| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA POSLOVNIH UČINKOV SISTEMA ZA UPRAVLJANJE DOKUMENTOV V MIKROPODJETJU X S POUDARKOM NA ARHIVIRANJU RAČUNOVODSKIH DOKUMENTOV
Matej Repušič, 2016, diplomsko delo

Opis: Praktično vsa podjetja imajo danes vsakodnevne opravke s papirno kot tudi z elektronsko korespondenco (računi, predračuni, dobavnicami, elektronsko pošto, pogodbami, poslovnimi analizami, itd.). Posledica tega so velike količine dokumentov in elektronske korespondence. Isto velja za računovodske dokumente. Kadar podjetje ugotovi, da potrebuje pri poslovanju učinkovitejši dostop do poslovne dokumentacije, hitrejši pretok informacij, hitrejše črpanje informacij iz dokumentov, pravočasnost iskanih informacij, kar bi podjetju prihranilo čas in s tem zmanjšalo stroške poslovanja, je smiselno, da se odloči za uvedbo sistema za upravljanje z dokumenti, ki bo pripomogel k učinkovitemu ravnanju z dokumenti v podjetju pri vsakodnevnem poslovanju. Namen diplomske naloge je predstavitev predpisov s področja arhiviranja in elektronskega arhiva, spoznati sistem za upravljanje z dokumenti, spoznati elektronski arhiv kot del sistema za upravljanje z dokumenti, predstavitev zahtev mikropodjetja X do sistema za elektronsko upravljanje računovodskih dokumentov, predstavitev ponudnikov sistemov za elektronsko arhiviranje računovodskih dokumentov in na koncu diplomskega dela tudi predstavitev ugotovitev analize poslovnih učinkov uvedbe elektronskega sistema za upravljanje računovodskih dokumentov v mikropodjetju X.
Ključne besede: dokumentni sistem, elektronski arhiv, arhiviranje dokumentov, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti
Objavljeno v DKUM: 25.10.2016; Ogledov: 1716; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (844,22 KB)

2.
PRIPOROČILA ZA UVEDBO ELEKTRONSKIH DOKUMENTOV
Ajka Virant, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Danes smo soočeni s hitrim razvojem tehnologije in vpeljavo informacijske podpore v praktično vse vidike delovanja organizacij. Vedno vidnejšo vlogo imajo elektronski dokumenti, ki vztrajno nadomeščajo tradicionalne papirne dokumente v delovanju organizacije. Take spremembe pomagajo pri optimizaciji poslovnih procesov na področjih avtomatizacije, hitrosti, preglednosti, sledljivosti ipd. Omenjene spremembe vplivajo na nekatere temeljne stvari, ki so bile v »tradicionalnem« svetu samoumevne oz. bistveno drugačne: časovna opredelitev dokumenta, istovetnost vsebine, varovanje dostopa ipd. Namen naloge je identifikacija ključnih elementov in s tem povezanih mehanizmov pri uvedbi elektronskih dokumentov v procese organizacije ter osvetlitev vpliva teh sprememb in mogočih pristopov za zagotavljanje teh mehanizmov.
Ključne besede: Elektronski dokument Poslovni proces Elektronski arhiv Notranja pravila Zakonski okvir
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1284; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Pošiljanje in prejemanje eRačunov gospodarskih družb po 01.01.2015
Urška Pavšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Večji prelom pri uvedbi e-računov je bilo sprejetje Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1G), ki je začel veljati 1. 1. 2013. Tako sta postala izenačena papirnati in elektronski račun. Pred sprejetjem omenjenega zakona sta elektronsko poslovanje urejala Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP) ter Zakon o varovanju dokumentarnega in arhivskega gradiva in arhivih (ZVDAGA). Na spremembo zakona je vplivala Direktiva Sveta 2010/45/EU, katero so morala države članice Evropske unije vključiti v svojo zakonodajo najpozneje do 31. 12. 2012. Kaj pomeni to za Slovenijo? Vse gospodarske družbe so imele od takrat možnost vzpostavitvi sistem posredovanja e-računov do končnega prejemnika e-računa ne glede na to, ali je ta proračunski uporabnik ali ne. Pri vzpostavitvi sisteme e-računa so morale gospodarske družbe pomislite tudi na vse sedanje in bodoče prejemnike e-računa. Pri tem je ključnega pomena izbira posrednika pri posredovanju in prejemanju e-računov. Ovira pri tem je, da vsi posredniki ne vključujejo vseh možnosti posredovanja e-računa in glede na trenutno Zakonodajo je obvezno pošiljanje e-računa proračunskim uporabnikom, ne pa preostalim gospodarskim družbam.
Ključne besede: - e-račun - elektronski račun - elektronsko poslovanje - elektronsko arhiviranje - e-hramba - e-arhiv
Objavljeno v DKUM: 20.04.2016; Ogledov: 1550; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (498,88 KB)

4.
ELEKTRONSKO ARHIVIRANJE V SLOVENSKIH PODJETJIH S POUDARKOM NA PODJETJU BSH HIŠNI APARATI D. O. O.
Nastja Kramer, 2015, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo dokumentacijo hraniti ustrezno dolgo obdobje in pri tem lahko izbirajo med različnimi načini arhiviranja. V teoretičnem delu smo najprej opredelili temeljne pojme, ki se pojavljajo pri arhiviranju, predstavili temeljne predpise na tem področju, navedli roke hranjenja računovodskega gradiva, navedli osnovna pravila zajema gradiva, varno hranjenje dokumentacije, notranjih pravil in uničenja gradiva. Poleg tega smo analizirali tudi temeljne značilnosti ter prednosti in slabosti klasičnega, mikrofilmskega in elektronskega arhiviranja, v sklopu elektronskega arhiviranja pa smo podrobneje ovrednotili lastno izvajanje elektronskega arhiviranja ter zunanje in kombinirano izvajanje elektronskega arhiviranja. Predstavili smo tudi registre, objavljene s strani Arhiva RS. Ugotovili smo, da 33 % slovenskih podjetij iz štajerske regije, ki so sodelovala v raziskavi, izvaja zakonsko skladno elektronsko arhiviranje dokumentacije, kar je precej več kot v letu 2010, ko je podjetje FrodX, sicer na večjem vzorcu vseh slovenskih podjetij, ugotovilo, da izvaja tovrstno arhiviranje 12,15 % slovenskih podjetij. Največ podjetij, ki v letu 2014 zakonsko skladno elektronsko arhivira dokumentacijo, zaposluje nad 100 oseb. Najpogosteje elektronsko arhivirajo prejete in izdane račune. Kot slabost elektronskega arhiviranja zaznavajo stroške uvedbe in čas vzpostavitve elektronske hrambe, kot najbolj pomembno prednost pa čas, porabljen za iskanje dokumentacije. Elektronskega arhiviranja nimajo uvedenega predvsem manjša podjetja, ki zaposlujejo do 9 oseb. Kot zelo pomemben oziroma najbolj pomemben razlog, da nimajo uvedenega elektronskega arhiviranja, navajajo stroške vzpostavitve, zahtevnost zakonodaje ter dolg in kompleksen postopek ustanovitve, ni pa razlog za neuvedeno elektronsko arhiviranje nepoznavanje njegovih prednosti. Podjetje BSH Hišni aparati d. o. o. je izvajalo arhiviranje računovodske dokumentacije na različne načine; tako v klasičnem, mikrofilmskem kot tudi zunanjem in lastnem elektronskem arhivu. Na podlagi zanesljivosti, cene, dostopnosti in enostavnosti uporabe smo ugotovili, da je izmed vseh obstoječih načinov najprimernejše lastno izvajanje elektronskega arhiviranja.
Ključne besede: elektronski arhiv, klasični arhiv, mikrofilmski arhiv, zunanje izvajanje elektronskega arhiviranja, lastno izvajanje elektronskega arhiviranja
Objavljeno v DKUM: 23.10.2015; Ogledov: 1864; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
6.
ELEKTRONSKO ARHIVIRANJE IN UPRAVLJANJE DOKUMENTOV
Natalija Breznik, 2013, diplomsko delo

Opis: Elektronsko arhiviranje je osnovni podsistem v celovitem sistemu za upravljanje dokumentov. Z vidika konkurenčnosti, bistvene za uspešnost in tudi za preživetje banke, se je potrebno zavedati, da je čimprejšnja odločitev za vzpostavitev elektronskega arhiva in prehoda na elektronsko upravljanje dokumentov ne le racionalna, temveč nujna poslovna odločitev. Namen naloge je narediti temeljni korak v obvladovanju procesov upravljanja dokumentacije, kar v tem primeru pomeni definirati sistemsko rešitev elektronskega arhiva. Z vidika obvladovanja procesov upravljanja dokumentacije v banki je nedvomno smiselno - z vsebinskega, organizacijskega, tehnološkega in finančnega vidika - da se ne poišče le rešitve za podporo arhiviranja poslovne dokumentacije, temveč da se banka opredeli za izgradnjo infrastrukture, ki bo omogočala integracijo poslovnih procesov s procesi upravljanja dokumentacije, po možnosti istočasno.
Ključne besede: elektronski arhiv, hramba dokumentov, obvladovanje dokumentacije, upravljanje dokumentov, zakonodaja, notranja pravila
Objavljeno v DKUM: 14.05.2013; Ogledov: 2859; Prenosov: 395
URL Povezava na celotno besedilo

7.
INOVATIVNOST V SODOBNEM POSLOVANJU S PRIMEROM ELEKTRONSKEGA HRANJENJA DOKUMENTOV
Barbara Obreht, 2012, diplomsko delo

Opis: Če želijo podjetja danes ostati konkurenčna, ne smejo več razmišljati o tem ali bi elektronsko poslovala ali ne, ker je to postalo že nuja. Z elektronskim poslovanjem podjetja spreminjajo način poslovanja in preko preoblikovanja poslovnih procesov ter večjega števila elektronskih transakcij si odpirajo nove poslovne priložnosti in možnosti za tesnejše sodelovanje s poslovnimi partnerji (Podlogar 2003, 101). Tranzicijske dežele, zlasti v malih in srednjih podjetjih, nimajo dovolj inovativnega podjetništva in podjetnosti kot lastnosti ljudi, ki naj bi se npr. odzvali na pospeševanje pobude, da bi iz pravno obstoječega razvili ekonomsko, t.j inovativno podjetje. Nimajo dosti tradicije inoviranja. Problem kaže reševati tako, da pospešeno razvijemo- z ukrepi države in trga- inovativno podjetništvo (Ženko in Mulej 2003, 273). Premalo zanimanja za inovativnost in inoviranje, vpliva tudi na počasno vpeljavo elektronske hrambe dokumentov, ki še vedno predstavlja inovativnost v poslovanju podjetij. Vendar se v zadnjem času stvari na tem področju premikajo v drugo smer. Doba ogromnih količin papirja počasi, a vztrajno izginja. Razvoj informacijske tehnologije dokončno izriva papir iz naših zaprašenih podstrešij in polic v podjetjih in ustanovah, predvsem pa ga mora še vedno izriniti iz naše miselnosti. Uporabniki elektronskih sistemov se navajajo na delo z elektronskimi dokumenti, kar v bistvu dandanes ni nič več kaj preveč posebnega. Ampak, da bi poslovali čisto brez papirja kar nekako ne gre. Kot prvo je prisoten strah, ki je po eni strani upravičen, saj gre za veliko spremembo v delu in načinu razmišljanja, ljudje pa, kot je dokazano, nismo preveč naklonjeni spremembam. Uporabnike je potrebno osveščati z izobraževanji in nasploh spodbujati k poslovanju brez papirja (Močilnikar 2003, 650). Podjetja se morajo zavedati kakšne so njihove priložnosti v podjetju in izven njega, če se lotijo vpeljave elektronske hrambe dokumentov. Napredek podjetja se kaže v tem, da lahko povečajo svoje kapacitete za hranjenje dokumentov, več podatkov lahko prenesejo preko računalniških omrežij v podjetju, svoje poslovanje lahko razširijo preko interneta in si s svojimi partnerji izmenjujejo dokumente v e-obliki (veliko dokumentov namreč v današnjih časih že nastaja v takšni obliki). Poslovanje optimizirajo v več pogledih. Podjetja imajo manjše stroške povezane z vsem papirjem, hranjenjem itd. Ker je tempo življenja zelo poskočil, pa je bistvenega pomena tudi to, da prihranijo na času, saj so dokumenti v elektronski obliki dostopni kjerkoli in kadarkoli.
Ključne besede: Inovativnost, invencije, elektronska hramba dokumentov, elektronski arhiv
Objavljeno v DKUM: 29.11.2012; Ogledov: 1619; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
PRAVNA UREDITEV ARHIVIRANJA DOKUMENTOV
Urban Marguč, 2011, diplomsko delo

Opis: Elektronski dokumenti so dokumenti v elektronski oz. računalniški obliki, v enaki obliki pa se nahajajo dokumenti na strežnikih v elektronskem arhivu. Za obvladovanje in delovanje elektronskih dokumentov in arhiva je potreben sistem za upravljanje dokumentov. Principi delovanja različnih sistemov za upravljanje dokumentov so podobni, razlike so opazne pri številu funkcij, ki jih ponujajo različne znamke programske opreme, ki so sestavni del sistema. Za varnost dokumentarnega in arhivskega gradiva v klasični in elektronski obliki je dobro poskrbljeno z Zakonom o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih. Prav tako so z zakonom predpisane stroge sankcije za kršitelje. V diplomskem delu smo večinoma obravnavali problematiko elektronskih dokumentov in elektronskega arhiva, pretežno s pravnega vidika. Prišli smo do spoznanja, da večina organizacij tako javnega, kot zasebnega sektorja uporablja elektronske dokumente, kar pomeni, da imajo elektronski dokumenti prednosti v primerjavi z navadnimi. Več kot polovica organizacij meni, da je uporaba elektronskih dokumentov enako varna kot uporaba navadnih, torej obstaja zaupanje v elektronske dokumente s strani organizacij. Prav tako smo potrdili našo domnevo, ki je trdila, da ima elektronski arhiv veliko prednosti pred klasičnim sistemom arhiviranja, kot so korespondenca, hitrost, učinkovitost, preglednost in lažje upravljanje dokumentov.
Ključne besede: elektronski dokumenti, elektronski arhiv, brezpapirno poslovanje, sistem za upravljanje z dokumenti, zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih
Objavljeno v DKUM: 31.01.2012; Ogledov: 2429; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (623,70 KB)

9.
PRAVNI POSTOPKI ARHIVIRANJA IN HRANJENJA GRADIVA OBČINE BREŽICE
Mateja Kreačič, 2011, diplomsko delo

Opis: Republika Slovenija je demokratična država, ki je v temeljnem pravnem aktu, Ustavi omogočila decentralizacijo državne oblasti ter z Zakonom o lokalnih skupnostih omogočila ustanavljanje lokalnih skupnosti. Tako so občine kot lokalne skupnosti prevzele tiste naloge, ki občanom neposredno zagotavljajo osnovne in nujno potrebne dobrine za preživljanje v določenem območju. Tako je država z zakonom na občine prenesla določene pravice in obveznosti, predpisala postopke ter nadzira njihovo izvajanje. Upravni in drugi postopki so takšne narave, da zahtevajo vrsto nosilcev podatkov, bodisi na klasičnem papirju bodisi v elektronski, slikovni ali drugi obliki. Država je predpisala tudi postopke in navodila za hranjenje dokumentov, s katerimi se izkazuje, da so določeni postopki bili opravljeni in da je v njih bilo odločeno o določenih pravicah ali pravnih koristih občanov, občine ali države. Shranjevanje in arhiviranje dokumentacije je natančno predpisano, lokalne skupnosti pa morajo v okviru svojih proračunskih sredstev uporabiti tisto metodo shranjevanja, ki ji omogoča nemoteno evidenco ali ponovno uporabo shranjenih dokumentov. Zaradi pomanjkanja sredstev za uvedbo elektronske oblike shranjevanja podatkov v Občini Brežice imajo velike količine pisanega papirja, ki je nosilec podatkov in ki ga je potrebno arhivirati. Občina uporablja klasičen način arhiviranja, ki je drag, zamuden, iskanje dokumentov časovno potratno, nevarnost izgube dokumentov v arhivu je sorazmerno veliko.
Ključne besede: klasični arhiv, elektronski arhiv, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 16.10.2011; Ogledov: 2282; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici