| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 187
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv glasbenih dejavnosti na otroka z gibalno oviranostjo v predšolskem obdobju : magistrsko delo
Nuša Balažic, 2022, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrskega dela so podrobneje opisani vzroki, stopnje in definicija gibalne oviranosti, ki jih je v pedagoškem delu dobro poznati, če imajo strokovni delavci v skupini oz. oddelku otroka z gibalno oviranostjo. Teoretični del se poleg podrobnega opisa otrok z gibalno oviranostjo nanaša še na glasbene dejavnosti v vrtcu, cilje glasbene terapije in opis vpliva, ki ga imajo različne glasbene dejavnosti na otroka z gibalno oviranostjo. Glavni namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kako glasbene dejavnosti vplivajo na deklico z zmerno gibalno oviranostjo, ki je vključena v predšolsko okolje. S pomočjo polstrukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli z deklico, njeno mamo in vzgojiteljico, smo ugotovili, da deklica rada sodeluje v glasbenih dejavnostih tako v domačem okolju kot v predšolski skupini. S pomočjo enoletnega naključnega opazovanja v predšolski skupini smo ugotovili, da glasbene dejavnosti pozitivno vplivajo na počutje deklice z gibalno oviranostjo in ji omogočajo vključevanje v skupino vrstnikov. S pomočjo opazovanja smo ugotovili tudi, da se deklica najraje udeležuje plesnih dejavnosti, pevskih dejavnosti in nekoliko manj pa uživa pri igranju, kjer se mora posebej osredotočati na delovanje rok in prstov.
Ključne besede: otroci z gibalno oviranostjo, glasbene dejavnosti v vrtcu, glasbena terapija, glasba in otroci z gibalno oviranostjo
Objavljeno v DKUM: 26.01.2023; Ogledov: 37; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
Ljudsko petje v Spodnji Savinjski dolini in priredbe za pevski zbor : magistrsko delo
Gašper Kundih, 2022, magistrsko delo

Opis: Ljudsko petje je v Sloveniji najbolj prepoznaven znak ohranjanja glasbene kulturne dediščine naših prednikov. O ljudskem petju v Spodnji Savinjski dolini ne najdemo literature, ki bi zajemala zgodovino in delovanje skupin ljudskih pevcev tega območja, ter opis prireditev, na katerih se skupine ljudskih pevcev predstavljajo. V teoretičnem delu smo s pomočjo zgodovinske in deskriptivne metode raziskali nastanek, zgodovino in delovanje vseh skupin ljudskih pevcev Spodnje Savinjske doline ter predstavili prireditve, katerih namen je ohranjanje ljudskega petja. Naredili smo pregled nastopajočih skupin in števila skupin na predstavljenih prireditvah. Predstavili smo tudi ljudsko glasbo Slovenije in navedli usmeritve, ki so pomembne pri transkribiranju ljudskega večglasja, in usmeritve, ki so ključnega pomena pri poustvarjanju ljudske pesmi. Razjasnili smo tudi razlike med obdelavami ljudskih pesmi za pevski zbor. V praktičnem delu smo zapisali in analizirali ljudsko večglasje štirih ljudskih pesmi, ki so na repertoarju skupin ljudskih pevcev Spodnje Savinjske doline. Za te skladbe smo napisali priredbe za mešani pevski zbor.
Ključne besede: Ljudska glasba, ljudsko petje, ljudsko večglasje, Spodnja Savinjska dolina, priredbe
Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 117; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (8,45 MB)

3.
Rap glasba in kriminaliteta : diplomsko delo Visokošolskega [i. e. visokošolskega] študijskega programa Varnost in policijsko delo
Manca Lavrič, 2022, diplomsko delo

Opis: Hiphop kultura in rap glasba veljata za eno najpopularnejših kultur in glasbenih zvrsti na svetu. Hkrati pa rap glasba velja za najbolj kontroverzno zvrst v svetu glasbe. Rap je znan po kriminalnem in nasilnem pripovedovanju zgodb, ki vključujejo rasno diskriminacijo, seksizem, zlorabo prepovedanih substanc, ter poveličujejo nasilje, ki je najbolj značilno za glasbeno zvrst "gangsta rap". "Gangsta rap" je v preteklosti povzročil veliko preglavic tudi varnostnim organom v Ameriki, kjer se je ta zvrst razvila. Rap izvajalci so od tedaj imeli zelo veliko podporo poslušalcev, saj so si upali govoriti o stvareh, o katerih so bili ljudje do takrat tiho. Govorili so o resnosti in nevarnosti življenja na ulicah in nezadovoljstvu državnih in varnostnih organov. Od tedaj so rap besedila polna nasilnih zgodb, groženj in zbadanj. V videospotih in besedilih pesmi danes lahko zasledimo veliko več zlorabe alkohola in prepovedanih substanc. Glasbeniki poslušalce tako rekoč nagovarjajo, kako dobro in zabavno je jemati in poskušati nove droge ter kako neverjetne občutke to prinese. Povezovanje rap glasbe in kriminalitete pa potrjujejo tudi nasilne smrti nekaterih velikih rap glasbenikov kot tudi smrti zaradi prevelikega odmerka prepovedanih drog. V nekaterih primerih so se rap besedila uporabljala tudi že na sodiščih kot dokaz priznanja, naklepanja ali zgolj razmišljanja o storitvi kaznivega dejanja. Vendar se je treba zavedati, da so mnoga besedila napisana zgolj kot pripoved zgodbe nekoga drugega ali zgolj dobro izmišljene zgodbe. Ta kultura in zvrst glasbe sta predvsem priljubljeni pri mladih, na katere ima internet še posebno velik vpliv. Lahko se vprašamo, kako vsa ta besedila, nagovarjanja in prikazovanja nasilja in kriminalnih dejanj vplivajo na njih.
Ključne besede: rap glasba, kriminaliteta, hip hop kultura, gangsta rap, mladi, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 03.01.2023; Ogledov: 64; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (733,62 KB)

4.
Razvoj orkestra/orkestracije od baročnega do jazz orkestra in vloga klaviature, elektronskih pripomočkov ter sodobnihtehnologij pri orkestraciji : magistrsko delo
Tim Matičič, 2022, magistrsko delo

Opis: Delo sprva namenja poseben poudarek razvoju orkestracije čez čas. Prikaže, kako je razvoj instrumentov prinesel tudi spremembe v tehnikah orkestracije, kompozicije in igranja. V prizadevanju po kar najboljšem prikazu razvoja orkestra in orkestracije so predstavljene zgolj novitete, ki so se pojavljale v določenem obdobju ali pri določenem skladatelju. Dalje se magistrsko delo osredotoči na zgodovino, uporabo ter tehnike glasbene računalniške tehnologije, snemanja ter reprodukcije z namenom razumevanja obstoječe tehnologije in praks. Delo z zgodovinskega vidika postopoma preide v sedanjost ter namesto raziskovalnega dela predstavi vodič za uporabo računalniške tehnologije, katerega cilj je doseganje različnih tehnoloških, snemalnih in kompozicijskih ciljev. Metodološko je delo zasnovano na zgodovinski metodi, ki temelji na proučevanju daljne in bližnje preteklosti s pomočjo arhivskih virov o razvoju orkestra/orkestracije, skladateljev, ki so bili nosilci razvoja, ter razčleni razvoj orkestrske glasbe v filmski glasbi.
Ključne besede: orkester, skladatelj, tehnologija, filmska glasba, snemanje, produkcija, reprodukcija, zvočne komponente, učinki, MIDI, mikrofon, sintetizator, sampler, računalnik, DAW.
Objavljeno v DKUM: 18.11.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

5.
Notni zapis razpoznanih zvokov glasbil s pomočjo nevronske mreže : diplomsko delo
Mark Žejn, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen način, kako lahko glasbeno datoteko pretvorimo v valovno transformacijo, ki nam omogoča frekvenčni zapis zvoka. Tekom diplomske naloge je predstavljena klasifikacija posameznih tonov, intervalov in akordov z različnimi instrumenti (harmonika in flavta). Tak frekvenčni zapis lahko uporabljamo za učenje nevronske mreže. Nevronsko mrežo bi lahko v nadaljevanju, po uspešnem učenju uporabljali za prepoznavo posameznih tonov, intervalov, akordov in pridobljene signale frekvenčnega zapisa spreminjali v notne zapise, kar bi posamezniku omogočalo na avtomatiziran način zapisati notni zapis.
Ključne besede: notni zapis, nevronska mreža, glasba, pretvorba, zvok
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 152; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (8,73 MB)

6.
Lo-fi hip hop kot tekmec sodobnega radia : diplomsko delo
Gašper Kobale, 2022, diplomsko delo

Opis: Razvoj medijskih platform spreminja obstoječe distributerske modele, na katere smo navajeni že leta, in jih preurejajo v neposredni odnos med ustvarjalcem in gledalcem vsebin. Namen diplomske naloge je raziskati novo medijsko platformo YouTube in orodje oddajanja vsebin v živo, ki ga brezplačno ponuja uporabnikom. Ta je omogočil veliko porast v nišnem žanru, kot je ta v temi naše raziskave; lo-fi glasba, ki narašča v popularnosti na spletu, pretežno na platformi YouTube. V ta namen smo naredili svojo raziskovalno študijo s svojim spletnim radiem, ki oddaja ta glasbeni žanr, ter spremljevalno raziskavo o mnenju glede distribucije lo-fi glasbe med mladim občinstvom. Ugotovili smo, da je med mladimi, sodelujočimi v anketi, 61 odstotkov seznanjenih z glasbenim žanrom lo-fi. V raziskavi je bilo tudi ugotovljeno, da 41 odstotkov anketirancev zanima poslušanje slovenskega YouTube radia, ki bi predvajal lo-fi glasbo. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave distribucije raznih vsebin preko spletnih platform ali za sledenje razvoja lo-fi v slovenski kulturi.
Ključne besede: lo-fi hip hop, radio, oddajanje, glasba, YouTube, mediji
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 80; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,60 MB)

7.
Organizacija glasbenih prireditev v športnih objektih
Špela Pristavec, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo posvetili organizaciji glasbenih prireditev od raziskav in izhodišč do finančnega upravljanja, tehnične izvedbe, davčnih in pravnih vidikov, varnostnega upravljanja in vodenja dogodka. Cilj zaključnega dela je pridobiti čim bolj natančne informacije o stanju prireditvene industrije na slovenskih tleh in razviti enovit model ali portfelj, ki korak za korakom vodi izvajalca prireditve od zasnove do izvedbe. Zgledovali se bomo po nekaterih tujih modelih in upoštevali priporočila že dobro uveljavljenih menedžerjev. Preučili bomo športne objekte kot prireditveni prostor, ki glasbeni panogi omogoča delovanje pod svojim okriljem, in primerjali zadovoljstvo publike z domačo ponudbo prizorišč v primerjavi s tujino, predvsem sosednjimi državami. Metodologija dela bo zajemala anketni vprašalnik in analizo zbranih podatkov, deskripcijo in kompilacijo. Možna je uporaba empirične metode, s katero bi na podlagi izkušenj in opažanj utemeljili določene pojave. Naredili bomo raziskavo tujih uspešnih praks, predvsem bližnjih držav, in poskušali ugotoviti, ali lahko na domačih tleh apliciramo kakšno organizatorsko metodo.
Ključne besede: prireditve, glasba, organizacija, športni objekti, prireditveni prostori
Objavljeno v DKUM: 18.10.2022; Ogledov: 154; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (12,61 MB)

8.
Ergogeni učinek glasbe ob športno-rekreativni dejavnosti : magistrsko delo
Eva Hrastar, 2022, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrske naloge je bil preučiti in raziskati, kako glasba vpliva na ljudi, predvsem z vidika športno-rekreativne dejavnosti posameznika. V teoretičnem delu magistrskega dela smo preučili vpliv glasbe na človeka in kako se človek nanjo odzove. Analizirali smo raziskave s področja povezovanja glasbe in športa, pri čemer smo več pozornosti posvetili optimalnemu tempu glasbene spremljave in ergogenemu učinku glasbe. V empiričnem delu magistrskega dela smo izvedli pilotno študijo, v katero je bilo vključenih 11 kandidatov moškega spola, starih med 21 in 29 let, ter opravili eksperiment, s katerim smo ugotavljali spremembe v srčnem utripu posameznikov, ki so tekli na 3 km ob glasbi (kandidati eksperimentalne skupine) in brez nje (kandidati kontrolne skupine) ter morebitne razlike med njimi. Dokazovanje fiziološke spremembe, torej v našem primeru bitje srca ob in brez glasbene podlage, smo zavrgli, ker do izmerjenih sprememb ni prišlo. Opazovali in izmerili smo tudi, kako sta obe skupini zaznavali telesni napor in ali je lahko glasbena spremljava ob športno-rekreativni dejavnosti zmanjšala zaznavo le-tega. V tem primeru govorimo o ergogenem učinku, ki ga statistično nismo dokazali, pa vendar smo pri posameznikih eksperimentalne skupine (torej tiste, ki so poslušali glasbo) na koncu raziskave zaznali manj utrujenosti in boljše končne rezultate vzdržljivosti telesa.
Ključne besede: ergogeni učinek glasbe, glasba in športno-rekreativna dejavnost, odziv človeka na poslušanje glasbe, glasbeni tempo in srčni utrip
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 77; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

