| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Stališča prebivalcev o varnosti kolesarjev in kolesarski infrastrukturi v Mestni občini Celje
Nastja Vodeb, 2019, diplomsko delo

Opis: Občine v Sloveniji vse bolj intenzivno izvajajo aktivnosti povezane s trajnostno mobilnostjo, kar se kaže tudi v porastu vseh oblik kolesarjenja. Kolesarska infrastruktura je zato vedno bolj obremenjena, kolesarji pa so med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu. Varnost kolesarjev postaja prioriteta razvojnih strategij, vendar pa se v Sloveniji, še posebej v lokalnih skupnostih vsako leto še vedno zgodi ogromno prometnih nesreč z udeleženimi kolesarji. Slovenske občine so namreč zaradi pomanjkljive in slabo izvedene ali vzdrževane kolesarske infrastrukture še vedno prepoznane kot precej nenaklonjene kolesarjem. Poleg tega problem predstavlja tudi neustrezna pripravljenost kolesarjev na potencialna tveganja, kar nakazuje na potrebo po učinkovitejših ukrepih zagotavljanja njihove varnosti. Z namenom pridobiti vpogled v potrebe glede izboljšav varnosti kolesarjev in ureditve kolesarske infrastrukture v lokalnem okolju smo izvedli dvonivojsko raziskavo, s katero smo analizirali zadovoljstvo prebivalcev Mestne občine Celje z varnostjo kolesarjev in kolesarske infrastrukture, ter stališča uporabnikov spleta o uporabnosti digitalizacije varnostnih tveganj na kolesarskih poteh. Rezultati kažejo, da respondenti pretežno niso zadovoljni z varnostjo kolesarjev v Mestni občini Celje. Večina je prepričana, da občina za varnost kolesarjev ne naredi dovolj, odgovornost za nesreče z udeleženimi kolesarji pa v največji meri pripisujejo kolesarjem in voznikom avtomobilov, velik delež pa tudi občini. Respondenti prav tako niso dobro obveščeni in ozaveščeni o pomenu in doprinosu trajnostne mobilnosti. Ugotavljamo, da je treba izboljšati varnostno kulturo voznikov, na nivoju občine pa zagotoviti ustrezno urejenost kolesarske infrastrukture in promocijo ukrepov trajnostne mobilnosti. Glede na ugotovitve raziskave bi bilo smiselno spodbujati tudi informiranost kolesarjev z digitalizacijo podatkov o kolesarskih poteh in varnostnih tveganj, saj bi to lahko vplivalo na njihovo boljšo pripravljenost oziroma previdnost.
Ključne besede: diplomske naloge, varnost, kolesarji, kolesarska infrastruktura, varnostna tveganja, stališča prebivalcev, Mestna občina Celje
Objavljeno: 02.10.2019; Ogledov: 482; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (866,30 KB)

2.
Jekleni nadhod za pešce in kolesarje čez titovo cesto v mariboru
Andrej Jaušovec, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na zasnovo objekta in njegovo umestitev v okolico, kjer bi zraven svoje funkcionalnosti objekt hkrati deloval kot del nove podobe mesta Maribor, kjer bi se intuitivno zlil s samo okolico ter tako doprinesel k lepšemu izgledu mesta. Osredotočili smo se na analizo in dimenzioniranje konstrukcijskih jeklenih in betonskih elementov jeklenega nadhoda v skladu s predpisi Evrokod standarda. Kot smernice pri zasnovi in zahtevanih izračunih nam je služila literatura priznanih avtorjev tovrstnih del.
Ključne besede: gradbeništvo, nadhod, jekleni most, pešci, kolesarji, Maribor, Europark
Objavljeno: 04.10.2018; Ogledov: 499; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (21,97 MB)

3.
Analiza mest zgostitve prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah Mestne občine Maribor
Jasmina Leva, 2018, diplomsko delo

Opis: Pešci in kolesarji so najšibkejši udeleženci v cestnem prometu. Z vse večjo stopnjo motorizacije v Sloveniji se stanje poslabšuje, saj je ob visoki hitrosti motornih vozil tudi vse več poškodb nemotoriziranih udeležencev. Ker je stanje zaskrbljujoče, smo si v diplomski nalogi zastavili vprašanje, kako varni so pešci in kolesarji v Mariboru v primerjavi z Ljubljano. Na območju Mestne občine Maribor smo analizirali vse prometne nesreče ter jih rangirali z utežmi; tako smo pridobili območje z največ prometnimi nesrečami med kolesarji in pešci. Določili smo si časovno obdobje analize od leta 2008 do leta 2017. Orientirali smo se le na občinske ceste v Mariboru ter na prometne nesreče s poškodbo ali s smrtnim izidom. Analizirali smo dogajanje na mestu zgostitve prometnih nesreč ter podali predloge za izboljšanje stanja na območju z največjim številom ponderiranih prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah v MOM.
Ključne besede: analiza mest zgostitev prometnih nesreč, kolesarji in pešci, občinske ceste, občina Maribor
Objavljeno: 03.10.2018; Ogledov: 537; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

4.
Presoja možnih rešitev rekonstrukcije križišča v četrtni skupnosti Ljudski vrt na Ptuju
Jan Marušič, 2017, diplomsko delo

Opis: Klasično križišče se nahaja v mestu Ptuj, v mestni četrti »Ljudski vrt«, sredi spalnega naselja. Križišče je problematično zaradi slabe preglednosti, saj so v neposredni bližini neprimerno umeščena parkirišča ter zabojniki za odpadke, ki ovirajo preglednost. To še dodatno poslabšujejo nepravilno parkirana vozila na pločniku v neposredni bližini križišča. V križišču prav tako ni ustrezne infrastrukture za kolesarje. Na podlagi opravljene analize stanja, prometnovarnostne analize ter kapacitetnih preveritev se predlaga umestitev mini krožnega križišča z ustrezno infrastrukturo za vse udeležence v prometu ter rešitev parkirne stiske z možnostjo izgradnje parkirišč v bližini.
Ključne besede: mini krožno križišče, klasično križišče, prometna varnost, rekonstrukcija, obremenitve, preglednost, pešci, kolesarji
Objavljeno: 28.09.2017; Ogledov: 588; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

5.
Opravljanje kolesarskih izpitov v sodelovanju s Policijo
Igor Mahnič, 2016, diplomsko delo

Opis: Za varno vožnjo kolesarjev v prometu je potrebno veliko znanja o cestnoprometnih predpisih, veliko strpnosti in pozornosti na ostale udeležence v prometu. Otroci se zelo zgodaj naučijo voziti s kolesom pri starosti v razmaku nekje od treh do petih let, kolesarske izpite za samostojno vožnjo tudi po cesti pa opravljajo že v petem razredu osnove šole med desetim in enajstim letom starosti. Kolo je eno najbolj okolju in zdravju prijaznih prevoznih sredstev. Kolesarski izpit je prvi izpit, ki ga lahko opravi otrok in daje otroku določeno samostojnost ter hkrati odgovornost za varno sodelovanje v prometu. Za otroka je na njegovi poti razvoja zelo pomemben. Otroci so teh prvih samostojnih korakov kot kolesarji veseli vendar hkrati prestrašeni. Starši naučijo otroke voziti se s kolesom na domačem dvorišču, vendar pravilne in s tem varne vožnje po cesti pa veliko otrok pred opravljanjem kolesarskega izpita ne pozna. Otroci so eni izmed najbolj ogroženih udeležencev v prometu vendar je njihovo vključevanje v promet nujno in najbolje je, da si z vključevanjem v promet kar najhitreje v otroštvu pridobijo izkušnje. Za njihovo zgodnje vključevanje v promet smo odgovorni starši, zato se moramo zavedati in vedno paziti, da smo jim za vzor. Vožnja s kolesom po cesti je za otroke zahtevnejša kot udeležba v prometu kot pešec, saj je potrebno znati ohranjati ravnotežje, imeti sposobnost upravljanja vozila, potrebno je znanje za vključevanje v promet. Predvsem pri znanju za vključevanje v promet je tisto, kjer se policisti PP Grosuplje in člani ZŠAM Ivančna Gorica trudijo otroke naučiti kaj največ kar se da za njihovo kolesarsko samostojnost v prometu. Policisti PP Grosuplje ter člani društva ZŠAM Ivančna Gorica z opravljanjem različnih preventivnih dejavnosti veliko pripomorejo k varnosti otrok OŠ Stična na poti v šolo. Predvsem v začetku septembra, ko se pouk ponovno začne. Skupaj s Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu sodelujejo tudi pri projektu »Bodi viden, bodi previden«. Vloga policistov PP Grosuplje pri izobraževanju otrok na OŠ Stična je dokaj velika. Z izobraževanjem pričnejo že z učenci 1. razredov takoj ob začetku šolskega leta, katerim opravijo predavanja na temo varna pot v šolo, nato pa jim praktično prikažejo prečkanje ceste ter hoje po pločniku in hoje po cesti, kjer ni pločnika. Kasneje v 5. razredu izvajajo državni projekt Policist Leon svetuje. Projekt izvajajo s pomočjo delovnega zvezka, v katerem so poučni primeri na podlagi zgodb. Zgodbe zajemajo področje prometa, javnega reda in kazniva dejanja. Z učenci 5. Razredov sodelujejo tudi pri pripravi na kolesarski izpit in pri samem opravljanju kolesarskega izpita.
Ključne besede: promet, prometna varnost, kolesarji, kolesarski izpiti, osnovne šole, sodelovanje, policija, policijsko delo v skupnosti, diplomske naloge
Objavljeno: 06.12.2016; Ogledov: 598; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

6.
ANALIZA KONCEPTA ˝SHARROW˝ IN MOŽNOST APLIKACIJE V MESTNI OBČINI PTUJ
Tadej Zorec, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena analiza koncepta ˝sharrow˝. Gre za souporabo voznega pasu, kjer so kolesarji enakovredni motoriziranemu prometu in vozijo po sredini voznega pasu. V delu je analizirano obnašanje udeležencev na že izvedenih odsekih ukrepa ˝sharrow˝ v Mestni občini Maribor. Predstavljeni so rezultati anketnega vprašalnika o poznavanju tega inovativnega ukrepa. Izdelana je bila prometno varnostna analiza na območjih ukrepa, ki je zajemala samo nesreče kolesarjev. Na podlagi analize izvedenih primerov v Mariboru smo izdelali analizo o možnosti aplikacije ukrepa ˝sharrow˝ v Mestni občini Ptuj. V okviru tega je bila izvedena analiza obstoječega stanja, analiza obnašanja udeležencev v prometu, izvedene so bile skrite meritve realnih hitrosti in podani so bili predlogi ukrepov za izboljšanje obstoječega stanja kolesarskih povezav na območju Ptuja. Predlagane izboljšave obstoječega stanja v Mestni občini Ptuj so poleg tekstualnega dela prikazane tudi grafično.
Ključne besede: sharrow, kolesarji, prometna varnost, Mestna občina Ptuj
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 906; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (17,38 MB)

7.
Prometne površine za kolesarje - predstavitev in ovrednotenje kolesarskih površin na območju četrti Koroška vrata
Sebastijan Kelc, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V tej projektni nalogi so sprva predstavljene posamezne vrste kolesarskih površin,njihove lastnosti in uporaba. Predstavljene in ovrednotene so izbrane rešitve kolesarskih površin v mestni četrti Koroška vrata v mestu Maribor. Ovrednotenje kolesarskih površin smo izpeljali s pomočjo točkovanja glede na kriterije. Ovrednotili smo kolesarske površine na posameznih odsekih in mesta križanj ter prehajanj kolesarskih provršin. Ugotovili smo, da so kolesarske površine razmeroma varne, vendar pa v mestni četrti obstaja kar nekaj problematičnih mest. To nas vodi do zaključka, da bo v urejanje kolesarskih površin potrebno vložiti še kar nekaj dela.
Ključne besede: gradbeništvo, promet, kolesarji, površine
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 768; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (7,64 MB)

8.
IZBOLJŠANJE VARNOSTI RANLJIVIH UDELEŽENCEV V CESTNEM PROMETU V MESTNI OBČINI PTUJ
Martina Drevenšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Pešci in kolesarji spadajo med najbolj ranljive udeležence v cestnem prometu, zato je ravno njim potrebno nameniti več pozornosti pri vključevanju v promet. Kolo postaja zaradi ekonomskega in okoljevarstvenega vidika vedno bolj priljubljeno prevozno sredstvo v večjih mestih. Hiter tempo življenja, stresne situacije in slabi vremenski pogoji nas privedejo do nezbranosti med udeležbo v prometu, kar lahko vodi do usodnih posledic. Diplomsko delo govori o varnosti pešcev in kolesarjev v Sloveniji oz. na Ptuju, za kar je bila med leti 2009 in 2014 opravljena podrobna analiza. Opravili smo ogled črnih odsekov ter na osnovi tega predlagali nekaj izboljšav za povečanje varnosti pešcev in kolesarjev. Glede na opravljeno analizo je jasno razvidno, da povzročitelji nesreč niso vedno vozniki motornih vozil. Vedno več je pešcev in kolesarjev, ki povzročijo nesrečo. Ob tem pa se postavlja vprašanje, kako dobro je poznavanje cestno-prometnih predpisov in o primernosti obnašanja najranljivejših udeležencev v prometu.
Ključne besede: varnost v cestnem prometu, pešci, kolesarji
Objavljeno: 26.05.2016; Ogledov: 797; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

9.
Analiza površin za pešce in kolesarje v Občini Žalec
Rok Železnik, 2015, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi smo najprej analizirali trenutno stanje površin namenjenih pešcem in kolesarjem v Občini Žalec. Nato smo na kratko povzeli vrste kolesarskih površin in površin za pešce, njihovo ureditev in dimenzije. Predstavili smo tudi nekaj predlogov, ki bi pešcem in kolesarjem izboljšali pogoje in varnost pri udeleževanju v prometu.
Ključne besede: površine za pešce, površine za kolesarje, pešci, kolesarji, pločnik, Žalec
Objavljeno: 25.09.2015; Ogledov: 697; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (5,95 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici