1.
LIK MEDVEDA V PLESNIH DRAMATIZACIJAH OB LITERARNIH DELIH IZ OTROŠKE KNJIŽEVNOSTISuzana Mlakar, 2011, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo z naslovom Lik medveda v plesnih dramatizacijah ob literarnih delih iz otroške književnosti obravnava tematiko plesnega gibanja. Namen našega dela je bil obogatiti gibalno-plesne motive živalskega lika medveda, ki se kontinuirano pojavlja v mladinski literaturi. Vloga medveda v izbranih živalskih pravljicah je bila dovolj raznolika za bogatenje gibalno-plesnih motivov, zato smo lahko lik medveda v plesu uprizorili z različnimi gibalno-plesnimi motivi. Ugotovili smo, da je v strokovni literaturi za plesno vzgojo dovolj teoretičnih izhodišč, ki obravnavajo gibalno-plesno motiviko, ta pa nas je usmerjala pri zamislih zapisanih scenarijev plesnih dramatizacij. Zastavljene hipoteze smo potrdili.
V diplomskem delu so bile predstavljene gibalno-plesne dejavnosti na področju plesne vzgoje pri predšolskih otrocih. Podrobneje je bila razčlenjena plesna dramatizacija, njeni elementi nastajanja, organizacijska priprava in naloge vzgojitelja ter celoten potek načrtovanja. Izhodišče so bile analize literarnih del iz otroške književnosti, natančneje živalske pravljice in pripovedke, s poudarkom na literarnem liku medveda. Izbrana so bila besedila, kjer je medved glavni literarni lik in je njegova vloga večplastna. Po besedilih živalskih pravljic in pripovedk pa so bili zapisani plesni scenariji, iz katerih je razvidna raznolikost gibalnih motivov glede na vsebinske motive.
Ključne besede: plesna vzgoja, plesna dramatizacija, živalske pravljice o medvedu, gibalno-plesni motiv
Objavljeno v DKUM: 30.05.2011; Ogledov: 2968; Prenosov: 734
Celotno besedilo (1,34 MB)