1. Preživetje v sencah: Primerjava igralnih algoritmov v zvrsti preživetvenih grozljivkSara Dugi, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali vpliv iskalnih algoritmov na igralno izkušnjo v preživetvenih grozljivkah. Analizirali smo algoritme A* iskanje, dvosmerno iskanje, iskanje v širino, pohlepni algoritem in Dijkstrov algoritem. Raziskava je pokazala, da izbira algoritma močno vpliva na dinamiko igre in občutek napetosti. A* in pohlepni algoritem povečujeta hitrost in dinamičnost, medtem ko iskanje v širino in Dijkstrov algoritem zagotavljata stabilnost. Dvosmerni algoritem pa uravnoteži hitrost in natančnost sledenja. Prilagoditev algoritmov glede ne cilje igre lahko bistveno izboljša igralčevo izkušnjo. Keywords: Preživetvene grozljivke, iskalni algoritmi, umetna inteligenca, igralna izkušnja, dinamika igre Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 3 Full text (12,33 MB) |
2. Uporaba drevesnega preiskovanja Monte Carlo za inteligentno vodenje igralnih agentov v Rogue-podobnih igrahBenjamin Jeran, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na implementacijo igralnega agenta za Rogue-podobne igre. V teoretičnem delu smo najprej opisali, kaj so Rogue-podobne igre ter izpostavili njihove glavne značilnosti. Naredili smo pregled igralnih agentov in njihovih pristopov ter se na koncu dotaknili osnovne implementacije algoritma drevesnega preiskovanja Monte Carlo, pri katerem smo uporabili formulo UCT za izbiranje vozlišč. V praktičnem delu smo s pomočjo algoritma zgradili igralnega agenta za Rogue-podobno igro ter naredili raziskavo, kako dobro se je ta obnesel v igranju. Raziskovali smo, kako dobro se agent na podlagi algoritma MCTS izkaže proti igranju nasprotnika, ki izbira naključne poteze. Algoritem MCTS se je ob koncu praktičnega dela dobro izkazal za uporabo v Rogue-podobnih igrah. Keywords: Rogue-podobne igre, MCTS, inteligentno vodenje agentov, okrepitveno učenje Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 5 Full text (2,00 MB) |
3. Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole : magistrsko deloLiza Klajnšek, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole smo raziskovali vpliv vsakodnevnega vključevanja gibalnih iger v učni proces na spominske sposobnosti učencev. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 40 učencev drugega razreda, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperimentalna skupina je vsakodnevno sodelovala v gibalnih igrah pri različnih predmetih, kontrolna skupina pa je sledila običajnemu delu brez vključevanja dodatnih gibalnih iger v učni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da so se spominske sposobnosti eksperimentalne skupine po intervenciji izboljšale, medtem ko so se sposobnosti kontrolne skupine poslabšale. Največji napredek so pokazale deklice, ki so bile pred intervencijo manj telesno aktivne, medtem ko pri dečkih ni bilo opaziti pomembnega napredka. Gibalne igre so imele pozitiven vpliv na motivacijo, pozornost in koncentracijo učencev, kar je prispevalo k lažjemu delu in boljšim rezultatom v učnem procesu. Izvedena intervencija potrjuje pomembnost vključevanja gibanja v učni proces za celostni razvoj otrok, še posebej tistih, ki sicer niso telesno dovolj aktivni. Ključne ugotovitve poudarjajo, da gibanje izboljšuje spominske sposobnosti in prispeva k boljšemu učnemu uspehu, hkrati pa krepi telesno in duševno zdravje otrok. Keywords: kognitivni razvoj, spominske sposobnosti, gibanje, gibalne igre Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 14 Full text (1,00 MB) |
4. Razvoj 3D igre za več igralcev v pogonu UnityLovro Breznik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga v teoretičnem delu obsega zgodovino in razvoj večigralskih iger ter analizira pogonu Unity, njegove prednosti, slabosti in uspešne igre v tem pogonu. V praktičnem delu naloge je izdelan prototip večigralske prvoosebne strelske igre z vodo v pogonu Unity. S pomočjo eksperimentov so preizkušane različne funkcije, prav tako je spremljan njihov vpliv na uporabniško izkušnjo. V nalogi so predstavljeni igralci, igralno polje ter implementacija, ki zajema logiko strežnika, igralca, streljanja in metanja balonov. Izdelava večigralske igre je pokazala, da razvoj takšne igre zahteva več časa in znanja v primerjavi z enostavnejšimi enoigralskimi igrami. Keywords: Unity, razvoj igre, večigralska igra Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 5 Full text (1,76 MB) |
5. Evolutionary games on multilayer networks : a colloquiumZhen Wang, Lin Wang, Attila Szolnoki, Matjaž Perc, 2015, review article Abstract: Networks form the backbone of many complex systems, ranging from the Internet to human societies. Accordingly, not only is the range of our interactions limited and thus best described and modeled by networks, it is also a fact that the networks that are an integral part of such models are often interdependent or even interconnected. Networks of networks or multilayer networks are therefore a more apt description of social systems. This colloquium is devoted to evolutionary games on multilayer networks, and in particular to the evolution of cooperation as one of the main pillars of modern human societies. We first give an overview of the most significant conceptual differences between single-layer and multilayer networks, and we provide basic definitions and a classification of the most commonly used terms. Subsequently, we review fascinating and counterintuitive evolutionary outcomes that emerge due to different types of interdependencies between otherwise independent populations. The focus is on coupling through the utilities of players, through the flow of information, as well as through the popularity of different strategies on different network layers. The colloquium highlights the importance of pattern formation and collective behavior for the promotion of cooperation under adverse conditions, as well as the synergies between network science and evolutionary game theory. Keywords: kooperacija, sociološke mreže, evolucijske igre, kolektivni pojav, samo-organizacija, fazni prehodi, recipročnost, fizika socioloških sistemov, cooperation, social networks, evolutionary games, collective phenomena, self-organization, phase transitions, reciprocity, physics of social systems Published in DKUM: 17.09.2024; Views: 0; Downloads: 1 Link to full text |
6. Uporaba strateške matematične igre Mancala v predšolskem obdobju : diplomsko deloNatalija Domadovnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu naloga predstavi, kako pomembno je v zgodnjem otroštvu spodbujati otroke k raziskovanju matematičnih pojmov na način, ki je skladen z njihovim naravnim načinom učenja skozi igro. Poudarja, da so igre, kot je Mancala, učinkovito orodje za razvijanje osnovnih matematičnih veščin, kot so štetje, prepoznavanje vzorcev in razumevanje količin, ter za krepitev strateškega mišljenja.
Empirični del naloge je osredotočen na sistematično vpeljavo matematične igre Mancala v vrtcu, v skupino otrok, starih od pet do šest let. Cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri otroci usvojijo pravila igre in kako pogosto posegajo po igri. Med izvajanjem dejavnosti so otroci pokazali visoko stopnjo zanimanja za igro, kar se je odražalo v njihovi želji po samostojnem igranju in raziskovanju pravil igre. Keywords: Predšolsko obdobje, matematika, strateške igre, Mancala Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 30; Downloads: 20 Full text (1,85 MB) |
7. Razvoj računalniške igre zvrsti obramba stolpovTilen Hegediš, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je bilo razviti 2D računalniško igro zvrsti obramba stolpov. V teoretičnem delu smo najprej opisali zvrsti računalniških iger obramba stolpov, opisali pomembnejše komponente, opisali dva starejša in dva bolj znana primera teh računalniških zvrsti in predstavili Unity računalniški pogon, v katerem smo razvijali igro. V praktičnem delu smo se osredotočili na sam razvoj igre, kjer smo najprej pripravili prazen projekt in vanj uvozili vsa potrebna sredstva. Razvili in opisali smo posamezne komponente igre in na koncu še implementirali uporabniški vmesnik. Keywords: Razvoj računalniške igre, obramba stolpov, Unity, 2D Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 290; Downloads: 69 Full text (3,20 MB) |
8. Razvoj računalniške igre »finding habo« s pomočjo knjižnice pygameMatej Habjanič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je bil prikazan razvoj računalniške igre "Finding Habo" s pomočjo knjižnice Pygame. Knjižnica je bila podrobneje spoznana od modulov, ki jih vsebuje, do njihove implementacije in uporabe. Prav tako je bil obravnavan programski jezik Python, v katerem deluje ta knjižnica. Predstavljeno je bilo tudi psihološko ozadje razvoja igre, pa tudi koncepti, ki so bili izdelani pri načrtovanju igre. Keywords: Pygame, Python, razvoj igre, Finding Habo Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 294; Downloads: 58 Full text (1,72 MB) |
9. Spoznavanje elementov plesa skozi didaktične igre v predšolskem obdobju : diplomsko deloKatja Terplan, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Spoznavanje elementov plesa skozi didaktične igre v predšolskem obdobju je pripraviti plesne dejavnosti v obliki didaktičnih iger in raziskati, ali bodo otroci skozi te dejavnosti spoznali elemente plesa.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen pojem plesa, razvoj plesa po svetu, plesna vzgoja in elementi plesa.
Predstavljen je ples v kurikulumu za vrtce in ples v predšolskem obdobju.
V empiričnem delu so predstavljene priprave za dejavnosti v vrtcu. Sledijo evalvacije dejavnosti, ki so bile izvedene z otroki v vrtcu. Otroci so bili načrtno spremljani preko opazovalnega protokola.
V zaključku so strnjena opažanja in ugotovitve raziskave. Ugotovljeno je bilo, da so otroci skozi didaktične igre uspešno spoznavali in usvajali osnovne elemente plesa. Poudarjen je pomen plesnih didaktičnih iger v vrtcu, ki so neprecenljivo orodje za spodbujanje otrokovega razvoja na vseh področjih. Keywords: Elementi plesa, didaktične igre, predšolski otrok. Published in DKUM: 02.08.2024; Views: 110; Downloads: 26 Full text (2,95 MB) |
10. Umetna inteligenca kot inovativni pomočnik učitelju pri ustvarjanju didaktičnih iger na razredni stopnji poučevanja : magistrsko deloMaša Kermavc, 2024, master's thesis Abstract: Učenje skozi igro predstavlja sodoben način poučevanja, ki učencem omogoča aktivno vključitev v učni proces ter zabavno pridobivanje novih znanj. Vendar pa je didaktičnih iger, še posebej na razredni stopnji, zelo malo. Orodje umetne inteligence, ChatGPT, učiteljem omogoča lažjo individualizacijo učnih potreb učencev, kar je še posebej koristno pri oblikovanju didaktičnih iger. Namen magistrskega dela je bil ustvariti didaktično igro s pomočjo umetne inteligence, natančneje s pomočjo ChatGPT-ja na osnovi primera izdelave didaktične igre, ki bo ustrezala interdisciplinarnemu povezovanju različnih predmetov na razredni stopnji ter jo izvesti z učenci 4. razreda. V praktičnem delu magistrskega dela smo na podlagi pregledanih učnih ciljev razvili didaktično igro, osredotočeno na znanje o slovenskih ljudskih pravljicah. S tem smo pri učencih razvijali tako bralne veščine kot tudi sposobnost sodelovanja z drugimi. Ugotovili smo, da orodje ChatGPT lahko izboljša učiteljevo učinkovitost pri ustvarjanju didaktičnih iger z omogočanjem hitrega prilagajanja pouka individualnim potrebam učencev. Kljub temu pa se sooča z omejitvami, kot sta plačljivost naprednejšega modela in neresnične informacije. Keywords: umetna inteligenca, didaktične igre, besedno izražanje, ChatGPT, moderni načini poučevanja Published in DKUM: 21.06.2024; Views: 203; Downloads: 79 Full text (2,24 MB) |