| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba metodologije seecgan za družbe z omejeno odgovornostjo
Sergej Šadl, 2023, magistrsko delo

Opis: V predmetnem delu smo se ukvarjali z vprašanjem uporabe indeksa SEECGAN na primeru družb z omejeno odgovornostjo. Indeks SEECGAN je metodologija za merjenje in ugotavljanje kakovosti korporativnega upravljanja podjetij, vendar je po svoji naravi in vsebini primarno prilagojen za javne delniške družbe. V Sloveniji v zadnjih letih opažamo trend zmanjševanja števila delniških družb. Zadnjih deset let se je število delniških družb zmanjšalo z 825 na 358, hkrati pa se povečuje število družb z omejeno odgovornostjo, ki spadajo med največje družbe v državi po obsegu prihodkov ali dobička. Tako so med petimi največjimi kar tri družbe z omejeno odgovornostjo (v nadaljevanju tudi: d. o. o.). Zaradi povečevanja pomembnosti d. o. o. jev v korporativnem svetu se postavlja vprašanje, ali je mogoče indeks SEECGAN uporabiti tudi za d. o. o. je in kakšne smiselne prilagoditve indeksa SEECGAN je treba opraviti, da bi zajel specifike narave d. o. o. ja, ki so na nekaterih področjih bistveno drugačne od delniških družb zaradi pravne ureditve po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Namen raziskave je bil identificirati in analizirati razlike med delniško družbo in d. o. o. jem z vidika sklopa tem in vprašanj indeksa SEECGAN, ki so relevantna za področje korporativnega upravljanja, ter ugotoviti, ali in kako je mogoče indeks SEECGAN prilagoditi, da bo smiselno ustrezno zaobjel tudi d. o. o je in njihove specifike. V nalogi smo kritično komentirali posamezna vprašanja indeksa SEECGAN z vidika njegove primernosti in ustreznosti z vidika d. o. o. jev, pri predlogih prilagoditev vprašanj indeksa pa smo izhajali predvsem iz Kodeksa upravljanja za nejavne družbe in Kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države. Ugotovili smo, da bi bilo treba vsa vprašanja indeksa oblikovati tako, da bi bila jasna in enoznačna ali pa bi bilo jasno razvidno, kako naj se vprašanje točkuje ter ali je možna alternativna ali kompozitna sestava vprašanja in odgovora. Pri predlaganih prilagoditvah vprašanj smo ugotovili, da so prilagoditve v glavnem možne, vendar ne pri vsakem vprašanju indeksa. Podali smo tudi oceno, da Kodeks upravljanja za nejavne družbe, ki naj bi sicer bil uporaben za vse vrste nejavnih družb, ni povsem optimalen za najmanjše (mikro) enoosebne d. o. o. je, saj še vedno predvideva precej nesorazmernih obvez za take mikro družbe. Za velike, srednje in majhne družbe z omejeno odgovornostjo, ki imajo več družbenikov, pa je indeks SEECGAN s prilagoditvami lahko uporaben, saj omogoča medsebojno primerjavo med d. o. o. ji in tudi relativno dobro primerjavo z delniškimi družbami.
Ključne besede: indeks SEECGAN, metodologija SEECGAN, družba z omejeno odgovornostjo, korporativno upravljanje, kakovost upravljanja
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 393; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (5,60 MB)

2.
Merjenje kakovosti upravljanja podjetij na primeru javne delniške družbe
Katarina Barbara Krnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: V turbulentnem okolju in vse večji globalni konkurenci pomen učinkovitega sistema vodenja in upravljanja močno narašča. Mnogi primeri korporacijskih škandalov so pokazali, da stroga zakonodaja in regulative nujno ne zagotavljajo transparentnega in kakovostnega poslovanja podjetij. Številna podjetja se namreč pri svojem poslovanju soočajo s problemom navzkrižja interesov, kjer managerji svoje interese postavljajo pred interese lastnikov ter s tem negativno vplivajo na ekonomsko uspešnost podjetja. Ker se posledično korporativnemu upravljanju posveča vse več pozornosti, se v magistrskem delu osredotočamo tako na pomen korporativnega upravljanja kot tudi na vprašanje doseganja kakovosti upravljanja. V nadaljevanju predstavimo zgodovinski razvoj korporativnega upravljanja in razloge za naraščanje njegovega pomena. Z namenom lažjega razumevanja urejenosti posameznih odnosov med delničarji, organi nadzora in vodenja predstavimo glavni skupini pravnih predpisov o nadzoru upravljanja podjetij, in sicer enotirni in dvotirni sistem upravljanja, pa tudi modele korporativnega upravljanja v povezavi z značilnostmi trgov kapitala. Ker sledenje načelom upravljanja in standardom poslovanja pozitivno vpliva na kakovost korporativnega upravljanja, poudarimo pomen kodeksov upravljanja javnih delniških družb ter predstavimo »Načela korporativnega upravljanja OECD« in »Slovenski kodeks upravljanja javnih delniških družb«. Številni strokovnjaki in akademski raziskovalci so razvili različne indekse, namenjene merjenju kakovosti korporativnega upravljanja. V nadaljevanju tako predstavimo naslednje indekse: ISS:QualityScore, FTSE ISS Corporate Governance Index Series, IFC Scorecard of Corporate Governance Standards, Good Governance Index – GGI, Standard and Poor's GAMMA, Gompes, Ishii and Metrick's G-index, Bebchuk, Cohen and Ferrell's Entrenchment index, Brown and Caylor's Gov-Score index ter indeks SEECGAN, katerega uporabo v empiričnem delu apliciramo na izbrano javno delniško družbo Krka, d. d., Novo mesto. Rezultati empirične raziskave pokažejo, da je Krka, d. d., Novo mesto po skupni oceni indeksa SEECGAN prvorazredno upravljana delniška družba, izhajajoč iz izidov in diagnoze pa na koncu podamo predloge ukrepov, s katerimi lahko proučevana družba kakovost korporativnega upravljanja še dodatno izboljša.
Ključne besede: korporativno upravljanje, javna delniška družba, kakovost upravljanja, merjenje kakovosti upravljanja, indeksi korporativnega upravljanja, indeks SEECGAN.
Objavljeno v DKUM: 18.03.2019; Ogledov: 1678; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

3.
PRENOVA SISTEMA ZA UPRAVLJANJE KAKOVOSTI V PROIZVODNEM PROCESU
Boris Rustja, 2014, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno višjih zahtev trga po visoki kakovosti izdelkov in konkurence se morajo podjetja prilagajati in izboljševati v smeri dvigovanja kakovosti. V ta namen so napisani tudi standardi, po katerih se postavljajo sistemi upravljanja kakovosti, kot so ISO 9001 in ISO/TS 16949. Zadnji je namenjen avtomobilski industriji, v kateri je visoka kakovost komponent bistvenega pomena. V diplomski nalogi se osredotočimo na proces proizvajanja izdelkov v podjetju Danfoss Trata. Proces se začne s planiranjem proizvodnega procesa in konča s končno sestavo izdelka. Preučene in razložene so točke iz ISO 9001 in ISO/TS 16949 standardov, ki se nanašajo na proces proizvajanja izdelkov. Podrobno so predstavljena vsa orodja, s katerimi zagotavljamo visoko kakovost izdelkov in orodja za sistematično reševanje problemov. Ker se v organizacijo procesa uvajajo novi dokumenti, je potrebno narediti tudi sistem za upravljanje dokumentacije v skladu s standardom ISO/TS 16949. Predstavljen je konkreten primer postavitve novih pravil in procedur za upravljanje dokumentacije in njihovo distribucijo do končnih uporabnikov v proizvodnih procesih. Z novim načinom dela je namen dvigniti ozaveščenost zaposlenih v smeri kakovosti od menedžmenta do proizvodnih delavcev.
Ključne besede: kakovost ISO 9001 ISO/TS 16949 sistem upravljanja kakovosti nenehno izboljševanje
Objavljeno v DKUM: 16.09.2014; Ogledov: 1446; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

4.
UVAJANJE STANDARDOV S PODROČJA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE V MARIBORSKI KNJIŽNICI
Irena Sirk, 2013, diplomsko delo

Opis: Naloga obravnava uvajanje sistema za upravljanje varovanja informacij (SUVI) s pomočjo standarda ISO/IEC 27001:2005 v Mariborsko knjižnico. Kratko sta predstavljena dva standarda: ISO 9001:2008 ter ISO 27001:2005. Izdelana je bila analiza obstoječega stanja informacijske varnosti v Mariborski knjižnici. Izvedeni so bili intevjuji z zaposlenimi in pregledana je bila knjižnična dokumentacija. Vključili smo 133 kontrol iz 11 poglavij standarda ISO/IEC 27001:2005. Glavna priporočila analize se nanašajo na: a) pomanjkljivo in neažurno dokumentacijo, ki jo zahteva sistem za upravljanje varovanja informacij, b) nedefinirane ali slabo definirane procese in c) pomanjkljivosti posameznih tehničnih rešitev v informacijskem sistemu knjižnice. Ker ima Mariborska knjižnica veljaven certifikat za sistem vodenja kakovosti SIST ISO 9001:2008, je bila izdelana primerjava s standardom ISO/IEC 27001:2005. Namen primerjave je zagotoviti enotno upravljanje procesov, ki bo zadostilo zahtevam obeh standardov brez nepotrebne porabe virov.
Ključne besede: Kakovost, informacijski sistem, knjižnica, sistem upravljanja varovanja informacij, SUVI, ISO 9001:2008, ISO 27001:2005
Objavljeno v DKUM: 16.07.2013; Ogledov: 1975; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
Iskanje izvedeno v 5 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici