| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA OKOLJSKIH IN EKONOMSKIH DEJAVNIKOV KOT KRITERIJEV PRI NAKUPU AVTOMOBILA
Doroteja Fras, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z izgorevanjem fosilnih goriv osebni avtomobili povzročajo škodo okolju. Na svetovnih trgih lahko izbiramo tudi med alternativnimi vrstami osebnih avtomobilov, ki so v fazi uporabe bolj trajnostne v primerjavi z osebnimi avtomobili na fosilna goriva. Potrošniki lahko prispevamo k zmanjšanju onesnaževanja okolja s premišljeno izbiro nakupa osebnega avtomobila. Z metodo LCA lahko pred samim nakupom ovrednotimo okoljske vplive izbranih osebnih avtomobilov in ugotovimo, kateri je okoljsko najbolj učinkovit. Posamezniki v večini primerov pred nakupom določijo širino izbora potencialnih osebnih avtomobilov glede na blagovno znamko. Nakup nam lahko predstavlja veliko finančno breme, zato je stroškovna analiza bistvena pred dokončno odločitvijo. Potrošnik želi v končni fazi najti skupno rešitev, ki je okoljsko in ekonomsko upravičena.
Keywords: kriteriji nakupa, fosilna goriva, trajnostni promet, avtomobil, metoda LCA
Published in DKUM: 28.11.2016; Views: 1468; Downloads: 150
.pdf Full text (1,57 MB)

2.
Vozila na električni in plinski pogon v podjetju Geosfera d.o.o.
Luka Vindišar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali različne pogone motornih vozil ter njihovo medsebojno primerjavo, na primeru podjetja Geosfera d.o.o.. Teoretični del vsebuje opis goriv fosilnega izvora, električnega pogona in plinskega pogona. Opisani so postopki pridobivanja različnih goriv, njihov vpliv na okolje in ekonomski vidik. Ker se zaloge fosilnih goriv manjšajo, njihova poraba pa postaja vse dražja, se odpira možnost novemu, ekološko čistejšemu viru energije. Praktični del vsebuje primerjavo sedanjih službenih vozil v podjetju Geosfera d.o.o. z vozili na električni in plinski pogon. Primerjava prikazuje možnost prihranka podjetja pri prevozu in možnost manjšega obremenjevanja okolja .
Keywords: Fosilna goriva, pogon na plin, električni pogon
Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1080; Downloads: 114
.pdf Full text (1,47 MB)

3.
Vetrna, vodna in sončna energija v Sloveniji
Neja Jelen, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Narava je nedvomno pokazatelj sprememb, ki so nastale zaradi obremenjevanja okolja. Najbolj negativne vplive ima promet oziroma uporaba fosilnih goriv. Fosilna goriva je možno nadomestiti le z obnovljivimi viri energije, zato je njihovo izkoriščanje v prihodnosti nujno. Med obnovljive vire energije štejemo energijo sonca, vetra, vode, geotermalno energijo, energijo plimovanja ter biomaso. Slovenija zaradi svojega razgibanega reliefa predstavlja velik potencial za uporabo obnovljivih virov energije. Čeprav število vetrnih, vodnih in sončnih elektrarn pri nas narašča, je možnosti za njihovo izgradnjo še veliko. Največji potencial predstavlja sončna energija, ki je glede na zastavljene kriterije tudi najugodnejši energetski vir v Sloveniji. Žal je predvsem zakonodaja države tista, ki zavira rast in razvoj obnovljivih virov energije. Razpoložljivost obnovljivih virov energije pri nas je tolikšna, da bi samo z njihovo rabo Slovenija bila energetsko popolnoma neodvisna država.
Keywords: okolje, fosilna goriva, obnovljivi viri energije, sončna energija
Published in DKUM: 10.11.2015; Views: 2199; Downloads: 322
.pdf Full text (1,22 MB)

4.
Analiza in optimizacija zajema CO2 v termoelektrarni na premogov prah
Mitja Križnik, 2014, master's thesis

Abstract: Na osnovi okoljske problematike, ki danes predstavlja enega izmed največjih globalnih izzivov, so v magistrskem delu predstavljene tehnologije zajemanja ogljikovega dioksida iz procesa pridobivanja električne energije v termoelektrarni na premogov prah. Glede na različne možne načine prigraditve sistema za zajem CO2 v osnovni krožni proces, se bo ugotavljal vpliv na končni izkoristek celotne termoelektrarne. Največji poudarek je na sistemu zajemanja CO2 po zgorevanju. Predstavljen je realni model zajemanja CO2, vračanje pare v kotel na ponovno pregrevanje, turbinski odvzemi pare za regenerativno gretje napajalne vode in vpliv tega na termični izkoristek termoelektrarne. Vse skupaj je računsko predstavljeno na osnovi realnih podatkov ene izmed termoelektrarn. Glede na definirano energetsko učinkovitost sistema za zajemanje in njegove izboljšave ter vpliv na termični izkoristek termoelektrarne je podana tudi ocena ekonomske upravičenosti integracije tovrstnih sistemov.
Keywords: emisije CO2, termoelektrarna na fosilna goriva, zajemanje CO2 iz dimnih plinov, termični izkoristek.
Published in DKUM: 29.10.2014; Views: 1995; Downloads: 257
.pdf Full text (3,12 MB)

5.
Sodobne tehnologije ravnanja z odpadnimi olji
Uroš Kolar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava problematiko pri ravnanju z odpadnimi olji. Uvodoma je predstavljena splošna razvrstitev olj glede na izvor, kar je temeljna problematika dela, saj so zaloge osnovne surovine (fosilnih goriv) omejene, oziroma so s trenutnimi tehnologijami pridobivanja vedno težje dostopne. Podana je zakonodaja na področju Slovenije in EU, ki opredeljuje zbiranje skladiščenje in odstranjevanje odpadnih olj. Kot jedro dela so predstavljene najpogostejše možnosti odstranjevanja, ki so prečiščevanje, sežig in rerafinacija. Podrobneje sta predstavljena načina prečiščevanja in rerafinacije. Na podlagi dejstva, da je rerafinacija za dano problematiko okolju najbolj prijazna tehnologija, je bila na osnovi laboratorijskih analiz opravljena primerjava svežih in rerafiniranih olj, ki je pokazala, da je kvaliteta le teh primerljiva z svežimi baznimi olji. Vendar pa ni primerljiva le njihova kvaliteta, temveč tudi cena, ki je danes odločilni faktor pri izbiri surovin pri proizvodnji. Zaradi odličnega slovesa in konstantnih kvalitet svežih baznih olj se, kot kaže, rerafinirana olja ne bodo uveljavila vse dokler ne bodo izrazito cenejša od svežih baznih olj ali pa bo njihova uporaba subvencionirana s strani države.
Keywords: ravnanje z odpadki, fosilna goriva, odpadna olja, sežiganje olj, rerafinacija, dehidracija, kontaminanti, prečiščevanje, odstranjevanje odpadkov
Published in DKUM: 10.07.2014; Views: 2023; Downloads: 160
.pdf Full text (1,50 MB)

6.
PREDNOSTI IN SLABOSTI BENCINSKEGA, PLINSKEGA IN ELEKTRIČNEGA POGONA
Gregor Sabolek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Vedno večje vsebnosti CO2-ja v ozračju in posledično onesnaževanje okolja, nas silijo k temeljitem razmisleku o našem načinu življenja. Osebna vozila, ki temeljijo na notranjem izgorevanju fosilnih goriv, trenutno prispevajo kar petino svetovnih CO2 emisij, do leta 2050 pa se bodo vrednosti podvojile. Kemične in fizične lastnosti alternativnih goriv vplivajo na ceno, vozne lastnosti, stroške vzdrževanje in samo arhitekturo vozil, zato je ključno, da poznamo vse prednosti in slabosti, ter da izberemo alternativo, ki bo nam kot vozniku najbližja. Pri prehodu na alternativna pogonska goriva, igra veliko vlogo tudi infrastruktura polnilnic in državna regulativa, ki bi se morala na problem emisij odzvati veliko bolj odločno in vzpodbudno, v obliki nižjih trošarin in registracij, izgradnji infrastrukture, ter delnem subvencioniranju predelave vozil. Kljub pojavu novih tehnologij, hibridov, električnih vozil in vozil na gorivne celice, je za povprečnega uporabnika še vedno najugodnejša predelava vozila na utekočinjen naftni plin oz. zemeljski plin, saj se investicija pri povprečni vožnji, povrne že v roku dveh let. Slovenija je na svetovnem zemljevidu alternativnih pogonskih goriv še vedno palček, a zato z ogromnim potencialom. Le na nas je, da se pričnemo zavedati, da na vrednost emisij in kvaliteto okolja, lahko z izbiro primernega alternativnega goriva, vplivamo tudi sami.
Keywords: električna vozila, vozila z motorji na notranje izgorevanje, onesnaževanje, vozila na plinski pogon, fosilna goriva.
Published in DKUM: 17.01.2014; Views: 2650; Downloads: 592
.pdf Full text (1,79 MB)

7.
Tehnologije zajemanja CO2 ter preučevanje njihovega vpliva na delovanje energetskih sistemov
Boštjan Pišotek, 2013, master's thesis

Abstract: Na osnovi okoljske problematike, ki danes predstavlja enega izmed največjih globalnih izzivov, so v magistrskem delu predstavljene tehnologije zajemanja ogljikovega dioksida iz industrijskih procesov pridobivanja električne energije. Trenutno najbolj obetajoče rešitve v prihodnosti predstavljajo sistemi zajemanja na osnovi pozgorevanja iz elektrarn na fosilna goriva, zato je poudarek namenjen prav njim. Predstavljen je vzorčni fizikalno-matematični model, na osnovi katerega je podana ocena snovnih in energijskih tokov v sistemu. Glede na definirano energetsko učinkovitost sistema za zajemanje ter projekcije modela na referenčni energetski objekt je podana tudi ocena ekonomske upravičenosti integracije tovrstnih sistemov za obdobje do leta 2050.
Keywords: absorpcija, amini, ekonomska upravičenost, emisije CO2, emisijski kuponi, energetski sistem, fosilna goriva, MEA topilo, model obratovanja, okoljska problematika, PCC zajemanje, tehnologije zajemanja CO2, učinkovitost zajemanja
Published in DKUM: 03.04.2013; Views: 2474; Downloads: 279
.pdf Full text (2,80 MB)

8.
ALTERNATIVNE OBLIKE ENERGIJE, ALTERNATIVNI ENERGENTI
Davorin Tikvič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Energija je bistvenega pomena za preživetje današnjega človeka. Potrebujemo jo na vsakem koraku. Največ je porabimo za transport, ogrevanje in ohlajanje domov, delovanje tovarn ter različnih naprav in strojev. Kot glavni energetski vir za pridobivanje energije uporabljamo fosilna goriva, ki pa se v naravi nahajajo v omejenih količinah, poleg tega pa so glavni vzrok globalnega segrevanja. Potrebno je poiskati nadomestek v obnovljivih virih energije, ki so okolju prijaznejši in se v naravi vedno obnavljajo. Cilj energetske politike je energetska neodvisnost in varovanje okolja. Prav tako pa razvoj obnovljivih virov pozitivno vpliva na razvoj industrije obnovljive energije, na izvoz tehnologij ter na povečanje zaposlenosti. Človek mora narediti korenit preobrat v razmišljanju in zaživeti v sožitju z naravo, ne pa proti njej.
Keywords: Ključne besede: energija, fosilna goriva, globalno segrevanje, energetska politika, obnovljivi viri energije, bioplinarna, osnovna šola in eko projekti
Published in DKUM: 23.05.2011; Views: 4630; Downloads: 535
.pdf Full text (3,96 MB)

9.
10.
OBNOVLJIVI VIRI ENERGIJE - TRENDI IN SMERNICE RAZVOJA
Gordana Kolednik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Večina energije, ki jo danes uporabljamo, je posredno ena od oblik sončne energije. Energija se pojavlja v različnih oblikah: mehanska energija, toplotna energija, kemično vezana energija, fizikalno vezana energija, energija elektromagnetnega sevanja in električna energija. Kot temeljni energetski vir se uporabljajo fosilna goriva. Vendar se fosilna goriva ne obnavljajo tako hitro, kot jih porabljamo. Zraven omejene porabe imajo fosilna goriva tudi velik vpliv na okolje. Posledica uporabe fosilnih goriv povzroča onesnaževanje okolja, med drugim tudi globalno segrevanje in nastajanje ozonske luknje. Zaradi omejene porabe fosilnih goriv in vse večjega onesnaževanja okolja, se moramo osredotočiti na porabo obnovljivih virov energije, ki se v naravi stalno obnavljajo in nimajo škodljivega vpliva na okolje.
Keywords: Ključne besede: energija, fosilna goriva, kjotski protokol, okolje, obnovljivi viri energije, biodizel, bioplin, spletni učbenik.
Published in DKUM: 04.01.2010; Views: 5935; Downloads: 889
.pdf Full text (1,99 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica