1. OTS 2023 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik 26. konference2023, zbornik Opis: V zborniku šestindvajsete konference OTS 2023 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev naprednih IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva. Ključne besede: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 62; Prenosov: 17
Celotno besedilo (32,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Vpliv informacijskega sistema na delovne procese zasneževanja v Nordijskem centru PlanicaMiha Mežik, 2022, magistrsko delo Opis: Smučarska središča in zimski športni centri so vedno bolj odvisni od uporabe naprav za umetno zasneževanje. Sistemi umetnega zasneževanja omogočajo več dohodka zimskim središčem, večjo zasedenost kapacitet turističnih namestitev, boljšo prepoznavnost lokalnega gospodarstva in zagotavljanje pogojev za športno vadbo vrhunskih športnikov.
V sklopu optimalnega izvajanja delovnih procesov, zmanjševanja stroškov in optimizacije poslovanja v Nordijskem centru Planica je ključnega pomena tudi učinkovito upravljanje sistema za umetno zasneževanje. Upravljanje sistemov zasneževanja se v večji meri izvaja s podporo informacijskih sistemov (IS), osnovanih na visokotehnoloških rešitvah. Delo vsebuje analizo obstoječega stanja informacijskega sistema in vseh podsistemov, ki upravljajo delovanje sistemske infrastrukture na področju zasneževanja. Na podlagi analize so opredeljene ključne usmeritve za vzpostavitev modela, ki bo omogočal učinkovito poslovanje in izvajanje delovnih procesov na področju zasneževanja. Ključne besede: sistemi umetnega zasneževanja, informacijski sistem, centralni nadzorni sistem, zimski športni center, Nordijski center Planica Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 263; Prenosov: 28
Celotno besedilo (2,48 MB) |
3. Uporaba geografskih informacijskih sistemov (GIS) pri načrtovanju poti javnega potniškega prometa na primeru Dunaja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMarko Stojanovič, 2022, diplomsko delo Opis: Tako posamezniki kot tudi podjetja vsakodnevno uporabljajo računalniško programsko opremo za načrtovanje poti, bodisi za transport materiala ali pa za potovanje ljudi. V diplomski nalogi smo se vprašali, kako uporabna je lahko programska oprema ArcGIS for Desktop na primeru modela transportne mreže za območje Dunaja. Ob računalniškem delu smo se tudi osebno odpravili na Dunaj in izmerili čas vožnje z JPP za vnaprej določene poti. Po primerjanju izmerjenih podatkov z rezultati računalniškega modela smo ugotovili, da naš model ni tako natančen, kot bi si želeli, vendar smo prišli do spoznanj, zakaj je tako in kako bi model lahko izboljšali. Ključne besede: geografski informacijski sistemi, ArcGIS for Desktop, javni potniški promet (JPP), Google Maps, Dunaj Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 201; Prenosov: 18
Celotno besedilo (8,55 MB) |
4. Računovodski informacijski sistemi v oblakih s primerom uvedbe v podjetju XYNejc Strnad, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu s pomočjo razpoložljive literature in na dejanskem primeru uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih opisujemo širok nabor značilnosti in posamezne korake uvedbe omenjenega sistema. Številni strokovnjaki namreč menijo, da predstavljajo računovodski informacijski sistemi v oblakih naslednji pomemben mejnik za računovodsko stroko, pri čemer ugotavljamo, da v slovenskem prostoru ni na razpolago dovolj literature, ki bi podjetjem pomagala pri uvedbi takšnega informacijskega sistema. Navedeno predstavlja osrednjo problematiko, ki jo s pomočjo tuje literature in dejanskega primera uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih rešujemo. Delo ponuja celovit vpogled na razvoj računovodskih informacijskih sistemov skozi čas, s poudarkom na tem, da se je vloga računovodje skozi razvoj informacijske tehnologije spreminjala. V skladu z navedenim ugotavljamo, da bo morda tudi tehnologija računalništva v oblakih ponovno nekoliko spremenila vlogo računovodje v podjetju, ki se bo s čedalje višjo stopnjo avtomatizacije določenih računovodskih procesov vedno bolj spreminjala v vlogo svetovalca poslovodstvu. Delo prav tako ponuja kritično oceno tehnologije računalništva v oblakih, ker se v njem posvečamo tako prednostim kot slabostim, pri čemer povzemamo različne strokovnjake, ki nimajo enakega mnenja o računalništvu v oblakih. V delu se še posebej posvečamo vidiku varovanja podatkov in obvladovanju tveganj, ker gre za pomembni temi, ki bi ju vsak uporabnik računalniških informacijskih sistemov v oblakih moral proučiti. Zaključek dela ponuja primerjavo štirih računovodskih informacijskih sistemov v oblakih, ki so bili v času pisanja na voljo slovenskim podjetjem, ter študijo primera uvedbe enega izmed v tem delu navedenih računovodskih informacijskih sistemov. Vpogled v postopek uvedbe računovodskega informacijskega sistema v oblakih na dejanskem primeru in podaja kritične ocene opisanega postopka uvedbe lahko slovenskim podjetjem nudita pomoč pri uvedbi takšnega informacijskega sistema v njihovo poslovanje, kar predstavlja enega izmed ciljev tega magistrskega dela. Ključne besede: računalništvo v oblaku, računovodski informacijski sistemi, varovanje podatkov v oblaku, trg računovodskih informacijskih sistemov Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 282; Prenosov: 51
Celotno besedilo (2,60 MB) |
5. Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetjaŽan Grošelj, 2022, magistrsko delo Opis: Za izbor teme Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetja, smo se odločili zaradi dela, ki ga upravljamo v podjetju, ki se ukvarja s proizvodno dejavnostjo, obenem pa je za njegovo rast in konkurenčnost nujno potreben prestop v digitalno dobo. Digitalizacijo smo obravnavali celostno, najprej v teoretičnem in nato tudi v praktičnem delu, kjer smo v začetku delo opravljali s pomočjo deskriptivne metode dela ter kompilacijo dela, kateri del je bil namenjen teoretičnim vsebinam. Empiričen del pa smo izvedli s pomočjo kvantitativne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom ter kasneje tudi z analizo priložnosti in nevarnosti. Z zastavljenimi raziskovalnimi vprašanji smo prišli do rezultatov, ki nam bodo pomagali digitalizacijo podjetja pripeljati do konca oziroma do ravni, kjer bomo lahko rekli, da je podjetje digitalizirano. Dobili smo jasne odgovore, da je za podjetje smiselno in nujno, da se loti digitalizacije, da sta informacijska sistema SAP in GOinfo najprimernejša ERP-, MES- in SCADA-sistema, ter da bi bilo za njuno implementacijo treba investirati od 27.000 EUR do 39.000 EUR, za samo implementacijo pa bi potrebovali od 6 do 12 mesecev. Prav tako smo dobili odgovor na najpomembnejše vprašanje, in sicer smo sklenili, da se digitalizacija v omenjenem podjetju absolutno izplača, saj je to edini način, da podjetje ostane konkurenčno na nepredvidljivem trgu. Na koncu smo podjetju predlagali tudi dodatne rešitve, s katerimi bi nadgradili osnovno raven digitalizacije. Predlagamo vpeljavo poslovne inteligence, prav tako bi jim predlagali vsa navodila za delo spraviti v video obliko, smiselna bi bila uporaba pametnih očal za pomoč pri delu, ter AR očal za šolanje novo pridobljenega kadra ter na koncu tudi predlog vpeljave AMR sistema (avtonomni mobilni roboti), s katerimi bi podjetje olajšalo delo zaposlenih ter pridobilo učinkovitost in urejenost proizvodnje in skladišča. Ključne besede: digitalizacija, majhno proizvodno podjetje, proizvodna, informacijski sistemi Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 392; Prenosov: 77
Celotno besedilo (2,42 MB) |
6. Varnost informacijskih sistemov ob prehodu dela na daljavo v času COVID-19 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostJaka Zore, 2022, diplomsko delo Opis: Hitri napredek in razvoj informacijskih tehnologij ter digitalizacija sodobnega življenja nam ni prinesla zgolj dostopa do velike količine podatkov ter poenostavljanja našega vsakdanjika, temveč tudi nove nevarnosti, ki nas lahko ogrožajo. Kibernetske grožnje, ki so z začetkom informacijske dobe veljale za redkost, so z razvojem in širšo dostopnostjo tehnologij postale naš vsakdanjik. Napadalci za dosego svojih ciljev vse bolj iščejo nove priložnosti, ki bi jih lahko izkoristili v svoj prid.
Ena izmed njih je bila epidemija COVID-19. Zaradi svetovne epidemije se je ustavilo celotno življenje, podjetja pa so čez noč začela z delom od doma. To je predstavljalo velik problem, saj veliko podjetij do takrat dela od doma ni prakticiralo. Porajala so se številna vprašanja, kako poskrbeti za zaščito informacijskih sistemov in podatkov podjetja ter zavarovanje naprav za delo od doma. V raziskovalnem delu smo preverili, kako dobro so se spoprijela s to krizo IT podjetja v Sloveniji. Ugotovili smo, da so se podjetja dobro pripravila na prehod delo na daljavo, ter uporabila različne vrste zaščitnih mehanizmov, ki so poskrbeli za varnost in preprečitev napadov. Podjetja pa so prav tako izvedla različna izobraževanja na temo varnega dela in zaposlenim podala smernice za varno delo. Kljub temu pa bodo morala podjetja še naprej nadgrajevati tako mehanizme kot tudi znanje svojih zaposlenih, saj bo v prihodnosti kibernetskih napadov vedno več. Ključne besede: informacijska varnost, informacijski sistemi, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 377; Prenosov: 85
Celotno besedilo (2,48 MB) |
7. |
8. Upravljanje z zalogami in digitalizacija skladišča v podjetju ilambienti d.o.o. : diplomsko deloKlaudio Sukič, 2022, diplomsko delo Opis: Optimalno upravljanje z zalogami postaja ključen del vsakega prodajnega podjetja in lahko močno vpliva na uspešnost podjetja. Tradicionalni pristopi pri upravljanju in dokumentiranju zalog v današnjem vse bolj konkurenčnem okolju niso več dovolj. Ker se je podjetje v zadnjih dvajsetih letih močno razširilo, so se pojavile mnoge težave s pravilnim dokumentiranjem in upravljanjem z zalogami. Določanje ustrezne ravni zalog je ključnega pomena, saj zaloga veže denar in vpliva na uspešnost.
Diplomsko nalogo sestavljata teoretični in praktični del. V uvodnem delu smo opredelili problematiko, cilje in težo predpostavke in omejitve ter predvideli metode dela.
V teoretičnem delu smo opredelili pomen upravljanja zalog z vidika različnih avtorjev. Opisali različne vrste zalog in opredelili tri skupine stroškov, ki jih povzročijo zaloge, ter pojasnili pomen optimalne količine zalog. Predstavili smo dva možna modela za spremljanje zalog.
V praktičnem delu je sledila predstavitev podjetja, ki zajema zgodovino, dejavnost in način delovanja. Opredelili smo način delovanja v skladišču, vse od uskladiščenja do opreme blaga. Opisali smo problematiko sedanjega načina vodenja skladišča. Kot rešitev smo predlagali digitalizacijo skladišča in posodobitev sedanjega informacijskega sistema.
Sodobna tehnologija omogoča malim podjetjem, da delujejo na načine, ki so bili še pred eno generacijo nemogoči. Tehnologija omogoča zaposlenim boljšo komunikacijo, lastnikom podjetij omogoča učinkovitejše upravljanje stroškov ter prodajo izdelkov in storitev na nove in drugačne načine. Ključne besede: zaloga, blago, digitalizacija, stroški, informacijski sistemi Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 328; Prenosov: 78
Celotno besedilo (2,94 MB) |
9. Znanstveno-raziskovalni izzivi na poti digitalne preobrazbe2022, zbornik Opis: Digitalna preobrazba se nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za poenostavitev poslovanja, povečanje učinkovitosti, inoviranje proizvodov in storitev, prilagajanje potrebam strank, spreminjanje načinov dela in povezovanja znotraj in med organizacijami. Ima širši vpliv, zato je pomembno, da jo obravnavamo celovito (z vidika ekonomije, družbe in okolja). V monografiji predstavljamo teme s področja digitalne preobrazbe, ki bodo organizacijam in posameznikom v tem procesu v pomoč pri lažjem prehodu v digitalno poslovanje. V prispevkih opisujemo merjenje digitalne in podatkovne zrelosti v malih in srednje velikih podjetjih, analizo vpliva digitalnih tehnologij na elemente poslovnega modela, vpliv digitalne probrazbe na posameznika in družbo na problemu tehnologije podkožnih mikročipov ter spremembe obnašanja potrošnikov. Sledijo prispevki o uporabi tehnologije veriženja podatkovnih blokov in pregled raziskav na področju interneta stvari in kiberfizičnih sistemov, metodologija za obravnavo strateške usklajenosti med poslovnim delom podjetij in informacijsko tehnologijo ter pristop Essence, ki povezuje standarde kakovosti programske opreme in inženiring programske opreme. Ključne besede: digitalna preobrazba, informacijski sistemi, raziskovalni trendi, organizacijske vede, poslovni sistemi Objavljeno v DKUM: 23.08.2022; Ogledov: 383; Prenosov: 50
Celotno besedilo (14,47 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Vpliv zaupanja zaposlenih v spremembe pri uvajanju informacijskih rešitevBrigita Krt, 2022, magistrsko delo Opis: Dandanes se na vsakem koraku srečujemo s spremembami, tako v zasebnem življenju kot tudi v poslovnem. Težnja po spremembah in pozitivni naravnanosti do njih je zelo velika in hkrati nujno potrebna za uspeh. Da pa so spremembe pozitivno sprejete in v nadaljevanju tudi uspešno izpeljane, je potrebno upoštevati nekaj ključnih dejavnikov, ki k temu veliko prispevajo. Največji pomen za uspešnost uvedbe sprememb v podjetju imata pozitivna naravnanost do sprememb in odprtost zaposlenih do njih. Da to lahko dosežemo, je potrebna dobra komunikacija. Če so ti osnovni pogoji izpolnjeni, je podjetje na dobri poti, da bo sprememba oz. inovacija uspešno sprejeta in nenazadnje tudi uvedena.
Za podjetja je danes pomembno, da sledijo novim smernicam, trendom in stremijo k izboljševanju poslovanja, saj jim to prinese večjo optimizacijo, nižje stroške, lažje in enostavnejše delovne procese in še mnogo več.
Za dobro in kvalitetno poslovanje morajo podjetja uvesti in izpopolnjevati informacijske rešitve. Postopki uvedbe so lahko različni, odvisni so v prvi vrsti od potreb, zahtev, vložka, velikosti in celovitosti podjetja. Ob končani uvedbi informacijske rešitve so potrebna testiranja in določeni popravki, nato pa tudi spremljanje, ki nam pove, kdaj je potrebno sistem nadgraditi in posodobiti.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu sem predstavila vpliv, ki ga imajo spremembe na zaposlene, in odgovorila na vprašanje, na kakšen način bi naj spremembe v podjetju uvajali. Nenazadnje sem se posvetila tudi temu, kako naj bi podjetja uvajala informacijske rešitve.
V praktičnem delu sem najprej predstavila primer nadgradnje sistema SAP v podjetju BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje, kjer sem tudi sama zaposlena. Nato sem s pomočjo anketnega vprašalnika, ki sem ga poslala podjetjem, raziskovala, kakšen je vpliv zaposlenih na uvajanje informacijskih rešitev, ali lahko zaposleni vplivajo na uspešnost uvedbe, ali so pripravljeni sprejeti novosti in kateri so ključni dejavniki uspešne uvedbe. Ključne besede: Spremembe, informacijski sistemi, ERP, organizacija, zaposleni. Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 427; Prenosov: 36
Celotno besedilo (2,90 MB) |