| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj ročnih spretnosti pri pouku spoznavanja okolja s poudarkom na uporabi naravnega materiala - gline
Anja Cvetko, 2021, magistrsko delo

Opis: Že kot otroci v šolah spoznavamo naravo in se od nje učimo, jo raziskujemo in se trudimo, da jo ohranimo. V šolah kot otroci preko razrednega pouka in kasneje preko študija odkrivamo vse razsežnosti narave, pri čemer vključimo vseh svojih pet čutov. Osredotočili smo se predvsem na Spoznavanje okolja s poudarkom na uporabi naravnih materialov za razvoj ročnih spretnosti pri otrocih. Eden teh naravnih materialov je glina, ki je uporabna kot material za oblikovanje različnih izdelkov, ki so namenjeni vsakdanjemu življenju ali zabavi ali pa učenju, pri tem pa so nam potrebne le domišljija, inovativnost in zagnanost, da bo glina pokazala vse svoje prednosti, koristnosti in razsežnosti uporabe. Poudarek je na spoznavanju gline v zgodnjem otroštvu, torej v času, ki je povezan z začetki osnovnošolskega pouka. Predstavljene so neverjetne možnosti uporabe gline, predvsem pri otrocih prvega triletja devetletke. Oblikovanje z glino omogoča praktično dejavnost in bogati praktične izkušnje, hkrati pa razvija domišljijo in razvoj finomotorične koordinacije rok in prstov, s tem pa ponuja široko paleto znanj. Učitelj učencem odkriva skrivnosti gline kot naravnega materiala, jih spodbuja k skupinskemu delu in krepi njihov izkustveni svet. V magistrski nalogi smo predstavili številne osnovne šole, v katerih je del učnega procesa v zgodnjih letih spoznavanje gline kot sredstva za razvoj ročnih spretnosti in predlagali zamisli o uporabi gline med poukom spoznavanja okolja, kar je zelo pomembno za učni razvoj učencev. Pripravili smo anketni vprašalnik, s katerim smo preverili trenutno stanje pri razvoju ročnih spretnosti pri pouku spoznavanja okolja v številnih šolah v Podravju oz. v Prlekiji kot regiji večjega dela Štajerske. Empirična raziskava je pokazala, da je glina v šolah pri učnem procesu pogosto uporabljen naravni material, saj jo uporabljajo vsi učitelji za namen razvoja ročnih spretnosti učencev, pri tem pa so pomembne učiteljeve delovne sposobnosti. Spol učiteljev in delovna doba poučevanja ne vplivata na izbiro učnih oblik kot večinoma tudi ne na izbiro in uporabo različnih obdelovalnih orodij za obdelavo gline. Prav tako spol učiteljev, delovne izkušnje in razred poučevanja nimajo vpliva na izbiro izdelkov iz gline, kar so npr. izdelki za igranje, izdelki za okras in izdelki za uporabo. Eden izmed problemov je na nekaterih šolah le pomanjkanje materiala in orodij za obdelovanje gline. Pokazalo se je tudi, da učitelji na splošno menijo, da učenci prvega triletja osnovnih šol nimajo dovolj razvitih ročnih spretnosti, verjamejo pa, da si lahko učenci pri pouku spoznavanja okolja ročne spretnosti pridobijo. Na osnovi ugotovitev pri empiričnem delu smo navedli več praktičnih izboljšav ročnih spretnosti, te so: učenci se naj dlje ukvarjajo z oblikovanjem gline, npr. s sodelovanjem na tehniških dnevih, pri vpeljavi neobveznega izbirnega predmeta, na posebnih krožkih in delavnicah, pri raznih šolskih projektih in tekmovanjih, na šolskih vrtovih, lahko tudi v medijih (na televiziji), končno pa tudi pri različnih obšolskih aktivnostih.
Ključne besede: ročne spretnosti, motorični razvoj, predmet Spoznavanje okolja, izdelki iz gline
Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 1144; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (5,26 MB)

2.
3.
Mehanske lastnosti vezljivih zemljin v odvisnosti od količine vode in mineralne sestave
Bojana Dolinar, Ludvik Trauner, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je pojasnjeno razmerje med vsebnostjo vode, mineraloškimi in mehanskimi lastnostmi zasičenih glin. Ugotovitve, ki temeljijo na teoretični analizi, so bile potrjene eksperimentalno, na monomineralnih vzorcih glin. Ugotovljeno je bilo, da je količina medzrnske vode, ki določa nedrenirano strižno trdnost in stisljivost glin, sestavljena iz proste porne vode in trdno adsorbirane vode na zunanje površine glinenih zrn. Količina proste pornevode je za različne zasičene gline pri enaki nedrenirani strižni trdnostiin enaki efektivni napetosti po konsolidaciji enaka, prav tako pa tudidebelina vodnega filma okoli glinenih zrn. Celotna količina trdno adsorbirane vode je odvisna od specifične površine glin. Rezultat tega dela jeanalitično podana odvisnost med vsebnostjo vode in mehanskimi lastnostmi glin ob upoštevanju njihovih mineraloških značilnosti.
Ključne besede: gline, specifična površina, nedrenirana strižna trdnost
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2391; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (490,24 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
ZATIRANJE PERONOSPORE VINSKE TRTE (Plasmopara viticola Berl & de Toni) V INTEGRIRANI IN EKOLOŠKI PRIDELAVI GROZDJA Z UPORABO ALTERNATIVNIH SREDSTEV ZA VARSTVO RASTLIN
Martina Gomzi, 2014, magistrsko delo

Opis: V letih 2010, 2011 in 2012 smo izvedli poljske poskuse v vinogradu sorte 'Sauvignon' z namenom primerjave uspešnosti zatiranja peronospore vinske trte (Plasmopara viticola Berl. & de Toni) pri integrirani in ekološki pridelavi s škropilnimi programi, ki so ali pa niso vključevali uporabe bakrovih pripravkov. Stopnja učinkovitosti škropilnih programov v letih 2010 in 2012 je znašala od 97 do 99 %, v letu 2011 pa od 88 do 97%. V letih 2010 in 2012 so bili vsi preučevani programi povsem enakovredni, delno tudi zato, ker vremenske razmere niso bile ugodne za razvoj bolezni. Statistično značilne razlike med posameznimi škropilnimi programi beležimo le v letu 2011. Najnižjo stopnjo učinkovitosti sta imela ekološka programa (EKO z bakrom 97,1 % in EKO brez bakra 88,3 %). Če bakrovih pripravkov nismo uporabljali, se stopnja uspešnosti zatiranja peronospore vinske trte tako v integrirani kot v ekološki pridelavi, z izjemo leta 2011, ni značilno zmanjšala. Na osnovi dobljenih rezultatov ne moremo zanesljivo trditi, da bi se lahko popolnoma odpovedali uporabi bakrovih pripravkov za zaščito trte pred boleznimi.
Ključne besede: peronospora vinske trte, zatiranje, karbonati, fosfonati, kisle gline, rastlinski izločki
Objavljeno v DKUM: 13.06.2014; Ogledov: 3294; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Glina od tradicije do osnovne šole
Andreja Krauthaker, 2009, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je bil predstaviti glino kot kiparski material v osnovni šoli. V okviru diplomske naloge smo predstavili nekaj splošnih teoretičnih značilnosti gline kot so lastnosti, vrsta, priprava in oblikovanje. Osredotočili smo se tudi na lončarstvo, ki je predstavljalo v preteklosti v Prekmurju zelo razširjeno domačo obrt, danes pa je skoraj povsem izumrlo. Ena izmed redkih, bolj znanih kulturnih dediščin lončarstva, se je še ohranila v Filovcih. V praktičnem delu smo se om
Ključne besede: Likovna vzgoja, osnovna šola, glina, obdelava gline, lončarstvo
Objavljeno v DKUM: 31.05.2009; Ogledov: 4050; Prenosov: 792
.pdf Celotno besedilo (12,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici