1. Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli : magistrsko deloNina Terpotec, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli smo v teoretičnem delu podrobneje opisali predmet naravoslovje in tehnika, matično ter podružnično šolo in izdelavo praktičnih izdelkov, kjer smo predstavili ustvarjalnost, varno delo, orodje ter pripomočke, ki jih uporabljamo v šoli pri predmetu naravoslovje in tehnika, ter delovno okolje. V nadaljevanju smo opisali izbrano gradivo les ter obdelovalne postopke lesa, s katerimi se srečujejo učenci pri predmetu naravoslovje in tehnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode opisali in analizirali potek pouka na matični ter podružnični šoli. V raziskavi so sodelovali učenci 4. razreda izbrane matične in podružnične osnovne šole.
Rezultati raziskave so predstavljeni slikovno in opisno ter kažejo, da razpoložljivost pripomočkov, materiala in orodja nimajo velikega vpliva na kakovost izdelave izdelkov. Učenci na matični šoli so imeli boljše pogoje za delo, vendar so imeli večje težave pri izdelovanju. Največji izziv jim je predstavljalo rokovanje z orodji in natančnost. Na podružnični šoli pa so se učenci soočali s pomanjkanjem določenih orodij in materialov, a so kljub temu izdelali kakovostne izdelke. Ne glede na izzive so učenci na obeh šolah pokazali veliko ustvarjalnosti. Keywords: naravoslovje in tehnika, matična šola, podružnična šola, izdelek iz lesa Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 96; Downloads: 24 Full text (3,10 MB) |
2. Paletne vilice za traktor : diplomsko deloGregor Štefan Lenart, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi sem se osredotočil na celoten proces izdelave paletnih vilic za traktor. V začetni fazi sem razvil zamisel in naredil model vilic v programskem okolju Solidworks. Nato sem naredil še konstrukcijo na katero se pritrdijo vilice, nato pa celotna konstrukcija na traktor.
V drugem delu diplomske naloge sem se posvetil izvajanju simulacije narejenega modela. Z uporabo programa Solidworks Simulation, sem preveril kako se bo izdelek obnašal v različnih pogojih obremenitev. S tem sem želel zagotoviti, da so vilice primerne, varne in funkcionalne za uporabo na traktorju.
V zaključni fazi sem se lotil izdelave končnega izdelka v domači delavnici. S spretnostmi in ustrezno opremo sem uporabil 3D modele in izdelal paletne vilice po načrtih. Pri tem sem pazil na natančnost in kakovost izdelave, da sem dosegel željene funkcionalne lastnosti. Keywords: Paletne vilice, 3D modeliranje, Simulacija, Izdelek Published in DKUM: 04.03.2024; Views: 324; Downloads: 66 Full text (3,97 MB) |
3. Konstruiranje in izdelava vpenjalne priprave za merjenje plastičnega kosa : diplomsko deloJanoš Šanca, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bila izdelava vpenjalne priprave, s katero bi avtomatizirali in pospešili postopek merjenja plastičnega izdelka. Cilj je bil, da lahko izmerimo več enakih izdelkov hkrati in tako razbremenimo delavca pozicioniranja vsakega kosa posebej. Merjenje se je izvajalo na 3D-koordinatnem merilnem stroju, s katerim se izdelka med merjenjem dotikamo s tipalom. Na vpenjalni pripravi je bilo možno izmeriti šest izdelkov hkrati. Poskrbeli smo tudi za samo izdelavo vpenjalne priprave na CNC-stroju, za katerega smo izdelali tudi program izdelave. Izdelali smo tudi merilni program, ki je od merilca zahteval postavitev tipala v izhodišče, vse ostalo pa je naredil stroj sam. Celoten merilni program je bil narejen v programu PC-DMIS CAD, skonstruiran pa v programu SOLIDWORKS. Keywords: izdelek, vpenjalna priprava, izdelava, konstruiranje, merjenje, program Published in DKUM: 28.02.2024; Views: 357; Downloads: 43 Full text (2,00 MB) |
4. Izdelava in senzorično vrednotenje vinskih želejev : diplomsko deloTjaša Karner, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo iz vina Nadvojvoda, polsuhe zvrsti, ki ga pridelujejo na posestvu Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede na Meranovem, pripravili vinske želeje, za kar smo uporabili različna sredstva za želiranje (goveja želatina, instant želatina, proizvajalec Dr. Oetker, Želin, proizvajalec Podravka, želatina v lističih, proizvajalec Dr. Oetker, Džemfix/Gelfix Super plus, proizvajalec Dr. Oetker) v različnih odmerkih. Ponudili smo jih v ocenjevanje treniranim pokuševalcem na UM FKBV, ki so analitično in opisno ocenili videz, vonj, čvrstost, okus ter pookus vsakega vzorca. Ugotovili smo, da je za pripravo želeja iz vina ob dodatku 10 dag sladkorja na 0,5 L vina najbolj primerna želatina v lističih, in sicer v odmerku 4 listi želatine na 0,5 L vina. Ta kombinacija vina in želirnega sredstva rezultira v izdelku, ki je dobre konsistence, bister, svežega okusa in polnega pookusa. Zaradi izrazite motnosti in kašaste teksture se je kot najmanj primerno sredstvo za pripravo vinskega želeja izkazalo sredstvo Džemfix/gelfix. Keywords: vino, žele, senzorično ocenjevanje, izdelek/produkt Published in DKUM: 14.11.2023; Views: 536; Downloads: 28 Full text (1,87 MB) |
5. Munika - innovative design concept of the modular park bench : magistrsko deloMirnes Bajić, 2023, master's thesis Abstract: The objective of the research in this work is to develop a socially responsible, modular public bench that embodies the concept of an innovative solution to the difficulties of park benches. This also includes the issues that surfaced during and after the COVID-19 epidemic, issues that highlight the significance of social interaction for humans, while adhering to ergonomic and ecological design principles.
The bench will be composed of two major modular sections (branches) and five modular seats that will be fitted on the branches.
These shapes will allow for the installation of a public bookshelf. The branches are planned as two monoliths, with a Voronoi diagram-shaped iron within.
Consequently, the objective is to design a modular, versatile public seat that visually resembles Munika, a local endemic tree. The optimization procedure for obtaining the Voronoi diagram forms of the iron holder is accomplished in the "Rhinoceros" program, and we will attempt to automate it so that other designers may use it as a model and a solution to their difficulties.
The final product will be an elegant, modular public bench that meets the human desire for social interaction and conversation while providing ergonomics, individuality, and a safe distance for other users. This design will emphasize "Munika" ideals, including the significance of mental health and peaceful cohabitation among humans, all other living species, and the environment that we all share. Keywords: inovativen pristop, modularna parkovna klop, igriv in čist dizajn, družbeno odgovoren izdelek Published in DKUM: 03.07.2023; Views: 422; Downloads: 24 Full text (4,19 MB) |
6. Postavitev spletne trgovine za prodajo lesenih izdelkovIvan Peternelj, 2022, undergraduate thesis Abstract: V današnjem svetu si podjetništva brez interneta ne moremo več predstavljati. S hitrim razvojem interneta in podjetništva se vse več podjetij odloča, da želijo izdelke ponuditi prek svoje spletne strani oz. prek spletne trgovine. Namen diplomskega dela je izdelava in optimizacija spletne trgovine za domačega obrtnika, ki se na področju mizarstva ukvarja z izdelavo lesenih izdelkov. Spletno trgovino smo izdelali s pomočjo orodja Wordpress in jo optimizirali za spletne brskalnike s pomočjo različnih orodij. Za optimizacijo je potrebna neprestana skrb, saj se optimizacija za spletne brskalnike nenehno razvija in spreminja. Na ta način smo spletno trgovino uvrstili med dobre rezultate iskanj na spletnih brskalnikih. Tako smo naročniku povečali prepoznavnost in prodajo prek spletne trgovine Keywords: leseni izdelek, spletna trgovina, wordpress, woocommerce Published in DKUM: 03.03.2023; Views: 704; Downloads: 94 Full text (1,33 MB) |
7. Zadovoljstvo potrošnikov v različnih načinih oglaševanjaTeja Kodelja, 2022, undergraduate thesis Abstract: Oglaševanje ima velik vpliv na zadovoljstvo potrošnika, predvsem ko se odloča o nakupu izdelka. Od nekdaj je zelo pomembno vplivalo na odločitve posameznika. Z oglaševanjem poskušamo odjemalcem predstaviti veliko novih informacij o storitvah in izdelkih ter jih usmeriti v nakup. Ima tudi pomembno vlogo, saj predstavlja izdelke in nove storitve ter skuša prepričati odjemalce, da se za izdelek tudi odločijo.
V diplomskem delu bomo predstavili, kako različni načini oglaševanja vplivajo na zadovoljstvo potrošnikov. V prvem delu smo najprej predstavili pojem in pomen oglaševanja ter njegove cilje. V drugem delu smo opisali metode oglaševanja in podrobneje opisali oblike tradicionalnega in digitalnega oglaševanja.
Uporabili bomo tudi anketo, s katero bomo podrobneje predstavili načine oglaševanja in njihov vpliv na zadovoljstvo potrošnikov. Anketiranih je bilo 52 odjemalcev, ki so odgovarjali na dana vprašanja in nam omogočili uspešno raziskavo. Keywords: zadovoljstvo potrošnikov, oblike oglaševanja, izdelek, oglas. Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 569; Downloads: 75 Full text (3,58 MB) |
8. Vpliv embalaže na prodajo izdelkov Čokoladnice Olimje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaBoštjan Ocvirk, 2022, undergraduate thesis Abstract: Embalaža je nosilec, omot in vse, v kar blago zavijamo, polnimo, vstavljamo, pripravljamo, torej embaliramo oz. pakiramo (Černič, 2005, str. 10). Njene naloge so shranjevanje, zaščita, prevoz in skladiščenje izdelkov, trženje izdelkov itd. Obstaja več vrst in različnih materialov embalaž (papirnata in kartonska, steklena, kovinska, plastična, lesena, tekstilna). Pakiranje živila v embalažo je proces, ki predstavlja integralni del predelave živil. Opravi se s posebnimi napravami. Gre za naprave, ki izvajajo točno tiste operacije, ki so potrebne, da se določeno živilo zapakira v embalažo.
Z raziskavo smo ugotavljali, kako embalaža izdelkov Čokoladnice Olimje vpliva na kupce, ter kaj bi se dalo z reorganizacijo embalaže spremeniti, da bi le ta imela večji vpliv na nakupovalni proces oz. na kupce. Pri tem smo ugotovili, da so anketirani izmed vseh vidikov, z najboljšo oceno lastnosti izdelkov, ocenili embalažo izdelkov, da imajo v Čokoladnici Olimje še nekaj prostora za izboljšavo barvnega izbora embalaže, da kupci v večini primerov povezujejo privlačno embalažo z višjo kakovostjo izdelka in, da so med slikovnim gradivom anketirani izbrali embalažo iz tekstila, papirja, kartona in pločevine, nikakor pa ne iz plastike. Keywords: embalaža, izdelek, pakiranje, čokolada, Čokoladnica Olimje Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 503; Downloads: 59 Full text (4,56 MB) |
9. Vpliv oglaševanja na prepoznavnost izdelkaLara Čagran, 2022, undergraduate thesis Abstract: Oglasi, ki jih podjetja uporabljajo za promocijo izdelka, vplivajo na prepoznavnost izdelka tako, da odjemalcem posredujejo informacije o prednostih izdelka, njegovi kakovosti, sestavinah, iz katerih je izdelek izdelan, embalaži izdelka, imenu in barvi izdelka. Oglasi ustvarjajo prepoznavnost izdelkov in pritegnejo več kupcev. (Mwakasege, 2015)
Oglaševanje zagotavlja potrebno podporo izdelku tudi po tem, ko odjemalci izdelek kupijo. Če odjemalci po nakupu čutijo nelagodje zaradi svoje odločitve, potem oglaševanje zmanjša ta občutek nelagodja k zagotavljanju informacij o lastnosti izdelkov. Potrebno je nevtralizirati vpliv oglasov konkurenčnih izdelkov. (Mwakasege, 2015)
Podjetja poskušajo s pomočjo oglaševanja vplivati na zaznavanje in prepoznavnost podobe izdelka za potrošnika. Več vtisov izdelka na potrošnika se dojema kot posredna ali neposredna posledica signalov ali sporočil, kar je oglaševanje.
Oglaševanje je vsaka plačana oblika neosebne predstavitve ali promocije izdelka in ideje preko množičnih medijev, kot so časopisi, revije, televizija ali radio. Oglaševanje je namenjeno podpori prodajnih prizadevanj. Če je oglaševanje dobro načrtovano, lahko okrepi pozitiven izdelek in podjetje ter ustvarja asociacije in zaznave, povezane z izdelkom ter vzbuja željo po nakupu.
V diplomskem delu bom v teoretičnem delu predstavila oglaševanje, njegove prednosti in slabosti, proces oglaševanja, oglaševalske medije, oglaševalske tehnike in cilje oglaševanja ter uspešnost oglaševanja. V drugem delu bom predstavila izdelek in pomen prepoznavnosti ter orodja, ki prispevajo k prepoznavnosti. Predstavila bom tudi, kaj je to identiteta izdelka. V tretjem delu diplomske naloge bom predstavila vpliv oglaševanja na prepoznavnost izdelka. Naredila bom analizo podatkov, ki sem jih pridobila z anketnim vprašalnikom.
Cilj moje diplomske naloge je ugotoviti, kako oglaševanje vpliva na prepoznavnost izdelka. Poudarek je predvsem na oglaševanju in tehnikah, ki vplivajo na prepoznavnost izdelka.
Raziskavo sem izpeljala tako, da sem sestavila anketni vprašalnik, ki je vseboval 14 vprašanj. Objavila sem ga na spletu. Anketni vprašalnik so rešili naključni respondenti. Zastavila sem tudi štiri hipoteze, ki jih bom tekom raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika potrdila ali zavrgla. Keywords: oglaševanje, izdelek, oglaševalske tehnike, informiranje kupcev, oglasno sporočilo Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 553; Downloads: 98 Full text (1,38 MB) |
10. Uporaba nevroznanosti na področju marketingaPolona Kulčar, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo pisali o uporabi nevroznanosti v marketingu. Naredili smo primerjavo tradicionalnih marketinških in nevroznanstvenih raziskav, katerih izsledki nas zanimajo predvsem zaradi tega, ker večino vedenja potrošnikov vodijo podzavestni procesi, ki jih tradicionalne marketinške raziskave ne merijo. Pojasnili smo model marketinškega procesa in z orodji nevroznanstvenih raziskav razložili dodano vrednost uporabe nevroznanosti za marketinški proces. Na kratko smo opisali tehnologijo, ki se najpogosteje uporablja v nevroznanstvenih raziskavah v marketingu. Dotaknili smo se tudi vprašanja in problematike etičnosti pri uporabi nevroznanosti v marketingu. Na kratko smo predstavili osnovno zgradbo, funkcije in delovanje možganov, kar je ključno za razumevanje nevroznanstvenih raziskav, in opisali pomen razumevanja možganov za izvajalce marketinga. Predstavili smo pomen zrcalnih nevronov in somatskih markerjev, ki imajo velik vpliv na potrošnikovo vedenje. Razpravljali smo o pomenu čustev, ki naj bi bil eden od odločilnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov pri nakupu nekega izdelka. Za motive, potrošnjo in nakupne želje pa bi naj bil odgovoren predvsem limbični sistem, ki se uporablja tudi kot zbirni izraz za vsa področja, ki so pomembna za obdelavo čustev. Pisali smo tudi o znamčenju s pomočjo čutov, pri katerem je temelj vzpostaviti povezavo med potrošniki in blagovno znamko v nakupnem procesu na čustveni ravni z interakcijo petih človeških čutov. Razpravljali smo tudi o moči umeščanja izdelkov v filme in oddaje, ki se je izkazalo za najbolj uspešno, ko lahko izdelek dobro integriramo v oddajo ali film in ga uspešno vključimo v zgodbo. Na koncu smo opravili pregled nevroznanstvenih raziskav na področju izdelka, oglaševanja, cene, distribucije. Ugotovili smo, da na področju cen, distribucije in vrednosti za stranke ni bilo opravljenih toliko raziskav kot na področju izdelka in oglaševanja. V prihodnosti vidimo na teh področjih še veliko novih možnosti za raziskovanje pri uporabi nevroznanosti v marketingu, saj nam nevroznanstvena spoznanja tudi zaradi hitrega razvoja novih tehnologij obetajo nesluten napredek na področju marketinga. Keywords: nevroznanost, marketing, tehnologija, možgani, potrošnik, izdelek Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 1100; Downloads: 129 Full text (693,15 KB) |