9.
Glasba pri poučevanju angleščine kot tujega jezika v osnovni šoli : magistrsko delo
Eva Vraber Trabe, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje povezavo med glasbo in govorno-jezikovnim razvojem osnovnošolskih otrok pri usvajanju tujega jezika. Opisuje zgodovinski pomen glasbe v nastanku in oblikovanju človeških jezikov nasploh ter izpostavlja skupne točke glasbe in jezika, ki jih poveže s poučevanjem angleščine kot tujega jezika v osnovni šoli, pri čemer glasbo obravnava kot temeljni element pouka. Poudarja prednosti zgodnjega učenja tujega jezika in pozitivne učinke vključevanja glasbe v učni proces ter raziskuje vpliv glasbe na sposobnost dojemanja učne snovi in motivacijo učencev. Nadalje so predstavljeni načini uporabe glasbe pri pouku angleščine kot tujega jezika v osnovni šoli, ki pripomorejo k učinkovitejšemu poučevanju in lažjemu usvajanju učne snovi. Prav tako so navedene različne metode, teorije in pristopi poučevanja, ki povezujejo področji glasbe in tujega jezika. Izvedena je analiza in primerjava izsledkov študij, ki preverjajo učinek vključevanja glasbe v pouk angleščine kot tujega jezika v osnovnošolskem obdobju. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo oblikovali dejavnosti s primeri uporabe glasbe pri poučevanju angleščine kot tujega jezika v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Pri načrtovanju smo upoštevali splošne in operativne cilje ter predlagane vsebine, predstavljene v učnih načrtih za predmeta angleščino in glasbeno vzgojo v osnovni šoli. Navedene dejavnosti delujejo kot spodbuda in podpora učiteljem pri uporabi glasbe tekom pouka angleščine kot tujega jezika v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole.
Ključne besede: poučevanje, učenje, angleščina kot tuji jezik, glasba, osnovna šola, dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 04.10.2022; Ogledov: 229; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

10.
Ples v slovenskem ljudskem izročilu : diplomsko delo
Klavdija Rola, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je raziskan PLES V SLOVENSKEM LJUDSKEM IZROČILU. V teoretičnem delu je najprej opisano slovensko ljudsko izročilo in kaj to sploh je ter pomen njegovega ohranjanja. Nato je slovensko ljudsko izročilo razdeljeno na ljudsko glasbo, ljudski ples, ljudske igre, šege in navade ter ustno izročilo. Vsako področje slovenskega ljudskega izročila je opisano posebej, saj so vsa področja močno povezana s plesom. Na koncu je dodan še intervju s 85-letno gospo, o njenih spominih na dogodke, ki se jih z veseljem spominja, saj so se zraven težkega dela veliko veselili, peli in plesali. Ples je nedeljiv del ljudskega izročila, toda v primerjavi z drugimi izročili je zapisov, ki obravnavajo samo ples, relativno malo. Velikokrat lahko sklepamo, da je bil ples prepleten s petjem, besedilom, šegami. Zato je v diplomskem delu obravnavan ples v kontekstu celotnega ljudskega izročila in uporabljeni so tudi avtorji iz drugih področij. Ples je v ljudskem izročilu močno prepleten z glasbo, pripovedjo, igrami, vražami in ga je zato potrebno obravnavati celostno v povezavi s tem.
Ključne besede: ljudski ples, ljudsko izročilo, ples v ljudskem izročilu, ljudska glasba, šege in navade, ustno izročilo
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 118; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici