1. Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka : diplomsko deloTeja Mulec, 2023, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka je bil namen raziskati, kako gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka na splošno in v drugem starostnem obdobju, dejavniki, ki vplivajo na otrokov gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, gibanje v naravi in gibalne dejavnosti v naravi v zimskem in poletnem letnem času. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 68 staršev otrok, starih 5-6 let. Pri zbiranju podatkov je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da imajo starši pozitivno mnenje o pomenu in vplivu gibalnih/športnih aktivnosti v naravi na gibalni razvoj otrok. Keywords: gibanje, narava, gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalne dejavnosti v naravi Published in DKUM: 19.12.2023; Views: 611; Downloads: 187 Full text (1,94 MB) |
2. Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj otrokaKlaudija Rokavec, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj otroka je bilo raziskano, ali gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov je bilo ugotovljeno, koliko gibanje v naravi pripomore k boljšim rezultatom, primerjani pa so bili tudi rezultati motoričnih testov med eksperimentalno in kontrolno skupino. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so bili opisani gibalni razvoj otroka od rojstva do šestega leta starosti, gibalne dejavnosti v zimskem in poletnem času, vloga redne gibalne dejavnosti in vpliv pomanjkanja gibanja za otrokov gibalni razvoj. Opisana je bila tudi vloga vzgojitelja pri gibalnih aktivnostih v naravi. V empiričnem delu je bilo s pomočjo motoričnih testov ugotovljeno, koliko gibanje v naravi pripomore k razvoju motoričnih sposobnosti, ali zmanjšuje število dni izostankov zaradi bolezni in ali izostanki zaradi bolezni vplivajo na razvoj motoričnih sposobnosti. Za pridobitev rezultatov je bila uporabljena eksperimentalna metoda. Otroci eksperimentalne skupine so velik poudarek namenili gibanju v naravi skozi celotno šolsko leto, otroci kontrolne skupine pa so v času trajanja eksperimenta izvajali gibalne športne dejavnosti po letnem delovnem načrtu oddelka. Za zbiranje podatkov je bila uporabljena kvantitativna tehnika, kot merski instrument pa je bilo uporabljenih 12 različnih motoričnih testov. Na podlagi pridobljenih in obdelanih rezultatov je bilo ugotovljeno, da gibanje v naravi pozitivno vpliva na zdravje otrok. Keywords: gibalni razvoj, motorične sposobnosti, gibalne športne dejavnosti, gibanje v naravi, zdravje otrok. Published in DKUM: 03.04.2017; Views: 4587; Downloads: 932 Full text (715,13 KB) |
3. ŠPORTNE DEJAVNOSTI V NARAVI IN NJIHOV VPLIV NA ZDRAVJE OTROKAmanda Zajšek, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, kako športne dejavnosti v naravi vplivajo na zdravje otrok. V teoretičnem delu je opisan gibalni in telesni razvoj otroka, športne dejavnosti v naravi skozi letne čase in vloga gibalnih dejavnosti v naravi pri ohranjanju in krepitvi zdravja; pri tem smo opredelili vlogo vzgojiteljev, vlogo družbe in vlogo staršev. V empiričnem delu smo na osnovi odgovorov 200 anketiranih staršev otrok, ki obiskujejo vrtce v okolici Ptuja, ugotovili, da so starši skupaj z otrokom gibalno/športno aktivni in da se zavedajo, kako pomembno je vsakodnevno gibanje v naravi za otrokovo zdravje. Pri tem kot motivacijo v veliki večini izbirajo pozitivne spodbudne besede. V naravi se z otrokom največkrat sprehajajo po parku, igrajo z žogo ali pa raziskujejo gozd. Velikokrat jim pomanjkanje časa onemogoča redno gibanje v naravi skupaj z otrokom, kar nekaj staršev pa meni, da se z otrokom dovolj gibajo v naravi, prav tako pa v večini menijo, da je otrok tudi v vrtcu dovolj časa na svežem zraku. Večina staršev je skupaj s svojim otrokom v vseh letnih časih enako časa v naravi. V veliki večini starši menijo, da imajo dovolj informacij o pomenu rednega gibanja v naravi za zdravje otrok, kar dokazuje tudi to, da so označili pomembnost gibanja v naravi za otrokovo zdravje kot zelo pomembno. Keywords: Gibanje v naravi, predšolski otrok, zdravje. Published in DKUM: 22.07.2015; Views: 2532; Downloads: 412 Full text (824,82 KB) |
4. GIBALNA/ŠPORTNA AKTIVNOST OTROK KOT SREDSTVO ZA USTVARJANJE ZDRAVEGA ŽIVLJENJSKEGA SLOGASuzana Šober, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Gibalna/športna aktivnost otrok kot sredstvo za ustvarjanje zdravega življenjskega sloga je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so s pomočjo deskriptivne metode predstavljeni pomen gibanja za otroka, vpliv gibanja na telesno in psihično zdravje ter imunski sistem, vloga družine pri ustvarjanju aktivnega življenjskega sloga otrok, pomen gibanja v naravi, pomen gibalne aktivnosti za celostni razvoj otroka, vloga vrtca v otrokovem gibalnem razvoju ter zdravstvene težave otrok in mladostnikov sodobne družbe. V empiričnem delu so prikazani rezultati in analiza anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši in vzgojitelji. Raziskovalni vzorec je zajet iz konkretne populacije in predstavlja slučajnostni vzorec strokovnih delavcev in staršev otrok v starosti 1–6 let iz različnih enot vrtcev SV Slovenije (Sveta Ana, Benedikt, Sladki Vrh in Pernica). Podatki so kvalitativno obdelani in analizirani na nivoju deskriptivne statistike s pomočjo frekvenčne distribucije in bivariatne analize ter prikazani v obliki tabel in grafov. Ugotovili smo, da starost vzgojiteljev ne vpliva na omogočanje gibalnih dejavnosti otrokom, da se količina načrtovanih dejavnosti (vsak dan) glede na stopnjo izobrazbe ne razlikuje in da starost staršev ne vpliva na mnenje o pomembnosti dejstva, da vzgajati gibalno aktivnega otroka pomeni vzgojiti gibalno aktivnega odraslega. Keywords: gibalne dejavnosti v vrtcu in naravi, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti otrok, gibanje/šport kot pomemben dejavnik zdravega načina življenja, vloga vrtca in družine v gibalnem razvoju otrok, celostni razvoj otrok. Published in DKUM: 24.09.2013; Views: 3541; Downloads: 522 Full text (955,54 KB) |