1. Vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvozaposlenih v materinski in hčerinski multinacionalni organizacijiDarja Kukovec, 2024, doctoral dissertation Abstract: Organizacije, ki delujejo na multinacionalni ravni, zaradi strateških razlogov širijo svoje poslovanje v tuje hčerinske organizacije, torej v druga nacionalna okolja. Ob tem multinacionalne organizacije pogosto implementirajo v tuje hčerinske organizacije svojo neprilagojeno izvirno materinsko organizacijsko kulturo, in to ne glede na vplive nacionalne kulture države gostiteljice na preneseno organizacijsko kulturo ter posledično tudi ne glede na negativne vplive prenesene organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres zaposlenih in povišano nezadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu zaradi neprilagoditve. Kadar se v primeru avtomatičnega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture vrednote prenesene organizacijske kulture v tuji hčerinski organizaciji začnejo razlikovati od vrednot zaposlenih tuje hčerinske organizacije, lahko to vpliva na zaposlene v organizaciji na več ravneh. Ta vpliv je mogoče zaznati na ravni internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.Namen doktorske disertacije je bil na podlagi pregleda obstoječih znanstvenih spoznanj in raziskave oblikovati izviren in celovit managerski model širjenja izvirne materinske organizacijske kulture v tuje hčerinske organizacije, ki delujejo v tujih nacionalnih okoljih s pomočjo primernega internega komuniciranja, managementa stresa in tehnik izboljševanja zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Ker je bil pomemben cilj doktorske disertacije tudi ugotavljanje posledic oz. vplivov neustreznega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture v organizacije v tujih nacionalnih okoljih, smo v empiričnem delu v času prenosa organizacijske kulture proučili vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvo zaposlenih v enakem času v izvirni materinski in tuji hčerinski organizaciji. Za lažje razumevanje uspešnosti prenosa organizacijske kulture v tuje nacionalno okolje je nato sledilo še preučevanje razlik med omenjenima organizacijama v dimenzijah organizacijske kulture, internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva na delovnem mestu. Keywords: Organizacijska kultura, interno komuniciranje, stres zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, multinacionalna organizacija. Published in DKUM: 13.08.2024; Views: 127; Downloads: 39 Full text (7,10 MB) |
2. Analiza internega časopisa Mikrofon, kot orodja internega komuniciranjaAnja Sraka, 2022, undergraduate thesis Abstract: Interno komuniciranje v organizaciji ni nova tema in je bila že velikokrat obravnavana. Zaradi razvoja in napredka na področju informacijske tehnologije morajo organizacije nenehno prilagajati svoje delovanje in nenazadnje tudi način komunikacije, ki ga uporabljajo.
Čeprav sedaj v organizacijah prevladujejo elektronska orodja internega komuniciranja, obravnavana organizacija Mikro+Polo izdaja ob elektronski tudi tiskano verzijo internega časopisa. V raziskavi smo analizirali interni časopis Mikrofon z vidika urednikov in zaposlenih. Ugotovitve smo kasneje tudi primerjali. Ugotovili smo, da je izdaja tiskane verzije upravičena. Velik delež respondentov je v anketi, ki se navezuje na zadovoljstvo z internim časopisom Mikrofon, ocenilo, da jim je tiskana verzija časopisa bolj všeč, kakor elektronska verzija. V prihodnosti organizacijo čaka izziv nadaljnjega usklajevanja elektronske in tiskane izdaje časopisa. Keywords: interni časopis, glasilo, interno komuniciranje, orodja internega komuniciranja, komunikacija Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 595; Downloads: 50 Full text (1,99 MB) |
3. Interno poslovno komuniciranje v izbranem podjetjuDanijela Kočnik, 2020, master's thesis Abstract: V izbranem podjetju interno komuniciranje deluje kot temeljno orodje za doseganje ciljev podjetja. Komuniciranje z zaposlenimi poteka v skladu s hierarhijo izbranega podjetja.
Temelji namen pričujoče magistrske naloge je bil preučiti pomen in vlogo internega poslovnega komuniciranja v izbranem podjetju na tehnološkem področju ter na osnovi rezultatov raziskave podati predloge za izboljšanje internega komuniciranja v tem podjetju.
Anketirani zaposleni v izbranem podjetju so najbolj zadovoljni s stalnostjo svoje zaposlitve. Raziskava je pokazala, da anketirani zaposleni v izbranem podjetju s sodelavci in z nadrejenim najpogosteje komunicirajo osebno, starost in izobrazba zaposlenih pa nimata statistično pomembnega vpliva na uporabo komunikacijskega kanala, ki ga uporablja vodstvo podjetja.
Anketirani zaposleni v izbranem podjetju bolje ocenjujejo komuniciranje z vodstvom podjetja kot z ostalimi zaposlenimi v podjetju, med zadovoljstvom z internim poslovnim komuniciranjem z vodstvom izbranega podjetja in zadovoljstvom zaposlenih z njihovim delom obstaja statistično pomembna pozitivna povezanost.
Na podlagi rezultatov raziskave smo predstavili svoje predloge izboljšav na področju internega poslovnega komuniciranja ter podali priporočila za nadaljnje raziskovanje. Pri tem imamo v mislih predvsem nove raziskave na tem področju, ki bi se periodično izvajale, s tem pa bi ugotavljali, ali se je interno poslovno komuniciranje v izbranem podjetju pozitivno ali negativno spremenilo ali pa je ostalo nespremenjeno. Keywords: Interno poslovno komuniciranje, komuniciranje z nadrejenim, zadovoljstvo zaposlenih, podjetje, raziskava. Published in DKUM: 25.08.2020; Views: 1228; Downloads: 188 Full text (3,52 MB) |
4. Interno komuniciranje v času spremembe blagovne znamke - študijski primer A1 Slovenija, d. d.Nada Stegnjaić, 2018, master's thesis Abstract: Osrednja tema magistrskega dela je interno komuniciranje v času spremembe blagovne znamke. V prvem delu se dotaknemo teoretičnih izhodišč korporativnega in internega komuniciranja, vlogi blagovne znamke v organizaciji, s pomočjo katerih bi omogočili bolje razumevanje procesov spremembe blagovne znamke in vpliva na interno javnost. Skozi študijo primera spremembe blagovne znamke podjetja A1 Slovenija, d. d. spoznamo komunikacijske faze projekta, interno kampanjo ter pregled internih aktivnosti pred in po spremembi blagovne znamke. V zaključku naloge predstavimo ugotovitve rezultatov merjenja klime, kako je sprememba blagovne znamke vplivala na interno javnost v podjetju A1 Slovenija, d. d. Keywords: Korporativno komuniciranje, interno komuniciranje, interna javnost, interna klima, blagovna znamka Published in DKUM: 12.11.2018; Views: 1628; Downloads: 73 Full text (2,73 MB) |
5. Kadrovski management v sodobni organizaciji2017, scientific monograph Abstract: Pričujoče delo obravnava nekatere ključne vsebine kadrovskega managementa. Obravnavamo planiranje kadrov, interno komuniciranje, kariere, izobraževanje in usposabljanje krizni management ter izzive zaposlovanja v 21. stoletju. Uvodni prispevek prikazuje vpliv 4. industrijske revolucije na strateško planiranje kadrov v organizacijah. Sledi predstavitev internega komuniciranja. Predstavljamo rezultate raziskave o tem, katere vsebine zaposlene sploh zanimajo. Mnogi zaposleni se v svoji kariere srečajo s problemom prehoda iz ene zaposlitvene kariere v drugo. Predstavljamo primer prehoda kariere vrhunskih športnikov. Realizacija strateškega plana kadrov je pogojena tudi z izobraževalnimi procesi. Predstavljamo prispevek o igrifikaciji. Igrifikacija je nov pristop k izobraževanju. Neprestane spremembe tehnologije in družbene spremembe seveda predstavljajo civilizacijski napredek, vendar hkrati povečujejo možnost za pojav kriz. Avtorji zato izpostavljamo vlogo kriznega managementa. Na koncu obravnavamo še spremembe na trgu dela, ki z novo ekonomijo, globalnim poslovanjem in novimi oblikami dela vplivajo na razvojne koncepte organizacij, posameznika in celotne družbe. Keywords: kadrovski management, interno komuniciranje, kariera, igrifikacija, trg dela, krizni management Published in DKUM: 16.11.2017; Views: 1909; Downloads: 634 Full text (3,13 MB) This document has many files! More... |
6. NAČRT MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA V PODJETJU TA HUDA KLOBASA D.O.O.Danilo Križe, 2016, specialist thesis Abstract: Vsako podjetje, ki želi biti marketinško aktivno, mora vsakodnevno komunicirati. Zato ima na razpolago vrsto orodij marketinškega spleta. Uspešna podjetja so tista, ki ustrezno kombinirajo orodja oglaševanja, pospeševanje prodaje, odnose z javnostmi, osebno prodajo in interno komuniciranje. Da bi pri tem bila še bolj uspešna, predvsem pa učinkovita, morajo dobro načrtovati. Osnova za dobro izvedbo je priprava primernega načrta marketinškega komuniciranja.
Podjetje »Ta huda klobasa, d. o. o.« že načrtno uporablja določena orodja komuniciranja. To ne počne dovolj povezano in konstantno. Zato si bom v tem specialističnem delu prizadeval nadgraditi dosedanje komuniciranje podjetja z ustrezno izbiro instrumentov marketinškega spleta. S tem bom poskušal kar najbolje izkoristiti omejena finančna sredstva in jih ustrezno porazdeliti med različne aktivnosti komuniciranja.
Specialistično delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, sem povzel teoretična spoznanja različnih avtorjev o marketinškem komuniciranju in opredelil posamezna marketinška orodja.
V drugem, praktičnem delu, sem pripravil načrt marketinškega komuniciranja za podjetje »Ta huda klobasa, d. o. o.«. Ime podjetja je izmišljeno, uporabljeni podatki pa so bili pridobljeni od podjetja, ki ne želi biti imenovano. Načrt marketinškega komuniciranja sem pripravil na osnovi analize trenutnega stanja v podjetju, opredelitve ciljev in strategij, priprave proračuna za uporabljena orodja komuniciranja in metod merjenja učinkovitosti posameznih orodij ter s pomočjo modela SOSTAC. Keywords: marketinško komuniciranje, oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, interno komuniciranje. Published in DKUM: 19.12.2016; Views: 3242; Downloads: 329 Full text (2,22 MB) |
7. INTERNO KOMUNICIRANJE V PODJETJU BOVINDijana Mitrevska, 2016, undergraduate thesis Abstract: Naša povezava z drugimi ljudmi temelji na komunikaciji. Če želimo doseči učinkovito komunikacijo, moramo imeti dobre komunikacijske sposobnosti. Pomembno je, da izražamo svoje misli s pravilno izbranimi besedami v jezik, ki ga druga oseba razume; da skrbno poslušamo, medtem ko ta oseba govori in da se zavedamo svojih reakcij. Te veščine nam pomagajo graditi dobre osebne in profesionalne odnose, ki so bistvenega pomena za učinkovito opravljanje delovnih nalog. To nas vodi do razmišljanja o doseganju uspeha pri delu v korist podjetja.
Vsako podjetje je uspešno toliko, kolikor so motivirani njegovi zaposleni. Motivacija je ključ, ki odpira možnosti za razvoj. Kadar obstaja razvoj, so zadovoljni zaposleni in delodajalci, kar daje dober vtis ne le na interno, ampak tudi na zunanjo okolje.
Delati v uspešnem podjetju pomeni, da se človek počuti varno, da je ponosen in zadovoljen. Ljudje, ki so odgovorni za uspeh podjetja so managerji, ki imajo moč in sposobnost, da izboljšajo delovanje, da vodijo podjetje, da sprejemajo odločitve in da motivirajo zaposlene. Njihovo vodstvo je povezovalec med notranjim in zunanjim okoljem. Ker njihova vloga odloča o sedanjosti in prihodnosti podjetja, je zelo pomembno imeti managerje z dobrimi komunikacijskimi in poslovnimi sposobnostmi. Keywords: interno komuniciranje, komunikacijske sposobnosti, profesionalni odnosi, motivacija, vodenje Published in DKUM: 15.11.2016; Views: 1235; Downloads: 134 Full text (1,29 MB) |
8. Organizacijska kultura v podjetjuŠpela Lorenčič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Kultura je pojem, ki nas obkroža vse življenje in nam je praktično položena v zibelko. Določa naš način življenja in komuniciranja z drugimi oziroma okoljem. Je človeška posebnost, tisto »nekaj« kar nas razlikuje od vseh drugih bitij in jo hkrati najdemo povsod v življenju kamor se podamo. Usmerjena je k zadovoljevanju človekovih potreb. Tako je prisotna tudi v različnih večjih ali manjših podjetjih oziroma organizacijah. Kot so prisotne različne kulture po svetu, imajo tudi podjetja med seboj različne kulture in ta njihova svojevrstna kultura loči posamezno podjetje od konkurence. Imenujemo jo organizacijska kultura, ki vsebuje številne sestavine, vrste ter tipologije različnih avtorjev in njihovega pogleda na kulturo. Kultura pa ne nastane takoj, sprva gre le za posameznike, ki imajo med seboj skupne cilje. Na podlagi izkušenj, mnenj, preteklih izkustev, vrednot, stališč različnih posameznikov pa se počasi začne oblikovanje kulture. Ker pa živimo v okolju, ki nenehno kliče po spremembah, je tudi spreminjanje kulture nekaj čemur se ne da izogniti. Pri tem ima ključno vlogo vodstvo podjetja, ki mora znati ohranjati obstoječo kulturo, jo znati izpopolnjevat in ohranjati vse udeležence te kulture na pravi poti. In ravno zaradi tega, ker je pri ohranjanju dobre organizacijske kulture pomemben odnos z zaposlenimi, ima tudi interni marketing velik pomen v sami organizaciji. Keywords: organizacijska kultura, kultura, vodstvo podjetja, uspeh v podjetju, interni marketing, interno komuniciranje Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 1564; Downloads: 172 Full text (943,82 KB) |
9. POSLOVNO KOMUNICIRANJE V DRUŠTVU FELICYTASTjana Burger, 2016, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti načine komunikacije znotraj društva Felicytas in predstaviti, kako pomembna je komunikacija za informiranje članov, osveščenost ter kako vpliva na medsebojno povezanost in s tem na pripadnost društvu. Člani želijo pripadati neki zdravi okolici, kjer se počutijo dobro in tako sproščajo svojo stresno energijo.
Cilj diplomske naloge je, da skozi raziskavo zbranih primerov iz osebnega arhiva najprej prikažemo konkretne primere komunikacijskih praks in opozorimo na tipične napake, ki se ob poslovnem komuniciranju pojavljajo. Keywords: komuniciranje, poslovno komuniciranje, čustveni vidik komuniciranja, interno komuniciranje, elektronsko in telefonsko komuniciranje. Published in DKUM: 03.11.2016; Views: 1046; Downloads: 82 Full text (583,58 KB) |
10. INTERNO POSLOVNO KOMUNICIRANJE V GRAWE ZAVAROVALNICI D.D.Vesna Bahun, 2016, undergraduate thesis Abstract: Večino našega življenja namenjamo komuniciranju. Komuniciranje je življenjsko pomembna aktivnost, pomembna tako v našem zasebnem kot poslovnem življenju. V diplomskem delu se osredotočamo na pomembnost internega poslovnega komuniciranja, ki je v sodobni organizaciji del strateškega upravljanja, z namenom uresničevanja poslovnih ciljev. V globalnem poslovnem okolju so zaposleni poglavitni dejavnik uspeha. V zaposlenih se skriva ogromen potencial in uspeh organizacije je predvsem odvisen od tega, kako zna in zmore komunicirati. Z vzpostavljenim kakovostnim sistemom internega poslovnega komuniciranja so zaposleni motivirani, ustvarjalni, produktivni, učinkoviti in lojalni.
V teoretičnem delu diplomskega seminarja govorimo o osnovah komuniciranja, poslovnem komuniciranju in internem poslovnem komuniciranju. V empiričnem delu predstavljamo GRAWE zavarovalnico, d.d. in njeno interno poslovno komuniciranje, analiziramo z raziskavo internega poslovnega komuniciranja v GRAWE zavarovalnici, d.d. pridobljene anketne rezultate ter oblikujemo anketne ugotovitve. Keywords: komuniciranje, poslovno komuniciranje, interno komuniciranje, organizacija, zaposleni, GRAWE zavarovalnica, d.d. Published in DKUM: 24.08.2016; Views: 1448; Downloads: 150 Full text (2,07 MB) |