| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 127
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv avtomobilskih pnevmatik in njihovega vzdrževanja na obremenjevanje okolja
Luka Piškurič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo opisali ravnanje z izrabljenimi avtomobilskimi pnevmatikami (IAG), kako pnevmatike vplivajo na onesnaževanje okolja in preverili smiselnost lastne reciklaže vulkanizerjev. Veliko ljudi se ne zaveda, kako zelo avtomobilske pnevmatike vplivajo na okolje – ne le izrabljene pnevmatike, temveč tudi med samo uporabo (hrup, vpliv na porabo goriva, delci od obrabe pnevmatik). Ukvarjali se bom z načinom nastanka teh odpadkov in tudi njihovo predelavo. Dotaknili se bomo tudi drugih načinov onesnaževanja s pnevmatikami. S tem mislimo predvsem hrup, ki ga oddajajo, in pa večja poraba goriva, ki nastane zaradi neustreznih oziroma izrabljenih pnevmatik.
Ključne besede: izrabljene avtomobilske gume (IAG), reciklaža, pnevmatike, onesnaženje, hrup, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 45; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 306; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Ključne besede: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 238; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

4.
Pretvorba odpadne plastike v alternativna pogonska goriva : diplomsko delo
Maja Bagari, 2021, diplomsko delo

Opis: Sodobna družba teži k izboljšanju problematike plastičnih odpadkov, zato v veljavo vstopajo procesi za razgradnjo polimerov, katerih končne produkte lahko ponovno uporabimo ali energetsko izkoristimo. Eden takih je piroliza, s katero iz odpadne plastike pridobimo visoko kalorične produkte. To so: sintetični plini, trden karboniziran ostanek in tekoče pirolizno olje, ki predstavlja potencialno gorivo za motorje z notranjim zgorevanjem. Diplomska naloga zajema posodobitev že obstoječe pirolizne naprave v smeri, da ta omogoča izvedbo eksperimentov v zaščitni atmosferi. Na posodobljeni progi je izvedena piroliza dveh vrst odpadnih polimerov, pridobljeni tekoči produkti pa so podrobneje analizirani, z namenom ugotoviti njihovo uporabnost kot alternativno tekoče gorivo.
Ključne besede: odpadna plastika, piroliza, pirolizna olja, goriva
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 264; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

5.
Vpliv tolerančnih razredov na zmogljivost ladijskega vijaka : diplomsko delo
Jure Vobner, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) obravnava deviacije v obratovanju ladijskega vijaka, kot posledico nenatančnosti izdelave. Predstavljene so vse geometrijske lastnosti in njihov vpliv na obratovanje, kratko je povzet standard kateri zavzema kontrolo geometrije. Izvedena je analiza vpliva računske mreže na rezultate, pridobljena je najbolj optimalna vrsta te mreže na podlagi konvergence in primerjave rezultatov z empiričnimi izračuni. Postavljen je enak numerični eksperiment za vse tolerančne razrede. Vse skupaj se zaključi z povezavo numeričnih in realnih rezultatov preko porabe goriva. Na podlagi ugotovitve je ovrednotena natančnost numeričnega eksperimenta in tako podan zaključek.
Ključne besede: Ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, zmogljivostne karakteristike, ISO 484, optimizacija, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 08.09.2021; Ogledov: 259; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (7,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Potencial platooninga za zmanjšanje porabe goriv in emisij co2
Matija Sitar Močnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Transportni sektor se danes sooča z vse strožjim zaostrovanjem predpisov s področja izpustov okolju škodljivih emisij, kar je panogo transporta prisilo v prevzemanje novih pristopov. Platooning je perspektivna tehnologija predvsem zaradi potenciala, ki ga takšna rešitev prinaša na področju varnosti v prometu, bolj tekočega odvijanja prometa, porabe goriva in na področju onesnaževanja okolja. Prav zaradi tega smo v našem delu naredili pregled prometne politike na ravni Evropske unije, na kratko predstavili relevantne predpise s področja cestnega prometa in varovanja okolja ter pregledali, kako je avtonomna vožnja opredeljena v zakonodaji. Nadalje smo predstavili delovanje platooninga in primere dobrih praks oziroma prvih testiranj te tehnologije v vsakdanjih razmerah. Na koncu smo naredili še izračune, kako bi uporaba platooninga v vsakdanu vplivala na porabo goriva in izpuste emisij ogljikovega dioksida tako v evropskem kot tudi v slovenskem sektorju cestnega tovornega prometa. Ugotovili smo, da je platooning vsekakor perspektivna tehnologija, saj pripomore k zniževanju porabe goriva, kakor tudi k zniževanju emisij ogljikovega dioksida, poleg tega pa pozitivno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa.
Ključne besede: promet, platooning, emisije, ogljikov dioksid, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 479; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

7.
Katalitična piroliza polimernih odpadkov : diplomsko delo
Laura Berglez, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana katalitična piroliza in njena primerjava med različnimi vzorci odpadne plastike. Pirolizo smo izvedli na nizko gostotnem polietilenu (LDPE), visoko gostotnem polietilenu (HDPE), polipropilenu (PP) in polistirenu (PS). Kot katalizator smo uporabili zeolit ZAP-USY. Naredili smo celotno primerjavo rezultatov, določili IR spektre tekočega produkta, naredili primerjavo kurilne vrednosti z dizelskim gorivom in izračunali energetsko razmerje celotnega procesa pirolize. Ugotovili smo, da največ olja dobimo pri pirolizi HDPE s katalizatorjem in pri PP, ko v reakcijsko komoro nismo dodali katalizatorja. Pri upoštevanju vseh izmerjenih parametrov in meritev, je za pirolizo najboljše uporabiti plastiko tipa HDPE.
Ključne besede: katalitična piroliza, odpadni polimeri, katalizator, sintetična goriva, IR spektri
Objavljeno v DKUM: 15.09.2020; Ogledov: 382; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

8.
Analiza dostopnosti surovin za izdelavo baterij v električnih vozilih
Rok Dvoršak, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu se osredotočimo na rast proizvodnje električnih vozil in posledično izrabljanje nekaterih redkih kovin, ki so ključne za izdelavo takšnih vozil. Skozi teorijo o baterijah in s pomočjo številne strokovne literature ter poročil ugotovimo, da je najbolj ogrožena kovina kobalt. Razlog za to je centraliziran izvoz te kovine iz politično nestabilne države Demokratične Republike Kongo in odvisnost od proizvodnje drugih kovin. Ugotovimo, da proizvodnja električnih vozil ni v celoti odvisna od izpostavljene kovine, tako da lahko pričakujemo padec cen električnih vozil. Raziščemo dodatne rešitve, s katerimi bi lahko zmanjšali odvisnost avtomobilske industrije od nestabilnega trga.
Ključne besede: alternativna goriva, električna vozila, redke kovine, kobalt, litij
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 742; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

9.
Problem onesnaževanja okolja s prometom in alternativna rešitev lpg in cng
Marija Dernač, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga zajema preučitev onesnaževanja okolja s prometom in vpliva prometa na okolje in zdravje ljudi. Osredotočena je na dve alternativni gorivi, in sicer stisnjen zemeljski plin (CNG) in utekočinjen naftni plin (LPG). V drugem delu je prikazano stanje onesnaženosti okolja zaradi prometa v Sloveniji in stanje uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Izvedena je spletna anketa, kjer smo preverili poznavanje in uporabo omenjenih alternativnih goriv. Pregledali smo primere dobrih praks uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Ker smo kot eno izmed možnih rešitev za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom navedli možnost prehoda na alternativno gorivo LPG ali CNG, smo izdelali izračun za povprečen čas povrnitve investicije v predelavo vozila na LPG in nakup tovarniškega vozila na CNG gorivo. Navedli smo tudi druge možne rešitve za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom, katerega v določeni meri kot posamezniki lahko rešimo z vsakodnevnimi ukrepi, in navedli smo tudi druge možne rešitve, kot so uvedba eksternih stroškov ali uvajanja zelenih mest v državi.
Ključne besede: utekočinjen naftni plin, stisnjen zemeljski plin, alternativna goriva, onesnaževanje okolja, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 07.01.2020; Ogledov: 820; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
Posodobitev voznega parka Pošte Slovenije d.o.o. - PE Ravne na Koroškem
Tilen Stefanovič, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo zajema podnebne spremembe, trajnostno delovanje, alternativna goriva, opis Pošte Slovenije d.o.o. in njeno poslovno enoto na Ravnah na Koroškem. Cilj naloge je prikazati posodobitev voznega parka trenutnih vozil na notranje izgorevanje z okolju prijaznejšimi alternativami. V uvodu je opisan problem, zastavljeni so cilji, predpostavke in omejitve ter metode dela. V teoretičnem poglavju smo opisali trajnostno delovanje, politiko trajnostnega delovanja v Evropi in Sloveniji ter njeno zgodovino, ki sega vsaj okoli 40 let v preteklost, ko je bil ustanovljen prvi program Združenih narodov za ohranjanje okolja. Opisani so tudi načini s katerimi se dosega trajnostno delovanje in opis alternativnih vozil. V drugem poglavju je narejen posnetek splošnega delovanja Pošte Slovenije d.o.o., s poudarkom na voznem parku njene poslovne enote na Ravnah na Koroškem. Opisano je trajnostno delovanje Pošte Slovenije, sodelovanje z elektro podjetjem Gen-i, prikaz postopka naročanja vozil Pošte Slovenije preko javnega naročanja ter opis splošnega delovanja poslovne enote in voznega parka na Ravnah na Koroškem. Med rešitvami, ki smo jih predstavili, je uporaba vozil na alternativna goriva ter izračun povračila investicije za nakup novih vozil, ki bi jih bilo smiselno zamenjati z obstoječimi.
Ključne besede: Pošta Slovenije, vozni park, trajnostno delovanje, alternativna goriva, alternativna vozila
Objavljeno v DKUM: 30.07.2019; Ogledov: 954; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici