1. Velika roka, majhni prstki v vrtcu : diplomsko deloLejla Kukuljčić, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil otroke v predšolskem obdobju spoznati s prstnimi in z ročnimi lutkami, jih spodbujati pri izdelavi in kasneje vodenju le-teh. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili igro, vlogo odraslih pri igri in motivacijo. Osredotočili smo se na to, kaj je lutka, katere so lutkovne tehnike in podrobneje spoznali prstne in ročne lutke. Raziskali smo tudi izdelavo lutke, komunikacijo z lutko in na koncu igro z lutko. V praktični del smo vključili sedem priprav usmerjenih dejavnosti, s katerimi smo predstavili, kako smo v vrtcu od spoznavanja prstnih in ročnih lutk prešli na izdelovanje lutk, se učili, kako jih animiramo in na koncu skupaj ustvarili še svoje gledališče. V dejavnosti je bilo vključenih 23 otrok, starih od 5 do 6 let. Otroci so na naših srečanjih razvili pozitiven odnos do lutk in se z improviziranim vodenjem urili v lutkovno-dramskem izražanju, nebesednem in jezikovnem izražanju. Keywords: prstne lutke, ročne lutke, izdelava lutke, komunikacija z lutko, igra z lutko, gledališče Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 762; Downloads: 147 Full text (2,70 MB) |
2. Igrajmo se z ročnimi lutkamiLena Stepišnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave. Keywords: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke Published in DKUM: 31.03.2022; Views: 900; Downloads: 111 Full text (1,52 MB) |
3. ULIČNA LUTKOVNA PREDSTAVANatalija Novak, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Ulična lutkovna predstava je predstavljena priprava in izvedba gledališko-lutkovne predstave, ki smo jo izvedli v okviru programa Šole uličnega gledališča, pod vodstvom gledališča Ane Monro.
V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature predstavili dejavnost uličnega gledališča, njegove zvrsti, vlogo prostora in publike v uličnem gledališču ter kratko zgodovino le-tega. Predstavili smo tudi gledališče Ane Monro, ki je glavni organizator Šole uličnega gledališča in festivala Ana Desetnica, na katerem smo gostovali z našo predstavo. V teoretičnem delu smo se dotaknili tudi lutke, kot igralca v gledališču, načina animiranja, ki smo ga uporabili pri izvedbi predstave, in različnih vrst lutk.
V praktičnem delu smo predstavili različne vaje in dejavnosti, ki smo jih izvajali pod mentorstvom britanske ulične igralke in lutkarice Bev Adams in so pripomogle k boljši igri in animiranju lutk. Podrobno smo opisali in slikovno predstavili izdelavo vseh lutk potrebnih za izvedbo naše predstave ter opisali postopek priprave gledališko-lutkovne predstave na ulici. Skozi igro na ulici in z opazovanjem publike smo opisali odzive, predvsem otrok, na našo predstavo in lutke. Keywords: Ulično gledališče, gledališče Ane Monro, ŠUGLA, igra na ulici, lutke, izdelava lutk, lutke na palici, maske, ročne lutke, gledališko-lutkovna predstava, ulična predstava Published in DKUM: 15.11.2016; Views: 1434; Downloads: 150 Full text (5,87 MB) |
4. LJUDSKE PRVINE V LUTKARSTVU - LUTKOVNA DELAVNICA ZA OTROKEUrška Kuplenik, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo Ljudske prvine v lutkarstvu – lutkovna delavnica za otroke obravnava izvedbo ustvarjalne delavnice za otroke Bajke in povesti …, kako izdelam lutko - od izbire literarnega predloge do konca delavnice - z dramatizacijo Velikanov iz Trdinovih Bajk in povesti o Gorjancih.
V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo strokovne literature raziskane različne vrste lutk in lutkovnega gledališča po svetu – od prazgodovinskih prednikov lutk do danes. Na kratko je povzeta zgodovina slovenskega ljudskega lutkarstva, od prvih opisanih lutk – lilekov naprej. Vključene so še lutkam podobne pustne maske, ki so del tradicionalnih pustnih »predstav« in prstne igre, ki jih prav tako lahko prištejemo k lutkovnemu »gledališču«.
Praktični del predstavlja lutkovna delavnica za otroke priprava, oblikovanje lutk na palici iz naravnih in odpadnih materialov in scene - na koncu pa še dramatizacija teksta. Program delavnice je zasnovan na ljudskih prvinah lutkarstva. Delavnica je bila prilagojena otrokom različnih starosti, njen namen pa je bil približati otrokom lutkovno umetnost in ljudsko izročilo njihovega lokalnega okolja. Keywords: lutke, ljudsko lutkarstvo, ustvarjalna delavnica za otroke, izdelava lutk, otroška kreativnost Published in DKUM: 08.06.2016; Views: 1662; Downloads: 149 Full text (3,18 MB) |
5. VIZUALIZACIJA VSEBINE KOT MOTIVACIJA ZA LIKOVNO PEDAGOŠKO DELO V OSNOVNI ŠOLISlavica Potnik, 2009, undergraduate thesis Abstract: Naslov diplomskega dela ne razkriva vsebine dela v celoti. Ključni del je sredstvo, s katerim je izvedena vizualizacija vsebine, to je lutka. V prvem delu je opredeljena vizualizacija kot proces nastanka vidnega in sprejemanja vidnega, ki ima določene zakonitosti. Večina jih izhaja iz naših sposobnosti sprejemanja, torej iz telesne pogojenosti našega vidnega čutila. Z vidom lahko zaznamo skoraj vse - v določenih okoliščinah lahko nadomesti katerega od naših drugih čutov. Upoštevanje te sposobnosti našega vidnega zaznavanja je zelo pomembna pri vizualnem sporočanju. V teoretičnem delu diplomskega dela je opredeljeno likovno mišljenje, zaznavanje in ustvarjanje, ki ni zgolj podajanje videnega ampak je njegova zavestna ustvarjalna predelava, ki jo opravi umetnik. V nadaljevanju, ki je še vedno teoretično, je opredeljena lutka kot vizualno sredstvo, ki je uporabljeno v različne namene že od nekdaj. Predstavljena je kratka zgodovina lutkarstva in razvoj slovenskega lutkarstva. Podrobneje je predstavljen odnos med lutko in otrokom ter značilnosti otroške igre, ki pogojuje sprejemanje lutke kot živega, samosvojega bitja. Obravnavana je tesna povezava lutke in lutkovne predstave s pravljico in razloženo zakaj je pravljica večen in še vedno aktualen vir za dramatizacijo z lutkami. Lutka, ki je prisotna v osnovni šoli kot didaktično sredstvo in kot predmet izdelave, je lahko tudi ustrezna motivacija za delo. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljena dramatizacija izbrane pravljične vsebine in oblikovane ter izdelane lutke z uporabo različnih materialov in tehnik. Namen raziskave diplomskega dela je na podlagi spoznavnega procesa pri praktični izdelavi lutk in vizualizacije konkretne vsebine, spoznave prenesti v pedagoški proces likovnega pouka in raziskati možnosti uporabe vizualizacije vsebine z lutko kot motivacije za likovno pedagoško delo v osnovni šoli. Keywords: vizualizacija, lutke, izdelava lutk, motivacija, likovni pouk Published in DKUM: 06.10.2009; Views: 2913; Downloads: 379 Full text (10,36 MB) |
6. LUTKE V VRTCIH NA LEVEM IN DESNEM BREGU MUREKatja Mavrin, 2009, undergraduate thesis Abstract: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana pomembna vloga igre z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Predstavljeni so različni tipi lutk (prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki in mimične lutke).
V empiričnem delu diplomske naloge sem s pomočjo anketnih vprašalnikov želela ugotoviti ali obstajajo kakršnekoli razlike v uporabi lutk med levim (Prekmurjem) in desnim (Prlekijo) bregom reke Mure. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene dejavnosti z lutkami in sicer izdelovanje ploskih lutk na palici ter postavitev scene za dramatizacijo "Piščanček Pik", dodan pa je tudi foto zapis izvedbe. Keywords: otrok, lutka, vrtec, izdelava ploske lutke, dramatizacija zgodbice "Piščanček Pik" Published in DKUM: 23.07.2009; Views: 4415; Downloads: 872 Full text (1,21 MB) |