| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Landau-Maier-Saupejev model feroelektrične nematske faze : magistrsko delo
Blaž Švajger, 2024, magistrsko delo

Opis: Teorija Maier-Saupe je ena izmed najbolj uspešnih teorij na področju fizike nematskih tekočih kristalov. V magistrskem delu obravnavamo generalizacijo Maier-Saupe teorije, ki vključuje feroelektrično nematsko fazo tekočega kristala. Feroelektrično nematsko fazo v teoriji upoštevamo, da nematskemu potencialu dodamo odvisnost od polarnega ureditvenega parametra. Ustrezni potencial uporabimo pri izračunu efektivne proste energije na posamezno molekulo. V entropijskem prispevku privzamemo entropijo idealnega plina. Prosto energijo razvijemo do četrte stopnje glede na nematični in polarni ureditveni parameter, ki opisujeta urejanje sistema. Dobljen izraz vsebuje tri kvalitativno različne prispevke: člene, ki vsebujejo le ureditveni parameter polarnega reda, člene, ki vsebujejo le ureditveni parameter nepolarnega reda, in sklopljene člene, ki vsebujejo sklopljena ureditvena parametra. Dobljeni izraz preoblikujemo v brezdimenzijsko obliko. Proučimo fazno obnašanje sistema v odvisnosti od parametrov, ki opisujejo efektivni sistem, s poudarkom na vpliv sklopitvenih parametrov, ki nastopata pri sklopljenih členih.
Ključne besede: Maier-Saupe, feroelektrična faza, fazni prehod, nematska faza, tekoči kristal
Objavljeno v DKUM: 13.03.2024; Ogledov: 356; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

2.
Uporaba tekočih kristalov za vpeljavo sodobnih vsebin v poučevanje fizike : učna tema tekoči kristali za srednješolski in univerzitetni nivo
Jerneja Pavlin, 2013, doktorska disertacija

Opis: Tekoči kristali so tema, ki je tesno povezana z izkušnjami dijakov in trenutno zelo aktualna tema v raziskovalnih krogih, zato je dober primer sodobne fizikalne teme, ki jo skušamo vnesti v pouk. Na podlagi naših izkušenj in znanj o tekočih kristalih in na podlagi predstav študentov prvega letnika univerzitetnega študija o tekočih kristalih smo oblikovali učno gradivo o tekočih kristalih. Učno gradivo, ki je podrobno predstavljeno v tej disertaciji, skuša študente voditi do usvojitve konceptov, ki so pomembni za razumevanje delovanja tekočekristalnega prikazalnika. Gradivo je sestavljeno iz treh delov, in sicer iz predavanja in laboratorijskih vaj pri kemiji in fiziki. Eksperimenti, ki so predstavljeni v okviru fizikalnega dela vaj, se nanašajo na fazni prehod, značilen za tekoče kristale, polarizacijo svetlobe, dvojni lom in barve. Učno gradivo je bilo testirano pri študentih 1. letnika na študijskem programu Razredni pouk na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Rezultati kažejo, da je gradivo dejansko možno uporabiti v praksi in tudi napredek v znanju v povezavi s tekočimi kristali je znaten, od uspeha 24 % na predtestu, do 68 % na testu takoj po končanem učnem posegu z učnim gradivom in 64 % na testu, ki se je izvajal ob izpitu mesec dni kasneje. Predhodna raziskava je pokazala, da je znanje o tekočih kristalih, ki so ga študenti prvih letnikov različnih študijskih smeri pridobili pred študijem, zanemarljivo. Ker študente razrednega pouka naravoslovje povečini ne zanima, lahko sklepamo, da bodo študenti naravoslovnih študijskih smeri z učnim gradivom usvojili vsaj toliko znanja kot študenti razrednega pouka. Zato smo testirali fizikalni del učnega gradiva tudi pri študentih 1. letnika študijskega programa fizika z vezavami na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Rezultati kažejo, da so študenti dvopredmetne fizike na večino testiranih vprašanj odgovorili bolje kot študenti razrednega pouka. Za študente fizike smo učno gradivo dopolnili z zahtevnejšim eksperimentom, s katerim izmerimo kotno odvisnost izrednega lomnega količnika. Z eksperimentom neposredno in nazorno pokažemo dvojni lom v tekočih kristalih. V ta namen sta bili izdelani homeotropna in planarna klinasta tekočekristalna celica, ki omogočata kvalitativne in kvantitativne meritve izrednega lomnega količnika v odvisnosti od smeri. V disertaciji predstavimo fizikalne osnove razširjanja svetlobe skozi anizotropno snov, postavitev eksperimenta, meritve in rezultate. Fizikalni del učnega gradiva smo preoblikovali za namene poučevanja v srednji šoli, saj želimo, da so dijaki po zaključenem srednješolskem izobraževanju naravoslovno pismeni. Gradivo je bilo testirano v dveh srednjih šolah v dveh oddelkih 3. letnika gimnazijskega programa. Rezultati testiranja in mnenja učiteljev kažejo, da gradivo lahko uporabimo za predstavitev teme tekoči kristali v srednješolskem izobraževanju, saj so dijaki usvojili ključne koncepte, ki so potrebni za razumevanje delovanja tekočekristalnih prikazalnikov. V disertaciji predstavimo podrobno evalvacija gradiva in smernice za nadaljnje delo.
Ključne besede: izobraževanje, tekoči kristali, razvoj učnega gradiva, srednja šola, fakulteta, prenos znanstvenih spoznanj, testiranje, dvolomnost, barve, fazni prehod, LCD, šolski eksperiment
Objavljeno v DKUM: 06.06.2013; Ogledov: 3819; Prenosov: 410
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

3.
Temperaturno induciran fazni prehod nematičnega tekočega kristala
Uroš Jagodič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo dogajanje ob temperaturno induciranem faznem prehodu tekočega kristala med nematično ter izotropno fazo. V ta namen smo sintetizirali tekoči kristal MBBA ter z invertnim polarizacijskim mikroskopom opazovali dogajanje ob faznem prehodu. Vzorec smo izpostavili hitri ter počasni temperaturni spremembi ter opazovali fazni prehod ter rast domenskih struktur pri prehodu. Pri hitri podhladitvi smo izmerili korelacijske dolžine domenskih struktur ter hitrost naraščanja le-teh. Dogajanje ob prehodu smo opisali z Landau – de Gennesovim fenomenološkim modelom.
Ključne besede: tekoči kristal, nematik, I – ¬N fazni prehod, Landau – de Gennesov fenomenološki model, nenadno spreminjanje temperature ob faznem prehodu, rast domenskih struktur, meritve korelacijske dolžine.
Objavljeno v DKUM: 27.09.2012; Ogledov: 2670; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici