1. UVEDBA POSLOVNEGA PROCESA PLANIRANJA IN OPTIMIZACIJE PROIZVODNJE V TIPSKEM PODJETJU Z NAROČNIŠKO PROIZVODNJOBoris Pukšič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Poslovni procesi v podjetjih povezujejo posamezne funkcijske silose in omogočajo organizaciji boljše komuniciranje med oddelki. S poslovnimi procesi podjetju ustvarjamo boljše pogoje za preboj pred konkurente. Poslovne procese obvladujemo z informacijsko tehnologijo, ki mora delovati skladno z vizijo in strategijo podjetja. Na trgu se danes pojavljajo številne različice informacijskih sistemov, med katerimi je težko izbrati najustreznejšo, ker običajno v podjetjih ni dovolj strokovno usposobljenega kadra, ki bi znal izbiro pravilno opredeliti.
Podjetje ima danes na razpolago malo orodij, s katerimi lahko naredi preboj med najboljše na trgu. Za uspešno prenovo je potrebno uspešno načrtovanje, ki ga izvaja strateški management.
Med ključne vloge za uspešno uvedbo ali prenovo poslovnega procesa spadajo dobra vizija podjetja, uspešen management, kakovostno načrtovanje uvedbe ali prenove in ustrezna informacijska tehnologija. Keywords: poslovni procesi, planiranje, optimizacija, management poslovnih procesov, informatizacija poslovnih procesov Published in DKUM: 02.12.2016; Views: 1269; Downloads: 171 Full text (1,69 MB) |
2. INFORMATIZACIJA OSKRBNE VERIGE V PODJETJU PALOMA D.D.Špela Vodušek, 2016, master's thesis Abstract: Ključ učinkovitega upravljanja ter hitrih in pravilnih odločitev so informacije, ki so na voljo v danem trenutku. Uspešna podjetja so danes tista, ki se na spremembe v okolju kar najhitreje odzivajo, najuspešnejša pa spremembe tudi narekujejo. Sodoben informacijski sistem za podporo odločanju in upravljanju je dandanes konkurenčna prednost. Upravljavski procesi na vseh ravneh so zasnovani na osnovi informacijskih procesov, ki služijo upravljanju celotnega podjetja. Obstoj na vse zahtevnejšem trgu si zagotavljajo le podjetja, ki so sposobna priskrbeti informacijsko podporo ključnim procesom poslovanja in znajo učinkovito izkoristiti informacije, ki so jim na voljo. Ob tem upoštevajo tok informacij znotraj podjetja, med podjetji ter med poslovnimi partnerji. Poslovni informacijski sistem omogoča podjetju obdelavo podatkov znotraj podjetja ter elektronsko izmenjavo podatkov s kupci in dobavitelji v realnem času, kar je ključnega pomena za učinkovito oskrbno verigo. Poudarek je na interni oskrbni verigi in informacijski podprtosti le-te. Interna oskrbna veriga zajema poslovanje znotraj podjetja ter tako poveže vse dele (službe, oddelke) znotraj podjetja. Znotraj interne oskrbne verige je pri informatizaciji potrebno upoštevati tudi druge dejavnike uspeha, kot je zaupanje. Keywords: oskrbne verige, informatizacija poslovanja, prenova poslovnih procesov, poslovno informacijski sistemi, ključni dejavniki uspeha Published in DKUM: 04.11.2016; Views: 2434; Downloads: 411 Full text (1,70 MB) |
3. Informatizacija procesa volitev zastopnikov skupščine družbe za vzajemno zavarovanjeZvonko Pešić, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., je leta 2011 na podlagi zakonske zahteve uspešno uvedla proces volitev zastopnikov skupščine družbe. Volilno pravico je imelo skoraj 870.000 članov zavarovalnice, ki so lahko glasovali na štiri različne načine, med drugim tudi po svetovnem spletu. V diplomskem delu predstavimo organizacijske izzive pri vzpostavitvi novega poslovnega procesa, opišemo ključne vidike njegove informatizacije in predstavimo tehnologije, uporabljene pri implementaciji.
S kvalitativno analizo prepoznamo in ovrednotimo aktivnosti, primerne za optimizacijo procesa. Keywords: informatizacija poslovnih procesov, elektronsko glasovanje, kvalitativna analiza Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 1030; Downloads: 77 Full text (8,77 MB) |
4. KLJUČNI IZZIVI INFORMATIZACIJE PODROČJA IZVRŠBMatjaž Kos, 2015, master's thesis Abstract: Namen magistrske naloge je bil raziskati problemsko področje informatizacije izvršb v Sloveniji in poiskati možnosti za učinkovito informatizacijo procesov izvršb, tako na nivoju države kot tudi na nivoju posameznih organizacij, predvsem bank.
Glavni poudarek raziskovanja se je nanašal na problemska vprašanja, ki so se pojavila pri pripravi standarda za globalni informacijski sistem izvršb med bankami in izdajatelji, ki je nastajal v okviru delovne skupine na Združenju bank Slovenije.
Ugotovitve in rezultati, pridobljeni pri raziskovalnem delu, so pripomogli k izboljšanju samih specifikacij standarda Združenja bank Slovenije in lahko pomagajo, v smislu nasvetov ter izkušenj, pri izgradnji IS izvršb (ali podobnih IS) v posameznih organizacijah in pri drugih podobnih projektih. Keywords: izvršbe, informacijski sistemi, informatizacija, standardizacija, kakovost programske opreme, bančni sistemi, optimizacija poslovnih procesov, spletne storitve, stroški razvoja programske opreme, vzroki za neuspeh projektov Published in DKUM: 16.09.2015; Views: 1395; Downloads: 216 Full text (4,05 MB) |
5. Model prenove in informacijska podpora procesa variantnega naročanjaStanislav Koci, 2014, master's thesis Abstract: V današnjem času se podjetja soočajo s hitrimi in nepredvidljivimi spremembami poslovnega okolja, ki od njih zahtevajo učinkovito prilagajanje željam in potrebam kupcev. Za zagotavljanje učinkovitega poslovanja morajo nenehno izboljševati poslovne procese in jih podpreti z najsodobnejšimi integriranimi informacijskimi sistemi. Učinkovitost poslovanja je nujen, ne pa tudi zadosten pogoj za uspešnost poslovanja.
V magistrskem delu je predstavljen prenovljen in v praksi preverjen model procesa variantnega naročanja, ki povezuje procese od pridobitve naročila do dobave in montaže blaga končnemu kupcu.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del. Namen teoretičnega dela je raziskati in obdelati teoretična spoznanja o procesni organiziranosti, prenovi poslovnih procesov, modeliranju poslovnih procesov ter prenovi in informatizaciji poslovanja, ki so pomembna za izpolnjevanje kupčevih zahtev. Ugotovitve teoretičnega dela smo uporabili v aplikativnem delu raziskave, kjer je opisan potek prenove in informatizacije ključnih procesov v podjetju SVEA, d. d.
Pri izvajanju aktivnosti smo uporabili projektni pristop, ki je primeren za prenovo poslovnih procesov. Za celovit opis stanja »kot je« in »kot bo« smo uporabili orodje Aris in metodologijo, ki jo orodje podpira. Prenovljene procese smo podprli z novimi grafičnimi programi za načrtovanje kuhinjskega pohištva in jih povezali z na novo razvitim integriranim informacijskim sistemom MIT − Variantno. Izkoristili smo tudi prednosti internetnih tehnologij, ki omogočajo povezovanje poslovnih partnerjev z informacijskim sistemom podjetja.
Na osnovi študija teorije in prakse na področju prenove poslovnih procesov smo s poudarkom na uvajanju integriranih informacijskih sistemov v podjetja oblikovali splošni referenčni model procesa variantnega naročanja in ga potrdili v praksi. Referenčni model lahko uporabimo v poslovnih sistemih, za katere je značilna proizvodna strategija tipa izdelava in dobava po naročilu ter so prodajni procesi povezani z uporabo grafičnih programov za načrtovanje in prodajo izdelkov. Pomembna ugotovitev je, da prenova poslovnih procesov prispeva k učinkovitosti delovanja procesov v podjetju, na celotno uspešnost poslovanja pa vplivajo še dodatni zunanji dejavniki, na katere s prenovo procesov ne moremo vplivati. Keywords: prenova poslovnih procesov, modeliranje poslovnih procesov, informatizacija poslovanja, proces variantnega naročanja, proizvodnja kuhinjskega pohištva Published in DKUM: 07.01.2015; Views: 1976; Downloads: 201 Full text (7,77 MB) |
6. ANALIZA FLEKSIBILNOSTI POSLOVNIH PROCESOV PROJEKTA IZGRADNJE JEDRSKE ELEKTRARNEGregor Androjna, 2014, master's thesis Abstract: Analiza fleksibilnosti poslovnih procesov projekta izgradnje jedrske elektrarne izpostavi pomen procesnega pristopa in sistema za upravljanje poslovnih procesov pri obvladovanju dinamičnih poslovnih procesov na projektih. Izvedena je analiza vzorčnega procesa, priprava definicije novega informatiziranega procesa in analiza izvedljivosti procesnih sprememb. Slednja je izvedena na podlagi razgovorov s potencialnimi ponudniki konvencionalnih in procesnih sistemov. Rezultati analize kažejo, da lahko poslovne procese projektov, kot je izgradnja jedrske elektrarne, bistveno bolj učinkovito in uspešno obvladujemo v namenskih procesnih informacijskih sistemih. Vseeno pa se moramo zavedati, da je procesni sistem le orodje, učinkovitost in uspešnost realizacije projektov ter procesov pa je močno odvisna od projektne kot tudi procesne kulture organizacije. Keywords: vodenje projektov, projekt izgradnje jedrske elektrarne, analiza poslovnih procesov, modeliranje poslovnih procesov, upravljanje in fleksibilnost poslovnih procesov, informatizacija poslovnih procesov, sistem za upravljanje poslovnih procesov (BPMS) Published in DKUM: 11.04.2014; Views: 2451; Downloads: 253 Full text (3,41 MB) |
7. PRENOVA POSLOVNIH PROCESOV Z UVEDBO NOVEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU SENSOR D.O.O.Teja Mede, 2013, undergraduate thesis Abstract: Danes se veliko podjetji bojuje z situacijo hitrega vzpona avtomatizacije in razvoja informacijske in komunikacijske tehnologije. Delo, ki se opravlja ročno postaja zamudno in neprofesionalno v očeh strank. Poleg tega ustvarja dodatne stroške. V takšni situaciji je potrebno spremeniti poslovni proces, ga avtomatizirati. Če se podjetje odloči za takšno potezo, je zelo pomembno, da pozna in razume pojme kot so poslovni proces, prenova procesov in informacijski sistem. Potrebno je prenovo znati načrtovati in jo tudi izpeljati.
Podjetje Sensor je eno od podjetji, ki se sooča z neustrezno zasnovo trenutnih procesov in se zato odloči za prenovo poslovnih procesov z implementacijo informacijskega sistema. Problemi se kažejo pri sledenju zalog, pri opravljanju administrativnih del, inventuri in podobno. Takšna neprimernost vpliva na učinkovitost zaposlenih in predvsem na zadovoljstvo strank.
S pomočjo omenjenega podjetja Sensor bomo spoznali proces prenove poslovnih procesov in njegov potek. Novi informacijski sistem in nove procese v podjetju bomo opazovali. Natančneje si bomo ogledali ključni proces podjetja, prodaja, pred in po prenovi procesov. Predstavili ga bomo v obliki diagrama in tako lažje prepoznali prednosti, ki jih je prinesla prenova poslovnih procesov. Spoznali bomo pomanjkljivosti prenove, ter možnosti za izboljšanje. Keywords: poslovni proces, prenova poslovnih procesov, informatizacija, implementacija informacijskega sistema, podjetje Sensor. Published in DKUM: 17.10.2013; Views: 2545; Downloads: 271 Full text (1,05 MB) |
8. MODEL VAROVANJA INFORMACIJSKEGA SISTEMA SCADAMatej Krstov, 2012, undergraduate thesis Abstract: Povzetek
Predmet diplomske naloge je model varovanja informacijskega sistema SCADA. Kot izhodišče smo izbrali preučitev razpoložljive literature za vpogled v trenutno stanje na področju informacijske varnosti in predstavili različne poglede. Nato smo obravnavali informatizacijo poslovnih procesov s poudarkom na vlogo sistemov za spremljanje in kontrolo procesov in njihovo ranljivost zaradi vse bolj višje stopnje integriranosti s poslovnimi aplikacijami temelječih na internetni tehnologiji.
Na podlagi pridobljenega znanja o uveljavljenih teoretičnih konceptih s področja informacijske varnosti in že razvitih referenčnih modelih s področja varovanja informacijskih resursov, smo razvili in predstavili model varovanja sistema SCADA. Pri tem smo, kot podlago, za oblikovanje modela uporabili splošni referenčni model za področje informacijske varnosti, funkcijski model za proizvodne procese in logični model. Model zagotavlja hierarhična uveljavitev strategije varovanja obramba v globino, kar je glede na stopnjo tehnološkega razvoja sistemov informacijske tehnologije in organizacijskih varnostnih politik ter družbenih odnosov, optimalna rešitev. Keywords: informacijska varnost, varnostna politika, ranljivost, razpoložljivost, mehanizmi napadanja, obramba v globino, informatizacija poslovnih procesov, proizvodni in kontrolni sistemi, sistemi SCADA, model varovanja sistema SCADA Published in DKUM: 29.10.2012; Views: 1981; Downloads: 237 Full text (7,40 MB) |
9. PRENOVA IN INFORMATIZACIJA POSLOVNIH PROCESOVMihael Puklavec, 2011, final seminar paper Abstract: Spremembe poslovnega okolja, globalna konkurenca ter novosti v tehnologiji težijo po hitrem in učinkovitem prilagajanju načinov poslovanja. Ena izmed poglavitnejših rešitev za probleme, s katerimi se srečuje večino podjetij, je prenova poslovnih procesov. Gre za način izboljševanja delovanja podjetij in drugih organizacij, pomeni pa analizo ter prenovo celotnega poslovnega procesa. Zajema področja racionalizacije in standardizacije, poenostavitve postopkov, uvajanja nujnih organizacijskih sprememb ter pogojev za uvedbo sodobnih konceptov skupinskega dela in sodobne informacijske tehnologije. V diplomskem seminarju preučim pot, ki zajema prenovo poslovnih procesov in nato njeno informatizacijo. Keywords: Prenova poslovnih procesov, informatizacija poslovnih procesov, razvoj informacijske rešitve Published in DKUM: 04.08.2011; Views: 4668; Downloads: 707 Full text (2,76 MB) |
10. UVAJANJE RAČUNALNIŠKE PODPORE ZA VODENJE LASTNEGA PORTFELIJA POSLOVNE BANKEZdenka Cebe, 2010, undergraduate thesis Abstract: Vsaka banka želi oplemenititi sredstva svojih varčevalcev, vendar mora pri plasiranju maksimalno upoštevati zakonsko postavljene omejitvene faktorje, da bi s tem zagotovila ustrezno predpisano likvidnost, kapitalsko trdnost in dobičkonosnost.
Banka je izpostavljena različnim tveganjem, zato je potrebno, da so vse bančne funkcije podprte z ustreznimi računalniškimi rešitvami, ki dajejo ustrezne informacije za potrebe odločanja analiziranja, nadziranja, poročanja notranjim in zunanjim uporabnikom informacij.
Delež bančnih naložb v vrednostne papirje predstavlja skoraj tretjino bančne vsote, zato je za vodenje lastnega portfelja banke potrebno poiskati ustrezno in učinkovito računalniško rešitev, ki bo skladna s strateškimi usmeritvami in varnostno politiko banke, hkrati pa bo poleg računovodskega spremljanja vključevala še vrsto funkcionalnih lastnosti, ki so podlaga za odločanje managementa. Učinkovita računalniška rešitev za vodenje lastnega portfelja banke se odraža v zmanjšanju tveganj pri upravljanju z likvidnimi naložbami banke, povečani prilagodljivosti razmeram na finančnem in kapitalskem trgu. Zelo pomembno tudi je, da se zmanjša vpliv človeškega faktorja. Keywords: trg vrednostnih papirjev, vrednostni papir, portfelj, zakladništvo, prenova in informatizacija poslovnih procesov, življenjski cikel razvoja informacijskega sistema, računalniška rešitev Published in DKUM: 02.09.2010; Views: 2242; Downloads: 269 Full text (1,25 MB) |