| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Klimatizacija bazenov : magistrsko delo
Marko Lepetič, 2023, magistrsko delo

Opis: Delo obravnava klimatizacijo zaprtih bazenov. Najprej so predstavljeni glavni problemi, ki so pretežno posledica velikega izhlapevanja vode. Nato sta predstavljena dva glavna pristopa h klimatizaciji in sicer sušenje zraka s prezračevanjem in sušenje zraka s kompresorskim sušilcem. Izbor naprav je predstavljen za tri najbolj pogoste tipe bazenov in sicer plavalnega bazena, javnega bazena za prosti čas in zasebnega bazena. Za vse tri tipe bazenov je podan tudi izračun letne porabe energije za obratovanje bazenov.
Ključne besede: bazen, klimatizacija bazena, izhlapevanje vode, prezračevanje, sušenje zraka, poraba energije
Objavljeno v DKUM: 30.06.2023; Ogledov: 531; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (4,71 MB)

2.
Razumevanje naravoslovnih pojavov izhlapevanja in kondenzacije vode v predšolskem obdobju
Lotka Škerlak, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Razumevanje naravoslovnih pojavov izhlapevanja in kondenzacija vode v predšolskem obdobju smo preučevali in ugotavljali, kako poteka spoznavanje in razumevanje naravoslovnih pojavov pri predšolskem otroku. V teoretičnem delu naloge smo predstavili kurikularne naravoslovne dejavnosti v vrtcu in vlogo vzgojitelja, ki vpliva na proces učenja predšolskega otroka. Obravnavali smo zakonitosti razvoja in metode učenja naravoslovja v predšolskem obdobju. Po Piagetu smo povzeli kognitivno razvojno teorijo otroka. Predstavili smo pojmovanja otrok v predšolskem obdobju. Povzeli smo raziskave avtorjev, ki so v svojih delih raziskovali in opisovali predstave predšolskih otrok o procesih izhlapevanja in kondenzacije vode. V praktičnem delu diplome smo z otroki, starimi od 2 do 6 let, izvajali naravoslovne dejavnosti, pri katerih so otroci spoznavali pojava izhlapevanje in kondenzacija vode. Otroci so z aktivnim in raziskovalnim načinom učenja pri naravoslovnih dejavnostih razvijali razumevanje naravoslovnih pojavov. Razumevanje otrok smo preverjali z intervjuji, ki smo jih izvajali pred dejavnostjo in ob zaključku. Po potrebi tudi med dejavnostjo. Na podlagi odgovorov otrok smo ugotavljali, kako so otroci spoznavali in spreminjali mišljenje o naravoslovnih pojavih. Ugotovljeno je bilo, da so otroci s konkretnimi izkušnjami pridobili nova znanja o kroženju vode. Razvijali so nove koncepte in spreminjali lastna znanja.
Ključne besede: naravoslovje, aktivno učenje, voda, izhlapevanje, kondenzacija
Objavljeno v DKUM: 12.02.2021; Ogledov: 1457; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

3.
Spoznavanje nekaterih pojmov (procesov) preko naravoslovnih poskusov v vrtcu
Darija Petek, 2010, strokovni članek

Opis: Osnovni namen raziskave je bil, postaviti naravoslovni poskus kot izhodišče, ki pomaga otroku lastno zamisel potrditi in nadgraditi ali jo spremeniti in razumeti. Otroci so pred in med poskusi ter po njih iskali možne odgovore na zastavljena vprašanja, razmišljali in se ukvarjali z rešitvijo problema. Tako smo pridobili njihove prvotne zamisli, ki so se z izvajanjem poskusa potrdile ali pa so jih otroci morali spremeniti zaradi ugotovitev, ki jih je dal poskus. Z lastno aktivnostjo so zmogli naivno razlago spremeniti in jo tudi razumeti.
Ključne besede: naravoslovni poskus, zgodnje poučevanje naravoslovja, topnost, izhlapevanje, kristalizacija, konzervacija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1811; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (106,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
DIDAKTIČNI MODEL ZA PRIKAZ KROŽENJA VODE V NARAVI
Maja Lončar, 2011, diplomsko delo

Opis: Za vsa živa bitja je voda življenjskega pomena. V naravi voda nenehno kroži. Začetek in konec kroženja vode je praviloma v morju. V obliki vodne pare pride voda v zrak z izhlapevanjem iz raznih vodnih površin in vlažnih tal, oddajajo pa jo tudi živa bitja. V višjih zračnih plasteh se vodna para ohlaja in združuje v oblake. Tam se para spremeni v kapljice ali ledene kristale, nato pa se v obliki dežja ali snega vrne nazaj na Zemljo. Veliko vlogo pri kroženju vode ima sončna energija, saj se kar četrtina sončne energije porabi za kroženje vode. Ker je v šoli pri pouku zaželeno, da se čim več stvari demonstrira, saj lahko tako najbolj nazorno prikažemo procese in predmete, je nastalo to diplomsko delo. V njem je prikazan didaktični model za prikaz kroženja vode na Zemlji ter njegova umestitev v pouk, zasnovan na učnih načrtih za naravoslovje v 6. in 7. razredu ter biologije v 8. razredu osnovne šole. Prav tako so v diplomskem delu prikazane priprave in učni listi za učno uro na temo kroženje vode za vse tri razrede.
Ključne besede: voda, kroženje vode, didaktični model, padavine, izhlapevanje, kondenzacija, morje, reke, Sonce
Objavljeno v DKUM: 12.12.2011; Ogledov: 5777; Prenosov: 486
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

5.
TEMPERATURA ČLOVEŠKEGA TELESA
Simona Brdnik, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Termoregulacijski center človeškega telesa deluje kot termostat, ki zmanjšuje ali povečuje produkcijo metabolične toplote. Pri temperaturah zunanjega okolja okoli 30 °C se zmanjša temperaturni gradient med okoljem in površino kože, s čimer se zmanjša tudi gradient med jedrom ter lupino človeškega telesa. Oddajanje toplote s prevajanjem in sevanjem je premalo, zato nastopi oddajanje z znojenjem. Visoka relativna vlaga ovira oddajanje toplote z izhlapevanjem znoja. Posledica nezadostnega oddajanja toplote pa je naraščanje notranje temperature, ki zmanjšuje posameznikovo zmogljivost. Človeško telo oddaja toploto predvsem na tri načine, in sicer s sevanjem, s toplotnim prevajanjem in izhlapevanjem znoja ali vode. Kot vsa ogreta telesa tudi organizem oddaja elektromagnetne valove ali pa jih sprejema s sevanjem, vse to pa se dogaja zaradi njegove temperature. V stiku s kožo se zrak v okolici ohlaja ali segreva s toplotnim prevajanjem — kondukcijo. S kondukcijo se toplota odvaja s kože samo takrat, ko je okolje hladnejše od nje, medtem ko se med izhlapevanjem vode in znoja s telesnega površja telo vedno ohlaja in toplota se izrabi kot izparilna toplota za vodo. Te izgube lahko uravnavamo z manjšo in večjo toplotno izolacijo.
Ključne besede: Ključne besede: telesna temperatura, toplota, energija, metabolizem, sevanje, izhlapevanje.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2010; Ogledov: 8102; Prenosov: 410
.pdf Celotno besedilo (801,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici