SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
KONSTRUKCIJA IN REGULACIJA ELEKTRIČNIH VOZIL
Dejan Motaln, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je prikazati sklope električnega vozila oziroma EV in jih natančneje opisati. Osredotočili se bomo na izbiro akumulatorjev, električnih motorjev, prenosa moči na kolesa, kakor tudi na različne možne konfiguracije prenosa moči na kolesa. Pri tem bomo videli, da vsak od teh sklopov močno vpliva na vodljivost vozila, ob pravilni izbiri pa dobimo uravnoteženo, enostavno vodljivo vozilo. Opisali bomo tudi regenerativno zaviranje, ki je eden izmed pomembnih faktorjev pri avtonomiji vozila. Prikazali bomo uporabo in prednosti digitalnih signalnih krmilnikov, ki tudi omogočajo izvedbo algoritma FOC, ki izboljša dinamično odzivnost motorjev. S pomočjo Hallovih sond pa bomo pokazali, kako se meri in izračuna mehanska hitrost motorja in električni kot. Za konec, bomo prikazali praktični primer regulacije motorja s pomočjo mikrokrmilnika.
Ključne besede: konstrukcija, regulacija, električno vozilo, akumulatorji, električni motorji, avtonomija
Objavljeno: 21.10.2009; Ogledov: 1827; Prenosov: 340
.pdf Polno besedilo (1,44 MB)

3.
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Marijan Španer, 2010, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede: električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 2219; Prenosov: 186
.pdf Polno besedilo (1,56 MB)

4.
MAJHNO ELEKTRIČNO VOZILO (MEV MOBIL) - POGONSKI DEL
Beno Lorber, 2012, diplomsko delo

Opis: Cestni promet v veliki meri pripomore k onesnaževanju okolja. Zato je ključnega pomena poiskati rešitev v alternativnih pogonih, katerih predstavnik je tudi električni pogon. Med največjimi onesnaževalci v mestih je zagotovo osebni avtomobil. Ob trenutnih trendih lahko rečemo, da tudi atraktivni javni potniški promet ne bo popolnoma izpodrinil prevoza z osebnimi vozili. Zaradi tega je smiselno poiskati takšno prevozno sredstvo, ki bo hkrati ekološko in nadomestek za mestno in primestno vožnjo. Takšno vozilo mora biti ustrezno dimenzionirano. Njegove prednosti morajo biti predvsem majhnost, hkrati pa mora ustrezen pogon zagotoviti tudi kratke hitre vožnje po mestnih obvoznicah. Izvedba takšnega vozila ne predstavlja posebne inovativnosti, tudi uporabljeni pogonski elementi so na tržišču prisotni že dalj časa. Ob želji po čim bolj ekonomični vožnji in uporabi aktualnih alternativnih pogonskih tehnologijah je majhno električno vozilo za mestno vožnjo izvedljiva rešitev. Zadostiti pa je seveda potrebno vsem tehničnim specifikacijam, izbrati tak pogon, da bo lahko premagal vse upore vožnje in hkrati izvesti takšno vozilo, ki bo uporabniku enostavno za uporabo. Sprememba vrste pogona naj namreč ne spreminja drugih elementov vozila. Zaenkrat lahko izboljšamo karakteristike vozila z izbiro ustreznih materialov, ki zmanjšajo težo vozila in z uporabo ustreznih svetil in druge elektronike, ki zmanjša porabo električnega toka. Za večanje avtonomnosti električnega vozila bo seveda potrebnega še veliko dela, predvsem na področju ustreznih baterij. V diplomski nalogi bo predstavljen pogonski del majhnega električnega vozila (MEV).
Ključne besede: promet, ekološka vozila, majhno električno vozilo (MEV), odpori vožnje, pogonski agregat, baterije, kontrolna enota
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 1203; Prenosov: 241
.pdf Polno besedilo (1,85 MB)

5.
LITIJ-POLIMERNA AKUMULATORSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNO VOZILO
Aleš Kapun, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljen baterijski akumulator kot glavni izvor električne energije in eden izmed najpomembnejših elementov v vozilih na električni pogon. Akumulator namreč v električnem vozilu skrbi za napajanje elektromotorja in ostalih električnih komponent. Predstavljeni so uporabljeni Li-Po akumulatorji, njihove prednosti, slabosti ter praktična uporaba. V praktičnem delu je prikazano načrtovanje ohišja za večcelični Li-Po akumulator, namenjenega uporabi v električnem vozilu. Sledi prikaz vezave akumulatorskih celic ter ostalih komponent, ki skrbijo za pravilno delovanje akumulatorja. Drugi sklop diplomskega dela je namenjen baterijskemu nadzornemu sistemu, ki ima tri glavne cilje. Ti cilji so: (1) zaščititi celice akumulatorja pred poškodbami, (2) podaljšati življenjsko dobo akumulatorja ter (3) ohraniti akumulator v stanju napolnjenosti, v katerem lahko izpolnjuje zahteve napajanja električnega vozila. Baterijski nadzorni sistem sestoji iz treh izravnalnih vezij povezanih v celoto in iz elektronske nadzorne enote. Za dosego zgoraj navedenih ciljev baterijskega nadzornega sistema skrbi program, ki je naložen na elektronski nadzorni enoti, mikrokrmilniku MSP430F169. Izravnalno vezje preko čipa LTC6802-1 meri napetost vsake posamezne celice in jo pošilja programu na mikrokrmilnik, le-ta pa jo primerja z ostalimi napetostmi. V primeru prevelikega odstopanja napetosti jih izravna tako, da je odstopanje čim manjše. Izravnava poteka preko izravnalnih uporov na izravnalnih vezjih. V tem sklopu je prav tako opisano delovanje omenjenega programa za nadzor akumulatorskih celic. Na koncu diplomskega dela so podani in analizirani rezultati testiranj.
Ključne besede: akumulator, električno vozilo, litij polimerna, izravnavanje napetosti.
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 4066; Prenosov: 385 
(1 glas)
.pdf Polno besedilo (4,98 MB)

6.
Uporaba alternativnih virov energije v logistiki
Dejan Pinter, 2012, diplomsko delo

Opis: Naše življenje danes je na vsakem koraku prepleteno s fosilnimi gorivi. Iz njih namreč pridobimo večino energije, ki je potrebna za ogrevanje naših stanovanj, razsvetljavo, kuhanje, delovanje televizij, računalnikov itd. Fosilna goriva poganjajo tudi naše osebne avtomobile, industrijo in promet. Kako dolgo pa bomo nekatera fosilna goriva še lahko uporabljali pa je vprašanje, ki se v zadnjem času vse bolj pogosto pojavlja. Uporaba fosilnih goriv namreč pušča velike posledice na okolju v katerem živimo. Poleg tega pa fosilnih goriv v naravi začenja primanjkovati. Logistika je prav tako močno odvisna od nafte oz. fosilnih goriv. Te odvisnosti se skušamo rešiti na konkretnem primeru logistične verige Pivovarne Laško, d.d. V tej verigi skušamo čim bolj zmanjšati porabo nafte in zmanjšati emisije. Predstavimo tudi možne alternative nafte in motorja z notranjim izgorevanjem, opišemo scenarije, ki lahko pripeljejo do konca naftne dobe in dogodke po koncu naftne dobe.
Ključne besede: zelena logistika, nafta, alternative, gorivna celica, vodik, električno vozilo, hibridno vozilo
Objavljeno: 19.10.2012; Ogledov: 850; Prenosov: 181
.pdf Polno besedilo (1,62 MB)

7.
HIBRIDNO ELEKTRIČNO VOZILO - ANALIZA ELEKTRIČNIH IN MEHANSKIH LASTNOSTI VOZILA
Domen Pihler, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisano raziskovanje delovanja in lastnosti lahkega električnega vozila Estrima Biro. Prav tako je bil narejen simulacijski model vozila v simulacijskem okolju Simulink programskega orodja MATLAB. V okviru raziskovanja delovanja je bilo vozilo razstavljeno, preučena električna vezava komponent vozila, vgrajen krmilnik EMSISO EDRIVE 2150 podjetja Emsiso in opravljene meritve delovanja vozila. Rezultati so bili nato primerjani z dobljenimi rezultati pri simulaciji. Tema je bila izbrana zaradi zanimanja delovanja električnega vozila in rastočem trendu vgrajevanja elektromotorjev v konvencionalna vozila z namenom znižanja porabe ter emisij v prometu. Cilj diplomske naloge je bil dosežen, saj se rezultati, z zanemarljivimi odstopanji, ujemajo s simulacijo delovanja v simulacijskem okolju Simulink. Prav tako pa vozilo brez težav deluje s pomočjo novega krmilnika.
Ključne besede: Električno vozilo, vodenje, krmiljenje, simulacije, modeliranje, vozni cikli, meritve
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 798; Prenosov: 127
.pdf Polno besedilo (3,24 MB)

8.
INTEGRIRANI PRETVORNIK ZA NAPAJANJE POGONA IN BATERIJ ELEKTRIČNEGA VOZILA V REŽIMU POLNJENJA BATERIJ
Ivan Kelemina, 2014, magistrsko delo

Opis: Električna energija se danes vse bolj uporablja tudi za pogon vozil, med katerimi prednjačijo električni avtomobili. Električna vozila imajo številne prednosti pred vozili, ki za pogon uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem, saj je električna energija poceni, motor ne povzroča hrupa in vozilo je med vožnjo okolju prijazno. Problem el. vozil je previsoka cena, zato je v magistrskem delu opisan pretvornik, s katerim lahko med drugim vplivamo tudi na ekonomičnost el. vozila. Opisan je pretvornik, ki ga je možno uporabljati za dva režima delovanja. V prvem režimu delovanja je sistem, ki ga je mogoče uporabiti za polnjenje baterije, in v drugem režimu je elektromotorni pogon, ki se uporablja za vodenje asinhronskega motorja. S tem, ko uporabimo iste elemente za dva različna režima delovanja, prihranimo denar in prostor v vozilu. V magistrskem delu smo podrobneje obravnavali polnilnik akumulatorskih baterij, zasnovan na strukturi dveh pretvornikov navzdol in pretvornika navzgor. Vezje odpravlja vpliv višjih harmonikov, kar omogoča brezizguben prenos moči od izvora proti bremenu z zelo velikim izkoristkom. S tokovno regulacijo je možno izvajanje korekcije faktorja moči (PFC). Delovanje smo preizkusili na realnem modelu v laboratoriju, kjer smo imeli na razpolago močnostni pretvornik in asinhronski motor. Celotni algoritem vodenja smo izvedli digitalno. Implementirali smo algoritem, ki je izvajal regulacijo toka skozi statorska navitja na asinhronskem motorju. Z regulacijo smo izboljšali vhodni tok pretvornika. Dosegli smo zvezni vhodni tok, nizko vrednost THD-ja in faktor za korekcijo moči, ki je po zahtevah IEC-standarda. Polnilnik, ki izvaja korekcijo faktorja moči, se lahko približa večji vrednosti polnilnega toka in tako skrajša čas polnjenja baterije.
Ključne besede: električno vozilo, integrirani pretvornik, polnilnik akumulatorskih baterij, korekcija faktorja moči, digitalni signalni mikrokrmilnik
Objavljeno: 11.03.2014; Ogledov: 485; Prenosov: 53
.pdf Polno besedilo (2,96 MB)

9.
Vozila z različnimi pogoni skozi čas
David Kiselak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni. V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli.
Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo.
Objavljeno: 21.05.2014; Ogledov: 544; Prenosov: 235
.pdf Polno besedilo (2,18 MB)

10.
Smotrnost uporabe električnega avtomobila na področju dostave hrane v mestu Celje
Igor Grofelnik, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga temelji na raziskavi uporabe klasičnega dostavnega vozila v piceriji Verona in smotrnosti njegove zamenjave z električnim vozilom. V nalogi smo predstavili električno vozilo, njegov razvoj, uporabo, lastnosti in prednosti v primerjavi s konvencionalnim vozilom. Opredelili smo trenutne razmere na področju razvoja in finančnih spodbud EU. S pomočjo GPS-sistema smo naredili posnetek trenutnega stanja in s primerjalno analizo ugotovili, da bi bila uporaba električnega vozila v piceriji Verona smotrna tako z okoljskega, ekonomskega in logističnega vidika. Raziskava je pokazala, da je po preteku treh let strošek električnega vozila bistveno nižji, ne glede na visoko ceno menjave iztrošene baterije in nakupa električnega avtomobila. Ugotovili smo, da električno vozilo ne proizvaja emisij CO2. Posredno se emisije proizvajajo le pri proizvodnji električne energije, s katero ga polnimo. Dejstvo je, da so slednje emisije bistveno nižje kot emisije, ki jih proizvede konvencionalno vozilo. Prav tako uporaba električnega vozila zadovolji logistične potrebe, med katere spadajo domet, hitrost in polnjenje vozila.
Ključne besede: električno vozilo, dostavno podjetje, emisije, trajnostna rast
Objavljeno: 26.01.2015; Ogledov: 320; Prenosov: 147
.pdf Polno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici