1. Tehnologija veriženja blokov in njena vloga v sodobnem poslovanjuRene Lep, 2024, diplomsko delo Opis: Tehnologija veriženja podatkovnih blokov prinaša izjemen potencial za optimizacijo poslovnih procesov in povečanje učinkovitosti operacij v sodobnem poslovanju. Implementacija veriženja blokov je sicer kompleksna in zahteva visoke kapitalske vložke ter prilagoditev organizacijskih procesov, saj temeljito preoblikuje in avtomatizira poslovne procese. Integracija tehnologije veriženja blokov s celovitimi informacijskimi rešitvami (ERP) omogoča organizacijam, da izkoristijo prednosti te tehnologije z minimalnimi motnjami v svojem poslovnem modelu.
Ker so viri glede integracije veriženja blokov in ERP sistemov redki in razpršeni, je potrebna temeljita študija literature. Namen te študije je raziskati ključne dejavnike uspeha pri integraciji teh dveh tehnologij ter ugotoviti, kako so podjetja izvedla integracijo in kakšni so bili učinki na njihovo poslovanje. Sistematični pregled literature analizira ključne dejavnike uspeha integracije veriženja blokov in ERP ter določa kontekst, v katerem se ta integracija izvaja. Ugotovljen je seznam ključnih dejavnikov uspeha, ki so razvrščeni v tri glavne kategorije: tehnološke, organizacijske in regulativne dejavnike.
Študija ugotavlja, da integracija ERP sistemov z veriženjem blokov izboljšuje zmogljivosti obstoječih ERP sistemov z zagotavljanjem vrednostnih predlogov, kot so povečana preglednost, zaupanje in avtomatizacija procesov. Te prednosti decentraliziranih knjig prispevajo k večji učinkovitosti in zanesljivosti poslovanja, kar omogoča organizacijam, da izboljšajo svoje poslovne procese in izpolnjujejo zahteve sodobnega poslovnega okolja.
Ključne besede: tehnologija veriženja blokov, ERP sistemi, integracija, optimizacija poslovnih procesov, ključni dejavniki uspeha. Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,32 MB) |
2. UPRAVLJANJE IN DIGITALIZACIJA DOKUMENTACIJE V RAČUNOVODSKEM SERVISUSebastjan Slavič, 2012, magistrsko delo Opis: Konkurenčna podjetja danes za dobro obvladovanje dokumentacije potrebujejo dokumentarni sistem, ki jim v danih razmerjih omogoča hiter dostop, obdelavo ter varnost dokumentacije. Na drugi strani pa podjetje pripomore k bolj ekološkemu poslovanju, zaradi zmanjšanja pisarniških stroškov. Večinoma dokumentacije v podjetje še vedno pride v papirni obliki, ki pa za nadaljnjo uporabo oz. obvladovanje v času digitalizacije ni več primerna. Zato vse večji pomen pridobivajo dokumentarni sistemi, ki morajo biti prilagojeni specifičnim potrebam in integrirani v posamezne dele poslovanja.
V teoretičnem delu magistrskem smo preučevali teoretična izhodišča prenove poslovnih procesov in opredelili integrirane dokumentarne sisteme za upravljanje dokumentacije v računovodskem servisu. Preučili smo zakonske okvire digitalizacije ter predstavili standarde in varnostne vidike na tem področju. Opravili smo tudi primerjavo posameznih rešitev, ki se pojavljajo na slovenskem trgu.
V praktičnem delu magistrske smo podrobneje predstavili računovodski servis M.S.D., na katerem smo izvedli simulacijo uvedbe dokumentarnega sistema, izbranega ponudnika. Opredelili smo medel uvedbe dokumentarnega sistema v računovodskem servisu. Na podlagi potencialnih prihrankov in stroškov investicije smo s pomočjo finančne analize preučili donosnost investicije. Opravili smo analizo obstoječega stanja ter s pomočjo modela procesa AS-IS izdelali prenovljen model poteka zajema in digitalizacije dokumentacije v primeru uvedbe dokumentarnega sistema v računovodski servis. Ključne besede: Ključne besede: dokumentarni sistem, računovodski servis, prenova poslovnih procesov, donosnost investicije, integracija. Objavljeno v DKUM: 05.02.2013; Ogledov: 2284; Prenosov: 308 Celotno besedilo (1,83 MB) |
3. INTEGRACIJA E-DOKUMENTOV V CELOVITE POSLOVNE INFORMACIJSKE REŠITVEMartina Založnik, 2012, magistrsko delo Opis: POVZETEK
Z vidika ekonomistov je javna uprava proizvodnja dobrin in storitev, namenjenih zadovoljeva¬nju potreb potrošnikov – državljanov. Kot del javne uprave predstavlja državna uprava državo kot skupnost ljudi, ki živi na določenem območju in zadovoljuje njihove potrebe, hkrati pa izvršuje državno prisilo. Javni sektor pa je zbir vseh javnih organizacij, ki opravljajo družbene in gospodarske javne dejavnosti, pri čemer gre za dejavnosti po netržnih načelih. Tako javna kot državna uprava se v celoti financirata iz proračuna, to pa pomeni, da njuno financiranje ne temelji na učinkovitosti in uspešnosti, njun obstoj ni odvisen od poslovne uspešnosti (dobička). E-uprava kot e-poslovni model rešuje odsotnost konkurence (ta je posledica monopolnega položaja javnega sektorja pri nudenju obveznih storitev občanom in podjetjem) tako, da skuša težnjo po dobičku nadomestiti s težnjo po čim nižjih stroških ob upoštevanju potreb uporabnikov, odsotnost konkurence pa nadomestiti s spremljanjem učinkovitosti in uspešnosti ter medsebojnim primerjanjem posameznih organizacij javne uprave.
Celovito povezan in na poslovnem modelu temelječ sistem, ki zagotavlja optimalne možnosti načrtovanja, razporejanja virov in ustvarjanja dodane vrednosti tako same organizacije kot tudi z njo povezanih poslovnih partnerjev je celovita poslovnoinformacijska rešitev. Poleg izvajanja osnovne funkcije, tj. računalniške obdelave podatkov, omogočajo celovite poslovno¬informacijske rešitve tudi integracijo poslovanja za učinkovito podporo poslovnim procesom ter njihove racionalizacije in standardizacije na vseh ravneh organizacijske strukture. Uvajanje celovitih poslovnoinformacijskih rešitev predstavlja enega ključnih vzvodov za nujno potrebno prenovo in reorganizacijo poslovanja. Prenova najpogosteje temelji na prenosu tako imenovane najboljše prakse, ki je zajeta v teh rešitvah.
Namen uvajanja celovitih poslovnoinformacijskih rešitev v javni upravi je podpora njenemu poslovanju za zagotovitev urejenega in transparentnega poslovanja javne uprave tako, da bodo vsi postopki pravilno izvedeni in tudi ustrezno dokumentirani. Posledica takšnega poslovanja je učinkovitejša in za uporabnika storitev prijaznejša javna uprava.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela – na teoretični in empirični.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem državne uprave, javne uprave in javnega sektorja po različnih avtorjih. Na podlagi teh opredelitev smo v nadaljevanju izpeljali opredelitev pojma e-uprava in jo prikazali kot poseben e-poslovni model. Za potrebe magistrskega dela smo opredelili še pojem in namen ter pomen upravljanja dokumentarnega gradiva v javni upravi, saj prav slednje pokriva področje dela, kjer je dokument v fizični ali elektronski obliki začetek in konec poti tega dokumenta, ki je sicer kot vhodni ali izhodni dokument rezultat drugih procesov v poslovanju javne uprave. Zaradi stroge normativne ureditve upravljanja z dokumentarnim gradivom v javni upravi smo predstavili najbolj pomembne tuje in domače pravne vire, ki to področje pravno urejajo. Ker smejo državni organi za upravljanje dokumentarnega gradiva uporabljati samo informacijske rešitve, te pa morajo prav tako ustrezati strogim normativnim predpisom, smo predstavili tudi informacijske sisteme za upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi in zakonske zahteve zanje. Teoretični del smo zaključili z orisom celovitih poslovnoinformacijskih rešitev s poudarkom na posebnostih le-teh, to je na prenovi poslovnih procesov, opozorili pa smo tudi na posebnosti prenove procesov v e-upravi.
V empiričnem delu magistrskega dela smo prikazali integracijo e-dokumentov v celovito poslovnoinformacijsko rešitev, ki jo implementira Davčna uprava Republike Slovenije, sicer organ v sestavi Ministrstva za finance. V uvodnem delu tega dela naloge smo najprej predstavili Davčno upravo, za tem pa standardno celovito poslovnoinformacijsko rešitev za davčne uprave, ki jo Davčna uprava implementira, s Ključne besede: Ključne besede: javna uprava, državna uprava, javni sektor, e-poslovanje, e-uprava kot e-poslovni model, upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi, informacijski sistemi za upravljanje z dokumentarnim gradivom, celovite poslovnoinformacijske rešitve, prenova poslovnih procesov, DURS, davčni procesi in e-dokumenti, ePIS, eDIS, integracija ePIS-eDIS. Objavljeno v DKUM: 13.08.2012; Ogledov: 2291; Prenosov: 332 Celotno besedilo (3,05 MB) |
4. INTEGRACIJA APLIKACIJ PRI RAZVOJU KATALOGA NOVIH PLAČILNIH INSTRUMENTOVRenato Sattler, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga proučuje povezovanje sistemov, načine povezovanja ter vpeljevanje rešitve v prakso. Cilj diplomske naloge je integracija aplikacij različnih proizvajalcev za potrebe spremljanja in vodenja podatkov novih plačilnih instrumentov v Novi KBM.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene metode za integracijo ter načini vpeljave rešitve v prakso, v praktičnem delu pa je predstavljen poslovni sistem, izvedena analiza problemskega prostora, ter implementirana praktična rešitev integracije aplikacij.
Ključne besede: Informacijski sistemi, Integracija aplikacij, modeliranje poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 15.07.2009; Ogledov: 2102; Prenosov: 152 Celotno besedilo (1,24 MB) |
5. |