih sociometričnih položajev in struktur otrok glede na starostno kombinirane in starostno homogene skupine. Raziskovanje je potekalo v časovnem obdobju dveh mesecev in je temeljilo na neslučajnostnem, namenskem vzorcu petih starostno homogenih in petih starostno kombiniranih skupin. Podatke smo pridobili s pomočjo kvantitativne tehnike sociometrične preizkušnje, intervjujev vzgojiteljic za pridobitev opisov osebnostnih lastnosti ter anketnega vprašalnika za starše. V empiričnem delu smo na osnovi sociometrične preizkušnje želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v medsebojni povezanosti med starostno homogenimi in starostno kombiniranimi skupinami. Rezultati raziskave so pokazali, da se v starostno homogenih skupinah pojavlja več priljubljenih in več zavrnjenih otrok. Te skupine imajo tudi večji indeks kohezivnosti ter ugodnejšo strukturo skupine v primerjavi s starostno kombiniranimi skupinami. Starejši otroci v starostno kombiniranih skupinah izbirajo med otroki podobne starosti, medtem ko so mlajši otroci izbirali starejše. Posledično to privede do ugotovitve, da so mlajši otroci v večini prezrti, medtem ko se med priljubljene otroke uvrstijo le starejši. Ob analizi sociogramov skupin smo ugotovili, da so mlajši otroci v starostno kombiniranih skupinah v večini osamljeni. Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolski otroci, sociometrični položaj, starost, kombinirane skupine, homogene skupine Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 966; Prenosov: 100
Celotno besedilo (159,27 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Kombinirane tehnike visokega tiska-kolaž v grafikiJerneja Menzinger, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Kombinirane tehnike visokega tiska – kolaž v grafiki je razdeljeno na dva dela. V prvem delu sem skozi likovno-teoretičen vidik predstavila pojav kolaža v umetnosti, njegovo zgodovino in razvoj. Osredotočila sem se na najbolj vidne umetnike različnih umetniških gibanj 20. stoletja, ki so se na različnih likovnih področjih ukvarjali s kolažem, ga razvijali, izpopolnjevali in preko njega kritično izražali svoj pogled na umetnost, vojno, družbo in politiko.
V drugem delu magistrskega dela sem se posvetila raziskovanju kolaža na področju grafike. Kolaž v grafiki sem skušala predstaviti kot avtonomno likovno zvrst in kot eksperiment v umetniškem ustvarjanju. Najprej sem zajela širše področje grafike in navedla nekaj umetnikov, predvsem mlajše generacije, ki se v svojem grafičnem ustvarjanju ukvarjajo s kolažiranjem. Nato sem se posvetila tehnikam visokega tiska in predstavila problematiko kolaža skozi likovno praktičen vidik ob ustvarjanju lastnih del v tehnikah linoreza, kolažnega tiska, tiska s pečatniki, tiska s premično šablono ter v medsebojni kombinaciji le-teh. Pri ustvarjanju sem raziskala in uporabila različne materiale in načine obdelave matric. Zavestno sem se v celoti posluževala ročnega procesa izdelave in odtiskovanja matric, saj tak proces dela omogoča posebne možnosti artikuliranja likovne forme in svojevrstno likovno govorico. Prav tako je v drugem delu predstavljena primerjava del umetnika Lojzeta Spacala z mojimi lastnimi, pri čemer so dela razložena z vidika kolaža, likovnega problema in grafičnih tehnik. Obravnavana je tudi grafična matrica, ne le kot podlaga, s katere odtiskujemo, temveč tudi kot končni kolažni izdelek. Ključne besede: kolaž, visoki tisk, kolažni tisk, tradicionalni postopki, sodobna tehnologija, matrica, kombinirane tehnike, eksperimentalnost v grafiki.
Objavljeno v DKUM: 03.04.2017; Ogledov: 2140; Prenosov: 343
Celotno besedilo (5,53 MB) |
3. Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šoleMojca Borko, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole govori o možnostih kombiniranja likovnih tehnik znotraj istega področja likovne umetnosti ali med različnimi področji, ki so: risanje, slikanje, grafika, kiparstvo in arhitektura.
V teoretičnem delu smo predstavili pouk likovne umetnosti, likovne tehnike in materiale v prvi triadi (risarske, slikarske, grafične likovne tehnike, kiparske likovne materiale, materiale za oblikovanje prostora in kombinirane likovne tehnike), artikulacijo učne ure pri pouku likovne umetnosti z vidika likovne tehnike, predstavili smo splošne in specifične metode dela s poudarkom na tistih metodah, ki se nanašajo na likovno tehniko in na demonstracijo likovne tehnike. Opisali smo tudi značilnosti otrokovega likovnega izražanja v prvem razredu, saj je poznavanje likovnega razvoja za delo pri pouku likovne umetnosti zelo pomembno.
V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, kako učenci samostojno kombinirajo različne likovne tehnike pri reševanju likovne naloge. Zasnovali smo pet likovnih nalog s kombiniranimi likovnimi tehnikami ter jih izvedli z 18 učenci prvega razreda podeželske osnovne šole. Podatke smo zbirali z opazovanjem, z udeležbo, fotografiranjem ter analizo likovnih izdelkov.
V sklepnem delu smo predstavili ključne ugotovitve študije primera in podali mnenje o opravljenem lastnem strokovnem delu. Ključne besede: pouk likovne umetnosti, metode dela, likovni razvoj otrok, kombinirane likovne tehnike, razredni pouk Objavljeno v DKUM: 21.09.2016; Ogledov: 6142; Prenosov: 1106
Celotno besedilo (1,57 MB) |
4. TEHNIČNE REŠITVE SODOBNIH GARAŽNIH SISTEMOVVanja Praznik, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je na kratko predstavljena zgodovina oziroma razvoj sodobnih garažnih sistemov. Opisane so tehnične rešitve manjših garažnih sistemov, kot so parkirne dvižne ploščadi, kombinirane naprave in drsne ploščadi. Prav tako so predstavljene tehnične rešitve večjih garažnih sistemov, kamor spadajo parkirni stolpi, nivojski sistemi in kombinirani sistemi. Navedena je tudi analiza parkirnih sistemov v naši državi, in sicer že obstoječe izgradnje kot tudi možnosti uporabe sistemov v mestnih središčih in drugod. V zadnjem delu diplomske naloge so predstavljene novosti pri tehničnih sistemih izgradenj sodobnih sistemov parkiranja in njihov nadaljnji razvoj. Ključne besede: garažni sistemi, tehnične rešitve, dvižne ploščadi, kombinirane naprave, avtomatski parkirni sistemi Objavljeno v DKUM: 16.06.2011; Ogledov: 2811; Prenosov: 176
Celotno besedilo (1,20 MB) |
5. |
6. |
7. |