| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
ORGANIZACIJSKA KULTURA V OBČINI PIVKA
Nataša Čotar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Skozi celotno diplomsko nalogo smo poskušali prikazati, da so ljudje največje premoženje organizacije. Še tako domišljene poslovne strategije nimajo pomena, če jih zaposleni niso sposobni, zmožni ali pripravljeni uresničiti. Organizacije v javnem sektorju morajo nenehno izboljševati organizacijsko kulturo, če se želijo uspešno prilagajati spremembam. Zaradi večjega pritiska državljanov na kakovost, zanesljivost in uporabnost storitev se javni sektor nahaja pred resnim problemom. Tudi za nepridobitne organizacije postaja pomembno poslovodenje z neotipljivimi dejavniki, kot so znanje, sposobnosti, odnosi s kupci,… Vsi odnosi in način dela se morajo spreminjati in prilagajati spremembam. Zaposleni morajo pokazati pripravljenost za učenje, se skozi učenje spreminjati in prenašati znanje drug na drugega. Vodstvo mora zgraditi in ohranjati pravo kulturo in ustvariti prijetno klimo, le tako bodo tudi zaposleni pozitivno naravnani, bolj zanesljivi, natančni, učinkoviti, … Od vodstva organizacije se zahteva vedno več. Pozitivna organizacijska kultura in s tem uspešnost organizacije (tudi s pomočjo uravnoteženega sistema kazalnikov) je odvisna najprej od njihovih dejanj in nato še od zaposlenih.
Keywords: Organizacijska kultura, Organizacijska klima, Zadovoljstvo pri delu, Uravnotežen sistem kazalnikov, Vidik poslovanja s strankami, Finančni vidik, Vidik notranjih poslovnih procesov, Vidik učenja in rasti, Uspešnost, Zaposleni.
Published: 02.02.2010; Views: 2014; Downloads: 229
.pdf Full text (870,82 KB)

2.
INDIKATORJI FINANČNE STABILNOSTI IN NJIHOVA UPORABA NA PRIMERU ISLANDIJE
Matej Kranjc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu je predstavljen finančni sistem in ogrodje delovanja finančne stabilnosti, ki je za nemoteno delovanje finančnega sistema ključnega pomena. Kot se je pokazalo v hipotekarni krizi, finančna (ne)stabilnost posledično vpliva tudi na gospodarski sektor. Univerzalna definicija finančne stabilnosti ne obstaja. Več raziskovalcev je podalo svojo teorijo o definiciji. Nekateri jo celo definirajo z vidika njenega nasprotja, finančne nesta-bilnosti. Na splošno lahko pojmujemo finančno stabilnost kot učinkovito razporejanje finančnih sredstev in učinkovito upravljanje s tveganji. Kot odgovor krize v azijskih in nekaterih ostalih državah v 80. in 90. letih prejšnjega stole-tja, so domače in tuje institucije začele spremljati trdnost finančnega sistema bolj intenziv-no. Za pregledovanje finančnega sistema se uporablja širok spekter instrumentov in analiti-čnega delovanja. To zajema analizo količine indikatorjev finančnega sistema in stabilnosti, vključno s testiranjem napora. Ti indikatorji se zavzemajo za rešitev prikaza finančne sta-bilnosti kot sistematičen fenomen in zato se to ne nanaša samo na finančne institucije in trge ampak tudi na realni in državni sektor, ki nastopata kot glavna dolžnika finančnih institucij ter prav tako finančne infrastrukture. Po dolgem obdobju neravnovesne rasti, je islandsko gospodarstvo vstopilo v globoko rece-sijo. Gospodarstvo bi se naj krčilo vse do konca leta 2010 in tako bo tudi nezaposlenost rasla v naslednjih dveh letih. Po veliki depreciaciji valute, bo predvideno tudi inflacija bolj narasla. Zaradi prezadolženosti treh največjih bank v Islandiji, je MDS odobril državi sred-stva v višini 2,1 mio $, saj je država prevzela vodstveno krmilo v teh bankah in začela jamčiti za njihovo premoženje. Največji oškodovanci islandskega bančništva so prebivalci skandinavskih držav in Velike Britanije. Depozite so ob državnem prevzemu bank zamrz-nili.
Keywords: Finančna stabilnost, Indikatorji finančne stabilnosti, Finančni sistem, Finančni sistem v Islandiji, Islandska finančna kriza, Test izjemnih situacij.
Published: 30.07.2010; Views: 1475; Downloads: 154
.pdf Full text (908,58 KB)

3.
POSKUS IZDELAVE URAVNOTEŽENEGA SISTEMA KAZALNIKOV V NEPRIDOBITNI ORGANIZACIJI X
Jasmina Pišek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja analitično raziskavo znotraj množice študij o učinkovitosti nepridobitnih organizacij. V prvem delu zajema teoretično opredelitev nepridobitnih organizacij ter vlogo uravnoteženega sistema kazalnikov v nepridobitni sferi. V empiričnem delu naloge smo v prvi fazi oblikovali predlog zasnove kazalnikov za štiri teoretično opredeljena področja uravnoteženega sistema kazalnikov. Nadalje pa smo izvedli meritev in analizo oblikovanih kazalnikov na podlagi pridobljenih podatkov iz proučevane nepridobitne organizacije X. Z raziskavo smo prišli do zaključka, da ima proučevana nepridobitna organizacija X dovolj jasno opredeljeno strategijo, vizijo in cilje, da je bilo moč na njihovi podlagi opredeliti cilje za posamezne vidike uravnoteženega sistema kazalnikov. Pri tem smo imeli precej težav z zbiranjem potrebnih podatkov za izračun oz. meritve oblikovanih kazalnikov ter nadaljnjo analizo le-teh. Vendar smo uspeli navkljub težavam izmeriti ter analizirati 55% vseh oblikovanih kazalnikov.
Keywords: nepridobitne organizacije, uravnoteţeni sistem kazalnikov, merjenje učinkovitosti, vidik poslovanja z odjemalci - uporabniki, finančni vidik, vidik notranjih procesov, vidik učenja in rasti, strategija, vizija, poslanstvo, kazalniki
Published: 30.08.2010; Views: 1623; Downloads: 169
.pdf Full text (1,97 MB)

4.
UVEDBA URAVNOTEŽENEGA SISTEMA KAZALNIKOV V IZBRANI ORGANIZACIJI
Ana Šumak, 2010, final seminar paper

Abstract: V današnjem času, polnem nenadnih sprememb in velike konkurence je za podjetje izjemno pomembno, da zna izkoristiti konkurenčno prednost in najti načine, da le-to na dolgi rok tudi ohrani. Uspešnost podjetja je odvisna od tega, kako hitro in učinkovito podjetje sprejema in uporablja informacije, ki jih pridobiva s pomočjo določenih kazalnikov. Izjemno pomembno je, da podjetje ne spremlja le finančnih kazalnikov, ampak se usmerja predvsem na tiste vidike, ki omogočajo podjetju doseganje konkurenčne prednosti. Eden izmed načinov takšnega spremljanja uspešnosti je tudi uravnoteženi sistem kazalnikov, ki spremlja uspešnost podjetja s pomočjo štirih vidikov: finančni vidik, vidik poslovanja s strankami, vidik notranjih poslovnih procesov ter vidik učenja in rasti. Predstavljeni model ni le merilni sistem uspešnosti podjetja, ampak daje celovit pregled nad učinkovitostjo poslovanja podjetja (na vseh ravneh odločanja v podjetju). Preden se podjetje odloči za uvedbo uravnoteženega sistema kazalnikov, mora jasno opredeliti vizijo, poslanstvo ter cilje podjetja. Na podlagi tega se oblikuje sistem izbranih kazalnikov iz že omenjenih štirih vidikov, ki je prilagojen potrebam posameznega podjetja. Ta daje poslovodstvu informacije, ali sledi zastavljeni strategiji ter ciljem, ali ne. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo pričeli s projektom uvedbe uravnoteženega sistema kazalnikov v izbranem podjetju. Izbrali smo takšne kazalnike, ki so se nam po preučitvi dosedanjega stanja v podjetju zdeli najprimernejši in najbolj uporabni. Kazalniki bodo podjetju v pomoč, da se pravočasno odzovejo na morebitna odstopanja od želenega ter spremembe na trgu.
Keywords: uravnoteženi sistem kazalnikov, kazalniki, projekt, projektni management, poslanstvo, vizija, cilji podjetja, finančni vidik, vidik poslovanja s strankami, vidik notranjih poslovnih procesov, vidik učenja in rasti
Published: 26.01.2011; Views: 2016; Downloads: 379
.pdf Full text (676,18 KB)

5.
STABILNOST SLOVENSKEGA BANČNEGA SISTEMA IN VLOGA BANKE SLOVENIJE
Davorin Kušnik, 2011, final seminar paper

Abstract: Diplomski seminar združuje tematiko sodobne in vse bolj nujne finančne stabilnosti znotraj slovenskega nacionalnega okvira, vpliv in vlogo Banke Slovenije ter posledice zadnje svetovne finančne krize. Zgodovina ekonomske znanosti vseskozi nakazuje dejstvo, da gospodarska rast nikoli ni linearna in razvoj nikoli ni konstanten. Obdobju prosperitete skoraj zagotovo sledi obdobje recesije in obratno. V postavljanju ogrodja za zdrav in predvsem stabilen finančni sistem neke države, morajo največ postoriti državni subjetki sami. Ključno je sodelovanje tako na nacionalni kot tudi mednarodni ravni, ki mora v procesu vzdrževanja stabilnosti finančnega sistema iskati poti naprednih izboljšav, zaščititi končne odjemalce finančih proizvodov in v kočni fazi doseganje cilja stabilnosti finančnega sistema.
Keywords: Finančna stabilnost, bančni sistem, finančna regulacija, finančni nadzor, Banka Slovenije, finančna kriza
Published: 01.12.2011; Views: 1977; Downloads: 250
.pdf Full text (406,56 KB)

6.
KANADSKE BANKE V LUČI SVETOVNE FINANČNE IN GOSPODARSKE KRIZE
Maja Dobnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Svetovna finančna in gospodarska kriza se je pokazala v pozitivnem kot negativnem smislu. Prizadela je mogotce in vlagatelje ter poskrbela, da so nekateri izkoristili priložnosti. Finančno krizo je povzročila hipotekarna kriza, katera se je omejila na ozemlje Združenih držav Amerike, čeprav se je kasneje razširila tudi v druge države sveta. Inovacije in spremembe na finančnih trgih so pripomogle k novim, kompleksnim ter računalniško podprtim finančnim instrumentom, ki so sam izvor krize. Zaradi vse večje želje po zaslužku in konstantni rasti cene nepremičnin, so finančne institucije odobravale posojila s slabimi zavarovanji ter brez preverjanja plačilnih sposobnosti posojilojemalcev. Nihče ni gledal dolgoročno. Ob spremembi monetarne politike in ostalih dejavnikov, so se razmere na trgu zaostrile, kar je povzročilo padce cen nepremičnin in množične prodaje. Zaradi visoke stopnje nezaupanja, tveganja in strahu na finančnih trgih, se je zaostrilo poslovanje v gospodarskih sektorjih. Visoka integriranost je bila razlog za ohromitev vseh svetovnih sistemov. Države so začele izvajati ukrepe, ki bi omogočili preživetje določenim subjektom, nato pa »zagnali« celoten gospodarski in finančni sistem. Medtem, ko so se vse države ukvarjale z »okuženimi« vrednostnimi papirji, z novimi ukrepi ter finančno pomočjo, so se banke v Kanadi tiho povzpele na svetovne lestvice najbolj varnih bank. S svojo konzervativno kulturo, preko katere so doživljale marsikateri pritisk, so ohranile trdnost in stabilnost gospodarstva ter finančnih trgov. Države in voditelji po svetu so v njih videli upanje, da se zmore premostiti tudi najtežje časovno obdobje krize, če vztrajaš pri svojih načelih. Kanadske banke niso gledale kratkoročno, ampak vedno dolgoročno. Miselnost posojilojemalcev v Kanadi je, da čim prej odplačajo hipotekarna posojila oziroma najete kredite. Čeprav je Kanada konzervativna država, ki zmore uresničiti zadane cilje, so bile s strani vodstev prisiljene v bolj sodoben način poslovanja. K temu so prispevali tudi imigranti in veliko število novonastalih tujih bank, ki se poslužujejo vedno bolj modernega poslovanja v različnih jezikih, da ugodijo in privabijo stranke. Lahko bi dejali, da je na nek način Kanada še močnejša, bolj spoštovana država, ki uživa veliko zaupanje svojih državljanov. Kljub svetovni finančni in gospodarski krizi, iščejo rešitev v Kanadskem finančnem sistemu predstavniki svetovnih velesil in se vračajo h konzervativnosti ter previdnosti.
Keywords: Svetovna finančna in gospodarska kriza, hipotekarna posojila, banke v Kanadi, gospodarstvo v Kanadi, bančništvo, finančni sistem
Published: 03.02.2011; Views: 1509; Downloads: 114
.pdf Full text (1,39 MB)

7.
INFORMACIJSKI SISTEM ZA FINANČNI MANAGEMENT NA PRIMERU PODJETJA KEMIPLAS D.O.O.
Andrejka Zadravec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V svoji nalogi sem najprej opisala pomen uvedbe elektronskega poslovanja v podjetje in z njim spremembo poslovnega okolja. Nato sem predstavila različne načine, ki pripomorejo k vzpostavitvi dobrega informacijskega sistema v podjetju. Nadaljevala sem s predstavitvijo raznih sistemov kot so intranet, ekstranet in dokumentni sistemi. Predstavila informacijski sistem kot podporo managementu, odvisnost med tehnologijo in managementom, poslovno inteligenco in celovite programske rešitve. Podrobneje sem predstavila finančni informacijski sistem s poudarkom na elektronskem bančništvu in arhiviranju dokumentov. Zgoraj navedeno raziskavo sem uporabila pri nadaljnji ocenitvi informacijskega sistema za finančni management na primeru podjetja Kemiplas d.o.o.
Keywords: informacijski sistem, finančni informacijski sitem, elektronsko bančništvo, arhiviranje dokumentov.
Published: 04.05.2011; Views: 1458; Downloads: 80
.pdf Full text (229,73 KB)

8.
KREDITIRANJE FIZIČNIH OSEB V ČASU FINANČNE KRIZE - ANALIZA BANK SLOVENSKEGA TRGA
Asmir Žilić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema predstavitev bank in bančnega poslovanja predvsem na področju poslovanja s fizičnimi osebami. Bančništvo se v današnjem času srečuje z veliko konkurenco na trgu. Novi in bolj uspešno prodajan proizvod je postal gonilo slovenskega bančništva. Ne smemo izključiti pravilnosti in ustreznosti poslovanja na bančnem trgu, saj je to osnova za nadaljnjo poslovanje. Poslovanje banke zahteva zelo natančno in skrbno načrtovanje finančnih tokov, saj lahko banka le tako ostane sposobna zagotavljati ustreznost svojih storitev. Banke morajo svoje storitve ponujati čim bolj nemoteno, v enem kontinuiranem procesu, saj lahko le tako ohranijo dosedanje in privabijo nove komitente. Število kakovostnih komitentov lahko izjemno poveča priljubljenost določene banke. Namreč ljudje smo navajeni izbirati banko na osnovi priporočil oziroma na osnovi dobrih izkušenj. Bančništvo se v današnjem času razvija v smeri približevanja potrebam bodočih komitentov, se z zanimanjem posvetuje s stranko in ji na čim boljši način svetuje.
Keywords: finančna institucija, bančni sistem, finančni trg, kapital banke, finančni presežek, finančni primanjkljaj, likvidnost, varnost, rentabilnost, ekonomičnost, kapitalska ustreznost, multiplikacija, ponudba, povpraševanje, kratkoročni kredit, dolgoročno posojilo, poroštvo, hipoteka, zavarovanje, obresti, glavnica, kreditno tveganje, tržno tveganje.
Published: 04.05.2011; Views: 2380; Downloads: 356
.pdf Full text (315,61 KB)

9.
FINANCIRANJE PODJETIJ V KRIZNIH RAZMERAH - PRIMER PROIZVODNEGA PODJETJA
Sanja Potočnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bom predstavila financiranje podjetij v kriznih razmerah s ponazoritvijo na primeru proizvodnega podjetja. Diplomsko delo se nanaša na financiranje podjetja in opisuje kako podjetje posluje v teh časih finančne krize, ki je zajela veliko večino slovenskega gospodarstva. V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela se bom uprla na osnove financiranja podjetja, ki jih mora poznati vsako podjetje, da lahko uspešno posluje. Pričela bom z osnovnimi pojmi, kot so pomen denarja in financ, vsebina in pojem financiranja podjetja, finančni sistem in finančni trg ter razložila tudi pomen in naloge finančne funkcije. To poglavje se bo ukvarjalo tudi s finančnim vodenjem in upravljanjem, sledile bodo temeljne kategorije financiranja podjetja. Za podjetje je priporočljivo, da pozna temeljna načela financiranja, oblikovati pa mora tudi svoje cilje in politiko financiranja podjetja, saj je od tega lahko odvisen uspeh njegovega poslovanja. Pri odločanju o financiranju podjetja pa so pomembna tudi pravila financiranja. V nadaljevanju pa bom opisala oblike financiranja, ki zajemajo vire financiranja premoženja podjetja in odločanje o le-teh. Zelo pomembna za podjetje pa je cena virov financiranja, vračanje denarja le-tem in pa najpomembnejše stroški, ki nastanejo pri financiranju podjetja. Opisano bo tudi več vrst stroškov financiranja podjetja. V teh kriznih časih pa so za podjetja lahko usodna finančna tveganja s katerimi se podjetje srečuje, zato lahko na trgu, poznavanju oziroma prepoznavanju le-teh, pripišemo velik pomen. Žal pa se nekatera podjetja v finančni krizi znajdejo tudi v zelo neugodnih razmerah in prav zaradi tega je zelo pomembno poznavanje Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP). V praktičnem delu diplomskega dela, pa bo predstavljeno proizvodno podjetje in njegovi načini financiranja podjetja ter stroški, ki ob tem nastajajo. Pri preučevanju podjetja se bom osredotočila na oblike dolgoročnega in kratkoročnega financiranja podjetja v kriznih razmerah. Vsako financiranje pa ima določeno ceno in tako imenovane stroške, ki nastajajo ob poslovanju podjetja. Konec koncev pa je najtežji del financiranja podjetja prav vračanje denarja virom financiranja, še posebno pa v kriznih razmerah v kakršnih se nahajajo podjetja še dan danes. Tako bom na primeru omenjenega podjetja želela ugotoviti kako se s financiranjem v kriznih razmerah sooča s problemi ter tveganji in reševanju le-teh. V zaključnem delu pa bom predstavila ugotovitve kako proizvodnemu podjetju uspeva poslovanje na podlagi prikazane primerjave po letih 2007, 2008 in 2009.
Keywords: Financiranje, krizne razmere, poslovanje podjetja, finančna kriza, slovensko gospodarstvo, pomen denarja, finance, finančni sistem, finančni trg, pomen finančne funkcije, naloge finančne funkcije, finančno vodenje, upravljanje podjetja, načela financiranja, politika podjetja, politika financiranja podjetja, pravila financiranja, oblike financiranja, viri financiranja podjetja, stroški financiranja, finančna tveganja, Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem preneh
Published: 19.01.2012; Views: 2993; Downloads: 225
.pdf Full text (1,18 MB)

10.
ANALIZA POSLOVNE UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI V JAVNEM ZDRAVSTVENEM ZAVODU: PRIMER UPORABE URAVNOTEŽENEGA SISTEMA KAZALNIKOV
Gregor Babšek, 2011, final seminar paper

Abstract: Javni zdravstveni zavodi so neprofitne organizacije, katerih cilj ni doseganje dobička, ampak zadovoljevanje potreb, ki so v javnem interesu, kar pomeni izboljšanje zdravstvenega stanja prebivalstva, kakovost življenja in tudi blagostanja. Financiranje in poslovanje zdravstva je vezano na delovanje zdravstvene blagajne. Uspešno pridobivanje finančnih sredstev je za zdravstvo zelo pomembno, saj ima vpliv na višino sredstev za uresničevanje zdravstvenih programov. Javni zdravstveni zavodi so financirani pretežno iz Zavoda za zdravstveno zavarovanje, majhen delež prihodkov predstavlja dodatno zavarovanje (iz zdravstvenih zavarovalnic) in tržna dejavnost. Javni zdravstveni zavodi morajo z pridobljenimi finančnimi sredstvi racionalno ravnati in jih usmerjati v opravljanje osnovne dejavnosti, tako da s čim manjšimi stroški zagotovijo kakovost opravljene zdravstvene storitve (Štruc 2006, 29). Sodobne poslovne razmere tako v javnem, kot tudi v zasebnem sektorju, povečujejo zahtevo po natančnih, zanesljivih in pravočasnih informacijah, ki so pogoj za pozitivno poslovanje organizacije. Pri tem pa je potrebno upoštevati učinkovitost in uspešnost poslovanja. Uspešnost v javnih zdravstvenih zavodih je vezano na njihovo poslanstvo in zadovoljevanje potreb uporabnikov. Uspešnost javnega zdravstvenega zavoda lahko merimo tako z vidika medicinske stroke (zdravstveno storitev izvedemo ne glede na porabo virov) in z računovodskega vidika (uspešnost gospodarjenja z viri) (Kavčič 2005, 7). Z učinkovitostjo pa v zdravstvu dosegamo najboljši možni rezultat zdravljenja pri danih virih, kar pomeni, da zdravstvo učinkovito takrat, ko s svojimi zdravstvenimi storitvami zagotovi pacientom največjo možno stopnjo zdravja. Merjenje učinkovitosti in uspešnosti je v javnem sektorju zelo oteženo; ugotovljena uspešnost in učinkovitost javnega zavoda pa je nadzor in merilo k večji racionalnosti (Kuhar 2007, 36). Za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti lahko v javni zdravstveni zavod vpeljemo sodobne metode, med katerimi je zanimiv uravnotežen sistem kazalnikov, kjer je na prvem mestu v javnih zdravstvenih zavodih vidik poslovanja s strankami. Z uravnoteženim sistemom kazalnikov tako lažje preverimo ali organizacija sledi strateškim ciljem in poslanstvu, ob ugotovljenih odstopanjih pa uvedemo kurativne ukrepe. Uravnotežen sistem kazalnikov v zdravstvenih zavodih prikazuje medsebojno odvisnost zdravstvenega zavoda, zaposlenih in bolnikov. Vsaka organizacija si mora prizadevati za čim boljše poslovanje in za čim boljše odnose med zaposlenimi ter s ključnimi strankami. Za odpravljanje težav je smiselno sprotno in temeljito preverjanje vseh uravnoteženih kazalnikov in odpravljanje odstopanja od vpeljanih smernic in standardov kakovosti v organizaciji. Z nalogo sem ugotovil, da je v javne zdravstvene zavode smiselno in priporočljivo vpeljati uravnotežen sistem kazalnikov, ki zavodu omogočajo ugotovitev trenutnega stanja in morebitno izboljšanje za učinkovito in uspešno delovanje v prihodnosti.
Keywords: Javni zavod, javni zdravstveni zavod, neprofitne organizacije, posebnosti računovodenja javnih zavodov, finančni načrt javnega zdravstvenega zavoda, uspešnost, učinkovitost, uravnotežen sistem kazalnikov.
Published: 07.12.2011; Views: 3848; Downloads: 601
.pdf Full text (1,74 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica