1. Uporaba intraneta v nacionalnih parkih na HrvaškemMihaela Franjić, 2020, diplomsko delo Opis: Danes živimo v informacijski dobi, kjer so podatki in informacije velikega pomena in dajejo pomen komunikaciji, ki se spreminja prek računalnikov, mobilnih naprav in aplikacij ter različnih informacijskih sistemov. Pri ustvarjanju in pisanju diplomske naloge se bomo seznanili s še vedno relativno mlado znanostjo - informatiko, ki vse bolj prodira v pore posameznika, na njegovo delovno mesto, v pore organizacij in ima vpliv na splošni družbeni in gospodarski razvoj. Verjamemo, da je pomembno podrobneje spoznati informatiko kot znanost in »Intranet« kot pomembno obliko informacijskega sistema, saj bo naše prihodnje delovno mesto prav gotovo zahtevalo kar nekaj znanja s tega področja. »Intranet« je poslovnemu svetu, tudi turizmu, prinesel poceni način distribucije korporativnih informacij zaposlenim in delno tudi poslovnim partnerjem. Naraščajoča interakcija med informacijsko tehnologijo in turizmom je močno spremenila turistično industrijo. Upravljanje informacij v turističnih podjetjih je še posebej ključnega pomena za njihove uspehe, in podjetja prepoznavajo, da so informacije kot pravi vir postale parameter za uspeh v turističnem poslovanju. Ključne besede: Podatki, informacije, sistem, informatika, informacijski sistem, intranet, turizem, nacionalni parki na Hrvaškem Objavljeno v DKUM: 16.12.2020; Ogledov: 1095; Prenosov: 142 Celotno besedilo (998,34 KB) |
2. Razvoj prototipa intranetne aplikacijeKatja Mihelič, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj prototipne rešitve intranetne aplikacije, ki temelji na konkretnem primeru slovenskega podjetja. V podjetju so zaznali problem zastarelosti intranetne tehnologije. Skupaj z naročnikom smo uskladili njihove želje in zahtevane funkcionalnosti, ki jih mora vsebovati razvita aplikacija. Prototip aplikacije smo razvili z razvojnim orodjem za hiter razvoj Oracle Application Express. Razvoj je potekal s prototipno metodo, kjer se razvita verzija aplikacije dograjuje in izpopolnjuje do končnega produkta. Razvita aplikacija je namenjena vsem zaposlenim, omogočene funkcionalnosti pa se glede na njihovo uporabniško vlogo razlikujejo. Glavne funkcionalnosti prototipa so rezervacija sejnih sob, shranjevanje dokumentov, izpolnjevanje in potrjevanje elektronskih obrazcev, oddajanje inovativnih predlogov in inovacij ter objava internih novic in obvestil.
Z aplikacijo bodo uporabniki lažje opravljali svoje delo in hitreje prišli do potrebnih informacij za opravljanje delovnih nalog. Z uporabo aplikacije se bo izboljšala interna komunikacija, dodajanje novih funkcij pa bo poenostavljeno. Ključne besede: intranet, informacijski sistem, interna komunikacija, prototipni razvoj, aplikacija, Oracle Express Application Objavljeno v DKUM: 05.06.2019; Ogledov: 1358; Prenosov: 131 Celotno besedilo (3,23 MB) |
3. Organizacija dogodkov za zaposlene podjetja Aerodrom Ljubljana, d.o.o.Anita Žumer, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: V začetnem delu magistrske naloge, s pomočjo pregleda domače in tuje literature, preučujemo notranje komuniciranje, orodja in načine notranjega komuniciranja ter prednosti in slabosti le teh. Pri organiziranju dogodkov je pomemben celoten potek posameznega dogodka, zato po korakih opisujemo vsako fazo, od planiranja, izvedbe do beleženja končnih rezultatov. V nadaljevanju predstavljamo načine spodbujanja ter motiviranja zaposlenih za udeležbo na dogodkih ter kako se teorija ujema v praksi. Zanimajo nas tudi prednosti in slabosti organiziranja dogodkov za zaposlene. Končni rezultati posameznega dogodka so spodbuda, vprašanje vodstvu ali naj dogodke še organizira ali naj to dejavnost opusti.
Raziskavo smo usmerili v ugotavljanje zainteresiranosti zaposlenih v sodelovanje pri organizaciji dogodkov. Zanimalo nas je ali se dogodkov zaposleni udeležujejo in katerih dogodkov v povprečju najbolj. Raziskavo smo nadaljevali z vprašanjem, ali so zaposleni pripravljeni sodelovati pri organizaciji in pri katerih dogodkih je v povprečju največ zanimanja. Ugotavljali smo tudi, katero orodje notranjega komuniciranja, za iskanje informacij o dogodkih, v povprečju najbolj pogosto uporabljajo. Rezultate ankete smo analizirali in podatke uporabili za statistično raziskavo. Ugotavljali smo, ali moramo zastavljene hipoteze sprejeti ali zavrniti. Ključne besede: organiziranje dogodkov, komuniciranje, motiviranje zaposlenih, nagrajevanje zaposlenih, intranet, aerodrom Objavljeno v DKUM: 26.10.2017; Ogledov: 1300; Prenosov: 194 Celotno besedilo (1,07 MB) |
4. Ključni dejavniki uspešnosti portala v intranet omrežju na primeru podjetja Henkel slovensko s.r.o.Vikica Štingl, 2017, magistrsko delo Opis: Na podlagi predstavitve treh vrst omrežij: internet, intranet in ekstranet, smo opredelili intranet omrežje. Opredelili smo tudi pomen njegove zaščite. V sklopu tega omrežja smo se osredotočili na portal, ki smo ga opisali, našteli vodilne ponudnike portalnih tehnologij na trgu in podrobneje predstavili SharePoint portalno tehnologijo. Našteli in opisali smo tudi ključne dejavnike uspešnosti portala, ki so vplivali na potrebo po prenovi in nam omogočili ocenitev uspešnosti prenove portala v oddelku za Sisteme in poslovno inteligenco v podjetju Henkel. Ključne besede: intranet, portal, SharePoint, ključni dejavniki uspešnosti portala, TeamSite, Henkel Objavljeno v DKUM: 20.10.2017; Ogledov: 1499; Prenosov: 105 Celotno besedilo (2,68 MB) |
5. Uvedba e-računov na intranet portal podjetja Brihteja, d.o.o.Maja Romih, 2017, magistrsko delo Opis: Z razvojem informacijske tehnologije dokumente v papirni obliki nadomeščajo dokumenti v elektronski obliki, med drugimi tako tudi papirne račune nadomeščajo e-računi. Podjetja namreč s pripravo, pošiljanjem, prejemanjem in obdelavo e-računov avtomatizirajo svoje poslovne procese, povečajo preglednost poslovanja, znižajo materialne stroške in stroške dela ter hkrati poenostavijo obvezno arhiviranje le-teh. Vseh teh koristi se podjetja navadno ne zavedajo dokler e-računi ne postanejo obvezujoči. Slovenija sledi razvoju informacijske tehnologije in primerom dobre prakse in je tako z letom 2015 uvedla obvezno izdajanje in prejemanje e-računov proračunskim uporabnikom. S tem je mnogo podjetji prisilila v spremembo procesa izdajanja računa, s tem pa so mnoga podjetja spoznala koristi, ki jih prinašajo e-računi.
Podjetje Brihteja, d. o. o. za podporo poslovanja in poslovnih procesov uporablja intranet portal. Podjetje izdaja papirne račune preko modula Računi, ki nima avtomatiziranega izpisa e-računa. Strankam, ki so proračunski uporabniki izda e-račun tako, da ustvarjen papirni račun na intranetu, ponovno ročno vnese v e-banko. Takšen način dela je zamuden in podvržen napakam, zato smo se v podjetju Brihteja, d. o. o. odločili, da bomo modul Računi nagradili, tako da bo omogočal izpis e-računa po predpisanem standardu e-SLOG. V magistrskem delu predstavljamo opis stanja izdajanja e-računov v podjetju Brihteja, d. o. o. pred uvedbo rešitve, postopek nadgradnje modula in rezultat uvedene rešitve. Ključne besede: Brihteja, d.o.o., e-račun, e-SLOG, intranet Objavljeno v DKUM: 11.07.2017; Ogledov: 1465; Prenosov: 195 Celotno besedilo (2,61 MB) |
6. Enotni model informacijskega sistema za računovodstva gasilskih organizacij v Sloveniji v primerjavi s tujinoSuzana Kralj, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je obravnavano področje elektronskega poslovanja v gasilskih organizacijah s poudarkom na enotnem modelu informacijskega sistema za računovodstva. Namreč gasilske organizacije po Sloveniji uporabljajo različne informacijske sisteme za področje računovodstva. Menimo, da bi bilo krovni gasilski organizaciji lažje in enostavnejše sodelovati s svojimi članicami, če bi poenotili elektronsko poslovanje in uporabljali enoten informacijski model za računovodstva za vsa prostovoljna gasilska društva in gasilske zveze.
V magistrski nalogi je prvi del namenjen teoretičnemu proučevanju elektronskega poslovanja v gasilskih organizacijah, kakšni so njegovi elektronski vplivi ter kako se je elektronsko poslovanje v gasilskih organizacijah razvijalo v tujini. Problem, s katerim smo se pri proučevanju tematike srečali, je bil pomanjkanje raziskav s področja elektronskega poslovanja v gasilskih organizacijah v tujini. Prav tako nismo zasledili, da bi katera država že imela razvit enoten model informacijskega sistema za računovodstva gasilskih organizacij. Vsekakor je bil to izziv pri raziskovanju, katerega smo se z zanimanjem lotili.
V raziskovalnem delu naloge smo izvedli anketo med vsemi gasilskimi organizacijami v Sloveniji, ki uporabljajo elektronsko pošto. Za tiste, ki je ne uporabljajo, smo sklepali, da ne poslujejo elektronsko, zato smo jih iz raziskave izločili. Pred izvedbo ankete smo predpostavljali, da bodo večje gasilske organizacije pokazale večji interes za uvedbo enotnega modela informacijskega sistema za področje računovodstva. Prav tako smo menili, da bodo gasilske organizacije, ki vodijo dvostavno knjigovodstvo, bolj podprle idejo o uvedbi enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva. Žal smo obe hipotezi zavrnili, kar pomeni, da velikost gasilske organizacije in način vodenja računovodstva bistveno ne vplivata na željo po uvedbi enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva. Prav tako smo pred izvedbo raziskave predpostavljali, da bodo k uvedbi enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva bolj nagnjene tiste gasilske organizacije, ki že samostojno uporabljajo elektronsko bančništvo in e-davke kot pa tiste, ki jim te storitve opravljajo računovodski servisi. Prav tako kot prvi dve smo tudi to hipotezo zavrnili, saj raziskava ni pokazala neposredne povezanosti med navedenima spremenljivkama.
Pri razvoju enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva gasilskih organizacij moramo upoštevati tudi dejstvo, da kar 60 % vseh vprašanih vodi enostavno računovodstvo. Zanimiv je tudi podatek o lastništvu nad računovodskim programom posameznih gasilskih organizacij. Le 13 % ji ima lasten računovodski program, preostali pa ga najemajo pri drugi pravni osebi, ga imajo v solasti ali pa ga sploh nimajo. Torej, če bi Gasilska zveza Slovenije razvila enoten model informacijskega sistema za računovodstva gasilskih organizacij v Sloveniji, bi to bilo v pomoč večini njenih članic.
Na podlagi dobljenih rezultatov ankete lahko sklepamo, da med gasilskimi članicami krovne gasilske organizacije obstaja interes po uvedbi enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva. Prednost uvedbe le-tega bi bil tako s strokovnega kot s stroškovnega vidika. Vsekakor predlagamo, da Gasilska zveza Slovenije v prihodnosti resno razmisli o razvoju tovrstnega informacijskega sistema, saj bi s tem olajšala delo kar nekaj svojim članicam. Seveda bi odločitev o uporabi enotnega modela informacijskega sistema za računovodstva za gasilske organizacije v Sloveniji bila svobodna in prepuščena vsaki pravni osebi. Ključne besede: gasilske organizacije, elektronsko poslovanje, intranet, internet, informacijski sistem Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 1410; Prenosov: 143 Celotno besedilo (1,63 MB) |
7. INTEGRACIJA INTRANETOV PODJETJA S POUDARKOM NA UPORABNIŠKI IZKUŠNJIMirko Tenšek, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava problem združevanja več intranetov v podjetju s preko deset tisoč zaposlenimi. Najprej je predstavljena zgodovina intraneta in njegova pomembnost v podjetjih. Nato predstavimo nekatere obstoječe intranetne rešitve. Zatem smo opisali problematiko razčlenjenih intranetov v podjetju in kako le te združiti v en intranet, ki temelji na SharePointu 2013. Predstavljeni so predlagani postopki migracije in dejanski potek migracije iz obstoječih intranetov. Na koncu smo predstavili rezultate migracije kot tudi postopek nastajanja novega intraneta. Skozi diplomsko delo smo predstavili, kako pomembna je komunikacija z uporabniki v času migracije za uspešno dokončanje projekta in posledično znižanje stroškov podjetja. Ključne besede: intranet, portal, SharePoint, Lotus notes, Documetum, migracija Objavljeno v DKUM: 18.07.2016; Ogledov: 1390; Prenosov: 127 Celotno besedilo (3,70 MB) |
8. ANALIZA UPORABE INTRANETA V HYPO ALPE-ADRIA-BANK, D.D.Nataša Grešovnik, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo obravnava interno komuniciranje v Hypo Alpe-Adria-Bank, d.d. Osrednja tema proučevanja je intranet, ki je lahko eno izmed najbolj učinkovitih orodij internega komuniciranja, kar ugotavljata tako teorija kot dobra praksa uspešnih organizacij. V decembru 2015 je bila s pomočjo anketnega vprašalnika izvedena analiza uporabe intraneta v Hypo banki. Cilj je bil ugotoviti, v kolikšni meri zaposleni intranet uporabljajo pri svojem delu in kateri dejavniki vplivajo na njegovo uporabo. Ali intranet izpolnjuje svoje poslanstvo in zaposlenim pomaga izvajati delovne naloge bolj učinkovito? Ali prispeva k večji informiranosti zaposlenih? Je intranet izpolnil pričakovanja uporabnikov?
Rezultati raziskave so pokazali, da je intranet med zaposlenimi pogosto v uporabi, ne predstavlja pa osrednje informacijske točke banke. Zaposleni so dokaj homogena skupina uporabnikov intraneta. Koliko časa delajo v banki in na kakšnem delovnem mestu, nima vpliva na pogostost uporabe intranetnih strani. Vizualna podoba intraneta, ki so jo sicer uporabniki ocenili kot dobro, prav tako nima vpliva na to, da bi bile intranete strani bolj obiskane. Zelo spodbudna pa je ocena zaposlenih, da uporabne intranetne vsebine vplivajo na boljšo učinkovitost pri delu.
Na splošno so uporabniki z intranetom zadovoljni. Zadovoljstvo je tudi v pozitivni korelaciji z izpolnjenimi pričakovanji uporabnikov. Ne glede na pozitivne ocene zaposlenih pa je analiza njihovih informacijskih potreb pokazala, da je še mnogo vsebin, za katere zaposleni menijo, da bi jim pomagale bolj produktivno opravljati delovne naloge, intranet Hypo banke kot medij in orodje internega komuniciranja pa ima še ogromno potenciala na poti doseganja kakovostne in učinkovite podpore zaposlenim pri delu. Ključne besede: organizacijsko komuniciranje, interna komunikacija, intranet Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 1787; Prenosov: 124 Celotno besedilo (2,45 MB) |
9. Electronic commerceGary P. Schneider, James T. Perry, 2000, učbenik za višje in visoke šole Ključne besede: elektronsko poslovanje, Internet, računalniške mreže, trgovanje, WWW, verige, povezanost, infrastruktura, HTML, Hypertext Markup Language, client/server, odjemalec/strežnik, Intranet, Extranet, orodja, software, programska oprema, rešitve, marketing, trženje, strategija trženja, prodaja, prodaja na drobno, uporaba računalnika, računalništvo, podpora, logistika, promocija, varstvo podatkov, računalniško izmenjavanje podatkov, inteligentni sistemi, intelektualna lastnina, plačilni sistemi, plačilni promet, plačilni instrumenti, navidezne organizacije, virtualna resničnost, poslovno okolje, mednarodno poslovanje Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1306; Prenosov: 48 Povezava na celotno besedilo |
10. |