1. E-obvladovanje procesov v podjetju XKristjan Bercko, 2023, diplomsko delo Opis: E-obvladovanje procesov je temelj za povečanje učinkovitosti organizacije. Omogoča učinkovitejšo komunikacijo, poročanje in nadzor. Prav tako zagotavlja optimalno podporo procesom in obstoječi organizacijski strukturi.
V diplomskem delu bomo prikazali rešitev problema v podjetju X s pomočjo e-platforme, ki bo namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Z njeno uvedbo bodo pridobili izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev, ki bodo izpolnile zahteve uporabnika.
Podjetje X ima v svoji strategiji zapisano, da želi biti vodilno hitro rastoče podjetje. S tem, ko se je podjetje X razvijalo, so se pokazale potrebe po uvedbi naprednejšega in učinkovitejšega sistema, in sicer v obliki e-platforme, s katero bo mogoče procese službe učinkoviteje obvladovati. Vpeljava e-obvladovanja bo na področjih proizvodnje, obratovanja in vzdrževanja omogočala učinkovitejše in lažje obvladovanje procesov, večji nadzor ter ustrezno dokumentiranje izvajanja del.
Zaradi specifike dela in potreb po dostopu do vseh potrebnih podatkov je podjetje X izbralo platformo SharePoint. Ta omogoča delo na dokumentih iz različnih lokacij in zagotavlja nemoten potek dela.
Platforma Microsoft SharePoint je namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Predstavlja izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev na podlagi specifičnih zahtev uporabnika. Z avtomatizacijo prenosa informacij omogoča produktivnejše in učinkovitejše delo. Posledici uvedbe sta racionalizacija in optimizacija delovnih procesov. Ključne besede: delovni procesi, poslovni procesi, informatizacija poslovanja, programske rešitve Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 368; Prenosov: 37 Celotno besedilo (1,65 MB) |
2. Digitalna transformacija in informatizacija poslovanja podjetijAndreja Horvat, 2017, magistrsko delo Opis: Čas v katerem živimo, smo iz dneva v dan bolj priča hitrim in konstantnim spremembam tako v okolju samem kjer se podjetje nahaja, kot tudi v samem podjetju. Nenehne spremembe so vse bolj pogosto in nepredvidljive, odgovor in ukrepanje na njih pa nujno potrebne. Zaradi vse večje konkurenčnosti podjetij, potrebi po pospešitvi pretoka podatkov in informacij, zmogljivejši informacijski tehnologiji in novim znanjem kadrov, postavljajo pred podjetja zahteve po ustreznejšem upravljanju in prilagajanju le teh. Če bodo podjetja želela preživeti in postati še bolj vplivnejša, konkurenčnejša bodo morala izboljšati pristop do pridobivanja in posredovanja podatkov na najširšem možnem smislu. Tako je eden od odgovorov oziroma rešitev na naštete spremembe prav digitalna transformacija in informatizacija podjetij, ki ne omogoča le reševanje zgoraj naštetih izzivov, ampak lahko podjetju daje moč za uspeh in preboj v digitalni ekonomiji. Vodstva podjetij skupaj z vsemi zaposlenimi je potrebno izobraževati o potrebah in učinkih digitalizacije in informatizacije, saj se bodo gospodarski subjekti le tako množično in številčnejše odločali za digitalizacijo procesov, saj je le ta ključnega pomena za razvoj industrije v prihodnje.
Digitalno transformacijo in informatizacijo poslovanja lahko vidimo kot novo poslovno priložnost, ki jo običajno omogoča tehnologija in tehnološke inovacije, te pa sprožajo in spodbujajo poslovne inovacije, inovacije poslovnih procesov in modelov ter organizacije in sodelovanja. Vse tiste, ki se ne bodo znali prilagoditi in bodo samo gledali in čakali, kdo bo z neko svojo idejo prišel na trg, verjetno ne bodo preživeli. Iz vseh teh dejstev lahko povzamemo, da je digitalizacija in informatizacija očitno nuja, ki se ji ne moremo izogniti, je priložnost za podjetja z odprtimi pogledi in miselnostjo čez mejo. Ključne besede: Informacijska družba, digitalna transformacija, informatizacija poslovanja, koncept SAP in Microsoft. Objavljeno v DKUM: 23.10.2017; Ogledov: 2663; Prenosov: 617 Celotno besedilo (1,48 MB) |
3. INFORMATIZACIJA OSKRBNE VERIGE V PODJETJU PALOMA D.D.Špela Vodušek, 2016, magistrsko delo Opis: Ključ učinkovitega upravljanja ter hitrih in pravilnih odločitev so informacije, ki so na voljo v danem trenutku. Uspešna podjetja so danes tista, ki se na spremembe v okolju kar najhitreje odzivajo, najuspešnejša pa spremembe tudi narekujejo. Sodoben informacijski sistem za podporo odločanju in upravljanju je dandanes konkurenčna prednost. Upravljavski procesi na vseh ravneh so zasnovani na osnovi informacijskih procesov, ki služijo upravljanju celotnega podjetja. Obstoj na vse zahtevnejšem trgu si zagotavljajo le podjetja, ki so sposobna priskrbeti informacijsko podporo ključnim procesom poslovanja in znajo učinkovito izkoristiti informacije, ki so jim na voljo. Ob tem upoštevajo tok informacij znotraj podjetja, med podjetji ter med poslovnimi partnerji. Poslovni informacijski sistem omogoča podjetju obdelavo podatkov znotraj podjetja ter elektronsko izmenjavo podatkov s kupci in dobavitelji v realnem času, kar je ključnega pomena za učinkovito oskrbno verigo. Poudarek je na interni oskrbni verigi in informacijski podprtosti le-te. Interna oskrbna veriga zajema poslovanje znotraj podjetja ter tako poveže vse dele (službe, oddelke) znotraj podjetja. Znotraj interne oskrbne verige je pri informatizaciji potrebno upoštevati tudi druge dejavnike uspeha, kot je zaupanje. Ključne besede: oskrbne verige, informatizacija poslovanja, prenova poslovnih procesov, poslovno informacijski sistemi, ključni dejavniki uspeha Objavljeno v DKUM: 04.11.2016; Ogledov: 2434; Prenosov: 411 Celotno besedilo (1,70 MB) |
4. Model prenove in informacijska podpora procesa variantnega naročanjaStanislav Koci, 2014, magistrsko delo Opis: V današnjem času se podjetja soočajo s hitrimi in nepredvidljivimi spremembami poslovnega okolja, ki od njih zahtevajo učinkovito prilagajanje željam in potrebam kupcev. Za zagotavljanje učinkovitega poslovanja morajo nenehno izboljševati poslovne procese in jih podpreti z najsodobnejšimi integriranimi informacijskimi sistemi. Učinkovitost poslovanja je nujen, ne pa tudi zadosten pogoj za uspešnost poslovanja.
V magistrskem delu je predstavljen prenovljen in v praksi preverjen model procesa variantnega naročanja, ki povezuje procese od pridobitve naročila do dobave in montaže blaga končnemu kupcu.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del. Namen teoretičnega dela je raziskati in obdelati teoretična spoznanja o procesni organiziranosti, prenovi poslovnih procesov, modeliranju poslovnih procesov ter prenovi in informatizaciji poslovanja, ki so pomembna za izpolnjevanje kupčevih zahtev. Ugotovitve teoretičnega dela smo uporabili v aplikativnem delu raziskave, kjer je opisan potek prenove in informatizacije ključnih procesov v podjetju SVEA, d. d.
Pri izvajanju aktivnosti smo uporabili projektni pristop, ki je primeren za prenovo poslovnih procesov. Za celovit opis stanja »kot je« in »kot bo« smo uporabili orodje Aris in metodologijo, ki jo orodje podpira. Prenovljene procese smo podprli z novimi grafičnimi programi za načrtovanje kuhinjskega pohištva in jih povezali z na novo razvitim integriranim informacijskim sistemom MIT − Variantno. Izkoristili smo tudi prednosti internetnih tehnologij, ki omogočajo povezovanje poslovnih partnerjev z informacijskim sistemom podjetja.
Na osnovi študija teorije in prakse na področju prenove poslovnih procesov smo s poudarkom na uvajanju integriranih informacijskih sistemov v podjetja oblikovali splošni referenčni model procesa variantnega naročanja in ga potrdili v praksi. Referenčni model lahko uporabimo v poslovnih sistemih, za katere je značilna proizvodna strategija tipa izdelava in dobava po naročilu ter so prodajni procesi povezani z uporabo grafičnih programov za načrtovanje in prodajo izdelkov. Pomembna ugotovitev je, da prenova poslovnih procesov prispeva k učinkovitosti delovanja procesov v podjetju, na celotno uspešnost poslovanja pa vplivajo še dodatni zunanji dejavniki, na katere s prenovo procesov ne moremo vplivati. Ključne besede: prenova poslovnih procesov, modeliranje poslovnih procesov, informatizacija poslovanja, proces variantnega naročanja, proizvodnja kuhinjskega pohištva Objavljeno v DKUM: 07.01.2015; Ogledov: 1976; Prenosov: 201 Celotno besedilo (7,77 MB) |
5. Strateško načrtovanje informacijskih sistemov na področju hotelskega poslovanjaJernej Gostečnik, 2011, magistrsko delo/naloga Opis: Informacijska tehnologija (v nadaljevanju: IT) prevladuje v vseh funkcijah strateškega in operativnega menedžmenta. Informacija je gonilna sila v turizmu in prav zaradi tega IT omogoča priložnosti in izzive v tej panogi. Uporaba IT v hotelirstvu predstavlja vedno večji dejavnik vzpostavitve konkurenčne prednosti. Za uspešno implementacijo IT pa ni dovolj le uvedba rešitve, temveč je potreben strateški pristop k uvedbi, ki temelji na usklajenem in povezanem delovanju poslovne strategije in strategije informacijskih sistemov (v nadaljevanju: IS).
V tem delu v okviru poslovne strategije izhajam iz funkcij menedžmenta, ki opredeljujejo poslovanje podjetja. Ta opredelitev je ključnega pomena za nadaljnjo informatizacijo v podjetju, ker so vse aktivnosti informatizacije v podjetju usmerjene v podporo poslovanju. Predstavljeni sta predvsem funkciji načrtovanja in organiziranosti, od katerih nam prva pomaga opredeliti cilje poslovanja, druga pa odraža način, kako želi podjetje uresničiti zastavljene cilje.
Usklajevanje poslovne strategije in strategije IS nazorno prikazuje ogrodje strateškega menedžmenta IS (Clarke 2007, 168), ki v nadaljevanju služi kot osnova predstavljeni metodologiji za strateško načrtovanje IS, ki ti strategiji združuje.
V tem delu sem predstavil rešitve za hotelsko poslovanje, na podlagi katerih se izvaja informatizacija poslovanja in pridejo v poštev kot sestavni del rešitev v okviru metodologije za strateško načrtovanje IS.
Predstavljena metodologija za strateško načrtovanje IS je sestavljena iz naslednjih aktivnosti:
- analiza strateških elementov,
- izdelava preglednega modela organizacijskega sistema,
- izdelava modela povezovanja,
- IS/IKT-analiza,
- izdelava strateške mreže in prioritetne liste vpeljave novih tehnologij.
S pomočjo te metodologije sem podal predlog za nadaljnji razvoj strateških rešitev v okviru informatizacije poslovanja v podjetju Thermana d. d. Ključne besede: menedžment, načrtovanje, organiziranje, poslovna strategija, informacijski sistem, informacijska tehnologija, strateško načrtovanje, informatizacija poslovanja, usklajenost strategij, konkurenčna strategija, konkurenčna prednost, hotelsko poslovanje, portfelj, ključni dejavniki uspeha (KDU), ključni kazalniki uspešnosti (KPI), sistemi za upravljanje s sredstvi, metodologija strateškega načrtovanja, strateški hotelski informacijski sistem (SHIS). Objavljeno v DKUM: 12.05.2011; Ogledov: 3690; Prenosov: 846 Celotno besedilo (1,93 MB) |