| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 106
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava povezanosti telesnega fitnesa učencev 1. VIO in 2. VIO pred in po prvem valu pandemije COVID-19
Jaša Vrbnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je ugotoviti razlike v telesnem fitnesu učencev 1. VIO in 2. VIO na podlagi rezultatov testne baterije Športnovzgojni karton (ŠVK) pred pojavom virusa COVID-19 in po 1. valu, ko so se po delu od doma učenci vrnili nazaj v šolske klopi. Vzorec zajema 151 učencev Osnovne šole Tončke Čeč Trbovlje, od tega 72 dečkov in 79 deklet. Podatke gibalnih sposobnosti in telesnih razsežnosti smo pridobili v sklopu izvajanja meritev ŠVK na šoli. Med seboj smo primerjali rezultate ŠVK iz šolskega leta 2018/19 (pred omejitvijo gibanja) in šolskega leta 2019/20 (po omejitvi gibanja). V okviru ŠVK smo uporabili 11 merskih nalog. Podatke smo obdelali v programu SPSS – program za statistiko. Za ugotavljanje razlik smo uporabili t-test za odvisne vzorce, statistično značilnost smo ugotavljali na nivoju α
Ključne besede: gibalna učinkovitost, športnovzgojni karton, COVID-19, šport, otroci
Objavljeno: 14.01.2022; Ogledov: 83; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok s testi mot 4-6
Nina Benčec, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok s testi MOT 4‒6 v teoretičnem delu predstavljamo razvoj predšolskega otroka z opisom stopenj in faz gibalnega razvoja. Z baterijo testov MOT 4‒6 smo v empiričnem delu spremljali gibalni razvoj predšolskih otrok v obdobju petih mesecev, rezultate pa analizirali in interpretirali ter ugotavljali napredek njihovega motoričnega razvoja. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok je bil sestavljen iz dveh različnih vrtcev, in sicer iz Vrtcev občine Moravske Toplice ‒ enote Moravske Toplice ter enote Fokovci. Namen spremljanja gibalnega razvoja predšolskega otroka s testi MOT 4‒6 je sledil cilju, da na njegovi osnovi ugotovimo, ali obstaja razlika v gibalni učinkovitosti otrok v primerjavi z rezultati inicialnega in finalnega testiranja v obdobju petih mesecev. Poleg tega smo želeli ugotoviti tudi, ali obstaja razlika med dvema skupinama otrok v dveh različnih vrtcih. Otroke smo pod enakimi pogoji testirali dvakrat, pred vsakim testiranjem pa smo jim izmerili tudi obseg pasu, telesno težo ter višino. Na podlagi rezultatov smo s pomočjo t-testa za odvisne vzorce ugotovili, da so otroci v obdobju petih mesecev v gibalni učinkovitosti napredovali.
Ključne besede: gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalna učinkovitost, gibalne sposobnosti, motorični test MOT 4‒6
Objavljeno: 13.12.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

3.
Vpliv količine gibalnih dejavnosti na gibalno učinkovitost predšolskih otrok
Katja Ložar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv količine gibalnih dejavnosti na gibalno učinkovitost predšolskih otrok smo v teoretičnem delu predstavili otrokov gibalni razvoj, motorične sposobnosti ter gibalno učinkovitost in gibalne dejavnosti, ki so primerne v predšolskem obdobju. Opisali smo vzgojiteljevo vlogo, ki ima velik pomen pri izbiri in količini gibalnih dejavnosti, s katerimi pripomore h gibalnemu razvoju otroka. V empiričnem delu je predstavljena izvedena raziskava, s katero smo ugotavljali, ali količina gibalnih dejavnosti vpliva na razvoj gibalne učinkovitosti predšolskih otrok. V raziskavi smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovalni vzorec je bil neslučajnostni, priložnostni iz konkretne populacije otrok, starih 5-6 let in 4 vzgojiteljice iz Vrtca Ribnica. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, anketni vprašalnik z vprašanji zaprtega in polodprtega tipa za vzgojitelje ter motoričnimi testi za otroke. Rezultati raziskave so pokazali, da so bolj gibalno učinkoviti otroci, ki izvajajo gibanje 1-2-krat tedensko, kot otroci, ki izvajajo gibanje vsak dan. Glede na rezultate raziskave ne obstajajo statistično pomembne razlike, vendar se povsod kaže tendenca k statistično pomembnim razlikam. Zaradi pridobljenih rezultatov menimo, da vzgojiteljice na anketni vprašalnik niso odgovarjale iskreno, saj številni avtorji različnih knjig gibanju predšolskega otroka pripisujejo visoko pomembnost.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, motorične sposobnosti, vzgojitelj, gibalne dejavnosti, gibalna učinkovitost
Objavljeno: 25.11.2021; Ogledov: 358; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (693,18 KB)

4.
Odnos romskih učencev v Prekmurju do vključevanja v različne športne aktivnosti
Tjaša Grah, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen te raziskave je bil s pomočjo anketnega vprašalnika ugotoviti odnos romskih učencev v Prekmurju do vključevanja v različne športne aktivnosti. Sodelovalo je 100 romskih učencev (58 % deklic in 42 % dečkov), starih od šest do petnajst let, s povrečno starostjo 11 let (SD = 2, 756), iz naslednjih krajev v Prekmurju: Dolič, Serdica, Sotina, Pertoča, Ropoča, Krašči, Domajinci, Pušča, Dolga vas, Vanča vas, Beltinci in Dolina. S pomočjo podatkov, pridobljenih z vprašalnikom, smo v statističnem programu SPSS naredili frekvenčno analizo. Rezultati kažejo, da ima večina udeležencev pozitiven odnos do športa in da ga v veliki meri vključuje v svoje življenje. Najbolj priljubljena organizirana športna dejavnost je nogomet. Kot vzrok za ugoden odnos do športa in z njim povezanih dejavnosti so bili ugotovljeni različni dejavniki, od razpoložljivosti infrastrukture v domačem in šolskem kraju kot tudi redno, tedensko, vključevanje športa v svoje življenje. Uporabna vrednost raziskave se kaže v doživljanju športa kot takega in načinu življenja romskih učencev. Izsledki raziskave bi tako lahko bili osnova za poučevanje športne vzgoje v osnovni šoli, ki stremi k medsebojnemu sodelovanju in spodbujanju drugačnosti ter pripomore k boljši vključenosti mladih Romov in tako spodbuja možnosti za uspešno integracijo s slovensko mladino na splošno.
Ključne besede: etnične supine, gibalna dejavnost, otroci, stališča
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 50; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

5.
Vpliv gibalne aktivnosti na zmanjšanje absentizma
Marcel Koren, 2020, magistrsko delo

Opis: Delovno okolje postaja globalno, hitro spreminjajoče se in tekmovalno. Z industrijo 4.0 dobimo novo tehnologijo, inovativne procese, velike podatkovne baze, nanotehnologijo, robotizacijo, umetno inteligenco, informativno-komunikacijsko tehnologijo, spremembo zaposlitvenih praks in povečano starostno raznolikost. Pojavljajo se tradicionalna in novonastajajoča zdravstvena vprašanja: kronične bolezni, duševno zdravje, bolezni mišično-skeletnega sistema in invalidnost (ENWHP, 2018). Zaposleni se lahko zoperstavijo stresu delovnega okolja (fiziološki in psihološki) zgolj z redno in ustrezno gibalno aktivnostjo. Ta pozitivno vpliva na biološko, psihološko in sociološko stanje zaposlenega. Uravnoteženost dejavnikov prispeva k boljšemu zdravju zaposlenih in posledično k nižjemu absentizmu, ki se delodajalcu izkazuje kot dobra naložba, saj prinese nižje stroške dela, višjo produktivnost in razvoj ter izboljša konkurenčni položaj podjetja na trgu. Delodajalci lahko spodbujajo uravnotežen način življenja z vlaganji v promocijo zdravja na delovnem mestu. Vsaka naložba v program promocije zdravja na delovnem mestu je lahko donosna – zmanjšan absentizem, manjši zdravstveni stroški (Wolfgang & Kramer, 2008), (Stergar & Urdih Lazar, 2012), vendar zgolj ob sistematičnem pristopu in analizi resničnih podatkov, informacij in dejstev. Treba je poiskati optimalno povezavo med zdravim življenjskim slogom in učinkovitostjo zaposlenih (Športna unija Slovenije, 2020a). V magistrski nalogi smo ugotavljali vpliv gibalne aktivnosti na bolniško (ne)odsotnost preteklega leta in medsebojno povezavo med oceno kondicijske pripravljenosti in oceno zdravstvenega statusa. Predstavili smo, kdaj je smiselno uvesti model programiranega rekreacijskega odmora v poslovni proces (delež produktivnosti zaposlenega) in kako dolgo mora trajati. Na podlagi znanstvenih izsledkov se lahko v kratkem času povrne 70 % delovnih sposobnosti. To je izvedljivo zgolj s sodelovanjem strokovnjakov z različnih področij (ergonomija, kibernetika, robotika, informatika, medicina dela, psihologija dela, sociologija dela, kineziologija, komunikologija, varstvo pri delu in drugo), vendar rekreacijski odmori ne smejo vplivati na kakovostno in količinsko proizvodnjo.
Ključne besede: absentizem, gibalna aktivnost, promocija zdravja na delovnem mestu, zdravje zaposlenih, biopsihosocialni model.
Objavljeno: 13.04.2021; Ogledov: 294; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

6.
Vpliv telesnih razsežnosti na gibalne sposobnosti učencev in učenk
Andreja Perko, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil raziskati vpliv telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost pri učenkah in učencih. Raziskovalni vzorec je zajemal 504 učence v starosti 9−11 let, 285 dečkov in 219 deklet. Telesne razsežnosti učenk in učencev smo izmerili s pomočjo standardiziranega antropometričnega instrumentarija, gibalne sposobnosti pa s pomočjo Eurofit testne baterije: dviganje trupa v 30 sekundah, taping 25 ciklov, predklon sede, šprint 10 x 5 m, Beep test, Flamingo ravnotežje in skok v daljino iz mesta ter dodatnimi testi: sonožni preskoki kolebnice 20 sekund, vodenje žoge med stožci in poligon nazaj. Za ugotavljanje povezanosti in vpliva telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost smo uporabili regresijsko analizo. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p < 0,05). Rezultati regresijske analize so pokazali, da telesne razsežnosti statistično značilno pojasnjujejo razlike v gibalni učinkovitosti pri 9, 10 in 11 let starih dečkih ter pri 10 in 11 let starih deklicah. Ugotoviti je mogoče, da so v obdobju poznega otroštva in začetku adolescence telesne razsežnosti in sestava telesa pomemben generator razlik gibalne učinkovitosti.
Ključne besede: gibalna učinkovitost, puberteta, telesne izmere, dečki, deklice
Objavljeno: 22.01.2021; Ogledov: 319; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Tema gibalne oviranosti v slikanicah
Eneja Ivanjšič, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Tema gibalne oviranosti v slikanicah je seznanjanje predšolskih otrok s temo gibalne oviranosti preko sedmih izbranih slikanic različnih avtorjev. V teoretičnem delu je predstavljena teorija slikanic, temeljna izhodišča za določanje kakovosti slikanice, značilnosti otrok s posebnimi potrebami, natančneje gibalno oviranih. Navedenih je nekaj dejstev o temi gibalne oviranosti v slikanicah. V osrednjem delu je predstavljena multimodalna analiza izbranih slikanic. Obravnavane so bile posamično. V sklepu so podane ovrednotene hipoteze in predstavljena možna izhodišča za nadaljnje preučevanje teme. Pri pisanju diplomskega dela je uporabljenih več metod, in sicer deskriptivna metoda pri teoretičnih izhodiščih slikanice in značilnostih gibalno oviranih otrok, metoda klasifikacije pri izbranih slikanicah s temo gibalne oviranosti otrok, metoda analize in sinteze pri multimodalni analizi slikanic ter metoda generalizacije in specializacije v sklepnem delu pri povezovanju teoretičnih izhodišč slikanice in značilnosti gibalno oviranih otrok z analizo slikanic na temo gibalne oviranosti. Za preučevanje so uporabljeni primarni in sekundarni viri. Primarni viri so slikanice, sekundarni pa knjige, članki in diplomska dela na obravnavano temo. S pomočjo slikanic je predstavljenih več kategorij gibalne oviranosti, pripomočki, ki jih književni junaki uporabljajo, in načini pomoči, ki jih književnim junakom nudi okolica, v kateri živijo in gojijo medsebojne odnose.
Ključne besede: gibalna oviranost, slikanica, multimodalna analiza
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 340; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (919,24 KB)

8.
PRIMERJAVA NEKATERIH TELESNIH ZNAČILNOSTI IN MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK Z NJIHOVO GIBALNO UČINKOVITOSTJO
Jaka Hliš, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Primerjava nekaterih telesnih značilnosti in motoričnih sposobnosti otrok z njihovo gibalno učinkovitostjo je primerjati nekatere telesne značilnosti in motorične sposobnosti otrok glede na njihovo gibalno učinkovitost. Zaključno delo je empirično. Uporabljena je deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Cilji diplomskega dela so bili izmeriti nekatere telesne značilnosti in motorične sposobnosti otrok, ugotoviti njihovo gibalno učinkovitost in primerjati rezultate meritev telesnih značilnosti in rezultate motoričnih testov z gibalno učinkovitostjo. Naše prvo raziskovalno vprašanje je bilo: »Kakšna je povezanost med telesnimi značilnostmi, motoričnimi sposobnostmi in njihovo gibalno učinkovitostjo?« Ugotovili smo, da obstaja zmerna pozitivna povezanost med motoričnimi sposobnostmi in gibalno učinkovitostjo, da med gibalno učinkovitostjo in deležem telesne maščobe obstaja negativna povezanost, da telesne značilnosti ne vplivajo na gibalno učinkovitost v tako veliki meri kot je bilo pričakovano ter da imajo na gibalno učinkovitost motorične sposobnosti večji vpliv kot telesne značilnosti.
Ključne besede: telesne značilnosti, motorične sposobnosti, gibalna učinkovitost, predšolski otrok, motorika
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 385; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (773,11 KB)

9.
Stališča učencev do športa glede na spol in starost
Sara Mernik, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča otrok do športa glede na spol in starost, zanimale so nas športne dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo, trajanje in pogostost izvajanja športnih dejavnosti, prostočasne aktivnosti, okoljske spodbude za ukvarjanje s športnimi dejavnostmi, motivi za ukvarjanje ter vzroki za neukvarjanje s športom in najljubše športne panoge ter čas namenjen izvajanju teh panog v šolah. Vzorec je zajemal 441 otrok, od tega 212 dečkov in 229 deklic, ki obiskujejo osnovne šole po Sloveniji. Razlike v pogostosti izvajanja športnih dejavnosti in trajanju športnih dejavnosti ter razlike v trditvah smo preverjali s t-preizkusim za neodvisne vzorce. Statistično značilne razlike smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Rezultati raziskave kažejo, da dečki in deklice v klubih ali društvih trenirajo različne športe, do razlik pa prihaja tudi v trajanju in pogostosti izvajanja športnih dejavnosti. Dečki in deklice prav tako ne izbirajo enakih prostočasnih aktivnosti, razlikujejo pa se tudi njihovi motivi za ukvarjanje s športom, ugotovljene so bile tudi nekatere razlike v priljubljenosti panog iz Učnega načrta za predmet Šport in izvajanju le-teh. Dečki se v primerjavi z deklicami bolj pogosto in za dlje časa posvečajo športnim dejavnostim, medtem ko deklice pogosteje obiskujejo glasbeno šolo in prebirajo knjige.
Ključne besede: gibalna dejavnost, učenci, motivacija
Objavljeno: 17.09.2020; Ogledov: 363; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

10.
Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju
Urška Zlodej, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ustvarjalnost in njen razvoj, ustvarjalno mišljenje, gibalno ustvarjalnost. Predstavili smo test za merjenje ustvarjalnosti pri predšolskih otroci, in sicer Mislimo ustvarjalno v gibanju (»Thinking creatively in action and movement – TCAM«). Omenili smo nadarjenost, modele nadarjenosti in gibalno nadarjenost. Na koncu teoretičnega dela pa so predstavljene dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na našo temo diplomskega dela. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Glavni namen diplomskega dela je bil izmeriti in analizirati gibalno ustvarjalnost otrok, starih 5–6 let. Vzorec je zajemal 42 otrok drugega starostnega obdobja. V mesecu marcu in maju 2019 smo izvedli motorični test TCAM v Javnem zavodu Vrtec Zreče. S pomočjo testa smo pridobili podatke za fluentnost, originalnost in fleksibilnost vseh uporabljenih pripomočkov (žoga, žogica, kolebnica in obroč). Na podlagi hi-kvadra testa je bilo ugotovljeno, da je pri vseh uporabljenih pripomočkih prišlo do statistično pomembne povezanosti med rezultati prvega testiranja TCAM in rezultati drugega testiranja TCAM. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo ugotovili, da je prišlo do statistično značilne razlike med prvim in drugim testiranjem motoričnega testa TCAM, medtem ko razlika v rezultatih motoričnega testa glede na spol ni statistično značilna.
Ključne besede: gibalna ustvarjalnost, divergentno in ustvarjalno mišljenje, test Mislimo ustvarjalno v gibanju, gibalna nadarjenost, modeli nadarjenosti
Objavljeno: 09.09.2020; Ogledov: 432; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici