| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 310
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporabnost elementarnih, štafetnih in drugih iger pri delu z najmlajšimi nogometaši : diplomsko delo
Aleksander Maslić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Nogomet je eden najbolj priljubljenih športov na svetu, ki že v zgodnjem otroštvu pritegne številne otroke. V začetnih fazah vključevanja otrok v nogometni trening ima pomembno vlogo predvsem igrivost, saj igra predstavlja naravno okolje učenja in razvoja. Otroci med igro pridobivajo osnovne gibalne izkušnje, razvijajo socialne veščine, se učijo pravil ter vzpostavljajo pozitiven odnos do gibanja in športa nasploh. Pri najmlajših nogometaših, starih med 5 in 8 let, je ključno, da vadbeni proces temelji na načelih celostnega razvoja. Otroci v tem obdobju namreč še niso zreli za sistematično učenje kompleksnih tehničnih in taktičnih elementov igre, zato mora biti vadba prilagojena njihovim razvojnim, fizičnim in umskim značilnostim. Osrednji del vadbenih vsebin pri najmlajših tako predstavljajo različne elementarne, štafetne in druge igre. Te prek zabave in gibanja omogočajo razvoj osnovnih motoričnih, socialnih in psiholoških sposobnosti. Cilj diplomske naloge je predstaviti pomen in uporabnost elementarnih, štafetnih ter drugih oblik iger pri delu z najmlajšimi nogometaši. Poudarek je na vlogi trenerja, primerni strukturi vadbenega procesa, ciljih vadbe in razvoju otrok v tem starostnem obdobju. Poleg tega so v diplomski nalogi z grafičnimi prikazi in opisi predstavljene elementarne, štafetne in druge igre za doseganje različnih ciljev pri delu z mladimi nogometaši.
Keywords: otrokova igra, nogometna igra, nogometni trener, gibalna vsestranost, elementarne, štafetne in druge igre
Published in DKUM: 29.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (5,00 MB)

2.
Pravljice in lutke: spodbujanje ustvarjalne igre in sodelovanje otrok skozi pripovedovanje in dialoško branje : diplomsko delo
Tinkara Semenič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali pomen lutk in dialoškega branja pri pripovedovanju pravljic v predšolskem obdobju ter njihov vpliv na otroško igro v kotičkih. Lutka se je izkazala kot močno motivacijsko in didaktično sredstvo, ki povezuje besedo, podobo in gib ter otrokom omogoča, da postanejo aktivni soustvarjalci zgodbe. V praktičnem delu smo izvedli tri pravljice, ki smo jih priredili v dialoško obliko, in opazovali, kako otroci zgodbo podoživljajo v igri po dejavnostih. Rezultati so pokazali, da lutke in dialoško branje pomembno spodbujajo jezikovno izražanje, sodelovanje in ustvarjalnost otrok. V eni izmed priredb so otroci pokazali najbogatejše jezikovno izražanje, v drugi se je izraziteje razvijalo gibalno in zvočno izražanje, v tretji pa so otroci dosegli najcelovitejšo ustvarjalno igro z uporabo različnih didaktičnih spodbud. Intervjuja z vzgojiteljicama sta potrdila opažanja, da lutke povečujejo otrokovo motivacijo, razumevanje in sodelovanje. Sklepno ugotavljamo, da lutke in dialoško branje predstavljajo učinkovito pot za spodbujanje domišljije, jezika in socialnega učenja v predšolskem obdobju.
Keywords: lutka, pravljica, dialoško branje, predšolski otrok, igra v kotičkih
Published in DKUM: 29.10.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,36 MB)

3.
Znanje o varni hrani med osnovnošolci predmetne stopnje in inovativni pristop poučevanja varne hrane skozi igro : magistrsko delo
Mateja Fekonja, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je bila izvedena obsežna raziskava o poznavanju varne hrane med učenci predmetne stopnje slovenskih osnovnih šol. V ta namen je bil razvit strukturiran anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 1.178 učencev iz različnih osnovnih šol po vsej Sloveniji. Analiza zbranih podatkov je pokazala, da je znanje učencev o varni hrani pomanjkljivo, pri čemer so dekleta v povprečju izkazovala višjo raven znanja kot fantje. V okviru raziskave je bila razvita tudi didaktična družabna igra z naslovom »Varna hrana – naša skupna odgovornost: Od vil do vilic«. Cilj igre je bil učencem na interaktiven in njim prijazen način približati tematiko varnosti hrane ter preveriti njen vpliv na raven znanja pri učencih izbrane osnovne šole. Primerjava rezultatov pred in po igranju igre je pokazala statistično značilno izboljšanje znanja učencev, kar potrjuje, da je igra učinkovito didaktično orodje za krepitev zavedanja in znanja o varni hrani med osnovnošolci izbrane šole.
Keywords: varna hrana, znanje, osnovnošolci, učenje, družabna igra
Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (3,11 MB)

4.
Multisenzorna predstava za otroke s posebnimi potrebami s poudarkom na otrocih z motnjo vida : magistrsko delo
Tjaša Simonič, Nastja Pirc, 2025, master's thesis

Abstract: Otroci s posebnimi potrebami, predvsem otroci z motnjo vida, so velikokrat prikrajšani za različne aktivnosti v svojem življenju. Pogosto se ne morejo aktivno in enakovredno vključevati v kulturne dejavnosti, saj te zanje večinoma niso ustrezno prilagojene. V sodobnem času skušamo tudi te otroke s pomočjo različnih prilagojenih pripomočkov vključiti v raznolike aktivnosti, kar jim omogoča bolj izpopolnjeno življenje. Ena izmed takih dejavnosti je tudi multisenzorna predstava. To je oblika gledališke oziroma izkustvene dejavnosti, ki otrokom s pomočjo različnih čutov (voh, tip, sluh, vid) skuša resnično izkušnjo. Takšne predstave spodbujajo komunikacijo, krepijo senzorično zaznavanje in utrjujejo občutek vključenosti v družbo. Ravno to raznolikost in vpliv teh občutkov smo želeli raziskati v našem magistrskem delu. S pomočjo multisenzorne predstave, ki smo jo pripravili, smo skušali raziskati, kako bi otroke skozi igro vključili v samo dogajanje ter s pomočjo njihovih čutov razvijali čutne zaznave in obogatili njihovo izkušnjo sveta.
Keywords: multisenzorna predstava, posebne potrebe, otroci z motnjo vida, prilagojeni pripomočki, igra
Published in DKUM: 20.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (2,35 MB)

5.
Spoznavanje čustev s pomočjo igre vrtiljak čustev za otroke in mladostnike z okvaro vida : magistrsko delo
Maša Cigut, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Spoznavanje čustev s pomočjo igre Vrtiljak čustev za otroke in mladostnike z okvaro vida je sestavljeno tako iz teoretičnega kot praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili slepoto in slabovidnost, opisali življenje otrok in mladostnikov z vidno okvaro, čustva in čustveno inteligentnost pri slepih in slabovidnih ter njihovo zaznavanje čustev v vsakdanjem življenju. V sklopu tega smo opisali dosedanje prikaze čustev slepim in slabovidnim. Pomembno se nam je zdelo opisati igro slepih in slabovidnih otrok, pri čemer smo kot primer čustvenega učenja pri nas še posebej izpostavili nedavno prilagojeno igro Vrtiljak čustev. V praktičnem delu smo izdelali inovativno, didaktično-pogovorno igro Vrtiljak čustev s tipnimi obrazi čustev, prilagojenimi čustvenimi karticami, ki s svojimi vprašanji in nalogami spodbujajo čustveno pismenost in inteligentnost otrok z vidno okvaro, ter QR-kode zvočnih posnetkov čustev in čustvenih kartic, ki igro še dodatno zvočno opremijo in hkrati popestrijo. Namen izdelave magistrskega dela je bil razširiti in obogatiti nabor prilagojenih iger za slepe in slabovidne, ki so na tržišču pogosto finančno nedostopne. Izdelana prilagojena igra Vrtiljak čustev omogoča raziskovanje, prepoznavanje, razumevanje ter izražanje čustev, krepi čustveno pismenost ter s kombinacijo taktilnih, pogovornih in zvočnih elementov ustvarja varno, igrivo-učno okolje za spoznavanje šestih osnovnih čustev (veselja, žalosti, strahu, jeze, presenečenja, gnusa) z dodatkom čustva ljubezni. Igro Vrtiljak čustev smo evalvirali s slepimi otroki iz Centra IRIS in polnočutnimi otroki ter ugotovili, da je ustrezno prilagojena, dostopna in privlačna za obe skupini otrok ter predstavlja učinkovito multisenzorično igrivo-učno orodje za spodbujanje razvoja čustvene pismenosti.
Keywords: slepi in slabovidni otroci in mladostniki, čustva, vrtiljak čustev, didaktično-pogovorna igra, multisenzorno učenje, čustvena pismenost
Published in DKUM: 17.10.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (7,01 MB)

6.
Spoznavanje tehničnih spretnosti predšolskih otrok s pomočjo didaktične igrače : diplomsko delo
Nika Založnik, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavan pomen razvijanja tehničnih spretnosti pri predšolskih otrocih s pomočjo didaktične igrače. Namen naloge je raziskati, kako lahko skrbno zasnovana didaktična igrača – v tem primeru didaktična hiša – spodbuja razvijanje tehničnega razmišljanja, razvoj fine motorike in reševanje problemov pri otrocih drugega starostnega obdobja. V raziskavi je sodelovalo 20 opazovanih otrok iz dveh skupin vrtca, starih od tri do pet let, vključenih v namensko oblikovano dejavnost z didaktično igračo. Uporabljena je bila metoda opazovanja z vnaprej določenimi kriteriji. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti tehnične vzgoje v predšolskem obdobju, pomen igre za otrokov razvoj in vloga vzgojitelja pri spodbujanju tehničnih spretnosti. V praktičnem delu sta opisani izdelava didaktične hiše in izvedba opazovanja otrok med igro z njo v vrtčevskem okolju. Rezultati opazovanja so pokazali, da igrača učinkovito spodbuja otrokovo radovednost, samostojnost, sodelovanje in razvoj ročnih spretnosti. Otroci so skozi igro razvijali osnovno tehnično razumevanje in se hkrati učili reševanja nalog na zanimiv in otroku prijazen način. Na podlagi ugotovitev je moč sklepati, da je vključevanje tehničnih vsebin v predšolsko vzgojo prek didaktičnih igrač pomembno in učinkovito za celostni razvoj otroka.
Keywords: tehnične spretnosti, didaktične igrače, didaktična hiša, predšolski otroci, igra
Published in DKUM: 30.09.2025; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (3,34 MB)

7.
Razvijanje empatične zmožnosti v komunikacijskem modelu književne vzgoje : magistrsko delo
Polona Ducman, 2025, master's thesis

Abstract: Empatična zmožnost je ključen element recepcijske zmožnosti in se razvija v okviru učnega načrta za književno vzgojo v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Empatična zmožnost je tesno povezana s sposobnostjo privzemanja perspektive. Magistrsko delo Razvijanje empatične zmožnosti v komunikacijskem modelu književne vzgoje raziskuje vpliv tega modela na povečano empatijo preko uporabe igre vlog in pisanja dnevnika književnih oseb pri 12 učencih 3. razreda, na primeru književnega dela Pepelka. Raziskava je bila izvedena s študijo primera in metodo branja v nadaljevanjih, ki sta bili kombinirani z dialoškim branjem ter igro vlog. Naloga obravnava vprašanja, kot so ali je metoda branja v nadaljevanjih v kombinaciji z igro vlog primerna za razvijanje zmožnosti privzemanja perspektive ter z njo povezane empatične zmožnosti, ali obstajajo razlike v številu besed, ki izražajo empatijo pri Pepelki, mačehi, sestri in kraljeviču in ali se bo stopnja empatije povečala pri identifikacijski figuri oziroma pri tistih književnih osebah, ki so jih učenci ocenili kot dobre književne osebe. Ugotavlja se, da je branje v nadaljevanjih v kombinaciji z igro vlog primerna metoda za razvijanje zmožnosti privzemanja perspektive. Stopnja empatije se ni bistveno povečala z identifikacijsko figuro, se je pa izraziteje povečala pri tistih književnih osebah, ki so jih učenci ocenili kot dobre.
Keywords: empatija, komunikacijski model književne vzgoje, igra vlog, dnevnik branja v nadaljevanjih
Published in DKUM: 26.09.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (21,16 MB)

8.
Razvoj spletne igre za risanje s podporo realno-časovne komunikacije z uporabo tehnologije signalr
Tilen Kričaj, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Spletne večigralske igre, ki temeljijo na sodelovanju in interakciji med igralci v realnem času, zahtevajo učinkovite rešitve za sinhronizacijo podatkov in hitro izmenjavo sporočil med odjemalci in strežnikom. Diplomsko delo obravnava razvoj spletne igre za risanje in ugibanje pojmov, pri čemer je poudarek na uporabi knjižnice SignalR za vzpostavitev stabilne in odzivne realnočasovne komunikacije. Predstavljene so osnovne tehnologije za prenos podatkov v realnem času, kot so WebSockets, Server-Sent Events in long polling. Opisana sta postopka načrtovanja in implementacije tako strežniškega kot odjemalskega dela aplikacije ter sinhronizacija risbe med več uporabniki.
Keywords: spletna igra, realno časovna komunikacija, SignalR, WebSocket, Server-Sent Events, long polling, ASP.NET
Published in DKUM: 23.09.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (2,52 MB)

9.
Glasbene in glasbeno–didaktične igre v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Manca Verbančič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Razvoju osebnosti otrok dajemo vse večji pomen, posvečamo mu več časa ter posledično tudi raziskav. Ob tem pa vedno bolj odkrivamo tudi pomen, ki ga ima glasbena vzgoja na razvoj otrokove osebnosti. Igra je tista, ki razvija otrokovo divergentno vedenje, raziskovanje in preizkušanje ter otroku predstavlja osnovo za primarne oblike učenja, ki so osnova za razvoj celovite osebnosti. Diplomsko delo z naslovom Glasbene in glasbeno–didaktične igre v prvem starostnem obdobju sestoji iz teoretičnega ter praktičnega dela. V teoretičnem delu smo z uporabo strokovne literature opredelili otroško igro, pojem didaktična igra in glasbeno–didaktične igre. Sledi opredelitev glasbenega razvoja, dejavnosti ter didaktična izhodišča glasbeno–didaktičnih iger. Kasneje smo s pomočjo literature oblikovali primere glasbenih ter glasbeno–didaktičnih iger, primernih za prvo starostno obdobje. Naš namen je bil raziskati pomen in vlogo glasbenih in glasbeno-didaktičnih iger pri razvoju splošnih in glasbenih sposobnosti predšolskih otrok ter na osnovi teoretičnih spoznanj oblikovati nove primere glasbenih ter glasbeno–didaktičnih iger za otroke prvega starostnega obdobja.
Keywords: otroška igra, predšolsko obdobje, glasbena vzgoja, glasbene igre, glasbeno–didaktične igre
Published in DKUM: 05.09.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (773,62 KB)

10.
Stališča staršev o matematiki v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Danaja Brumen, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Predšolsko obdobje je izjemno pomembno pri spoznavanju osnovnih matematičnih konceptov. Zelo pomembni so prepoznavanje oblik in vzorcev, štetje ter dojemanje količin, vse to pa gradi temelj celostnega kognitivnega razvoja otrok. Otroci pri vsakodnevnih aktivnostih doma pridobijo prve izkušnje z matematiko, starši pa večinoma igrajo ključno vlogo pri krepitvi njihove radovednosti in odnosa do matematike. V vrtcu vzgojitelji dopolnjujejo naučeno in z različnimi aktivnostmi, kot so igre in strukturirane dejavnosti, spodbujajo razumevanje matematičnih pojmov ter gradijo otrokovo samozavest in motivacijo. Sodelovanje med starši in vrtcem je ključno, saj lahko pomembno prispeva k večji vključenosti staršev in usklajenemu spodbujanju ter podpori otrokovega matematičnega razvoja. Empirični del predstavlja izsledke raziskave, ki je zajela 102 starša predšolskih otrok. Namen raziskave je bil preučiti mnenja staršev glede poznavanja kurikula, pomena zgodnjega učenja matematike, vlog staršev in vzgojiteljev ter matematičnih dejavnosti, ki jih najpogosteje izvajajo doma. Raziskava je pokazala, da starši prepoznavajo pomen zgodnjega spoznavanja matematičnih vsebin, vendar si mnogi želijo več znanja in podpore za izvajanje matematičnih dejavnosti doma. Matere so bolj seznanjene s kurikulom kot očetje, pogostost dejavnosti pa je povezana z vrsto igre in dolžino obiskovanja vrtca. Večina staršev verjame v skupno odgovornost z vrtcem in poudarja pomen sodelovanja pri otrokovem matematičnem razvoju.
Keywords: matematika, igra, zgodnje učenje, stališča staršev, sodelovanje, vrtec
Published in DKUM: 29.08.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (3,02 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica