1. Storitev interaktivnega spremljanja avdiovizualnih vsebin v okolju IPTV : master's thesisLuka Banfi, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je opisana teoretična zasnova celostne kontekstno prožene interaktivne storitve IPTV, pri kateri imajo uporabniki možnost izražanja, oz. pridajanja različnih čustvenih simbolov v okviru mikro družabnih omrežij ob skupinskem ogledu vsebin IPTV. Opisana storitev se vsebinsko osredotoča na nogomet, saj gre za enega od najpopularnejših športov, ki je zelo priljubljen med uporabniki IPTV. Pri implementaciji praktičnega dela smo se osredotočili na implementacijo uporabniškega vmesnika in komunikacije med strežnikom in odjemalci. Keywords: IPTV, interaktivnost, konvolucijske nevronske mreže Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 692; Downloads: 68 Full text (3,56 MB) |
2. Interaktivni film : diplomsko deloLucija Nedeljko, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen teoretičnega dela diplomskega dela je opredeliti področje interaktivnega filma ‒ zgodovino, začetke, vzpone in padce. S pomočjo obstoječih virov smo ugotavljali, ali se postopek tvorbe interaktivnega filma in vseh njegovih sestavnih delov razlikuje od tradicionalnega filma (film, ki ni posnet za interaktivni način gledanja). Diplomsko delo vključuje analizo obstoječih interaktivnih filmov. Pri tem delu smo uporabili analitično in komparativno metodo dela. Proučevali smo razlike med filmi in uporabljene produkcijske postopke. Empirični del smo zaključili s praktično izvedbo kratkega interaktivnega filma. Cilj diplomskega dela je razširiti vedo o interaktivnem filmu in ga vključiti kot eno od inovativnih tehnik povezovanja medijskih vsebin z občinstvom. Keywords: interaktivni film, interaktivnost v medijih, tvorba interaktivnih filmov Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 497; Downloads: 54 Full text (1,69 MB) |
3. Izdelava e-učbenika na primeru predmeta Naravoslovje v poklicnih šolahSara Cigler, 2016, undergraduate thesis Abstract: Osrednji namen te diplomske seminarske naloge je izdelava primera e- učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje srednjega poklicnega kemijskega izobraževanja. V uvodnem delu so definirani osrednji pojmi, kot sta e-gradivo in e-učbenik, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. V nadaljevanju sledi predstavitev osnovnih interaktivnih elementov e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Ker je uporaba kakovostnih e-gradiv pri pouku nujna, so v ta namen predstavljeni tudi kriteriji za zagotavljanje kakovosti tovrstnega gradiva, ter pedagoško-didaktične smernice za oblikovanje e-gradiv. V osrednjem delu naloge nadaljujemo z opisom posameznih orodij in postopkov za oblikovanje e-učbenika, na koncu pa so predstavljene nekatere vzorčne strani izdelane e-učne enote i-učbenika. Keywords: IKT, e-učno gradivo, e-učbenik, i-učbenik, interaktivnost, avtorska orodja, oblikovanje i-učbenika, Naravoslovje Published in DKUM: 11.03.2021; Views: 1055; Downloads: 0 |
4. Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: trikotnik v 7. razreduNejc Podplatnik, 2018, master's thesis Abstract: Učitelji matematike se vsakodnevno srečujejo z željo po boljšem uspehu in znanju učencev. V sodobnem svetu se ta želja mnogokrat prekriva s pridobivanjem informacij. Uspešno pridobivanje informacij pa omogoča sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Tehnološki dosežki so tako na najrazličnejše načine vstopili v vzgojno-izobraževalni sistem. Uporaba računalnikov, diaprojektorjev, tabličnih računalnikov in podobnega je v različnih sodobno opremljenih šolah del vsakdana. V naši raziskavi smo zato želeli preveriti uporabnost ene izmed sodobnih tehnoloških orodij po imenu interaktivni učbenik. Tak učbenik nam omogoča interakcijo med učencem in učbenikom ter daje učencu povratno informacijo o napredku. Hkrati smo želeli s tem preveriti, ali različni učni stili učencev i-učbenik različno dojemajo oziroma ali vsem učnim stilom pomaga enako dobro do višjih kognitivnih spoznanj. Za namene našega pedagoškega eksperimenta smo učence poučevali v dveh skupinah, in sicer v kontrolni in eksperimentalni skupini. Eksperimentalna skupina je uporabljala tehnologijo i-učbenika, medtem ko je kontrolna skupina uporabljala tradicionalni učbenik. Skupini sta bili po vseh statističnih analizah enakovredni in rezultati so pokazali, da med njima pri finalnem testu ni prišlo do statistično pomembnih razlik. Ugotovili pa smo, da so bili ob uporabi i-učbenika statistično pomembno boljši učenci, ki so se opredelili kot učenci, ki jim je bližje vizualni učni stil. Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni stili, interaktivnost, e-učbenik, i-učbenik, aplet, trikotnik, geometrija, pedagoški eksperiment Published in DKUM: 20.11.2018; Views: 1326; Downloads: 82 Full text (1,79 MB) |
5. Izgradnja in analiza interaktivne spletne trgovine z uporabo orodja Adobe AnimateNuša Majcen, 2018, undergraduate thesis Abstract: Število uporabnikov, ki dostopajo do interneta in ga redno uporabljajo, je v dobrih dvajsetih letih zrastlo za približno dvesto petdeset krat, zato je spletna ponudba postala nuja. Spletne trgovine svojim kupcem omogočajo nakupovanje iz udobja lastnega doma in dostavo kupljenih izdelkov v nekaj dneh. Za postavitev spletne trgovine si je potrebno zastaviti dobro strategijo – spletni nastop, glavne cilje, funkcionalnosti in analizirati konkurenčna podjetja. Zaradi velikosti spletnega trga in števila ponudnikov, je za obstoj trgovine kupcem potrebno ponuditi nekaj novega in svežega. V diplomski nalogi nas je zanimalo, ali interaktivna vsebina pripomore k večji uspešnosti spletne trgovine. V praktičnem delu je izgradnja le-te, pri kateri smo upoštevali analizirane smernice za postavitev uspešne spletne trgovine, potekala v ogrodju Wordpress. Spletna trgovina ponuja interaktivno animacijo, ki kupcem omogoča sestavo lastnega nakita. Raziskava, ki je bilo izvedena na relativno majhnem vzorcu, je pokazala, da interaktivnost spletne trgovine pripomore k večji uspešnosti in prepoznavnosti, prav tako pa je pomemben izgled, navigacija in organiziranost trgovine. Keywords: spletna trgovina, interaktivnost, Wordpress, uporabniška izkušnja, Adobe Animate Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1597; Downloads: 168 Full text (1,89 MB) |
6. Tipografija in oblikovanje interaktivnih besedil v elektronski oblikiValerija Podpečan, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se poglobili v pravila oblikovanja posebne različice besedila, ki služi kot podlaga za končno besedilo z dodanimi elementi interaktivnosti. Oblikovanja besedila smo se lotili predvsem s tipografskega stališča. Po analizi najbolj pomembnih tipografskih pravil smo le ta uporabili tudi v praksi, kar smo v drugem, nekoliko bolj praktičnem delu diplomskega dela, tudi podrobneje razčlenili. Za konec smo rezultate komentirali ter prišli do ugotovitev, da je oblikovanje besedila za potrebe dodajanja interaktivnih elementov in za prikazovanje na raznovrstnih zaslonih elektronske multimedije posebna veja grafičnega oblikovanja, za katero veljajo nekoliko prilagojena pravila, z dodatkom nekaterih novih, ki pred pojavom elektronske interaktivne multimedije niso bila potrebna. Keywords: tipografija, grafično oblikovanje, elektronska oblika, interaktivnost, pravila tipografskega oblikovanja. Published in DKUM: 26.10.2017; Views: 1890; Downloads: 188 Full text (862,43 KB) |
7. Uporabnost in izvedbena študija interaktivnih svetlobnih tabelŽiga Domadenik, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali, kaj sploh je interaktivna svetlobna tabla ter kakšne vrste poznamo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali, kako poznana je tehnologija interaktivnih svetlobnih tabel pri nas. Večina tovrstnih tabel v Sloveniji je namenjena informiranju. S pomočjo programske opreme smo izdelali lasten prototip ter s pomočjo ankete preverili njegovo uporabnost. Ugotovili smo, da ljudje sicer v veliki večini poznajo interaktivne svetlobne table, vendar jih ne uporabljajo. Takšno stanje lahko pripisujemo majhnosti mest pri nas in uporabi pametnih mobilnih telefonov. Čeprav se table v tujini uporabljajo predvsem za oglaševanje, v Sloveniji temu ni tako. Keywords: interaktivna svetlobna tabla, interaktivnost, interakcija, oglaševanje, prototip Published in DKUM: 06.10.2017; Views: 1190; Downloads: 91 Full text (2,44 MB) |
8. Vpliv interaktivnosti na učinkovitost poučevanja biologije z IKTPeter Žnuderl, 2016, master's thesis Abstract: V Sloveniji je v letih 2011–2014 potekal projekt E-učbeniki pri naravoslovnih predmetih v osnovni šoli. Rezultat projekta so učbeniki za naravoslovne predmete v osnovni in srednji šoli. Med obveznimi naravoslovnimi predmeti niso pripravili le učbenika za biologijo. Da bi ugotovili, kako bi delo z interaktivnim elektronskim učbenikom pri biologiji vplivalo na pridobivanje znanja, smo sami pripravili vzorčne aktivnosti z orodji in po smernicah, ki so bile uporabljene za izdelavo ostalih učbenikov.
Na začetku raziskave smo si zastavili dve glavni raziskovalni vprašanji: (1) Ali interaktivnost vpliva na pridobivanje znanja? in (2) Ali na pridobivanje znanja vpliva format učbenika? Poleg tega so nas zanimale razlike med uporabniki. Preučili smo vplive odnosa učencev do predmeta, učnega sklopa, načina dela, učitelja ter vpliv izkušenj glede na način dela. Za namene raziskave smo izdelali učni sklop elektronskega učbenika na temo čutil s tremi podenotami: 1. Vid, 2. Sluh, 3. Vonj, okus in tip. Uporabili smo orodje ExeCute 3.5, ki je bilo uporabljeno tudi za izdelavo učbenikov pri prej omenjenem projektu. Pridobljeno znanje smo ovrednotili z razliko točk med predtestom in potestom, ki so ga učenci rešili pred aktivnostjo in po njej. Aktivnosti smo izvedli na tri različne načine: delo s tablico, pri katerem je bil uporabljen elektronski učbenik, delo s projektorjem, kjer je prav tako bil uporabljen elektronski učbenik, ter delo s klasičnim učbenikom, ki je bil vsebinsko enak elektronskemu učbeniku z manjšimi prilagoditvami za fizični format učbenika. Za ugotavljanje razlik med učenci smo sestavili vprašalnik, s katerim smo ovrednotili čustva do predmeta, odnos do učnega sklopa, načine dela in učitelja ter mnenje o izkušnjah glede na način dela. K sodelovanju v raziskavi smo povabili šole, ki so sodelovale v projektu, njihovi učenci in učitelji pa so imeli izkušnje z uporabo elektronskih učbenikov.
Ugotovili smo, da interaktivnost ni vplivala na pridobivanje znanja. Delo z elektronskim in klasičnim učbenikom je imelo primerljiv vpliv na pridobljeno znanje. Učenci so najmanj znanja pridobili z delom s projektorjem, ki je bil najbolj pasiven način dela v raziskavi. Pri delu s projektorjem je bil uporabljen elektronski učbenik, tako format učbenika ni vplival na pridobivanje znanja. Razlike med skupinama A in B so bile večinoma ali nepomembne ali manj pomembne, nekoliko bolj je odstopala skupina C. Pri analizi testov so rezultati sklopa o vonju, okusu in tipu pri vseh skupinah, ne glede na način dela, odstopali od sklopov o vidu ter sluhu. Ker se je odstopanje pojavilo pri vseh skupinah, ni bistveno vplivalo na skupen rezultat, je pa onemogočilo določitev povezave med različnimi odnosi (do učitelja, predmeta, sklopa ter načina dela) in izkušnjami z uporabo posameznih učnih pripomočkov (tablica, projektor in klasični učbenik) ter pridobljenim znanjem. Keywords: elektronski učbenik, klasični učbenik, projektor, interaktivnost, čustva, izkušnje, pridobivanje znanja. Published in DKUM: 02.12.2016; Views: 1802; Downloads: 164 Full text (3,23 MB) |
9. RAZVOJ SPLETNE STRANI ZA KNJIŽNE ZALOŽNIKEPrimož Mikulič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo je napisano kot poslovni model spletne strani za knjižne založnike in z njimi povezane branže. Namen spletne strani je skupna točka, ki bo združevala vse na enem mestu, da bodo vsi, ki jih knjiga oziroma so z njo tudi povezani, dobili vse potrebne informacije na enem mestu.
Namen diplomskega dela je pokazati možnosti za uresničitev tovrstne spletne strani na slovenskem tržišču, ki ima velik potencial. Zajemala bo več vrst vsebin za uporabnike, obiskovalce, založbe in z njimi povezane deležnike, kot so tiskarji, lektorji, prevajalci, grafični oblikovalci, pisatelji. Zasnova spletne strani je zamišljena tako, da se bo stran ves čas od same postavitve dalje lahko dograjevala, spreminjala in prilagajala potrebam. Stran bo popolnoma brezplačna za vse, saj bodo vsi lahko vsebine, predstavitve svojih dejavnosti objavili brezplačno, interaktivno komunicirali z uporabniki in s tem povečali svojo prepoznavnost ter tudi izračune stroškov oziroma investicij, ki so povezane z izdajo knjige. Keywords: spletna stran, interaktivnost, odprtokodne rešitve, internet, založbe Published in DKUM: 22.11.2016; Views: 1458; Downloads: 123 Full text (2,57 MB) |
10. Analiza učinkovitosti različnih komunikacijskih orodij v podjetju s.OliverTadeja Leskovar, 2016, undergraduate thesis Abstract: Pomen komunikacije med podjetjem in odjemalci je ohranjanje blagovne znamke oziroma podjetja v odjemalčevi zavesti. Vendar se pojavljajo bistvene razlike med posameznimi komunikacijskimi orodji, preko katerih je možna tovrstna komunikacija, kar je izpostavljeno v diplomski nalogi Klasični instrumenti komuniciranja ne omogočajo interakcije z odjemalci in merjenja učinkov v realnem času, tako kot digitalna orodja. Diplomski projekt definira pojem marketinškega komuniciranja in opiše njegove značilnosti pri posameznih tradicionalnih in digitalnih orodjih marketinškega komuniciranja. Tako kot odjemalci, tudi oglaševalci vse več časa posvečajo digitalnim orodjem. Le-ta predstavljajo prednosti za obojne. Da se podjetja prepričajo v pravilnost izbire pravega komunikacijskega orodja za svoje odjemalce, pa morajo meriti učinkovitost svojih akcij. Rezultati raziskave, narejene na podlagi podjetja s.Oliver, razkrivajo razlike med posameznimi digitalnimi komunikacijskimi orodji. Največje razlike se kažejo med posrednim oglaševanjem (Facebook) in neposrednima oblikama (sms-sporočilo in e-pošta). Na podlagi rezultatov pridemo do informacij, da je bilo najučinkovitejše digitalno orodje sms-sporočilo. Največ nakupov so opravili kupci, ki so za ugodnost izvedeli na prodajnem mestu. Marketinško komuniciranje je dvignilo prodajo glede na vrednost in število prodanih izdelkov. Keywords: marketinško komuniciranje, marketinški odnosi, interaktivnost, digitalna tehnologija, merjenje učinkovitosti Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 1602; Downloads: 240 Full text (53,27 MB) |