1. Vpliv internega marketinga na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in pohvale na delovnem mestu v slovenskih podjetjihAna Repnik, 2024, master's thesis Abstract: Interni marketing postaja eden izmed ključnih marketinških strategij podjetij. Podjetja z vlaganjem v svoje zaposlene na način, da usposabljajo in razvijajo njihove spretnosti ter sposobnosti, vplivajo na to, da so njihovi zaposleni motivirani za dobro opravljanje svojega dela. Tako torej interni marketing obravnava svoje zaposlene kot interne odjemalce, s katerimi poskuša podjetje vzpostaviti proces menjave in na ta način vplivati na zadovoljstvo svojih zaposlenih. V preteklosti in še danes raziskovalci dajejo vse večji poudarek prav tako na delovno izgorelost zaposlenih, ki se med njimi vse bolj pojavlja, zaradi prevelikega stresa ter delovnih obremenitev na delovnem mestu. V zvezi s tem sta povezani tudi delovna zavzetost zaposlenih in pohvale na delovnem mestu, ki na drugi strani pozitivno vplivajo na produktivnost ter pozitivne odnose.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili interni marketing, zapisali razsežnosti oz. dimenzije internega marketinga in vpliv internega marketinga na kakovost storitev. Poleg tega smo opredelili delovno izgorelost zaposlenih, proučili dejavnike, ki vplivajo na delovno izgorelost, simptome in posledice delovne izgorelosti ter preprečevanje in odpravljanje delovne izgorelosti. Prav tako smo opredelili delovno zavzetost zaposlenih, zapisali posledice in razsežnosti delovne zavzetosti zaposlenih, dejavnike, ki vplivajo na delovno zavzetost zaposlenih ter proučili krepitev delovne zavzetosti zaposlenih. Kot zadnje smo še opredelili pohvale na delovnem mestu in proučili izražanje pohval na delovnem mestu.
V empiričnem delu smo raziskovali, ali so zaposleni v Slovenskih podjetjih delovno izgoreli in delovno zavzeti. Poleg tega smo raziskovali, ali interni marketing vpliva na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in na pohvale na delovnem mestu. Vse pridobljene podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil objavljen na socialnem omrežju Facebook, poleg tega pa smo spletni naslov anketnega vprašalnika poslali naključno izbranim anketirancem.
Rezultati kažejo, da zaposleni v slovenskih podjetjih niso delovno izgoreli. Poleg tega smo ugotovili, da so zaposleni v slovenskih podjetjih delovno zavzeti, saj smo zastavljeno hipotezo delno potrdili. Ugotavljamo še, da interni marketing delno vpliva na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in na pohvale na delovnem mestu, saj smo vse tri hipoteze delno potrdili. Keywords: interni marketing, delovna izgorelost zaposlenih, delovna zavzetost zaposlenih, pohvale na delovnem mestu Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 1; Downloads: 14 Full text (2,88 MB) |
2. Vpliv internega marketinga na sposobnost zaposlenih za agilnostGaja Šimić, 2024, master's thesis Abstract: Sposobnost hitrega prilagajanja spreminjajočim se tržnim razmeram in negotovostim je v sodobnem času postala bistvena konkurenčna prednost organizacij. Za učinkovito odzivanje na nepredvidene situacije je nujna agilnost, tako na ravni organizacije kot na ravni zaposlenih. Agilnost ne predstavlja zgolj metodologije, temveč povzema celotno miselnost o načinu vedenja in procesih odločanja, ki se dogajajo znotraj organizacije. Ključne značilnosti agilnosti vključujejo prilagodljivost, proaktivnost in odpornost na spremembe, ki imajo pomembne koristi tako za zaposlene kot tudi organizacijo samo. Interne marketinške strategije igrajo ključno vlogo pri spodbujanju te agilnosti, saj zaposlene obravnavajo kot interne odjemalce. Glavne aktivnosti internega marketinga se osredotočajo na spodbujanje motivacije in internega komuniciranja, izvajanje internih tržnih raziskav in nenehno usposabljanje, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za vzpostavitev agilnega vedenja. V magistrskem delu smo podrobneje opredelili posamezne dimenzije preučevanih konceptov in obravnavali, kakšen vpliv ima interni marketing na sposobnost zaposlenih za agilnost. Pri tem je pomembno upoštevati, da respondenti največjo vrednost internega marketinga zaznavajo v jasnem zaznavanju podobe blagovne znamke, usklajenih sporočilih, ki jih prejemajo v okviru delovnega mesta ter v organizacijskih prizadevanjih za usposabljanje zaposlenih. V okviru agilnosti pa povprečno najvišje strinjanje izkazujejo na področju iskanja priložnosti za izboljšave pri delu in pri iskanju učinkovitejših načinov za opravljanje svojega dela. Nadaljnje raziskave, ki smo jih izvedli, so pokazale, da interni marketing pozitivno vpliva na vse obravnavane dimenzije agilnosti. Na podlagi podatkov pridobljenih v magistrskem delu, lahko trdimo, da imajo zaposleni v organizacijah, ki izvajajo strategije internega marketinga, večjo verjetnost, da bodo razvili proaktivno vedenje, se hitro prilagodili različnim situacijam ter postali odporni na nenadne spremembe in stresne okoliščine. Te ugotovitve poudarjajo pomen internega marketinga pri oblikovanju agilne delovne sile. Keywords: interni marketing, agilnost, proaktivnost, prilagodljivost, odpornost na spremembe Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 24; Downloads: 14 Full text (3,01 MB) |
3. Vpliv internega marketinga na zavzetost zaposlenihAlenka Mekiš, Damjan Maletič, Matjaž Maletič, 2016, original scientific article Abstract: Raziskovalno vprašanje (RV): V kolikšni meri dimenzije internega marketinga vplivajo na zavzetost zaposlenih?
Namen: Namen študije je raziskati odnos med internim marketingom in zavzetostjo zaposlenih na primeru slovenskega proizvodnega podjetja.
Metoda: Uporabili smo empirične podatke pridobljene s pomočjo ankete med zaposlenimi v slovenskem podjetju. Za proučevanje vpliva dimenzij internega marketinga na zavzetost zaposlenih smo uporabili eksplorativno faktorsko analizo in multiplo regresijsko analizo.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da dve dimenziji internega marketinga pozitivno in statistično pomembno vplivata na zavzetost zaposlenih, in sicer "Empatija in pozornost pri vodenju" ter "Kakovosti dela in nagrade".
Organizacija: Ugotovitve raziskave se kažejo tudi v smernicah za prakso. Organizacije naj bi se osredotočale na interni marketing z namenom povečanja zavzetosti zaposlenih. Le-ta se smatra kot pomemben element pri doseganju poslovne odličnosti.
Družba: Potrjeno je bilo, da ima interni marketing pomemben vpliv na družbo, predvsem na zaposlene. V nadaljevanju bi lahko trdili, da zavzetost zaposlenih posledično izboljša tudi počutje zaposlenih.
Originalnost: Čeprav so predhodne študije že potrdile, da interni marketing vpliva na zavzetost zaposlenih, ta študija obravnava raziskovalno področje z vidika poslovne odličnosti.
Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Ena od raziskovalnih priložnosti je raziskati faktorje oziroma determinante, ki pospešujejo ali zavirajo interni marketing. Poleg tega, bi lahko vplivali na povezavo med internim marketingom in zavzetostjo zaposlenih tudi številni drugi faktorji. Nadaljnje študije bi lahko raziskale možne moderatorje in mediatorje (kot je to zadovoljstvo na delovnem mestu) na tej povezavi. Ravno tako bi s povečanjem vzorca lahko izboljšali posploševanje ugotovitev raziskave. Keywords: interni marketing, zavzetost zaposlenih, regresija, poslovna odličnost Published in DKUM: 02.08.2017; Views: 1437; Downloads: 176 Full text (551,28 KB) This document has many files! More... |
4. Organizacijska kultura v podjetjuŠpela Lorenčič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Kultura je pojem, ki nas obkroža vse življenje in nam je praktično položena v zibelko. Določa naš način življenja in komuniciranja z drugimi oziroma okoljem. Je človeška posebnost, tisto »nekaj« kar nas razlikuje od vseh drugih bitij in jo hkrati najdemo povsod v življenju kamor se podamo. Usmerjena je k zadovoljevanju človekovih potreb. Tako je prisotna tudi v različnih večjih ali manjših podjetjih oziroma organizacijah. Kot so prisotne različne kulture po svetu, imajo tudi podjetja med seboj različne kulture in ta njihova svojevrstna kultura loči posamezno podjetje od konkurence. Imenujemo jo organizacijska kultura, ki vsebuje številne sestavine, vrste ter tipologije različnih avtorjev in njihovega pogleda na kulturo. Kultura pa ne nastane takoj, sprva gre le za posameznike, ki imajo med seboj skupne cilje. Na podlagi izkušenj, mnenj, preteklih izkustev, vrednot, stališč različnih posameznikov pa se počasi začne oblikovanje kulture. Ker pa živimo v okolju, ki nenehno kliče po spremembah, je tudi spreminjanje kulture nekaj čemur se ne da izogniti. Pri tem ima ključno vlogo vodstvo podjetja, ki mora znati ohranjati obstoječo kulturo, jo znati izpopolnjevat in ohranjati vse udeležence te kulture na pravi poti. In ravno zaradi tega, ker je pri ohranjanju dobre organizacijske kulture pomemben odnos z zaposlenimi, ima tudi interni marketing velik pomen v sami organizaciji. Keywords: organizacijska kultura, kultura, vodstvo podjetja, uspeh v podjetju, interni marketing, interno komuniciranje Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 1564; Downloads: 180 Full text (943,82 KB) |
5. VLOGA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE NA PODROČJU INTERNEGA MARKETINGA V PODJETJU STROKA PRODUKT D.O.O.Sebastjan Prijatelj, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučevali vlogo informacijske tehnologije na področju internega marketinga. V teoretičnem delu smo preučili koncept in filozofijo internega marketinga, konvencionalne in sodobne paradigme ter cilje in dejavnosti internega marketinga. V praktičnem delu diplomske naloge smo obravnavali Skupino stroka.si, podjetje Stroka produkt, d. o. o., ki je specializirano za hitre in učinkovite informacijske (IT) rešitve za organizacije in ki vse svoje rešitve, ki jih ponuja na trgu, najprej implementira pri sebi. Predstavili smo, katera informacijska orodja so implementirali v internem marketingu, kakšne so osnovne funkcionalnosti teh orodij in kakšno dodano vrednost so prinesle podjetju. Med prikazi dejanske uporabe orodij v praksi smo ugotovili, kakšno vlogo ima informacijska tehnologija pri izvajanju dejavnosti internega marketinga. Prišli smo do sklepa, da ima informacijska tehnologija pomembno vlogo pri vzpostavljanju, ohranjanju, nadgrajevanju in vzdrževanju dolgoročnih odnosov med zaposlenimi in podjetjem, se pa moramo zavedati, da je temelj marketinških odnosov zaupanje, do katerega pa lahko pridemo le ob popolnem spoštovanju pravil recipročnosti in hkratni menjavi notranjih in zunanjih vrednosti. Keywords: informacijska tehnologija, interni marketing, odnosi, zaposleni, podjetje Published in DKUM: 05.08.2016; Views: 1175; Downloads: 75 Full text (1,45 MB) |
6. Zavzetost zaposlenih in poslovna odličnostAlenka Mekiš, 2016, master's thesis/paper Abstract: Z magistrskim delom smo želeli osvetliti pomembnost zaposlenih v modelu poslovne odličnosti EFQM glede na dejstvo, da slovenska podjetja v povprečju zaostajajo za evropskimi po merilih EFQM. Pri tem pa je največja razlika prav pri merilu zaposlenih, kar nakazuje potrebo po tem, da podjetja naredijo določene spremembe v načinu vodenja in upravljanja človeških virov.
Osredotočili smo se na zavzetost zaposlenih, ki je po vseh raziskavah povezana z učinkovitostjo zaposlenih in dolgoročno uspešnostjo organizacij. Tudi pri številu zavzetih zaposlenih evropske organizacije dosegajo povprečno nižje rezultate kot organizacije drugih regij.
Za dvig zavzetosti zaposlenih smo proučevali dejavnike dveh pristopov upravljanja človeških virov. Ta pristopa sta interni marketing in blagovna znamka delodajalca.
Uporabili smo empirične podatke, pridobljene s pomočjo ankete, opravljene med zaposlenimi v slovenskem podjetju, ki je del mednarodne skupine. Za proučevanje vpliva dejavnikov internega marketinga in blagovne znamke delodajalca na zavzetost zaposlenih smo uporabili eksplorativno faktorsko analizo in večkratno regresijsko analizo. Naredili smo tudi samooceno po modelu poslovne odličnosti EFQM, pri čemer smo uporabili vprašalnik, ki so ga izpolnjevale odgovorne osebe posameznih področij v podjetju.
Rezultati so pokazali, da dva dejavnika internega marketinga statistično značilno vplivata na zavzetost zaposlenih, to sta empatija in pozornost pri vodenju ter kakovost dela in nagrade. Pri ugotavljanju dejavnikov blagovne znamke delodajalca so rezultati pokazali, da interno komuniciranje blagovne znamke delodajalca statistično značilno vpliva na zavzetost zaposlenih. Prav tako smo dokazali, da tako zavzetost zaposlenih kot pripadnost blagovni znamki delodajalca statistično značilno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, ki je eno izmed ključnih meril modela poslovne odličnosti EFQM 2013.
Ugotovitve magistrskega dela dajejo tako prispevek k literaturi kot prispevek k praksi. Ključen prispevek k literaturi je preverjanje modela po Jou et al. (2008), kjer se je pokazalo, da le dva (empatija in pozornost pri vodenju ter kakovost dela in nagrade) od predlaganih šestih dejavnikov internega marketinga statistično značilno vplivata na zavzetost zaposlenih. Pri blagovni znamki delodajalca, kjer smo preverjali model po Burmannu in Zeplinu (2005), pa se je pokazalo, da le eden od treh dejavnikov ključno vpliva na pripadnost blagovni znamki delodajalca, in sicer vodenje z blagovno znamko delodajalca. Ugotovitve dajejo tudi smernice za prakso, kjer naj bi organizacije dajale poseben poudarek vodenju, ki temelji na empatiji in pozornosti ter ustvarjanju delovnega okolja, ki posamezniku omogoča rast, razvoj in dobro počutje. Hkrati pa se morajo podjetja zavedati, da ni dovolj le ustvariti dobro blagovno znamko delodajalca, temveč da je prav interno komuniciranje le-te ključno pri dvigu zavzetosti zaposlenih. Keywords: poslovna odličnost, interni marketing, blagovna znamka delodajalca, zavzetost zaposlenih Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 3083; Downloads: 415 Full text (3,07 MB) |
7. INTERNI MARKETING V PODJETJU KUEHNE + NAGEL, GLOBALNI LOGISTIČNI SERVIS, D.O.O.Tina Svetelj, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Podjetje Kuehne + Nagel, d. o. o. je storitveno podjetje, kjer so zaposleni del storitev. Namen diplomskega dela je dokazati, da podjetje z aktivnostmi internega marketinga postane konkurenčnejše in uspešnejše na trgu. V storitvenih organizacijah so zaposleni ključni del storitev, zato morajo podjetja poskrbeti, da so zaposleni sposobni obljubljeno storitev strokovno in kakovostno dostaviti kupcu (Mishra, 2010).
V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili pomen internega marketinga in njegov vpliv na zadovoljstvo ter učinkovitost posameznika v organizaciji in posledično na uspešnost podjetja na ciljnem trgu. Ugotovili smo, da je motivacija eden izmed ciljev internega marketinga ter temelj za učinkovito delo zaposlenih, in da interni marketing, skupaj z eksternim, igra ključno vlogo pri doseganju ciljev ter poslanstva podjetja.
V empiričnem delu smo predstavili podjetje Kuehne + Nagel, globalni logistični servis, d. o. o in napravili analizo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da je interni marketing med zaposlenimi v podjetju Kuehne + Nagel, d. o. o. dokaj neznan pojem. Kljub temu so zaposleni v povprečju zadovoljni z delom in položajem v podjetju ter čutijo pripadnost do organizacije. Na koncu smo podali konstruktivne predloge za izboljšave na področju internega marketinga v podjetju Kuehne + Nagel, logistični servis, d. o. o. Keywords: interni marketing, komunikacija, zadovoljstvo Published in DKUM: 28.06.2016; Views: 1849; Downloads: 135 Full text (1,52 MB) |
8. Marketing v turistični agenciji Kompas d.d.Anja Zelnik, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V teoretičnem delu smo ugotovili, da so aktivnosti marketinga interdisciplinarne in da je za uspešno in učinkovito udejanjanje marketinške usmeritve potrebna njena vpetost in povezanost tudi z drugimi aktivnostmi znotraj organizacije, z družbenim razvojem ter potrebami zunanjega okolja organizacije. Pri podrobnejšem pregledu razvoja marketinga smo opazili, da turistična agencija Kompas udejanja tako imenovano reaktivno marketinško naravnanost, včasih tudi osnovno prodajno usmeritev, predvsem takrat, ko se ugotovi, da kapacitete niso prodane v zadovoljivi meri. Organizacija sicer razume izražene potrebe in hotenja ciljnih skupin, vendar ne zaznava odjemalčevih latentnih (skritih) potreb, ki bi turistično agencijo Kompas pripeljala do proaktivne celostne marketinške naravnanosti.
V empiričnem delu smo ugotovili, da je padanje prodaje v turistični agenciji Kompas posledica več dejavnikov. Prvi padec leta 2009 je posledica slabšega prilagajanja na spremenjene potrošnikove navade, ki so nastale kot posledica gospodarske recesije. Nadaljnje upadanje prodaje pa je posledica načina spopadanja z nastalo situacijo ter pozicijo turistične agencije Kompas v očeh potrošnikov. Zniževanje stroškov na račun kakovosti, zmanjšanje marketinških aktivnosti, pomanjkanje interesa po globljem razumevanju kupca, segmentiranju in močnejši diferenciaciji v odnosu do kupcev in najožjih konkurentov na eni strani ter ohranjanjem imidža, ki mu organizacija operativno in na nekaterih segmentih tudi produktno ne sledi, je pripeljalo turistično agencijo Kompas na segmentu lastne produkcije do tako velikega padca prodaje. Keywords: Interni marketing, marketing storitev, kakovost storitev, segmentiranje, diferenciacija, imidž Published in DKUM: 26.02.2016; Views: 1678; Downloads: 189 Full text (1,89 MB) |
9. MANAGEMENTSKI VIDIKI MARKETINGAAna Marija Šket, 2015, undergraduate thesis Abstract: V delu diplomskega seminarja smo pisali o managementskih vidikih marketinga. Za povezavo marketinga in managementa smo uporabili managementske funkcije planiranja, vodenja in organiziranja.
V prvem poglavju smo opredeliti problem diplomskega seminarja, cilje ter teze, predpostavke in omejitve ter predvidene metode raziskovanja.
V drugem poglavju smo definirali management, njegove naloge in funkcije. Bistvo za management je, da iz med seboj sorazmerno povezanih dejavnosti oblikuje sistem, ki ima opredeljene cilje.
Tretje poglavje vsebuje opredelitev marketinga. Za lažje razumevanje smo ga opredelili na osnovi različnih izhodišč. Tukaj smo tudi definirali okolje marketinga in kaj organizacija v njem uresničuje. Pomembno podpoglavje tukaj je interni marketing, tu smo ugotovili da je le-ta eno najboljših kompleksnih orodij vrhovnega managementa (uprave, poslovodstva) organizacije za razvijanje njene kulture. V nadaljevanju razmišljanja o internemu marketingu smo izhajali predvsem iz zornega kota vrhovnega managementa organizacije v vlogi izvajalca internega marketinga. Spoznali smo cilje internega marketinga in njegove izdelke ter kateri so njegovi udeleženci.
Četrto poglavje se nanaša na planiranje marketinga. Podrobno smo opisali strateško planiranje marketinga po logičnih sledečih si korakih. V tem poglavju smo tudi raziskali osem različnih planov, ki zahtevajo marketinški vložek.
Organiziranje in marketing je peto poglavje v diplomskem seminarju. Tukaj smo povezali aktivnosti marketinga z ostalimi poslovnimi funkcijami.
V našem zadnjem poglavju smo opisali marketinško kontrolo, kjer smo ugotovili da obstajajo štiri vrste le-te. Pomembno podpoglavje tukaj je marketinška revizija, pri kateri smo ugotovili, da je management soočen z vsemi vrstami revizije, kadar je družba v delni ali popolni lasti države, sicer pa se največkrat srečuje z notranjo, zunanjo in davčno revizijo, oziroma z zunanjo in davčno. Keywords: Management, funkcije managementa, vodenje, planiranje, organiziranje, marketing, interni marketing, marketinški plan, kontrola, marketinška revizija. Published in DKUM: 09.11.2015; Views: 1255; Downloads: 145 Full text (987,04 KB) |
10. MARKETINŠKI VIDIKI USTVARJANJA BLAGOVNE ZNAMKE DELODAJALCASandra Majcen, 2013, master's thesis Abstract: Človeški viri so ena temeljnih konkurenčnih prednosti vsake organizacije. Podjetja, ki se tega zavedajo, si želijo pridobiti in obdržati najboljše, talentirane, uspešne ljudi. Teh pa na trgu dela ni neomejeno. Kot odziv na vojno za talenti ter problem plitkega kadrovskega bazena so organizacije začele iskati nove načine, kako pritegniti in zadržati najustreznejše kadre. Eden od načinov, ki se je dobro uveljavil, je strategija blagovne znamke delodajalca. Organizacije z različnimi prijemi skrbijo za dober imidž v zavesti zaposlenih in potencialnih kandidatov z namenom, da bi jih ti prepoznali kot odličnega ali celo izbornega delodajalca, torej kot prvo (idealno) izbiro.
V prvem delu magistrske naloge opredeljujemo koncept blagovne znamke na splošno in blagovne znamke delodajalca, njene prednosti, vlogo posameznih oddelkov in zaposlenih pri ustvarjanju ter značilnosti in posebnosti komuniciranja. Nadalje predstavljamo koncept strateškega marketinga, saj je strategija uglednega delodajalca lahko uspešna le, če upošteva celovit vidik strateškega marketinga. Pomembno vlogo ima tudi interni marketing.
V empiričnem delu smo raziskali in analizirali ključne dejavnike, ki vplivajo na izbiro (idealnega) delodajalca in ugotovili, da so TOP 3 delodajalci v Sloveniji Krka, Lek in Akrapovič. Ugotovili smo, da je potrebno sodelovanje večih oddelkov v organizaciji, če si le-ta želi zadovoljne in motivirane zaposlene, ki so dober vir pozitivnega ugleda. Dober ugled je izjemno pomemben, saj bi se več kot 80 % ljudi raje zaposlilo pri bolj uglednem delodajalcu. Zaposlenim je zraven ugleda pomembno, da jim delodajalec nudi zanimivo, izzivov polno delo, optimalne delovne pogoje z možnostjo usklajevanja družinskega življenja ter predvsem možnost izobraževanja, razvoja in napredovanja. Nadpovprečna plača je na repu pomembnih kriterijev.
Z gotovostjo lahko trdimo, da je ugled podjetja izredno pomemben, če si organizacija želi stalen priliv talentiranih kadrov. Dolgoročna in proaktivna rešitev je blagovna znamka delodajalca, ki je proces, katerega je potrebno skrbno načrtovati in izvajati. Keywords: Blagovna znamka, blagovna znamka delodajalca, strateški marketing, interni marketing, človeški viri, ugled, TOP delodajalci, kriteriji izbire delodajalca Published in DKUM: 08.01.2014; Views: 2374; Downloads: 474 Full text (1,67 MB) |