1. Izdelava fotorealistične scene z uporabo skeletnih animacijAndraž Gobec, 2024, diplomsko delo Opis: Animiranje realističnih gibov živali in ljudi je ključnega pomena za doseganje fotorealizma v računalniški animaciji. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je predstaviti metode za razvoj realističnih animacij s pomočjo skeletnih struktur. V praktičnem delu diplomskega dela, ki se osredotoča na ustvarjanje fotorealistične scene človeka, ki jezdi konja, bodo predstavljene vse faze animiranja, vključno z modeliranjem, teksturiranjem in osvetlitvijo, ter implementacija različnih tehnik za doseganje visoke stopnje fotorealizma. Ključne besede: Blender, 3D modeliranje, skeletna animacija, jezdenje konja, fotorealizem Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14 Celotno besedilo (4,64 MB) |
2. Uporabnosti odprtokodnega animacijskega paketa blender za izdelavo zahtevnih fotorealističnih scen : diplomsko deloMaja Kuhl, 2023, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu analiziramo in opišemo izdelavo fotorealističnega 3D modela Neytiri iz filma Avatar v odprtokodnem programskem paketu Blender. Ogledali si bomo plačljive programske pakete in primerjali njihove funkcionalnosti s funkcionalnostmi našega odprtokodnega programa. Delo obsega celovit opis izdelave modela, ki obsega vse od modeliranja grobe oblike modela do podrobne izdelave tekstur. Predmet študije je lik iz filma Avatar, ki je znan po realističnih modelih, ki so bili pred svojim časom. Po končanem delu smo ugotovili, da je Blender obširen program, ki omogoča izdelavo modelov po standardih filmske industrije. Ključne besede: Blender, 3D modeliranje, fotorealizem, domišljiski lik Neytiri Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 500; Prenosov: 87 Celotno besedilo (7,49 MB) |
3. 3D modeliranje realnega prostora v okolju Blender : diplomsko deloNikita Plej, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo 3D modeliranje realnega prostora v okolju Blender je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del predstavlja teorijo iz področja fotorealizma, grafičnega modeliranja in krajšo predstavitvijo vseh komponent in korakov, ki jih zajema proces grafičnega modeliranja. Na kratko je predstavljen tudi program Blender, v katerem je potekal proces tridimenzionalnega modeliranja scene, ki je kot celota predstavljen v drugem delu našega diplomskega dela. Tam so predstavljeni vsi postopki modeliranja posameznih modelov, ki predstavljajo komponente naše scene. Sledi implementacija materialov in tekstur na izdelane modele, sestavljanje celotne scene prostora, osvetlitev scene ter končna fotorealistična upodobitev našega prostora. Ključne besede: 3D modeliranje, Blender, fotorealizem Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 120 Celotno besedilo (3,26 MB) |
4. Vzajemni razvoj digitalne fotografije in videoiger : diplomsko deloMatija Drame, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti pojem fotografiranja v videoigrah in glavne kategorije fotografiranja v videoigrah ter primerjati sodobno vrsto fotografiranja z digitalnim fotografiranjem. Pomembno je, kako dobri so razvijalci virtualnih fotoaparatov in fotografskih funkcij v posnemanju pravih digitalnih fotoaparatov. Virtualne fotografije že postajajo prepričljive v očeh povprečnega opazovalca, vendar je ta prepričljivost močno odvisna od fotorealistične grafike, interaktivnih in poseljenih virtualnih svetov ter od vrhunsko upodobljenih likov v videoigrah. Zaradi tega bodo predstavljene in preizkušene dve sodobni računalniški tehnologiji, namenjeni fotorealistični grafiki, osvetlitev sledenja žarkov (ang. »ray tracing – RTX«) in večanje resolucije z umetno inteligenco (ang. »deep learning super sampling – DLSS«) od podjetja NVIDIA. To nam omogoča zelo sodoben in zmogljiv računalnik. Ključne besede: fotografiranje v videoigrah, foto način, fotorealizem, simulacija, osvetlitev s sledenjem žarkov Objavljeno v DKUM: 19.10.2021; Ogledov: 1163; Prenosov: 60 Celotno besedilo (2,06 MB) |
5. Fotorealizem in fotorealistični portretValerija Ahmeti, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Fotorealizem in fotorealistični portret analizira umetniško smer, imenovano fotorealizem, nastanek in razvoj te smeri, njen vpliv na slikanje ter odnos med fotografijo in nastalo sliko. Delo je razdeljeno na dva dela. V prvem se posvečamo predstavitvi fotorealizma in načel, ki določajo to smer. V nadaljevanju za boljše razumevanje tega področja izpostavljamo nekatere vidnejše predstavnike prve generacije, ki so se načel fotorealizma držali bolj strogo, kot je to zaslediti danes. Osredotočili smo se tudi na raziskovanje fotorealizma v Sloveniji in njegovega vpliva na naše umetnike. V drugem delu pa na podlagi ugotovljenih teoretičnih osnov predstavljamo praktičen primer uporabe fotografije kot predloge za nastanek risbe. Izbran je model prenosa fotografije s pomočjo mreže, tema je portret, tehnični pripomoček pa svinčnik. Postopek izdelave fotorealističnih portretov na osnovi izbranih fotografij modelov je prikazan vse od idejne zasnove do nastanka risbe. Ključne besede: fotorealizem, fotorealisti, fotografija, fotorealistični portret, portret, predstavniki fotorealizma, sodobni fotorealizem Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1591; Prenosov: 181 Celotno besedilo (2,29 MB) |
6. OCENA FOTO-REALISTIČNEGA OSVETLJEVANJA V GAFIČNIH POGONIH MENTAL RAY IN V-RAYPal Kosi, 2014, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je razčlenitev in analiza osvetlitve dveh vodilnih grafičnih pogonov na področju računalniške grafike, to sta V-Ray in Mental Ray. Primarni cilj je ugotoviti, kateri grafični pogon je primernejši za upodabljanje specifičnih 3D scen. Na podlagi primerjalne analize praktičnih primerov smo ugotovili, da oba grafična pogona učinkovito izvedeta direktno osvetlitev. Nadaljnji testi so pokazali, da je pri izvedbi natančne osvetlitve na podlagi slike in visoko kakovostne indirektne osvetlitve primernejši grafični pogon V-Ray. Opozarjamo pa na dejstvo, da naše ugotovitve niso aplikativne na vse primere, temveč veljajo za primere, podobne tem, ki so opisani v diplomskem delu. Ključne besede: fotorealizem, osvetlitev, grafični pogon, Mental Ray, V-Ray Objavljeno v DKUM: 06.11.2015; Ogledov: 1348; Prenosov: 86 Celotno besedilo (3,72 MB) |