| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Večkriterijski model za ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev
Teja Recek, 2019, magistrsko delo

Opis: Problem, ki ga obravnavamo v magistrski nalogi je ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev. To ni trivialna naloga, saj ocenjevanje kakovosti storitev obsega ocene različnih deležnikov in njihovo zaznavo (gost, ponudnik), različne kriterije, ki so lahko medsebojno povezani ali si celo nasprotujoči, pri tem so nekateri kriteriji merljivi, drugi zgolj opisni. Kadar govorimo o kakovosti storitev, je problem tudi v razliki med pričakovanji in zaznano kakovostjo opravljene storitve. V preteklosti je bilo več poskusov razvoja splošnega modela ocenjevanja hotelskih storitev. Večina teh temelji na modelu SERVQUAL ali njegovih izpeljankah, noben pa se ni izkazal za dovolj uporabnega in učinkovitega. Iz tega razloga smo se odločili razviti večkriterijski odločitveni model, ki temelji na ideji ekspertnega sistema, ponuja pa transparentne razlage ocen kakovosti, ki služijo kot vodilo za stalno izboljševanje kakovosti. Pri oblikovanju modela smo izhajali iz obstoječih modelov (predvsem SERVQUAL in večdimenzionalnega hierarhičnega modela ocene kakovosti hotelskih storitev), ki so dosegljivi v literaturi in znanja domenskih ekspertov. Za razvoj modela smo uporabili metodo DEX, ki je implementirana v programskem orodju DEXi. Model smo preverili na dveh primerih hotelov. Rezultati so pokazali, da je model uporaben, vendar ga bo potrebno preveriti na več, od nas neodvisnih, primerih. Ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev je zelo pomembno, saj lahko tako zagotavljamo uspešno in učinkovito poslovanje hotela in predvsem stalno izboljševanje kakovosti storitev.
Ključne besede: hotelske storitve, turizem, kakovost, odločitveni model, ocenjevanje storite
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1596; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

2.
POVEZAVA MED CENO IN KAKOVOSTJO NA PRIMERU MAJHNIH NAMESTITVENIH PONUDNIKOV
Barbara Fekonja, 2013, magistrsko delo

Opis: Ljudje, danes vse več potujejo zaradi različnih razlogov, kot so sprostitev, kultura, poslovni razlogi in drugo. Vsak namestitveni ponudnik, pa si želi, da bi prav njega obiskalo čim več gostov. Obisk določenega namestitvenega ponudnika je odvisen od različnih dejavnikov. Ko se ljudje odločajo, da bodo določenega namestitvenega ponudnika obiskali imajo v mislih že določen kraj kam bodo odpotovali, tako da izbirajo med ponudniki v izbranem kraju. Najpomembnejši dejavnik za izbor pa se pojavi v ceni, ter ponujeni kakovosti za to ceno. V našem raziskovalnem delu smo raziskovali povezavo med ceno in kakovostjo hotelskih storitev na primeru majhnih namestitvenih ponudnikov v Sloveniji. Po ugotovitvah iz raziskave, bi lahko rekli, da morajo namestitveni ponudniki za pridobitev čim več gostov in vrnitev le teh razumeti povezavo med kakovostjo, ki jo ponujajo in ceno, ki jo pričakujejo kot protivrednost. Raziskovalno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili storitve in hotelske storitve. Opisali smo odjemalčevo zadovoljstvo s storitvami, ter s tem povezanimi priporočili, zvestobo ter pripadnostjo. V nadaljevanju teoretičnega dela smo opredelili cene storitev, zaznavanje in merjenje cen. Cene storitev so različne od ponudnika do ponudnika. Za določitev cene je predvsem pomembno, kaj je vključeno v ponudbo. Večja kot bo ponudba, večja bo cena. Odjemalci pa ceno zaznavajo različno, odvisno od njihovih zahtev in pričakovanj. Zadnje poglavje teoretičnega dela v raziskovalnem delu je poglavje o kakovosti storitev. Opredelili smo splošno kakovost, ter opisali kako merimo kakovost storitev. Ugotovili smo, da je pojem kakovost kompleksen pojem, katerega ponudniki namestitev določajo z vključenim celotnim procesom storitev. V tem poglavju smo opisali tudi merjenje kakovosti storitev. Merjenje kakovosti storitev, pomeni zbiranje statističnih podatkov iz strani odjemalcev in obdelave le teh. Podatke lahko zberemo na različne načine, s pomočjo anketnega vprašalnika, intervjuja in podobno. Drugi del raziskovalnega dela je empirični del. V tem delu smo analizirali vse zbrane podatke iz anketnega vprašalnika in jih primerno prikazali. Kot raziskovalna vprašanja smo si zastavili osem hipotez. Hipoteze smo računali s pomočjo t-testa, ANOVE in linearne regresije. Po pridobljenih in izračunanih podatkih smo ugotovili, da H1, H2, H3, H4 in H5 zavrnemo ter H6, H7 in H8 sprejmemo. Torej lahko trdimo, da med spoloma ne obstajajo statistično značilne razlike pri zaznavanju kakovosti in cene. Prav tako med starostnimi skupinami ne obstajajo razlike pri zaznavanju kakovosti in cene. Raziskovalno vprašanje »višja kot bo cena, višja bo kakovost hotelskih storitev« ne drži, ker glede na odgovore anketirancev vidimo, da kakovost ni odvisna od cene storitev. Anketiranci namreč ocenjujejo, da je kakovost storitev odlična tudi pri nizki ceni hotelskih storitev. Ostale tri hipoteze sprejmemo, ker drži, da »višja kot bo kakovost, višje bo zadovoljstvo«, »ugodnejša kot bo cena, višje bo zadovoljstvo« in »višja kot bo stopnja zadovoljstva, večja je verjetnost priporočil namestitve«.
Ključne besede: kakovost, cena, zadovoljstvo, priporočila, majhni namestitveni ponudnik, hotelske storitve
Objavljeno v DKUM: 15.01.2014; Ogledov: 1347; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici