| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 675
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Varnostni vidiki elektronskih plačilnih sistemov s poudarkom na zlorabah
Igor Lamberger, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski plačilni sistemi, goljufije, varnost, plačilne kartice, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 79; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (612,11 KB)

2.
Kraja identitete in sorodne oblike računalniškega kriminala
Aleksander Šinigoj, 2005, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: računalniška kriminaliteta, kraja identitete, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 79; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (110,63 KB)

3.
Primerjalna analiza pred in po digitalizaciji procesa javnega naročila : magistrsko delo
Dolores Kržišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Učinkovita in uspešna e-uprava je eden ključnih ciljev Republike Slovenije. Sem spada tudi elektronsko javno naročanje, ki je del digitalne transformacije storitev javnega sektorja, zato je ključnega pomena, da se v bližnji prihodnosti zagotovi celosten sistem tudi za to storitev. Elektronsko javno naročanje naj bi bilo učinkovitejše, s čimer naj bi se izboljšalo tudi poslovanje celotne državne uprave. V prvem delu bomo tako predstavili elektronsko javno naročanje v Republiki Sloveniji, neposredno povezane pravne podlage ter področje poslovanja z dokumentarnim gradivom, saj je to ključnega pomena pri samem izvajanju javnih naročil. V drugem delu se bomo osredotočili na predstavitev okolja ter predstavitev enega izmed postopkov javnega naročanja, kjer bomo opisali ključne procese, ki jih bomo raziskovali. Izbrane procese bomo časovno izmerili s pomočjo izbranega vzorca oseb. V zaključku bomo predstavili analizirane podatke in ugotovitve. S pomočjo teh podatkov bomo lahko v sklepu zavzeli stališče in odgovorili na ključno vprašanje tega dela, in sicer, kakšen je dejanski prispevek elektronskega poslovanja na omenjenem področju.
Ključne besede: javno naročanje, elektronsko javno naročanje, elektronsko poslovanje, prihranek časa, transparentnost, poenostavitev
Objavljeno v DKUM: 11.05.2023; Ogledov: 531; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

4.
Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko delo
Andrej Hodnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa. V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu.
Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 647; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

5.
Prenova internega poslovanja v računovodskem servisu
Manca Podgoršek, 2022, magistrsko delo

Opis: V sodobnih podjetjih postajata vse bolj pomembni učinkovitost in inovativnost. Pa naj gre za nova, mlada podjetja ali za stara, že dolgo obstoječa na trgu dela. Prav tako ni pomembno, s katerim področjem se ukvarja podjetje, saj je treba na vseh področjih slediti spremembam trga in novim navadam kupcev. Večkrat pa se pozabi na samo notranjo organizacijo podjetja. Ta je sicer vse bolj pomembna, saj se zaradi selitve večine poslov v e-poslovanje in vse več dela od doma pri zaposlenih, hitro pokažejo napake notranje organiziranosti in povezovanja. Napake se pokažejo že v mikro podjetjih, v večjih podjetjih pa še prej oziroma bolj izrazito. Iz tega razloga smo se v magistrski nalogi osredotočili na e-poslovanje. Poudarek smo dali naši proučevani enoti, mikro računovodskemu podjetju. Naše proučevano mikro podjetje v določeni meri deluje še vedno preveč papirno, kar pomeni, da je premalo e-poslovanja. V nalogi smo predstavili trenutni način poslovanja. Glede na zaznano problematiko smo poiskali nekaj možnih rešitev, ki bi olajšale delo tako posamezniku kot celotni organizaciji. Predvsem smo obravnavali problem internega poslovanja med zaposlenimi. Raziskali in predstavili smo tri različne rešitve za podporo procesa upravljanja nalog in eno celovito programsko rešitev. Bistvenega pomena nam je bilo, da je rešitev praktična in enostavna za uporabo. Izbira ustrezne rešitve je vsekakor odločitev organizacije. Bi pa izbrana ustrezna rešitev pomenila boljšo organiziranost v prihodnosti, saj se proučevanemu mikro podjetju obeta vse več dela z različnih lokacij.
Ključne besede: e-poslovanje, brezpapirno poslovanje, elektronsko računovodstvo, digitalizacija, mikro podjetje
Objavljeno v DKUM: 25.01.2023; Ogledov: 514; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadki
Tjaša Vodička, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike.
Objavljeno v DKUM: 23.01.2023; Ogledov: 757; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

7.
Oblike elektronskega poslovanja v nabavi
Matija Šporer, 2022, diplomsko delo

Opis: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo. Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge. V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 544; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

8.
Nakupovanje v spletni trgovini About You
Anita Videc, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi napredka v informacijsko-komunikacijski tehnologiji posledično raste število ljudi, ki uporabljajo internet. S tem se hkrati povečuje število oseb, ki internet uporabljajo za nakupovanje izdelkov ali storitev. Tako posamezniki kot tudi podjetja se moramo tehnološkim spremembam prilagajati in jih nenehno spremljati. Že nekaj let zaznavamo rast uporabe spletnih trgovin, kar pa je v zadnjem obdobju močno spodbudila tudi epidemija covida-19. Kljub temu da uporaba spletne trgovine raste, velik delež uporabnikov še vedno raje nakupuje v klasičnih trgovinah. S primerjavo med nakupovanjem prek spleta in nakupovanjem v klasičnih trgovinah smo definirali prednosti in slabosti za obe vrsti nakupovanja. Iz tega je izhajal naš problem, tj. kako izboljšati izkušnjo spletnega nakupovanja za uporabnike. Na primeru ene izmed najhitreje rastočih modnih spletnih trgovin v Evropi About You smo analizirali, kako uporabniki dojemajo in se soočajo s procesom spletnega nakupovanja v njihovi spletni trgovini. Rezultati raziskave kažejo, da je pri spletnem nakupovanju še vedno najbolj priljubljen segment oblačil in da se v spletnih trgovinah povečuje zanimanje glede izdelkov za urejanje doma. Ugotovili smo, da obstaja šibka povezanost med starostjo uporabnikov in pogostostjo spletnega nakupovanja. Povečuje se nakupovanje prek pametnih telefonov, sodelujočim v anketi pa je najpomembnejši dejavnik kvaliteta izdelka, ki ga kupijo na spletu. Večina meni, da na njihove odločitve glede nakupov najbolj pripomorejo objave na družbenih omrežjih, ter da se bodo za nakup v spletni trgovini About You zelo verjetno ponovno odločili. V prihodnjih letih bomo priča poskusom premostitve razlik med digitalno in klasično nakupovalno izkušnjo. Podjetniki bodo vse bolj uporabljali kombinacijo med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer bodo morali v osrčje svojih marketinških strategij postaviti uporabnike, njihove želje, potrebe in navade.
Ključne besede: nakupovanje, About You, spletna trgovina, marketing, elektronsko poslovanje, vedenje uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 01.06.2022; Ogledov: 767; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Ključne besede: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 1137; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

10.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 857; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 1.77 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici