| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2093
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Poslovanje na gradbišču gradnje poslovnega objekta
Urban Tepeš, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja poslovanje na gradbišču za namen gradnje poslovnega objekta. V uvodnem delu smo opisali problem, namen in cilje diplomskega dela. Sledi splošni del, v katerem smo predstavili teoretične osnove o obračunavanju izvedenih del na gradbišču in internem nadzoru nad gradnjo objektov ter prikazali splošni potek procesa naročila izdelkov in materialov za potrebe gradnje objekta. V praktičnem delu smo za praktični primer gradnje poslovnega objekta na območju industrijske cone Ljubljana Polje prestavili izpolnjene obračunske liste s prilogami knjige obračunskih izmer za nekatera gradbena dela, ki so med drugim bili osnova za izračun kazalnika uspešnosti gradbišča oziroma razvida gradbenega poslovanja. Na praktičnem primeru smo prikazali potek procesa naročila tipičnega materiala, ki je bil potreben za gradnjo poslovnega objekta.
Ključne besede: gradbeništvo, obračun del, gradbeno poslovanje, naročilo materiala
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 34; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

2.
Digitalizacija zdravstva med epidemijo
Tanja Herceg, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo ugotavljali, kako je epidemija COVID-19 vplivala na digitalizacijo zdravstvenih ustanov in katere rešitve uporabljajo uporabniki. Osredotočili smo se tudi na opis storitev, ki jih je možno uporabljati v Sloveniji. Rezultati raziskave kažejo, da so uporabniki začeli med epidemijo uporabljati rešitve, katerih prej niso. Najpogosteje uporabljana rešitev je bila zVem. Uporabniki menijo, da je prednost digitalizacije hitrost obdelave. S pomočjo raziskave smo tudi ugotovili, da je epidemija COVID-19 vplivala na doseg zdravstvenih storitev. Ugotovili smo tudi, da je zaradi digitalizacije uporabnikom omogočen lažji dostop do zdravstvenih storitev. Uporabniki so mnenja, da je epidemija COVID-19 pozitivno vplivala na digitalizacijo zdravstva.
Ključne besede: digitalizacija, poslovanje, zdravstvo, epidemija
Objavljeno v DKUM: 07.07.2022; Ogledov: 178; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (823,72 KB)

3.
Nakupovanje v spletni trgovini About You
Anita Videc, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi napredka v informacijsko-komunikacijski tehnologiji posledično raste število ljudi, ki uporabljajo internet. S tem se hkrati povečuje število oseb, ki internet uporabljajo za nakupovanje izdelkov ali storitev. Tako posamezniki kot tudi podjetja se moramo tehnološkim spremembam prilagajati in jih nenehno spremljati. Že nekaj let zaznavamo rast uporabe spletnih trgovin, kar pa je v zadnjem obdobju močno spodbudila tudi epidemija covida-19. Kljub temu da uporaba spletne trgovine raste, velik delež uporabnikov še vedno raje nakupuje v klasičnih trgovinah. S primerjavo med nakupovanjem prek spleta in nakupovanjem v klasičnih trgovinah smo definirali prednosti in slabosti za obe vrsti nakupovanja. Iz tega je izhajal naš problem, tj. kako izboljšati izkušnjo spletnega nakupovanja za uporabnike. Na primeru ene izmed najhitreje rastočih modnih spletnih trgovin v Evropi About You smo analizirali, kako uporabniki dojemajo in se soočajo s procesom spletnega nakupovanja v njihovi spletni trgovini. Rezultati raziskave kažejo, da je pri spletnem nakupovanju še vedno najbolj priljubljen segment oblačil in da se v spletnih trgovinah povečuje zanimanje glede izdelkov za urejanje doma. Ugotovili smo, da obstaja šibka povezanost med starostjo uporabnikov in pogostostjo spletnega nakupovanja. Povečuje se nakupovanje prek pametnih telefonov, sodelujočim v anketi pa je najpomembnejši dejavnik kvaliteta izdelka, ki ga kupijo na spletu. Večina meni, da na njihove odločitve glede nakupov najbolj pripomorejo objave na družbenih omrežjih, ter da se bodo za nakup v spletni trgovini About You zelo verjetno ponovno odločili. V prihodnjih letih bomo priča poskusom premostitve razlik med digitalno in klasično nakupovalno izkušnjo. Podjetniki bodo vse bolj uporabljali kombinacijo med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer bodo morali v osrčje svojih marketinških strategij postaviti uporabnike, njihove želje, potrebe in navade.
Ključne besede: nakupovanje, About You, spletna trgovina, marketing, elektronsko poslovanje, vedenje uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 01.06.2022; Ogledov: 160; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

4.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Ključne besede: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 456; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Poslovanje podjetij pod vplivom covid-19 in učinek na obvladovanje tveganj
Jernej Pivec, 2022, magistrsko delo

Opis: Obvladovanje tveganj je zelo širok pojem, ki opredeljuje proces prepoznave, ocenitve, izbire metode za obvladovanje, ukrepanja in spremljanje ter konstanten nadzor na prepoznani tveganji, ter lahko predvidi nastanek pojavov, ki bi lahko imeli vpliv na podjetje in njegovo poslovanje. Zelo hiter razvoj tehnologije pripomore k še hitrejšemu nastajanju novih tveganj, ter krepitvi že obstoječih, zaradi česar so potrebe po upravljalcih tveganj vse večje, podjetja po svetu pa v to področje namenjajo vedno večja sredstva. Pandemija covid-19 je tista, ki je sam proces obvladovanja tveganj precej spremenila, hkrati pa še povečala pomembnost upravljanja tveganj (ang. risk management) za podjetja. Predvsem zaradi hitre širitve covida-19 po svetu so podjetja in države morale sprejeti različne ukrepe za zajezitev širjenja virusa, hkrati pa so bili za obstoj podjetij sprejeti različni ukrepi, ki bi jim pomagali kljub šoku preživeti in ohraniti svoj način poslovanja. Po svetu je tako bilo olajšano pridobivanje kreditov za podjetja, dan je bil odlog plačila obresti in podobno. Zagotovo je covid-19 pripomogel k temu, da se podjetja zavedajo pomembnosti obvladovanja tveganj, hkrati pa, da morajo biti čim bolj dinamična in prilagodljiva, saj je le to v današnjem hitro spreminjajočem se svetu ključno za obstanek na trgu nasploh, še posebej pa v primeru šokov, ki jih lahko povzročijo krize. V prihodnosti bodo podjetja zagotovo bistveno več pozornosti posvečala obvladovanju zunanjih tveganj, bodo bolj dinamična, uporabljale se bodo nove tehnologije, za katere se je izkazalo, da lahko bistveno olajšajo delovanje podjetja, pričakuje se tudi večja povezanost med oddelki v podjetju in tudi druge spremembe. Našteto je v jedru dela podrobno predstavljeno. Znotraj dela je predstavljena tudi raziskava, izvedena na skoraj 500 slovenskih nefinančnih podjetjih, glede njihovega pristopa k obvladovanju tveganj. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo telefonske ankete v več tisoč podjetjih, vpliv covida-19 na poslovanje slovenskih podjetij glede na način obvladovanja tveganj pa bo prikazan in opisan v samem delu.
Ključne besede: covid-19, obvladovanje tveganj, nefinančna podjetja, poslovanje podjetij.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 448; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

6.
Vpliv zaznane kakovosti na zadovoljstvo z e-bančnimi storitvami
Maya Sarah Majcen, 2022, magistrsko delo

Opis: Način, kako odjemalec dojema kakovost storitve in kako slednje vpliva na zadovoljstvo z e-bančništvom, se razlikuje od načina, kako odjemalec dojema kakovost in zadovoljstvo s tradicionalnim bančništvom. Zato je pomembno, da se posvetimo tudi temu področju in proučimo glavne dimenzije, ki merijo zaznano kakovost z e-bančništvom in kako te dimenzije vplivajo na zadovoljstvo. Tema magistrske naloge so e-bančne storitve, torej mobilno in/ali spletno/elektronsko bančništvo. Odgovoriti želimo na vprašanje, kako odjemalci e-bančno storitev dojemajo z vidika zaznane kakovosti in kako zaznana kakovost vpliva na njihovo zadovoljstvo. Prav tako smo v magistrski nalogi razvili oz. opredelili metodologijo za merjenje kakovosti e-bančnih storitev. Podatke smo zbrali na vzorcu 128 odjemalcev e-bančnih storitev in s faktorsko analizo preverili veljavnost ter zanesljivost merilne lestvice. Sledila je izvedba regresijske analize, s katero smo ugotovili, kako posamezni konstrukti zaznavanja kakovosti vplivajo na zadovoljstvo. Ugotovili smo, da ima najmočnejši vpliv na zaznavanje kakovosti spremenljivka dizajn in izpolnitev pričakovanj, najšibkejši vpliv pa spremenljivka interaktivnost.
Ključne besede: e-poslovanje, e-bančništvo, kakovost e-bančnih storitev, zadovoljstvo z e-bančnimi storitvami, faktorska analiza
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 251; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

7.
Prednosti in priložnosti trajnostnega upravljanja mednarodnih oskrbnih verig v proizvodnih podjetjih
Katja Emeršič, 2022, magistrsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletju, ko so trgi in podjetja med seboj vedno bolj povezani in soodvisni. Zaradi tega so oskrbne verige podjetij postale obsežnejše, bolj zapletene in pomembnejše za doseganje mednarodne konkurenčnosti podjetij. Povečevanje pomena družbene odgovornosti in trajnostnega poslovanja narekuje podjetjem, da te vidike upoštevajo tudi v svojih oskrbnih verigah. Podjetja želijo poslovati uspešno, želijo biti najboljša v svoji panogi in pri tem so se pričela zavedati, da so za njihov uspeh ključne tudi njihove mednarodne oskrbne verige. Zaradi tega so pričela iskati načine, kako jih izboljšati, da bodo konkurenčnejša. Trajnost sestavljajo trije pomembni stebri, in sicer ekonomski, družbeni in okoljski. V sklopu magistrskega dela smo jih predstavili in utemeljili, zakaj je pomembno, da podjetje upošteva vse tri. Opisali smo tudi njihovo medsebojno povezanost in kako drug na drugega vplivajo. Upoštevanje vidikov trajnosti od podjetij zahtevajo potrošniki, kot tudi pristojne nacionalne in nadnacionalne organizacije. Za podjetja je ključno, da trajnostne vidike vključujejo v vse člene oskrbne verige in nato merijo njihove učinke. Proučujejo jih lahko s kazalniki, ki pokažejo, ali je bilo vključevanje trajnostnih vidikov zadostno in na katera področja morajo biti še posebej pozorni. Uspešno vključevanje trajnostnih vidikov v mednarodno oskrbno verigo prinaša podjetju prednosti in priložnosti. V času negotovosti in zdravstvene krize podjetja še v večji meri razmišljajo kako zmanjšati tveganja in kako poslovati na način, da bi kljub krizi delovali uspešno. Hkrati jih vedno večja konkurenca sili, da iščejo nove načine poslovanja. Zato je vedno bolj v ospredju trajnostna mednarodna oskrbna veriga. V sklopu empirične analize magistrskega dela so sodelovala tri uveljavljena slovenska podjetja, ki že vključujejo trajnost v svoje mednarodne oskrbne verige, in sicer Steklarna Hrastnik, Plastika Skaza in Talum. Zavedajo se, da se morajo nenehno truditi za rast in konkurenčnost na domačem in tujih trgih. Vsa tri podjetja spadajo v proizvodni sektor. Skupno imajo to, da jim vključevanje trajnosti v njihove mednarodne oskrbne verige prinaša prednosti in priložnosti pri poslovanju.
Ključne besede: trajnost, stebri trajnosti, trajnostno poslovanje, mednarodna oskrbna veriga, upravljanje mednarodne oskrbne verige
Objavljeno v DKUM: 28.03.2022; Ogledov: 386; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

8.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 324; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

9.
Izboljšave skladiščnega poslovanja v izbranem podjetju : magistrsko delo
Gregor Ferlež, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisana kratka zgodovina obravnavanega podjetja, njegovo poslovanje, struktura in oddelki v podjetju, trgi poslovanja ter izdelki in storitve, ki jih v podjetju ponujajo. Določeno in opisano je trenutno stanje skladiščnega poslovanja v podjetju, navedene in opisane pa so tudi potencialne izboljšave. Vse predlagane izboljšave so stroškovno opredeljene. Na podlagi stroškovnih ocen predlaganih rešitev in izboljšav je narejena ekonomska analiza in povzetek smiselnosti njihove uvedbe. Iz primerjave analize investicij in vlaganja ter prihrankov in prihodkov, je razvidno, da so predlagane rešitev dobre in smiselne, saj se investicije in vlaganja povrnejo prej kot v treh letih.
Ključne besede: skladiščno poslovanje, skladiščenje, zahtevnica, industrijsko hlajenje, digitalizacija, ekonomska analiza
Objavljeno v DKUM: 01.03.2022; Ogledov: 272; Prenosov: 0

10.
Ugotavljanje vpliva epidemije covid-19 na javna naročila v izbrani zdravstveni ustanovi
Monika Lep, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali javna naročila in pravno podlago zanje, katera določa načela in postopke, ki usmerjajo uporabo javnega naročanja v praksi. Ob tem smo navedli pravila in smernice s področja javnega naročanja, ki so podana na ravni EU. Ker so javna naročila del nabavnega poslovanja, smo preučili nabavo in nabavno funkcijo v javni ustanovi. Leto 2020 je zaznamovala epidemija, zaradi katere je bilo potrebno narediti na vseh področjih nekaj sprememb. Iz tega razloga smo si pogledali, kakšno je bilo stanje v tem času na področju javnih naročil tako v domačem okolju kot tudi smernice, ki so bile podane s strani EU. V empiričnem delu naloge smo izbrali dva že izvedena naročila v določeni javni ustanovi in ju podrobneje preučili. Naročili sta vsebovali isti predmet naročila, glede na vrste javnih naročil in se vsebinsko nista veliko razlikovali. Na podlagi raziskanega smo ugotavljali, kakšne posledice in vplive je v tej izbrani ustanovi pustila epidemija COVID-19. Ugotovili smo, da kljub visoki vključenosti omenjenega virusa v izbrani ustanovi na področju zdravstvenih storitev, le-ta ni imel tako visokega vpliva na naše raziskovano področje javnih naročil, ki je del nabave v njej.
Ključne besede: javna naročila, zakon o javnem naročanju, epidemija, COVID-19, nabavno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 24.12.2021; Ogledov: 371; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici