SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
SAMOPREVERJANJE ZNANJA S POMOČJO E-GRADIV
Marko Kupljen, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodobna razvojna paradigma zaradi naprednih tehnologij postavlja posameznika v novo vlogo, v kateri ne pozna ovir in omejitev pri razumevanju aplikativnih orodij in rešitev v digitaliziranemu svetu. Da posameznik lahko deluje nemoteno, je nujno obvladovanje aplikativnih znanj, ki mu omogočajo uporabo naprednih informacijsko komunikacijskih tehnologij. S pomočjo slednjih spoznava okolje, ki bi mu bilo sicer nedostopno. Zato je potrebno storiti kakšen korak naprej s pomočjo sodobnih tehnologij do večje ozaveščenosti in soočenosti z dogajanji in trendi v sodobnem svetu. Med majhne korake do teh ciljev in širjenja šolskega okolja sodi tudi multimedijsko podprta učilnica Zgod(b)oved in njegova spletna utrjevalnica. Ta naj bi spodbujala učence k veselju do učenja tistih stvari, ki nas opominjajo, da je svet mnogo širši kot pa samo sodobni napredujoči in vseobsegajoči digitalizirani svet. Informacijsko kumunikacijske tehnologije omogočajo samo pot ali bljižnico do novih spoznanj in ozaveščenosti o mnogo širšem svetu, ki nas obdaja zunaj omejenih digitaliziranih informacijskih okvirjev.
Ključne besede: - informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) - CourseLab - Samopreverjanje znanja - Zgod(b)ovedova utrjevalnica
Objavljeno: 20.01.2011; Ogledov: 1317; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

2.
PRIMERJAVA USPEŠNOSTI NAJVEČJIH PONUDNIKOV TELEKOMUNIKACIJSKIH STORITEV V SLOVENIJI IN BELGIJI S POMOČJO RAČUNOVODSKIH KAZALNIKOV
Marko Felicijan, 2012, diplomsko delo

Opis: Trg informacijskih in telekomunikacijskih tehnologij in storitev je postal del gospodarske in družbene infrastrukture in predstavlja eno najhitreje razvijajočih se področij. Današnja družba je prilagodila svoje delovanje in organiziranost hitremu tempu tehnološkega razvoja, saj je napredna tehnologija prisotna na vseh področjih življenja in dela. Novim tehnologijam in informacijskim rešitvam morajo še posebej podjetja, ki ponujajo telekomunikacijske storitve, slediti, saj je od tega odvisna njihova konkurenčnost na trgu. Proučevani vodilni ponudniki informacijskih in komunikacijskih tehnologij v Sloveniji (Telekom Slovenije, Si.mobil in Tušmobil) in Belgiji (Belgacom, KPN in Mobistar) temu tudi sledijo. Osnovna dejavnost omenjenih družb je zagotavljanje telekomunikacijskih storitev, ter načrtovanje in izdelava komunikacijskih omrežij. Družbe so danes del globalnega trga na katerem je vedno večja konkurenca, zato je nujno, da se slovenske družbe primerjajo tako z domačimi konkurenti, kot s tujimi. Z analizo računovodskih informacij lahko ocenimo uspešnost poslovanja določenega podjetja. Z analizo dobimo informacije, ki so zanimive za poslovodstvo, investitorje in upnike. Pri obravnavi posameznih podjetij sem uporabil informacije iz letnih poročil oziroma primerjal podatke iz temeljnih računovodskih izkazov obravnavanih podjetij. Čeprav je vsaka družba zgodba zase, lahko na podlagi izvedene premoženjsko-finančne analize trdim, da je najuspešnejši slovenski ponudnik informacijskih in komunikacijskih tehnologij družba Si.mobil. Prav tako je na podlagi izvedene analize izkazov poslovnega izida, poslovanje belgijskih telekomunikacijskih podjetji učinkovitejše in uspešnejše kot pri slovenskih, pri čemer je najuspešnejša belgijska družba Mobistar. Katero podjetje je primernejše za strateškega investitorja je po izračunanih kazalnikih še vedno težko določiti, saj je potrebno upoštevati še vrednost delnic, dobiček na delnico in obnašanje delnic obravnavanih podjetij na borzi.
Ključne besede: analiza poslovanja, informacijsko in komunikacijske tehnologije, letno poročilo, računovodsko poročilo, temeljni računovodski izkazi, računovodsko-finančna analiza, Slovenija, Belgija, Telekom Slovenije, Si.mobil, Tušmobil, Belgacom, KPN, Mobistar
Objavljeno: 04.07.2012; Ogledov: 3185; Prenosov: 159 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

3.
PREGLED REŠITEV ZA UVEDBO E-POSLOVANJA V MALIH PODJETJIH
Milan Radaković, 2012, diplomsko delo

Opis: V sodobnem času se zavedamo pomembnosti informacijskih tehnologij in njihovega vpliva na kakovost dela v podjetjih, učinkovitost, organiziranost in inovativnost. Ponudba sodobnih informacijskih tehnologij in programov je na današnji dan zelo široka. Za pravilno izbiro potrebne tehnologije sta potrebna predhodni pregled in analiza obstoječe ponudbe. V diplomskem delu smo želeli narediti delni pregled aktualnih ponudb za mikro in mala podjetja s poudarkom na prednostih in slabostih posameznih rešitev za uporabo v slovenskih mikro in malih podjetjih. Želimo, da bi bila analiza koristna in uporabna za podjetnike in podjetja. Ponudba rešitev je zelo široka, zato smo se osredotočili predvsem na rešitve, za katere menimo, da lahko mikro in malim podjetjem omogočijo največ prihrankov oziroma minimizacijo stroškov poslovanja. V sklopu diplomskega dela smo delno pregledali: tipe licenc in licenčne pogoje, računalništvo v oblaku, arhiviranje podatkov v oblaku, IP-telefonijo, operacijske sisteme, virtualizacijo, CRM sisteme, odprtokodne pakete za pisarniško poslovanje in odprtokodne rešitve za spletno trgovino. Vsekakor pa je končna odločitev stvar vsakega posameznika. Pomembno je, da pri svoji odločitvi upošteva specifiko svoje dejavnosti in potrebe.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, arhiviranje podatkov v oblaku, odprtokodni CRM za mala podjetja, odprtokodni pisarniški programski paketi, sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije in rešitve.
Objavljeno: 03.10.2012; Ogledov: 892; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

4.
VZPOSTAVITEV PROJEKTA MOBI@TUR
Denis Medić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji ima dostop do interneta več kot 60 odstotkov gospodinjstev in več kot 85 odstotkov poslovnih subjektov. Takšno razširjenost in penetracijo interneta velja izkoristiti in vsem uporabnikom omogočiti dostop do teh storitev na vsakem koraku. V informacijsko družbo so posredno vključeni vsi, še zlasti pa je vanjo potrebno aktivno vključiti ponudnike raznovrstnih storitev, ki tako uporabnikom ponudijo novo uporabniško izkušnjo. Turistična infrastruktura je v Sloveniji dobro razvita, nujno pa jo je potrebno podpreti z ustrezno informacijsko infrastrukturo, saj tako povežemo obilje vsebin ter turističnih informacij z neposrednimi uporabniki – turisti. Do čim boljšega informiranja turistov želimo priti z izkoriščanjem potencialov sodobnih telekomunikacijskih naprav. Na vsakem koraku jim želimo ponuditi vse relevantne informacije (gostinska ponudba, turistične znamenitosti, razgledne točke, aktivnosti…). Te morajo do turistov priti samodejno in na uporabniku prijazen način. Rešitev teh izzivov je pomembna za razvoj lokalne skupnosti kot turistične destinacije. Vizija projekta je doživetje pristno sladke Radovljice, s pametnim telefonom ali tabličnim računalnikom v roki, s pestrim naborom e-vsebin in e-storitev. Projekt prinaša nov način komuniciranja in dela s turisti ter širšo javnostjo in vpeljuje dolgoročne smernice razvoja turizma tudi širše regije. Projekt je naravnan tehnološko sodobno in trajnostno razvojno, je vsebinsko bogat, usmerjen k uporabnikom, turizmu, kulturi in kulturni dediščini. V diplomskem delu je podan projektni plan za realizacijo razvoja turistične infrastrukture, ki skupaj z vsebinskim delom naloge podaja razvojne usmeritve e-regije.
Ključne besede: obvladovanje projektov, turistična infrastruktura, informacijsko – komunikacijske tehnologije in storitve
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 454; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
SISTEM IZBOLJŠANJA KOMUNIKACIJE MED ZDRAVNIKOM IN PACIENTOVIM ZDRAVSTVENIM POOBLAŠČENCEM
Timi Soršak, 2016, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Komunikacija v zdravstvenih in socialnih organizacijah je danes ključnega pomena. Kakovost izvajanja zdravstvenih storitev temelji na primerni medosebni komunikaciji, tako med zaposlenimi znotraj timov kot tudi s pacienti ter njihovimi svojci. Namen magistrskega dela je predstaviti problematiko na področju posredovanja informacij pacientovim zdravstvenim pooblaščencem ter morebitne rešitve s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije oziroma programov za lažje posredovanje informacij in boljšo komunikacijo med zdravnikom in pooblaščencem. Raziskovalne metode: Uporabili smo metodo deskripcije, zgodovinsko metodo, metodo kompilacije in argumentacije. Pri empiričnem delu magistrskega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo, saj smo pridobivali podatke s pomočjo anketnega vprašalnika. Grafe smo oblikovali s pomočjo programa Microsoft Excel. Za ovrednotenje rezultatov smo uporabili metodo deskriptivne statistike. Po opravljeni analizi podatkov in sintezi ugotovitev smo predlagali spremembe. Rezultati: Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da ima 54 % tistih, ki so že bili v vlogi pooblaščenca za določene informacije, dobre izkušnje in so v večini primerov zadovoljni s podanimi informacijami s strani zdravnika. Smo pa ugotovili, da v 65 % največji problem za svojce predstavljajo slabša strokovnost in natančnost zdravnika, kadar predaja informacije, ter v 13 % zdravnikove ure v dopoldanskem času in slaba dostopnost zdravnikov v času njihovih uradnih ur. Sklep: Razberemo lahko, da se problemi pri prenosu informacij s strani zdravnika tistemu, ki je pooblaščen za informacije, pojavljajo predvsem pri dostopnosti zdravnika in njegovih uradnih urah. Le-te so v večini primerov v dopoldanskem času in večini službeno odsotnih ljudi to predstavlja oviro.
Ključne besede: komunikacija v zdravstvu, informacijsko-komunikacijske tehnologije v zdravstvu, kakovost v zdravstvu, timsko delo, management.
Objavljeno: 21.10.2016; Ogledov: 647; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Vpliv inovativnega izobraževanja in informacijsko-komunikacijske tehnologije na spremembe pedagoške paradigme
Andrej Flogie, 2016, doktorska disertacija

Opis: Za temelj naloge smo postavili neposredno korelacijo med izobraževalno teorijo in prakso. Predstavljen je izvirni znanstveni prispevk na področju razvoja edukacijske znanosti, s katerim se ukvarjajo vse države članice Evropske unije. Temelj izobraževalni teoriji v nalogi tako predstavljajo pomembni filozofski koncepti izobraževalnih sistemov kot tudi učne paradigme zadnjega obdobja. Na teh dveh izhodiščih je opredeljena didaktika, njen razvoj skozi čas in posledično izobraževalni sistemi posameznega družbenega okolja. Njihov razvoj skozi čas, medsebojno prepletanje in vloga skozi zgodovinska obdobja so predstavljeni v prvih treh poglavjih. Ob poznavanju posamezne učne paradigme in filozofskih konceptov določenega obdobja je namreč moč zaslediti usmerjenost družbe ter smer razvoja in razmišljanja le-te. Pri razmisleku o novih pedagoških paradigmah smo opredelili značilnosti mladostnika 21. stoletja ter odziv sodobne družbe na kritiko nekonkurenčnega izobraževalnega sistema s področja "kompetenc". Značilnosti današnjih generacij, opredeljene z različnih vidikov (od sociološkega, tehnološkega, psihološkega do filozofskega), in njihova pričakovanja predstavljajo nove izzive sodobne šole. Vse to so potrebni segmenti za vzpostavitev novega kognitivno nevroedukacijskega modela "Inovativne pedagogike 1:1". Da lahko vse te segmente povežemo v celosten multidimenzionalen model, pa potrebujemo še področje kognitivne znanosti. Predlagani multidimenzionalni model "Inovativne pedagogike 1:1" izpostavlja potrebo po celovitem pristopu k izobraževanju, ki temelji na kompetencah. Vloga šole je naučiti učence reševanja konkretnih življenjskih problemov oziroma jim dati izkušnjo uporabe različnih orodij za različne življenjske situacije. Model izpostavlja potrebo po celovitem pristopu k izobraževanju in pri tem izpostavlja tudi kompetenčno zasnovanost. Šola mora učence naučiti reševanja konkretnih življenjskih problemov oz. jim mora dati vsa potrebna orodja za to početje. S sintezo multidimenzionalnega modela inovativne pedagogike s predlaganim transdisciplinarnim modelom kognitivne nevroedukacije smo vzpostavili kognitivno nevroedukacijski model "Inovativne pedagogike 1:1". V sklopu raziskave v nalogi smo tako odkrili, da inovativni didaktični pristopi poučevanja, podprti s sodobno IKT, spreminjajo tradicionalni način in okolje učenja učencev ter imajo večji prispevek k doseganju višjih taksonomskih in kognitivnih ravni kompetenc kot uporaba klasičnih metod poučevanja. Dokazali smo, da je izobraževalni proces s takšnim pristopom v koraku s potrebami današnje digitalne družbe in gospodarstva. Prav tako smo dokazali, da imajo inovativni didaktični pristopi poučevanja, podprti s sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo, pozitiven psihosocialni vpliv na učence. Učenci, ki so deležni inovativnega didaktičnega poučevanja, podprtega s sodobno IKT, izražajo manj odklonilen odnos do šole. Vse to smo potrdili v sklopu empiričnega dela, predstavljenega v desetem poglavju. Le-ta temelji na načrtnem triletnem sodelovanju slovenske šolske politike (pristojnega ministrstva za šolstvo), raziskovalnih skupin in organizacij s tega področja (Zavod RS za šolstvo, Center za poklicno izobraževanje, Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, Pedagoški inštitut) in šestih naprednih osnovnih šol iz statistično depreviligiranih regij v sklopu projekta "Inovativna pedagogika 1:1 v luči kompetenc 21. stoletja". Dinamični večdimenzijski sistemski pogled na socio-tehnične preskoke pa predstavlja pogled v prihodnost razvoja slovenskega šolskega izobraževalnega sistema.
Ključne besede: izobraževanje, informacijsko komunikacijske tehnologije, IKT, inovativna pedagogika
Objavljeno: 10.11.2017; Ogledov: 463; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (7,45 MB)

7.
Analiza aktivnosti starostnikov za kvalitetno in varno staranje
Nadja Jurančič, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen naloge je preučiti in določiti vsakodnevne aktivnosti starostnikov, ki bi nam lahko omogočile lažje osnove za alarm oziroma pomagale oblikovati tehnološke rešitve zaznavanja aktivnosti starostnikov na daljavo. V nalogi predstavimo starostnike glede na njihovo osebnost, spol in telesne zmogljivosti v posameznih obdobjih njihovega življenja. Opredelimo vzroke in posledice demografskih sprememb, teorije staranja in pripravo na proces staranja. Natančneje predstavimo aktivno staranje in pomen informacijsko-komunikacijskih tehnologij za kvalitetno in varno staranje. Uporabili smo metodi opazovanja in anketiranja. Vsakodnevne aktivnosti smo razdelili na običajne in instrumentalne.
Ključne besede: vsakodnevne aktivnosti, starostniki, staranje, aktivno staranje, informacijsko-komunikacijske tehnologije
Objavljeno: 22.03.2017; Ogledov: 398; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

8.
Pravni vidiki Interneta stvari v Evropski uniji
Jerneja Horvat, 2017, magistrsko delo

Opis: Internet stvari je tehnologija, ki individualnim inteligentnim objektom omogoča, da se med seboj povezujejo, si izmenjujejo podatke in sprejemajo odločitve. Internet stvari pomembno posega na več pravnih področij, zaradi česar se pojavlja več vprašanj, zlasti v zvezi s pravico do zasebnosti ter z njo povezanega varstva podatkov in soglasja za zbiranje in obdelavo osebnih podatkov, diskriminacijo, konkurenčnim pravom, nazadnje pa odpira tudi pomembna vprašanja na področju pogodbenega in odškodninskega prava. Zaradi kompleksnosti ekosistema Interneta stvari in posledične večplastnosti povezanih naprav utegne imeti uporabnik, v primeru nastanka škode, velike težave pri dokazovanju njenega izvora. Pravo EU sicer določa objektivno odgovornost za proizvode z napako, vendar zaradi vsestranskosti povezanih naprav pogosto ni mogoče ločiti med proizvodom in storitvijo, za katero pa ta pravila ne veljajo. Nadalje se zaradi avtonomnosti povezanih naprav oblikuje nov tip pravnih poslov, ki jih med sabo sklepajo avtonomne naprave. Pravna negotovost v zvezi s temi pogodbenimi razmerji izvira iz vprašanja, ali in pod kakšnimi pogoji je oseba, v imenu katere je povezana naprava vstopila v pravno razmerje, pravno zavezana. Zaradi tehnologije Interneta stvari prihaja tudi do fenomena Velikega podatkovja, ki pomeni ogromno količino zbranih podatkov, ki se shranjujejo v oblakih na spletu. Zaradi novo pridobljene tržne vrednosti podatkov se je oblikovala potreba po zakonodajni reformi varstva podatkov v EU, ki bi učinkoviteje uredila to področje in zapolnila nastale pravne praznine, zaradi česar je EU sprejela Uredbo (EU) 2016/179 in Direktivo (EU) 2016/680, ki prinašata nekaj pomembnih novosti. Med drugim nova pravila posameznikom zagotavljajo večjo kontrolo nad lastnimi podatki in njihovo obdelavo, podeljujejo jim pravico do pozabe ter pravico do obveščenosti o nepooblaščenem dostopu do podatkov, predvidevajo pa tudi vgrajeno varstvo podatkov ter varstvo podatkov s privzetimi nastavitvami. V luči pospešenega digitalnega razvoja je EU oblikovala tudi Strategijo za enotni digitalni trg, na katerem želi, upoštevaje posebnosti spletnega okolja, zagotoviti enake pogoje in varno poslovanje kot na notranjem trgu in v okviru katerega spodbuja tudi razvoj Interneta stvari.
Ključne besede: Internet, Veliko podatkovje, Računalništvo v oblaku, varstvo podatkov, zasebnost, soglasje, informacijsko-komunikacijske tehnologije, varnost, Splošna uredba.
Objavljeno: 13.11.2017; Ogledov: 318; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

9.
Učinkovitost predlog e-gradiva za osebe s posebnimi potrebami
Monika Ferk, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen naloge je bil izdelati priporočila za izdelavo e-gradiv za osebe s posebnimi potrebami ter izmeriti njihovo učinkovitost. V raziskavo smo vključili gluhe in naglušne, slepe in slabovidne ter osebe z motnjami avtističnega spektra. Vsako skupino smo predstavili in opisali njihove ovire pri procesu izobraževanja. Ugotovili smo težave glede dostopnosti e-gradiv in skušali poiskati rešitve na osnovi informacijsko komunikacijskih tehnologij. Raziskava je vključevala pripravo priporočil za izdelavo e-gradiv na osnovi literature. Glede na priporočila smo izdelali prilagojene prototipe gradiv in jih z anketo ocenili za vsako skupino posebej. Rezultati so pokazali višjo stopnjo sprejetosti prilagojenega gradiva za vse opazovane skupine.
Ključne besede: e-izobraževanje, e-gradiva, posebne potrebe, informacijsko-komunikacijske tehnologije, dostopnost
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 439; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici