| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Hipotermija med operacijo pri odraslih
Vlado Šprem, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Uvod: hipotermija je pogost pojav, ki nastane pred, med in po operaciji, in je ključnega pomena za okrevanje pacienta. Hipotermija je velikokrat eden izmed vzrokov za nastanek krvavitve, infekcije rane, slabše celjenje ran in nenazadnje vzrok za daljše hospitalizacije. Namen zaključnega dela je opisati preprečevanje hipotermije med operacijo pri odraslih pacientih. Metode: v zaključnem delu smo izvedli sistematični pregled literature znanstvenih in strokovnih člankov v tujem jeziku. Literaturo smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: PubMed, CHINAL in Medline. Potek iskanja literature smo predstavili v PRISMA diagramu. Zbrane podatke smo analizirali in sintetizirali. Rezultati: nastanek hipotermije pred, med in po operaciji ima velik pomen, tako za uspešnost delavcev pri obravnavi pacienta, kot tudi za splošno zadovoljstvo pacienta. S pomočjo vzdrževanja normotermije in preprečitvijo hipotermije med operacijskim posegom se izboljša celjenje operacijskih ran, zmanjša možnost izgube krvi in skrajša se čas hospitalizacije ter posledično zniža stroške obravnave. Diskusija in zaključek: pri neuspešnem preprečevanju nastanka hipotermije lahko pride do zapletov, ki so življenjsko ogrožujoči in nenazadnje neprijetni za pacienta, pri tem pa se daljša zdravljenje in povečuje finančno breme v zdravstvu. Zelo pomembna je meritev telesne temperature pacientov pred, med in po operacijskem posegu.
Keywords: hipotermija, intervencija, operacija.
Published: 17.08.2021; Views: 87; Downloads: 14
.pdf Full text (902,01 KB)

2.
Antibiotična zaščita v kirurgiji
Matej Žnidarič, 2019, final research report

Keywords: perioperativna antibiotična zaščita, kirurgija, intervencija, ortopedija, urologija, perinatologija
Published: 30.11.2020; Views: 197; Downloads: 27
.pdf Full text (507,61 KB)

3.
Spletna intervencija čuječnosti za zmanjšanje izgorelosti pri študentih
Sanja Kolarič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo preverjali učinke spletne intervencije čuječnosti na izgorelost, čuječnost, neprilagojene miselne vzorce, pozitivni in negativni afekt pri študentih. V začetku je bilo vključenih 118 udeležencev, ki so bili pozneje razdeljeni v eksperimentalno (končni N = 24) in kontrolno skupino (končni N = 19). Udeleženci v eksperimentalni skupini so bili deležni tritedenske intervencije čuječnosti (prirejene po programu NARA), pri kontrolni skupini ni bilo zadanih posebnih aktivnosti. Učinke intervencije smo preverjali s pomočjo mešane MANOVE in ugotovili, da je v času prišlo do določenih sprememb. Čeprav se te v izraženosti spremenljivk niso statistično pomembno razlikovale med kontrolno in eksperimentalno skupino, smo izvedli nadaljnje analize za vsako spremenljivko posebej. Naša glavna ugotovitev se nanaša na neprilagojene miselne vzorce, ki so se statistično pomembno različno spremenili v kontrolni in eksperimentalni skupini, zraven tega se je pokazala tudi velika velikost učinka. Kljub nekaterim pomanjkljivostim so se pokazale nezanemarljive spremembe v izraženosti spremenljivk, ki bi jih ob določenih pogojih lahko posplošili na populacijo. Raziskava je ena prvih v našem okolju, ki je vključevala spletno intervencijo čuječnosti. Slednja bi ob določenih izboljšavah lahko imela pomembno aplikativno vrednost pri zaposlenih in v organizacijskih okoljih nasploh.
Keywords: izgorelost, čuječnost, neprilagojeni miselni vzorci, spletna intervencija
Published: 14.09.2020; Views: 300; Downloads: 159
.pdf Full text (806,03 KB)

4.
Analgezija v predbolnišničnem okolju
Matej Ploder, 2020, master's thesis

Abstract: Uvod: Bolečina je eden izmed najpogostejših vzrokov, zaradi katerih se ljudje zatekajo po nujno medicinsko pomoč. Analgezija v predbolnišničnem okolju ima velik pomen. Namen magistrskega dela je ugotoviti, ali je bolečina prepoznana ter kako dobro in na kakšen način je zdravljena. Metode: Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela s pregledom literature. Instrument zbiranja podatkov so bili pregledani protokoli nujne intervencije (PNI). Pridobljene podatke smo obdelali z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike. Za obdelavo smo uporabili programsko orodje SPSS (IBM SPSS Statistics 21) in Microsoft Office Excel 2015. Rezultati: Študija je zajemala vsebino oz. pregled 100 protokolov nujne intervencije (PNI). Povprečna starost pacientov je bila pri moških 57,61 leta in pri ženskah 65,12 leta. V raziskavi smo obravnavali 42 poškodb in 58 bolezenskih stanj. Podatki kažejo, da je bila povprečna vrednost bolečine, ki so jo pacienti izrazili ob prihodu ekipe NMP, 5,59 po VAS-lestvici. Povprečna vrednost bolečine po aplikaciji NSAID, opioidnega analgetika ali kombinaciji obeh pa je znašala 2,33 po VAS, kar pomeni, da se je bolečina povprečno zmanjšala za 58,31 %. V raziskavi smo ugotovili, da je bil najpogosteje apliciran NSAID natrijev metamizolat v odmerku 2,5 g, v kategoriji opioidnih analgetikov je bil najpogosteje apliciran tramadol v odmerku 100 mg. V 29 primerih smo uporabili kombinacijo NSAID in opioidnega analgetika, najpogosteje natrijev metamizolat v kombinaciji s tramadolom. Interpretacija in zaključek: Podatki v raziskavi kažejo, da je bila bolečina vedno zdravljena in prepoznana. Izbrana analgezija je bila ustrezna, kar se je izkazalo po pacientovih izražanjih bolečine po VAS (vizualna/verbalna analogna skala).
Keywords: bolečina, analgetiki, NSAID, opioidi, vizualna/verbalna analogna skala, prehospitalna enota, protokoli, nujna intervencija
Published: 24.07.2020; Views: 249; Downloads: 82
.pdf Full text (847,99 KB)

5.
Sodelovanje intervencijskih služb ob prometnih nesrečah v Občini Domžale
Kaja Rožič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava sodelovanje intervencijskih služb – gasilcev, policistov in nujne medicinske pomoči – ob prometnih nesrečah. Na območju Občine Domžale med intervencijske službe spadajo Center za zaščito in reševanje Domžale, Policijska postaja Domžale in Zdravstveni dom Domžale. Naloge vseh treh služb se namreč na intervenciji močno prepletajo, vse pa imajo isti cilj, ki jim ga lahko uspe doseči le z dobro usklajenostjo in sodelovanjem, pri čemer so jim lahko v pomoč skupna usposabljanja in vaje. Namen diplomskega dela je predstaviti način sodelovanja med službami na intervencijah, preučiti, kako dobro določena služba pozna svoje delo ter delo ostalih dveh služb in kakšno je njihovo medsebojno razumevanje. Z deskriptivno metodo so utemeljeni temeljni pojmi in naloge posamezne intervencijske službe ob nesreči: koga je v primeru prometne nesreče treba najprej poklicati, katere naloge pokriva točno določena intervencijska služba, kako poteka sama intervencija (kdo običajno na kraj pride prvi, kdo intervencijo vodi) ter kako se naloge med seboj prepletajo. S pomočjo štirih raziskovalnih vprašanj je raziskano, kako pogosto potekajo medagencijske vaje in izobraževanja, kako poteka vodenje intervencij, kakšen je pomen analiziranja prometnih nesreč ter kakšni so procesi reševanja težav, do katerih prihaja pri sodelovanju med intervencijskimi službami.
Keywords: diplomske naloge, intervencija, prometna nesreča, gasilci, policisti, nujna medicinska pomoč
Published: 05.05.2020; Views: 572; Downloads: 82
.pdf Full text (959,74 KB)

6.
Vpliv sistemov protipožarnega varovanja na izvedbo intervencije
Tjaša Povše, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Požar je zelo nevarna grožnja, saj lahko ljudi in živali hudo poškoduje, jim celo vzame življenje, uniči bivališča, delovne prostore in ostalo premoženje. Za omejevanje pojava požara in s tem povečanja varnosti obstajajo sistemi protipožarnega varovanja. V začetku samega procesa izbora in namestitve sistema je potrebno pregledati zakonodajo, ki določa načela in standarde, ki se jih je potrebno držati. V objekte in prostore je potrebno smiselno namestiti sisteme, ki pojav požara najhitreje zaznajo in ustrezno ukrepajo. Sistemi protipožarnega varovanja zajemajo sisteme za avtomatsko odkrivanje požara, javljalnike, centralo, ročne tipke, sirene in aktivne sisteme za gašenje požarov. Kljub sistemom protipožarnega varovanja na gasilce med intervencijami prežijo nevarnosti, zato so pri protipožarnem varovanju pomembni tudi intervencijski načrti, kamor spadajo požarni načrt, požarni red in načrt evakuacije. Ugotovitve kažejo, da ima pri nameščanju sistemov protipožarnega varovanja pomemben vpliv zakonodaja, ki je temelj pri usmeritvi izbire in namestitve protipožarnega sistema. Za hitrejšo izvedbo intervencije je velikega pomena požarni načrt, ki ima zabeležene vse nevarnosti v objektu, ki prežijo na gasilca. Sistemi protipožarnega varovanja požar pogasijo ali omejijo že pred prihodom gasilcev, kar jim bistveno olajša delo. Sistemi za zaznavo in javljanje požara hitro zaznajo požar, gašenje se prične takoj po zaznavi in posledično je škoda manjša. Za zagotavljanje visoke učinkovitosti je potrebno, da so sistemi primerni objektu in brezhibno delujoči, kar pa zahteva redno vzdrževanje in pregledovanje sistemov. Za zagotavljanje varnosti pred požarom je pomembna tako preventiva kot pravilno ukrepanje ob nastalem požaru.
Keywords: diplomske naloge, požar, gasilci, sistemi protipožarnega varovanja, intervencija, nevarnosti
Published: 10.09.2019; Views: 469; Downloads: 31
.pdf Full text (775,27 KB)

7.
Posredovanje gasilcev v primeru prometne nesreče
Lara Rovan, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Gasilci imajo v današnjem času zelo pomembno vlogo. Predstavljajo intervencijsko službo, ki je nepogrešljiv člen ob številnih intervencijah. Nekateri to službo opravljajo poklicno, spet drugi prostovoljno. Naloge gasilstva so zelo raznolike. Poleg primarne naloge posredovanja ob požarih, opravljajo tudi vrsto drugih nalog, med katere sodi tudi posredovanje v primeru prometne nesreče. Prometne nesreče se dogajajo vsakodnevno. Ob večjih in zahtevnejših, poleg policije in reševalcev nujne medicinske pomoči, sodelujejo tudi gasilci. Na območju Republike Slovenije so ustanovljene Gasilske enote širšega pomena (GEŠP), katere opravljajo določene naloge zaščite in reševanja, kamor sodi tudi posredovanje v primeru prometne nesreče. Na območju delovanja GEŠP Ribnica, se je leta 2017 zgodilo 18 prometnih nesreč, pri katerih so morali posredovati gasilci. GEŠP Ribnica je za posredovanje pri prometnih nesrečah dobro usposobljena, ima vsa potrebna vozila in opremo za tehnično reševanje ter usposobljenih 23 članov. Glede na dosežene rezultate iz tekmovanja tehničnega reševanja ob prometni nesreči, katerega se udeležijo GEŠP iz cele Slovenije pa je enota enih boljših v državi ob posredovanju pri prometnih nesrečah. Leta 2017 so gasilske intervencije službe posredovale kar na 3.023 intervencijah nesreče v cestnem prometu, kar predstavlja 12,5% vseh intervencij, ki jih letno opravijo gasilske intervencijske službe. Izmed vseh intervencij zabeleženih v spletnem portalu SPIN, gasilci sodelujejo na največ intervencijah letno, vendar imajo v primerjavi s policijo vseeno manj intervencij.
Keywords: diplomske naloge, gasilci, prometna nesreča, intervencija, tehnično reševanje, intervencijske službe
Published: 09.10.2018; Views: 870; Downloads: 189
.pdf Full text (1,12 MB)

8.
STRANSKA UDELEŽBA V UPRAVNEM IN PRAVDNEM POSTOPKU
Tomaž Hromc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Upravni in pravdni postopek sta dva bistveno različna postopka. Upravni poteka v okviru javne uprave in ga izvajajo »organi«, s katerimi so mišljeni organi državne uprave in drugi državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti, pa tudi pristojni nosilci javnih pooblastil. Bistvo upravnega postopka je odločanje o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika v konkretni upravni zadevi. Po drugi strani civilni pravdni postopek poteka znotraj sodne veje oblasti, v njegovem okviru pa redna sodišča razrešujejo civilne spore, to je odločajo o spornih pravnih razmerjih oziroma o spornih civilnih pravicah. Temeljne značilnosti obeh postopkov, pa tudi upravnega spora, sem povzel v II. poglavju naloge. V obeh postopkih je (poleg organa oziroma sodišča) nujni subjekt stranka, v upravnem postopku najmanj ena (aktivna ali pasivna), v pravdnem pa vsaj dve (aktivna in pasivna). Poleg strank(e) se lahko tako enega kot drugega postopka udeležujejo tudi stranski udeleženci. Stranski udeleženec upravnega postopka pridobi položaj stranke, ne pa tudi lastnosti stranke. V pravdnem postopku pa je intervencija lahko dveh vrst, navadna ali enostavna in sosporniška. Pri sosporniški intervenciji intervenient dobi položaj enotnega sospornika (in s tem položaj stranke), stranski intervenient pa z vstopom v postopek postane pomočnik stranke, za katere uspeh v pravdi je pravno zainteresiran – ne pridobi pa položaja stranke. Prav razmerjem na relaciji stranka – stranski udeleženec/intervenient – sosporniški intervenient – enotni sospornik – nujni sospornik je posvečena vsebina te diplomske naloge, s tem, da je osrednja pozornost namenjena stranski udeležbi v obeh postopkih. V III. poglavju naloge (podpoglavja 1. – 6.) sem stransko udeležbo v obeh postopkih proučil predvsem z naslednjih vidikov: • Opredelitev stranske udeležbe. • Namen stranske udeležbe. • Procesne in materialne predpostavke stranske udeležbe. • Vstop stranskega udeleženca v postopek. • Pravni položaj stranskega udeleženca v postopku ter njegovo pravno razmerje s stranko, kateri se je v postopku pridružil, oziroma za katere uspeh v pravdi je pravno zainteresan. • Specifične značilnosti posameznega postopka. Na področju upravnega postopka sem bolj podrobno prikazal tudi pravna sredstva stranskega udeleženca ter stroške stranske udeležbe. Na podlagi ugotovljenih značilnosti stranske udeležbe v obeh postopkih sem nato v 7. podpoglavju analiziral podobnosti in razlike stranske udeležbe v obeh postopkih ter opravil krajšo primerjavo med stransko udeležbo v slovenskem in nemškem upravnem in pravdnem postopku. V IV. poglavju sem povzel ugotovitve predhodnih poglavij naloge ter se osredotočil na razloge ugotovljenih podobnosti in razlik stranske udeležbe, pri čemer sem izhajal predvsem iz ciljev, ki jih zasledujeta Zakon o splošnem upravnem postopku in Zakon o pravdnem postopku, iz temeljnih načel obeh postopkov, pa tudi iz načel Ustave, povezanih z obravnavanima postopkoma. Dotaknil pa sem se tudi vprašanj, ki v zvezi s stransko udeležbo ostajajo odprta v strokovni javnosti. Menim, da sem cilje naloge, navedene v »Opredelitvi problema«, dosegel, saj so se v okviru njene vsebine dovolj jasno pokazali odgovori na vprašanja, ki sem si jih zastavil kot problem naloge.
Keywords: stranska udeležba, stranski udeleženec, intervenient, stranska intervencija, sosporniška intervencija, stranka, lastnost stranke, položaj stranke, upravni organ, sodišče, pravni interes, javni interes, upravni postopek, splošni upravni postopek, posebni upravni postopek, civilni pravdni postopek
Published: 18.11.2016; Views: 3753; Downloads: 630
.pdf Full text (704,87 KB)

9.
S sodobnimi sistemi do hitrejših in varnejših intervencijskih voženj
Samo Jamnik, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: DSRC sistem je trenutno še v fazi razvoja. Njegov namen je komunikacija vozilo-vozilo in vozilo-infrastruktura. Preko sistema se lahko pošilja različne informacije kot so stanje cestišča, stanje prometa, delovne zapore, obvozi, informacije o ostalih vozilih ipd., skratka vse informacije, ki voznikom koristijo in jih predhodno opozarjajo na nevarnosti. Z uporabo DSRC sistema, bi se ostale voznike obveščalo o približevanju intervencijskega vozila in posledično bi se skrajšale intervencijske vožnje.
Keywords: DSRC, intervencija, državna cesta
Published: 28.06.2016; Views: 556; Downloads: 49
.pdf Full text (944,89 KB)

10.
Legalnost in legitimnost posredovanja v Siriji
Marko Železnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem diplomskem delu je obravnavano vprašanje legalnosti ter legitimnosti vojaškega ali drugačnega posredovanja v konfliktu, ki se je pričel leta 2011 v Sirski arabski republiki (v nadaljevanju Sirija). V skoraj štirih letih trajanja te morije se je namreč večkrat pojavilo vprašanje, če je kakršno koli posredovanje drugih držav sploh na voljo; ali bi bilo takšno posredovanje zakonito po veljavnem mednarodnem pravu ter če ne, ali bi do njega vseeno moralo priti. Možnosti za takšno posredovanje so sicer zmeraj bile na razpolago v obliki avtorizacije Varnostnega sveta Organizacije združenih narodov (v nadaljevanju Varnostni svet), vendar od pričetka konflikta pa do danes Varnostni svet ni uspel sprejeti zavezujoče resolucije o takšnem ukrepu, saj Rusija in Kitajska vztrajno uporabljata svojo pravico do veta. Avtorizacija Varnostnega sveta pa predstavlja le eno izmed dveh izjem členu 2(4) Ustanovne listine Organizacije združenih narodov (v nadaljevanju Ustanovna listina), ki predpisuje prepoved grožnje ali uporabe sile in je mnogokrat predmet različne interpretacije. Druga izjema temu členu je "neodtujljiva" pravica do samoobrambe suverenih držav, ki je zapisana v 51. členu Ustanovne listine in tudi brez tega izrecnega zapisa obstaja v mednarodnem običajnem pravu. V okviru VII. poglavja Ustanovne listine so različne države tako že iskale povode za posredovanje na osnovi samoobrambe, vendar nobeni ni uspelo dokazati, da je pogojem za ukrepanje iz takšnih razlogov zadoščeno. Zaradi prej omenjene različne razlage člena 2(4) so nekatere države, recimo Združene države Amerike (v nadaljevanju Združene države), poskušale kot legalno predstaviti tudi oboroževanje opozicijskih skupin, kar nima prave podpore v očeh mednarodne skupnosti; ali pa so preprosto želele "kaznovati" Sirijo z arhaičnim institutom oboroženih povračilnih ukrepov, ker je ta uporabila kemično orožje na svojem civilnem prebivalstvu. Mnogi ministri, svetovalci, pravni strokovnjaki ali celo laiki pa so bili mnenja, da je v primeru takšne paralize Varnostnega sveta najbolje popolnoma zaobiti njegovo avtorizacijo, da bi se lahko rešilo človeška življenja. Tako so se pojavile zahteve – tudi širše javnosti – po humanitarni intervenciji ali podobni obliki posredovanja na humanitarnem temelju. Ponovno so tudi tukaj mnenja zelo deljena in ne obstaja enostavna ali nesporna rešitev. Še vedno se v očeh mednarodne javnosti in v okviru mednarodnega prava namreč šteje, da je posredovanje brez avtorizacije Varnostnega sveta nedopustno. To velja ne glede na primer Kosova, ki se v tej situaciji le stežka uporabi kot precedens, čeprav se tudi v primeru Sirije rado omenja koncept "nelegalnega, vendar legitimnega", ki je bil leta 1999 uporabljen kot pojasnilo za bombardiranje ciljev v Srbiji. Na tej točki ni povsem jasno, zakaj določene države niso poskušale doseči odobritve posredovanja pri drugih mednarodnih organih, kot recimo Generalni skupščini, in so se zanašale zgolj na morebitne resolucije Varnostnega sveta, ki pa nikoli niso bile sprejete. Če bi namreč Varnostni svet predložil zadevo Generalni skupščini, veto pravice tam ne bi bilo mogoče uporabiti in morda bi se pojavila možnost za izhod iz mrtve točke. V vsakem primeru se po podrobni analizi zdi, da v trenutnem pozitivnem mednarodnem pravu niti ob zelo razširjeni interpretaciji člena 2(4) ne obstaja izrecna pravica do posredovanja v Siriji brez avtorizacije Varnostnega sveta ali obstoja okoliščin samoobrambe. V mednarodnem običajnem pravu pa velja, da so nekateri instituti preprosto premalo razviti ali nimajo dovolj osnove v praksi držav, da bi bili zares uporabni. Kolikor humanitarna situacija v Siriji sicer zahteva odziv mednarodne skupnosti, trenuten razvoj prava na tem področju ne ponuja jasne rešitve zunaj okvirjev, ki jih zastavlja besedilo Ustanovne listine.
Keywords: Sirija, Kosovo, Libija, humanitarna intervencija, odgovornost zaščititi (responsibility to protect – R2P), kemično orožje, Varnostni svet OZN, člen 2(4) Ustanovne listine OZN, 51. člen Ustanovne listine OZN, Uniting for Peace resolucija
Published: 01.06.2015; Views: 1383; Downloads: 137
.pdf Full text (917,72 KB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica